Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2013, 22:17
Verwijderd
Hey,
Mijn vriendin had er laatst over dat ze me best graag wil pijpen alleen ik heb van mensen gehoord dat je pijpen met een condoom moet doen.
Ik weet niet zeker of ik deze informatie kan vertrouwen.
Dus de vraag is heel simpel,
Is het verstandig om een condoom om te doen als je vriendin je wilt pijpen?
(Tegen soa's en dergelijke.)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 22:51
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Via pijpen (en beffen) kunnen soa's worden over gedragen. Er is dus besmettingsgevaar; mits beiden soa vrij zijn. Dat weet je echter alleen als beiden getest zijn, of maagd (en daar moet je dan ook maar vertrouwen in hebben). Let dan wel even op; een koortslip kan overlaan op een soa wanneer het in aanraking komt met penis of vagina.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 22:52
Martiño
Martiño is offline
Er zijn bepaalde SOA die overdraagbaar zijn door pijpen. Denk hierbij aan gonorroe, chlamydia, syfilis en herpes. De infectie moet dan wel in haar keel zitten of op jouw piemel om overdraagbaar te zijn.
Er is een kans (geen zekerheid overigens) op overdracht van HIV (als jij HIV hebt, niet als degene die pijpt HIV heeft), alleen als je klaarkomt in de mond van je partner.

Je kunt een condoom gebruiken, maar de meeste mensen vinden het relatief kleine risico op een soa acceptabel (bij pijpen zijn is de kans op overdracht kleiner (overigens wel nog realistisch) dan bij neuken), aangezien pijpen met condoom voor veel mannen toch de sensatie vermindert en veel vrouwen (of mannen) die pijpen de smaak van het condoom niet prettig vinden. Gonorroe, chlamydia en syfilis zijn overigens goed te behandelen (wat overigens niet betekent dat je maar in het rond moet gaan neuken ). Pijpen is betrekkelijk veilig, zo lang er maar geen sperma in iemand anders mond komt.

Aan je leeftijd te zien ben je sowieso nogal wat jong voor seks maar zijn jij en je vriendin ook elkaars eerste partner. Als dat zo is is het onwaarschijnlijk dat jullie een SOA hebben. Je kunt je ook anoniem en gratis laten testen op het Sense spreekuur van de GGD, als je toch zekerheid willen hebben. Denk er wel aan dat je goede anticonceptie gebruikt als je een stapje verder gaat! Je bent zeker te jong voor een kind.

Regels voor berichten