Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Chemisch in de zin van uranium e.d. jongens!
![]() Mathfreak, dank u voor de toelichting. Maar is een polymeer per definitie een deel dat chemisch is in de zin van uranium? 4beta, dat er een reactie gebeurt klinkt logisch. Maar als stof a en b beide polymeren zijn en beide hebben verschillende eigenschappen dan kun je toch niet beide reacties uit elkaar halen enkel door ze polymeer te noemen? Dan noem je ze bijvoorbeeld a-polymeer of b-polymeer. Wat die meneer mij vertelde verwarde mij omdat ik een andere definitie had van polymeer: een molecuul bestaande uit meerdere reekse moleculen/deeltjes wat niets te maken had met het feit dat het hard/warm werd. |
![]() |
|
![]() |
"Maar is een polymeer per definitie een deel dat chemisch is in de zin van uranium? "
Nee! een polymeer is een molecuul dat is opgebouwd uit meerdere monomeren. Welke atomen er in die monomeren zitten maakt niet uit. (om het even simpel te houden) (en je zei zelf ook al dat eiwit een polymeer is!) Er ontstaat alleen warmte als de polymerisatie reactie endotherm is. Verder bestond het eerst uit 2 stoffen: monomeer-1(M1) en monomeer-2(M2) deze reageren vervolgens tot een polymeer: M1 + M2 --> ~M1=M2=M1=M2~ + Energie Waarom is dit dan een polymeer? Omdat het opgebouwd is uit monomeren. Wanneer had die beste man voor het laatst scheikunde gehad? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bedankt voor je uitleg trouwens, ik snap het nu helemaal. En je begrijpt nu ook waarop ik doelde: chemisch als in kernchemie zoals uranium splijten e.d. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik snap je vraag niet; een polymeer is gewoon een keten van monomeren... al het andere wat je noemt heeft niet persé betrekking op polymeren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt daar zojuist antwoord op gegeven, dus ik dank u zeer. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hij wordt steeds leuker
![]() Nog ff zeuren over de begrippen. Kernsplijting is weer geen scheikunde/chemie (chemische chemie). In waarschijnlijk het eerste hoofdstuk van een scheikunde boek wordt gedefinieerd wat wel en wat geen scheikunde is. Iets met atomen die het zelfde blijven, maar in verschillende combinaties verschillende moleculen vormen. Tijdens splijting blijven die atomen juist niet gelijk. Ik bedoelde inderdaad die anesthesiemedewerker. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] Hoe monomeren ''ontdekken'' uit polymeer Starbucks- | 1 | 13-04-2013 18:13 | |
[SK] Polymeer (additie) Starbucks- | 6 | 19-03-2013 08:13 | |
[SK] biologisch afbreekbaar polymeer Verwijderd | 13 | 28-03-2007 16:46 | |
[sk] Polymeren + eigen antw. Kurogane | 5 | 14-12-2004 20:47 | |
Polymeren (tuinslang) mrmateja | 4 | 19-03-2004 09:48 | |
scheikunde: Polymeren conekop | 2 | 15-01-2003 14:38 |