Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2013, 15:46
Cyberuben
Cyberuben is offline
Hallo Scholieren.com,

mijn vriendin woont in Engeland, maar ze heeft serieuze plannen om vanaf volgend jaar naar Nederland te komen voor een studie. Er zitten een aantal privéredenen achter die ik niet verder ga noemen, maar het komt er dus op neer dat ik met haar op zoek ben naar een studie hier in Nederland.

Ze heeft zelf haar school afgerond op GCSE niveau, zonder A-levels, en zover ik het heb begrepen, kan ze hiermee niet terecht op het HBO. Ze wil zelf de ICT / game-industrie in, maar ik kan zo geen concrete Engelstalige studies vinden waarbij ze ook internationale studenten aannemen.

Zelf ben ik aangemeld voor de NHTV, bij de studie International Game Architecture and Design, maar voor deze studie (HBO niveau) wordt er minimaal een GCSE niveau gevraagd met ten minste 3 A-levels (6 vakken in totaal). Direct van hun website:
Citaat:
General Certificate of Secondary Education in three subjects with marks ranging from A*-C, plus a General Certificate of Education with three subjects at advanced level (six different subjects in total)
Nu is de vraag dus, zou iemand ons op weg kunnen helpen met het zoeken van eventueel mogelijke studies, zowel als MBO en HBO niveau? Ik zou totaal niet weten waar ik moet beginnen met zoeken. Trefwoorden als "Engelse student naar nederland" e.d. leveren alleen maar nieuwsartikelen en onderzoeksresultaten op, en ik zou zo snel niet weten waar ik precies naar moet zoeken.

Misschien is er iemand die ervaring of verstand heeft van deze studies of toevallig iemand kent die in dezelfde situatie zit?

Ruben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2013, 18:23
Verwijderd
Studeren doe je aan de universiteit, MBO is een opleiding. Als je niet wilt vertellen over de privéredenen, begin er dan ook niet over.

Het Zadkine in Rotterdam heeft een international office, 0102069122, bel daar eens naar. Of kijk bij andere grote mbo-instellingen, die zullen dat ook wel hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 18:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Een GCSE-diploma (zonder A-levels) komt qua niveau ongeveer overeen met een vmbo-diploma. Ik zou je dus aanraden om te zoeken naar een mbo-opleiding.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 18:06
Cyberuben
Cyberuben is offline
Citaat:
Een GCSE-diploma (zonder A-levels) komt qua niveau ongeveer overeen met een vmbo-diploma. Ik zou je dus aanraden om te zoeken naar een mbo-opleiding.
Zoiets dacht ik ook al ja, maar voor mijn gevoel zijn er niet zo heel veel Engelstalige mbo-opleidingen, klopt dit?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 23:28
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Zoiets dacht ik ook al ja, maar voor mijn gevoel zijn er niet zo heel veel Engelstalige mbo-opleidingen, klopt dit?
Ze zijn er wel, maar dat zijn volgens mij alleen maar opleidingen in de categorie zakelijk, handel en management. (bijvoorbeeld international business studies)
Oud 17-07-2013, 07:41
Verwijderd
Of je belt even met de international office van MBO-opleidingen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten