Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2012, 22:19
Sanne'.'
Sanne'.' is offline
Haaai ik ben een meisje van 14 en een half en ik ben nog steeds niet ongesteld is dat raar.. Ik maak me er erg zorgen om.. Zijn jullie het al (meiden dan) x

Laatst gewijzigd op 31-07-2012 om 00:47.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 22:21
Em.
Em. is offline
Ik zou me pas zorgen gaan maken als je 16 bent en nog niet ongesteld. Hoe oud was je moeder trouwens toen ze ongesteld werd (en eventuele zussen)?
Oud 30-07-2012, 22:23
Sanne'.'
Sanne'.' is offline
M'n moeder was 13 net en heb geen zussen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 22:25
Verwijderd
Je hoeft je nergens zorgen om te maken
Het gebeurt meestal voor je 15e, maar zelfs al je al 15 bent en nog steeds niet ongesteld bent geworden, is er nog niets aan de hand. Ik zou pas beginnen te denken aan een doktersbezoekje als ik bijna 17 zou worden. En je bent nu pas 14, dus het komt echt wel goed . Maak je je niet druk, het is waarschijnlijk nu alleen maar beter dat je nog niet ongesteld wordt, denk je niet?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 22:27
Sanne'.'
Sanne'.' is offline
Nou het is niet zo leuk want ik heb ook nog helemaal geen bosten ( nou bij ŕ nix) en ik ga naar de derde en iedereen die ik ken is het al een jaar of langer
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 22:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee joh, geen zorgen. Als je het eenmaal bent, wil je het niet meer zijn. Het is maar een vieze smeerboel, gepaard met eventueel hoofdpijn, rugpijn en/of buikpijn. Geniet er nog maar even van
Oud 30-07-2012, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Nou het is niet zo leuk want ik heb ook nog helemaal geen bosten ( nou bij ŕ nix) en ik ga naar de derde en iedereen die ik ken is het al een jaar of langer
Dat is juist een goed teken, want meestal word je pas ongesteld nádat je borsten beginnen te groeien. Maar ik snap dat het op zichzelf natuurlijk erg vervelend is dat je nog bijna geen borsten hebt. Trek je er niks van aan als anderen opmerkingen hebben (dat geeft alleen maar aan dat zij zelf asociaal en onzeker zijn) en bij jou komt het nou eenmaal wat later... niets aan te doen. Het enige goede wat je kunt doen is je er bij neer leggen en het enigszins te accepteren
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 23:06
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik was ook anderhalf jaar later dan mijn moeder ongesteld en als je sowieso laat bent, dan is het niet gek dat je ongesteldheid ook later komt! Ik werd trouwens ongesteld toen ik 12 en een half was en toen waren mijn borsten als volgroeid (maar goed, ik heb dan ook niet heel veel borst ) en had ik al 3-4 jaar schaamhaar en was twee jaar daarvoor in een groeispurt terecht gekomen. Als al die dingen bij jou ook later waren, is je puberteit gewoon wat later.
Oud 04-08-2012, 15:06
robbie14
robbie14 is offline
bij elk meisje is dat anders.
bij de ene al op de 11de en de ander misschien pas op haar 18de.
je hoeft je er geen zorgen over te maken je bent pas 14.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 23:37
Boogschuttertje
Boogschuttertje is offline
Ik was 11 toen ik het werd, en het is echt niet leuk ongesteld zijn. Maak je geen zorgen, je bent pas 14. Genoeg meisjes van die leeftijd die ook nog niet ongesteld zijn. Pas als je 17/18 zou zijn, en nog niet ongesteld was/bent, zou ik even naar de dokter gaan. Komt goed!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 08:09
Sanne'.'
Sanne'.' is offline
Bedankt
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 10:58
MB0712
MB0712 is offline
Hé!

Ik snap dat het moeilijk voor je is, maar het is heel normaal als je bij 15/16 ongesteld wordt!
Probeer je geen zorgen te maken , tkomt nog!
Kop op!

Greetz
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 11:01
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
mijn nicht van bijna 16 is het nogsteeds niet, dan zal ik me eerder zorgen maken x)
ik was het op mn 12e, mn moeder en zus op 13e..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 14:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik was ook anderhalf jaar later dan mijn moeder ongesteld en als je sowieso laat bent, dan is het niet gek dat je ongesteldheid ook later komt! Ik werd trouwens ongesteld toen ik 12 en een half was en toen waren mijn borsten als volgroeid (maar goed, ik heb dan ook niet heel veel borst ) en had ik al 3-4 jaar schaamhaar en was twee jaar daarvoor in een groeispurt terecht gekomen. Als al die dingen bij jou ook later waren, is je puberteit gewoon wat later.
Ja precies. Ik was ook 12 toen ik ongesteld werd maar toen had ik ook al een cup B en okselhaar/schaamhaar, en was ik al vrijwel volledig uitgegroeid. Ik zou best wel weer een paar jaartjes zonder menstruatie willen [bijgeloof]Maar ik wil niet vervroegd in de overgang raken!! [/bijgeloof]
Oud 04-11-2012, 19:20
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
kan miss iemand mij helpen ik ben 13 en ben nog steeds niet ongesteld geworden iedereen vind het raar wat kan ik doen of is het normaal??

Teddybeer1999

please reageer terug
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 19:24
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
hee ik ben een meisje van 13 maar ik ben het ook nog niet maar mijn moeder waas het pas op haar 16 de dus kan dat er mee te maken hebben

teddybeer1999
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 19:26
Verwijderd
maak je geen zorgen ik was het toen ik 14 was wees blij dat je het nog niet bent ;d

als je 18 bent en dan nog niet dan wel zorgen maken
iedereeen is het op andere leeftijd sommie heel vroeg rond hun 10e en sommige heel laat met 18 jaar of 17
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 08:15
Volk
Volk is offline
Citaat:
kan miss iemand mij helpen ik ben 13 en ben nog steeds niet ongesteld geworden iedereen vind het raar wat kan ik doen of is het normaal??

Teddybeer1999

please reageer terug
Je bent pas 13, het is helemaal niet raar dat je nog niet ongesteld bent. Maak je geen zorgen, het komt vanzelf. Als je over 4 jaar nog niet ongesteld bent kun je even bij de huisarts langsgaan.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2012, 17:39
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
Citaat:
Je bent pas 13, het is helemaal niet raar dat je nog niet ongesteld bent. Maak je geen zorgen, het komt vanzelf. Als je over 4 jaar nog niet ongesteld bent kun je even bij de huisarts langsgaan.
bedank volk!!!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 14:41
Crystalll
Crystalll is offline
Maak je geen zorgen, sommige meisjes hebben het later, en sommige meisjes heel vroeg! Ik ken meiden die pas om 18 jaar ongesteld zijn geworden. En trouwens, niet ongesteld zijn is veel beter haha!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 17:03
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ik was ook 14
en zoals de rest zegt: wees inderdaad blij dat je ze nog niet hebt, geniet er maar zo lang mogelijk van
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 19:06
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
Citaat:
Maak je geen zorgen, sommige meisjes hebben het later, en sommige meisjes heel vroeg! Ik ken meiden die pas om 18 jaar ongesteld zijn geworden. En trouwens, niet ongesteld zijn is veel beter haha!
ja dat zeggen veel klasgenoten van mij|!!!!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 19:06
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
[COLOR="rgb(0, 255, 255)"]bedankt iedereen[/COLOR]
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 18:24
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
haha ik was toch heel erg bezorgt dat ik het nog niet was!!! Nu ben k het en ik vind het nog niet eens leuk!!!! Dus wat jullie zeiden hoe later hoe beter het is zo en dan kunnen jullie denken wat zeur zei veel!!! Oke het is zo maar ik heb nog een vraag hoelang ben je het eigenlijk dus hoeveel dagen???

teddybeer1999
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 08:23
Volk
Volk is offline
Dat verschilt per vrouw. Ik ben meestal 4 dagen ongesteld, de eerste 2 dagen best hevig, de derde dag niks en de vierde dag nog een beetje.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 09:35
Verwijderd
Citaat:
haha ik was toch heel erg bezorgt dat ik het nog niet was!!! Nu ben k het en ik vind het nog niet eens leuk!!!! Dus wat jullie zeiden hoe later hoe beter het is zo en dan kunnen jullie denken wat zeur zei veel!!! Oke het is zo maar ik heb nog een vraag hoelang ben je het eigenlijk dus hoeveel dagen???

teddybeer1999
Ik ben nu meestal 4 dagen ongesteld, maar bij tieners duurt het vaak langer. Toen ik 14/15 jaar was, duurde het zo'n 7 tot 10 dagen bij mij, waarvan 4-5 dagen heftig en de rest van de tijd een beetje.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 14:45
Volk
Volk is offline
Nooit geweten dat het bij tieners langer duurde.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 18:22
Martińo
Martińo is offline
De standaardmens bestaat nog steeds niet, dus het kan goed zijn dat het in jouw geval niet veranderd is.
Oud 13-12-2012, 17:40
Volk
Volk is offline
Citaat:
De standaardmens bestaat nog steeds niet, dus het kan goed zijn dat het in jouw geval niet veranderd is.
Dat snap ik, heb er alleen nog nooit van gehoord, niet met biologie of van vriendinnen of zo. Vind het wel grappig dat ik zoiets misloop
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 18:10
Em.
Em. is offline
Ik ben 6 dagen ongesteld. Zonder pil begon het heftig met de tweede dag als 'hoogtepunt', met pil ligt dat zwaartepunt verder naar achter en begint het rustiger en is het volgens mij ook iets minder, maar niet veel. Hoewel, er zit volgens mij ook meer verschil tussen, al weet ik het niet héél erg goed, want ik doe wedstrijdjes met mijn lichaam m.b.t. zo lang mogelijk niet ongesteld worden (oftewel: de pil slikken tot mijn lichaam ondanks dat begint met een beetje bloeden en dan pas een stopweek inlassen).
Oud 15-12-2012, 15:12
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
Bedankt iedereen ik was 6 dagen het en daarvan 4 dagen en en 2 dagen minder en minder.... Dus bedankt voor je steun
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 15:13
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
ps bij 4 dagen moet hevig achter
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 15:47
WeAreOne
WeAreOne is offline
Nee je hoeft je nog helemaal geen zorgen t maken hoor! Ik was het pas deze zomer en ik was toen 15. Ik zou als je tegen de 17 aan zit wel even naar de dokter gaan. Wil je toch wat eerder ongesteld zijn kun je ook naar je huisarts en alles uitleggen en dan kan het zijn dat je medicijnen krijgt die de hormonen opwekken en waardoor je sneller ongesteld wordt. x
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 16:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Waarom zou je dat willen ongesteld zijn is ontzettend vervelend en voor sommige vrouwen pijnlijk. Ik zou er nog lekker van genieten, als je eenmaal ongesteld bent, wil je niet meer.
Oud 02-01-2013, 18:53
Verwijderd
Niks om je zorgen om te maken! Komt (helaas) vanzelf wel en geniet ervan dat je het nog niet bent!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 01:36
rozemarijntbx
rozemarijntbx is offline
ik ben 14 1/2
ik ben net ongesteld geworden had veel afscheiding,
ik vond het ook niet leuk maar het is echt fijn om het niet te zijn....
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 08:52
Verwijderd
Citaat:
ik ben 14 1/2
ik ben net ongesteld geworden had veel afscheiding,
ik vond het ook niet leuk maar het is echt fijn om het niet te zijn....
Je weet ook niet hoe het is om het wel te zijn?
en ik was half 14 toen ik het werd dus ,, jij het ook zo zijn ,, je ontkomt er niet aan
en anders kan je nog aan de pil gaan
Maar genieten doe je er niet echt van neem aan dat je niet elke dat bij stil staat

on : Ik zou je pas zorgen maken als je bijna 18 bent en het dan nog niet bent
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 12:05
rozemarijntbx
rozemarijntbx is offline
ik ben het nu wel,
maar vind het niet wat je noemt fijn.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 12:52
Em.
Em. is offline
Citaat:
Je weet ook niet hoe het is om het wel te zijn?
en ik was half 14 toen ik het werd dus ,, jij het ook zo zijn ,, je ontkomt er niet aan
en anders kan je nog aan de pil gaan
Hoe bedoel je hier aan de pil gaan? Als middel om ongesteld te worden of het te voorkomen?
Oud 06-01-2013, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Hoe bedoel je hier aan de pil gaan? Als middel om ongesteld te worden of het te voorkomen?
Als je te veel pijn hebt ofzo onregelmatig

Je kan het niet voorkomen zoals ik al zij je ontkomt er niet aan
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 19:38
Verwijderd
Citaat:
anders kan je nog aan de pil gaan
Dat kan inderdaad als je er heel veel last van hebt (enorme buikpijn, duizelingen, paar dagen ziek)
anders is het af te raden, want het is heel onnatuurlijk en waar je geen last van hebt hoef je natuurlijk ook geen 'medicijn' voor te hebben
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je dat willen ongesteld zijn is ontzettend vervelend en voor sommige vrouwen pijnlijk. Ik zou er nog lekker van genieten, als je eenmaal ongesteld bent, wil je niet meer.
Dit ja.

Ik vind het stiekum leuk dat ik al 2 maanden niet meer ongesteld ben geworden. Want ik krijg altijd heftige buikpijn en at gaat vaak samen met flauwvallen. En meestal op school.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 22:34
Maidepai
Maidepai is offline
Ik ben over 2 maandjes 15 en ben het ook nog niet maar mijn moeder was ook 15 en ik vind het prima zolang het uitstelt groei ik ook nog lekker door

Wat ik wel vervelend is is dat ik lichamelijk ook achterloop ik heb echt net 65AA. Ik heb ook bijna geen heupen.
En ik zit ook in een klas hoger (op de basisschool klas overgeslagen) en iedereen is bij mij 15 a 16 met een B, C of sommige wel een D cup of meer.
Ik vind dat wel vervelend... ik was vroeger ook heeeel klein voor mijn leeftijd en haal nu veel in (ik ben nu 1,66 en wordt wel minimaal 1,70. Rond de 1,73.)
Ik weet wel dat het komt, met mijn moeder kwam het ook goed (1,72 en grote C cup) maar op het moment is het wel vervelend, de 4e klas is sws een tijd waar je je moet bewijzen, dat iedereen vriendjes heeft enz.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 15:49
xXMaaikeXx
xXMaaikeXx is offline
hoi sanne,
ik ben ook nog niet ongesteld maar ik ben wel 14 en heb wel schaamhaar, borsten en okselhaar ik ben ook bang dat ik nooit ongesteld ga worden.... maar het komt wel
XX
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 16:08
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Komt nog.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 10:36
TwinkeyWinkey
TwinkeyWinkey is offline
Maak je niet druk je hebt nog 4 jaar om het te worden als je het dan niet word zal ik me druk om maken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten