Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2012, 11:33
Trkeskin
Trkeskin is offline
Hallo, Omdat ik niet weet waar ik dit moet plaatsen doe ik het in algemene.

aanstaande donderdag kom ik terug naar nederland ik ben nu zelf op vakantie en mijn vader heeft me beloofd een scooter te kopen.

dus mijn vraag is hoe en waar moet ik mijn certificaat halen
en hoeveel kost het plus hoe lang duurt het om hem te krijgen?

Mvg. Keskin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2012, 11:47
Verwijderd
Ik ben bang dat je tegenwoordig rijlessen moet nemen, tenzij je kunt verlengen. Verlengen doe je denk ik bij het gemeentehuis, rijlessen bij de rijschool
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 12:23
Axel11
Axel11 is offline
Je moet theorie-examen doen: http://www.cbr.nl/1023.pp

En daarna inderdaad nog praktijkexamen: http://www.cbr.nl/10886.pp

Dus rijlessen nemen! Zonder ervaring heeft een leerling gemiddeld 8 uur nodig. Met wat ervaring elders vergaard lukt het vaak al met 4 uur.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 12:55
Trkeskin
Trkeskin is offline
Beste,

Ik wil enkel de scooter rijbewijs! ik ben vorige week 16 geworden en ik wil enkel de scooter rijbewijs.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 13:35
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Beste,

Ik wil enkel de scooter rijbewijs! ik ben vorige week 16 geworden en ik wil enkel de scooter rijbewijs.
Daar hebben we het ook over. Daar moet je tegenwoordig ook praktijkexamen voor doen!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 16:30
Verwijderd
Je moet eerst een theorie examen doen, en daarna inderdaad nog je praktijkexamen. Als je je theorie-examen hebt gedaan en je kan je praktijkexamen snel doen dan kan je in een week alles gehaald hebben. Je moet dan even een rijschool kiezen waar ze gewoon snel tijd voor je hebben. Hier moet je lessen volgen en vervolgens examen doen bij het CBR. Als je dat gehaald hebt dan kan je nog niet op je scooter rijden, want dan zal je eerst je rijbewijs aan moeten vragen. Als je dit met spoed doet (dat is duurder!) heb je na een dag je rijbewijs, anders zal je een week moeten wachten.

Bij elkaar zal dat ongeveer 30 + 30 + 250 = 310 euro kosten. Als je heel snel je rijbewijs wilt zal je rond de 350 zitten. Je moet dus op kosten vanaf de 300 rekenen, én dan komen je scooter en de verzekering er ook nog eens bij.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 16:31
Verwijderd
Overigens zijn vier uur rijlessen nemen wel écht genoeg hoor. Op een scooter rijden is niet moeilijk en zelfs mij is het in één keer gelukt. Ik ken genoeg mensen die het in twee uur gedaan hebben. Twee uur is ook mogelijk, maar na vier uur doe je gewoon alles automatisch en dat is veel handiger.

Ik verplaats je even naar Verkeer & Vervoer omdat het niks met school te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 14:41
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Beste,

Ik wil enkel het scooter rijbewijs! ik ben vorige week 16 geworden en ik wil enkel het scooter rijbewijs.
Gewoon even je best doen, en dan kun je het best gemakkelijk halen.
Reageren

Regels voor berichten