Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2012, 01:14
kleinejongen
kleinejongen is offline
Hallo,
ik heb teveel loon gekregen, ipv 50,30 kreeg ik 503,00. Een fout in de komma dus, het is nu 3 maand geleden gebeurd en heb hier nog niks over gezegt maar hoe groot is de kans dat ze hier nog achter komen? Ik kan het geld goed gebruiken (ben scholier haha) maar heb het voor de zekerheid apart gezet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2012, 07:04
Daantjer
Daantjer is offline
Gewoon apart houden, als ze er ooit achter komen kan je direct terugstorten. Desnoods gooi je het op een spaarrekening.
Oud 17-10-2012, 07:47
Verwijderd
Ik zou het even melden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 08:10
Adore
Adore is offline
Melden. Met zo'n groot verschil kun je nooit beweren dat het je niet is opgevallen. Ik zou ook niet verwachten dat zij de reden 'ik kan het geld goed gebruiken ik ben scholier haha' wel goed vinden, of hun fout al door de vingers hebben gezien, omdat ze je zo hard vinden werken.

Over het algemeen komt een bedrijf er wel achter. Ik vermoed dat hoe langer jij wacht, des te minder positief zal jouw werkgever zijn. Er zijn in soortgelijke situaties mensen waarvan het contract niet is verlengd, of die ontslagen werden toen de salarisadministratie achter dit soort zaken kwam.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 20:10
Monkey020
Monkey020 is offline
Ik persoonlijk zou het geld bewaren tot ze ernaar vragen dan geef je het gewoon terug en verzin je dan nog wat erbij en uitgeven als ik Weg ben daarB
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 11:10
bloodyb
bloodyb is offline
Ik snap dat het erg verleidelijk om je mond dicht te houden maar stort het toch maar ongevraagd terug. Stel dat je het uitgeeft en ze komen er dan achter en geven je de zak? Dan heb je geen baantje meer en een schuld van 450 eu. Ik denk niet dat je daar vrolijker van wordt.
Oud 19-10-2012, 13:14
kleinejongen
kleinejongen is offline
ik hoe het gewoon, mochten ze er in de zomer van '13 nog niet achter zijn heb ik mooi wat extra vakantiegeld maar bedankt voor de meningen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 13:34
Verwijderd
Wel ervoor zorgen dat ze je bij je volgende werk niet gaan dubbelchecken, want als bedrijven achter dit soort stommiteiten komen kan je fluiten naar je eventuele nieuwe baantje. Dat houdt dus ook in dat je die werkervaring van je CV mag schrappen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 14:26
bloodyb
bloodyb is offline
Als ze er in de zomer van '13 achter komen kunnen ze het alsnog terugeisen!
Oud 21-10-2012, 14:42
Verwijderd
melden, ik snap dat je het wilt houden, maar wat reverend zegt is wel zo!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 21:47
feniks
feniks is offline
ja, inderdaad, een hele kleine jongen...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 08:02
highplaces
highplaces is offline
Dat je daarover nog durft te twijfelen! Dat is zowat 450 euro. Maak er melding van. Als ze erachter komen kun je lastig zeggen dat je het niet doorhad en dan zul je het sowieso terug moeten betalen. En je bent dan je betrouwbaarheid kwijt. En hoogstwaarschijnlijk je baantje.
Oud 23-10-2012, 10:14
Adore
Adore is offline
Citaat:
ik hoe het gewoon, mochten ze er in de zomer van '13 nog niet achter zijn heb ik mooi wat extra vakantiegeld maar bedankt voor de meningen
Tot je later op de blaren zit, nice. Want ná de zomer van '13 mogen ze het niet meer terugeisen? Stel jij de regels? Je moet het melden. Of je wordt ontslagen ligt aan je werkgever, maar ik zou de gok gewoon niet nemen. We geven je geen mening, maar de feiten.

Bedenk het volgende: iedere maand heeft je loonstrook cumulatieven. Dit zijn de belangrijkste bedragen van alle gewerkte maanden bij elkaar opgeteld, zoals je (bruto) inkomsten en loonbelasting. Het brutoloon ligt over €530,- een flink stuk hoger dan over €50,30. De salarisadministratie hoeft maar één oog op die cumulatieven (of later je jaaropgave) te slaan om te ontdekken dat jouw bruto loon best hoog is voor je gewerkte aantal uren.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 11:01
Inspire
Inspire is offline
Ik heb zoiets ook ooit gehad, mijn reiskostenvergoeding was 200 euro ipv 10, omdat ze de verkeerde postcode in het systeem hadden staan. Ik heb dat meteen aangegeven, (ze zeiden dat het al bekend was al was) en vervolgens heb ik er nog jaren met plezier gewerkt.

Oftewel, altijd aangeven. Oneerlijk verkregen geld geeft helemaal niet lekker uit.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 17:38
Verwijderd
Don ***** naamzoek
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 19:40
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Don ***** naamzoek
Strafbaar is het niet
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 20:11
Verwijderd
Ik zou het zeggen toch niet leuk voor dat bedrijf of weet niet waar je werkt als je het gaat houden

Laatst gewijzigd op 04-11-2012 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het zeggen toch niet leuk voor dat bedrijf of weet niet waar je werkt als je het gaat houden
Relevante bijdrage.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 14:27
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Strafbaar is het niet
Is dat wel zo? Volgens mij maak je je dan schuldig aan verduistering.
Oud 05-11-2012, 19:19
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Is dat wel zo? Volgens mij maak je je dan schuldig aan verduistering.
Er is geen sprake van "toe-eigenen", dat noodzakelijk is voor verduistering. Daarvoor is in het strafrecht absoluut onvoldoende dat je het geld op je rekening gestort krijgt en het niet zelf meldt.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 21:01
kersevlaai
kersevlaai is offline
Is dit niet een ongeveer vergelijkbare situatie als de cassiere die te veel wisselgeld terug geeft? Wat mij betreft is dit gewoon een morele kwestie. Als een goede relatie met je baas wil behouden, zou ik toch adviseren het even te melden .
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 02:53
arPos
arPos is offline
Citaat:
Wel ervoor zorgen dat ze je bij je volgende werk niet gaan dubbelchecken, want als bedrijven achter dit soort stommiteiten komen kan je fluiten naar je eventuele nieuwe baantje. Dat houdt dus ook in dat je die werkervaring van je CV mag schrappen.
Ach hoeveel werkervaring kan 50.30 EU nou voorstellen.

OT; ik zou het melden, al is het maar omdat ik ook vind dat zij het horen te melden als er per abuis te weinig loon is gestort en iemand bij personeelszaken valt dat op/
Oud 18-12-2012, 08:42
Verwijderd
Wat zou er gebeuren als ze het later achterkomen of je verteld het later ?
ontslagen??

en iedereen kan geld gebruiken okal heb je een goeie baan
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 14:09
tommy gun
tommy gun is offline
ik zou het melden heb ik ook gedaan toen ik ongeveer de zelfde situatie had. En uit dank dat ik dat melde mocht ik de helft houden.
Oud 12-01-2013, 16:30
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ze mogen het zelfs tot 5 jaar na datum nog terug vragen. Overigens heeft een huisgenoot van mij destijds nog 3 maanden na zijn ontslag salaris ontvangen. Hij was toen aan het wereldreizen en heeft dat niet door gehad met de instelling "zolang er geld uit de muur komt is het goed". Bij terugkomst moest hij toch even 2.100 terug betalen; wat hij dus al wel had uitgegeven.

Raak niet in datzelfde probleem want dan kun je hele lange tijd (in jou geval dus zo'n 10 maanden) geen ene reet meer doen omdat alles wat je krijgt per direct terug moet ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2013, 11:36
handige_har
handige_har is offline
heb hetzelfde een keer bij de bank gehad, stortte 380 euro, 300 aan briefjes en 80 aan kleingeld. De automaat ging stuk en ik flipte hem al omdat ik dacht dat ik alles kwijt was. Kwam er een mannetje hem maken, kwam hij terug met 300 euro en zei dat ik het opnieuw moest storten omdat het briefgeld niet mee was geteld. Keek op m'n rekening en had er 380 bij plus 300 cash. Nooit meer iets van weergehoord

Laatst gewijzigd op 15-01-2013 om 08:07. Reden: Reclame maken is niet toegestaan.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 15:24
Heer Wil
Heer Wil is offline
Citaat:
Kunnen bedrijven dat dan terugvinden?

Ik zou het gewoon houden maar goed, ligt er ook aan hoe graag je daar wil blijven werken en of er nog ander werk is... Voor mij is dat gewoon twee of drie maanden extra salaris en ik werk voor een multinational waarvan de mensen van wie het geld uiteindelijk is (aandeelhouders) mij toch niet kennen en zoiezo net zo weinig geïnteresseerd zijn in mij als ik in hen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten