Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2012, 15:07
Gitte v
Gitte v is offline
Zijn er mensen die wiskunde leuk vinden?
en zo ja, waarom dan?
Oud 02-11-2012, 15:27
Em.
Em. is offline
Ik vind het niet leuk, maar er zijn wel mensen die het wel leuk vinden. Anders zouden ze vast ook geen wiskundestudie doen (en zeker 'm niet afmaken). Kan ik me ook wel een beetje voorstellen, als vergelijkingen je iets zeggen en je van puzzeltjes houdt en van overzicht oid, daar past wiskunde wel bij.
Oud 02-11-2012, 15:42
Gitte v
Gitte v is offline
Ik heb dyscalculie, dus ik bak er helemaal niets van, maar als je aan mensen vraagt wat ze er nu zo leuk aan vinden geven ze meestal heel verassende antwoorden. Dus ik vroeg me af of er nog meer interessante redenen zijn?
Oud 02-11-2012, 17:27
Verwijderd
Waarom is dit interessant?

Wiskunde wordt voornamelijk leuk gevonden door mensen die er goed in zijn. Als je een sommetje goed oplost telt dat namelijk als succesmomentje en er zitten allemaal gekke dingetjes in je hersenen die dan een fijn gevoel geven.

Maar dat is van toepassing op vrijwel alles. Niet alleen wiskunde. Al met al lijkt de vraag me nogal onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 17:57
Verwijderd
Ik ben niet echt een held in wiskunde, maar ook ik vind het wel aardig omdat het simpelweg een uitdaging is en je op een echt 'waar' antwoord uitkomt. Als je dan ook nog eens goedkomt is dat heel fijn natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 18:21
Gitte v
Gitte v is offline
@ Reverend:

omdat ik mijn best doe om wiskunde leuk te vinden.
Oud 02-11-2012, 18:25
AzN
AzN is offline
Ik vind wiskunde 'n leuk vak, omdat het 'n duidelijk vak is. De uitkomsten zijn juist of onjuist; objectief vast te stellen. Het is ook 'n kwestie van 'kunstje leren en toepassen', dus in dat opzicht vind ik het ook niet zo'n bijster lastig vak .

Laatst gewijzigd op 03-11-2012 om 11:10.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 19:36
Verwijderd
Wiskunde helpt bij de logica. Ik bak weinig van wiskunde maar vind het wel leuk om er aan te sleutelen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Wiskunde helpt bij de logica. Ik bak weinig van wiskunde maar vind het wel leuk om er aan te sleutelen.
Dit.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 21:03
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik vond wiskunde ook altijd een leuk vak. Inderdaad omdat het duidelijk is: Het is goed of fout.
En als je het eenmaal snapt hoef je niks meer te leren voor de toets.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 23:47
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik vind wiskunde 'n leuk vak, omdat het 'n duidelijk vak is. De uitkomsten zijn juist of onjuist; objectief vast te stellen. Het Is ook 'n kwestie van 'kunst leren en toepassen', dus in dat opzicht vind ik het ook niet zo'n bijster lastig vak .
Dit dus.
Oud 03-11-2012, 09:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik vind wiskunde 'n leuk vak, omdat het 'n duidelijk vak is. De uitkomsten zijn juist of onjuist; objectief vast te stellen. Het Is ook 'n kwestie van 'kunst leren en toepassen', dus in dat opzicht vind ik het ook niet zo'n bijster lastig vak .
Dat is een beetje simpel gezegd. Nieuwe wiskundige technieken worden vaak ontwikkeld door natuurkundigen, en dan is het niet altijd meteen duidelijk of het wel "mag".

OT: wiskunde zelf is niet echt "leuk", maar je kan er wel leuke dingen mee doen, zoals de wereld om je heen beter begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 14:43
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik vind het geen ramp, en inderdaad, omdat alles zo helder en duidelijk is vind ik het soms ook nog best een uitdaging (in positieve zin). En wiskunde is de basis van veel dingen en vind je in veel dingen (indirect) terug. Dat idee dat je dan de dingen om je heen beter begrijpt helpt draag daar ook aan bij.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 12:06
Verwijderd

Wellicht helpt dat ook
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 17:00
Mr. Jerriël
Mr. Jerriël is offline
Wiskunde zal voor mij altijd een raadsel blijven.
Goed leren voor de toets alles snappen voordat je de toets krijgt, vervolgens maak je de toets heb je een goed gevoel over.
Krijg je, je cijfer terug en dan krijg je te horen dat je een 5.6 hebt....
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 17:41
Gitte v
Gitte v is offline
Betse Mr. Jerriel, wees maar blij met je net geen zesje hé, je kunt hiermee makkelijk over.
Oud 04-11-2012, 20:35
Starbucks-
Starbucks- is offline
Ik vind wiskunde heel leuk, ook al kan ik he-le-maal niks van algebra en meetkunde. In statistiek en kansen ben ik wel goed. Differentieren is ook wel interessant. Het helpt je inzicht te verwerven en je zult het bij een medische/onderzoeksstudie altijd nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 21:53
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Ik vind wiskunde wel leuk hoor
Soms dan...
Niet als je een toets terugkrijgt waar je een 4.2 voor gehaald heb... Nee, dan niet...
Maar wel als je de most evil person op aard als wiskundeleraar hebt die op een één of andere manier je impulsiviteit (ADHD) wel kan waarderen, en de hele tijd grapjes met je maakt enzo...
Maar vooral als je denkt dat je iets nooit gaat snappen, en dat je het nog één keer doorleest/ uitgelegd krijgt, en je het dan opeens kan...
The feeling of accomplishment
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 15:03
Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik vond wiskunde vaak wel pittig, maar na een aantal sommen te hebben gezien, was het altijd wel te doen. Ik heb uiteindelijk in de vierde maar voor wiskunde A gekozen en ik ben afgelopen jaar met een zesje precies geslaagd. ^^ Niet veel soeps, maar ik was er dus ook niet beroerd in.

Nu studeer ik logopedie en vooral bij geluidsleer (een vak wat ik afgelopen week heb afgesloten) kwam er wel wat wiskunde en natuurkunde terug. Dat vond ik echter makkelijk, aangezien het echt wiskunde en natuurkunde van de derde klas was. :')

Of ik het leuk vond? Meh. Ik had er geen hekel aan, maar ik zat ook niet heel de week uit te kijken naar de les.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 16:01
Verwijderd
Wiskunde.. typhusvak.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 12:54
Gitte v
Gitte v is offline
En waarom vind je dat, elmar?
Oud 24-11-2012, 21:20
TheMisteryGuest
TheMisteryGuest is offline
wiskunde is kapot saaaaaaaaaai!
Oud 24-11-2012, 22:34
Gish
Gish is offline
Citaat:
je kan er wel leuke dingen mee doen, zoals de wereld om je heen beter begrijpen.
Hoe dan precies? Niet dat ik je niet geloof
Met citaat reageren
Oud 24-11-2012, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Hoe dan precies? Niet dat ik je niet geloof
Met wiskunde word je veel beter in haast alle dobbelspelletjes. Ook je pokervaardigheden varen wel bij enige kennis van wiskunde. Dat verklaart natuurlijk niet de hele wereld, maar het zijn leuke concrete voorbeelden. Wiskunde geeft formulematig bepaalde relaties weer die bijdragen aan de logica. Omdat wiskunde in principe niet gebonden is aan objecten/materie (zoals natuurkunde en scheikunde dat wel zijn) zijn wiskundige waarheden veel algemener.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 16:22
Verwijderd
Nee eerlijk gezegt echt een mega haat aan wiskunde
ik kan er geen reet van, zit in examenklas, en heb tot nu toe alleen maar onvoldoendes gehaald..
nee dan ga je het niet zo waarderen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2012, 21:59
Verwijderd
ik vind wiskunde echt niet leuk
sws: het is school
maare ik ben er ook niet zo goed in, en het irriteert nogal dat ik er nu net een 5,49 voor sta :$
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten