Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2013, 23:28
Starbucks-
Starbucks- is offline
Hallo allemaal,

In september ga ik beginnen aan een opleiding en ik wilde graag weten welke laptops jullie mij aanraden. De laptop kan/moet de volgende eigenschappen hebben:

- Niet al te zwaar, het liefst minder dan 2 kg
- Ik ga er niet op gamen ofzo, het moet gewoon een degelijke basic laptop zijn waar ik papers op kan maken en af en toe wat op youtube kan opzoeken of een filmpje kijken
- Lang uithoudingsvermogen van de accu
- Beelddiagonaal onder de 11 inch
- Hij moet wel in een aktetas passen of in een normale rugzak

De prijs doet er niet toe. Schiet maar raak
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2013, 15:52
christi-uit
christi-uit is offline
Welke studie ga je doen?
Het kan bijv. zijn dat je CAD programma's zal moeten draaien oid of alleen word enz. Daar zijn de specificaties heel verschillend voor.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 21:20
WolterB
WolterB is offline
Onder 11 inch voldoet elke nieuwe laptop aan je eisen. Stap een lokale computerzaak binnen (MyCom, MediaMarkt, Paradigit) en probeer uit wat je prettig vindt, kijk naar een wel of niet ontspiegeld scherm en naar wat binnen je prijsklasse valt.

Heb je voor je studie zwaardere programma's als AutCAD nodig, dan is 11 inch te klein en zou ik voor een laptop van 17" gaan, al kan je dan bijna beter een desktop kopen aangezien mijn ervaring is dat zelfs een 22"-scherm beperkingen heeft
Oud 13-07-2013, 19:22
janny3
janny3 is offline
Geinig ik zit momenteel in ongeveer hetzelfde bootje en was dan ook al rond aan het browsen.

De Toshiba Satellite U920t is een convertible tablet/laptop. 12.5 inch scherm en heeft echt een tof schuifmechanisme, werkt met windows 8 en heeft overigens ook een touchscreen. Ik sta het punt hem zelf aan te schaffen. Hij lijkt me zo futuristisch haha!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2013, 18:58
Verwijderd
Futurisitsch duur ja.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2013, 20:17
freyk
freyk is offline
Citaat:
Futurisitsch duur ja.
True. Ik wacht wel wanneer de prijs in het heden komt.
Oud 19-07-2013, 18:13
Starbucks-
Starbucks- is offline
Ik ga biomedische wetenschappen doen, we krijgen daar wel iets van een beetje programmeren denk ik? Belangrijkste is dat ik m regelmatig naar de universiteit kan meenemen en dat hij daarom het liefst max 1.8 kg is ofzo
Met citaat reageren
Oud 20-07-2013, 10:37
christi-uit
christi-uit is offline
Sony Vaio Pro 13 (SVP1321X9E).
Deze is net uit en beschikt over een 4e generatie zuinige i7, 1080P scherm 13,3 inch. Je hebt hierdoor genoeg werkruimte en een lekkere compacte laptop. Ook is deze laptop bijzonder licht en weegt maar 1,06 kilogram!
Qua samenstelling zou ik hiervoor de volgende dingen veranderen:
128gb ssd -> 256GB SSD
4GB ram -> 8 GB ram
Intel core i5 -> i7 (optioneel)

Je komt dan uit op 1.349,02 euro (incl. i7). Ik weet niet wat de eisen zijn van je opleiding. Als daar staat dat een i7 nodig is moet je dat wel doen.
http://www.sony.nl/customise/vn-pro

review: http://tweakers.net/video/7792/sony-...-11-en-13.html
Ik zou niet voor de vayo pro 11 gaan aangezien dat naar mijn idee gewoon te klein is en je dan te veel zit te turen. Ook is dat geen 190 euro waard.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 07:54
WolterB
WolterB is offline
Dat is totale overkill voor een laptop die hij zoekt en 3 keer duurder dan de instapmodellen die ook prima aan de eisen van de TS voldoen.

Zoiets als deze Acer is ruim voldoende om wat op te tikken, wat op te surfen, af en toe een YT-filmje en wat simpel programmeerwerk op te kunnen doen. En binnen de prijsrange van deze laptop is er behoorlijk wat keuze als je een beetje goed zoekt.

Mijn vorige advies, kijk eens bij de wat grotere computerzaken in de buurt rond walk design je prettig vindt en laat je vooral geen laptop aansmeren die overkill is voor wat je er mee wilt blijft nog steeds van kracht
Oud 22-07-2013, 12:00
christi-uit
christi-uit is offline
Oh ja damn, je hebt gelijk haha, ene vayo pro is inderdaad overkill.
http://tweakers.net/pricewatch/32849...15-b106ed.html
Is dan wat ik aanraad.
Voordelen:
-Caching ssd
-500GB hdd
-Snelle i3, 3e gen
-Intel HD 4000
-2x usb3.0
-4gb ram
-15,6inch scherm
-2.1 KG
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 15:21
Starbucks-
Starbucks- is offline
Bedankt voor jullie tips, ik ga ze zeker overnemen om een goede notebook uit te kiezen. Die vaio is indd een beetje overkill, maar het zijn zeker mooie laptops ja
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 23:12
Aether
Aether is offline
Als je echt een werkpaard wil hebben kan ik je een Lenovo Thinkpad aanraden. Zeer goede bouwkwaliteit, goede batterijduur, en goede prestaties. Alleen wel net zo duur als een ultrabook
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 10:47
christi-uit
christi-uit is offline
Citaat:
Als je echt een werkpaard wil hebben kan ik je een Lenovo Thinkpad aanraden. Zeer goede bouwkwaliteit, goede batterijduur, en goede prestaties. Alleen wel net zo duur als een ultrabook
Hij heeft niks aan die kracht aangezien hij het toch niet gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 12:09
highplaces
highplaces is offline
Heb een Macbook Pro gekocht voor m'n journalistiekopleiding. Met pijn in m'n hart, want het ding was megaduur.
Oud 23-07-2013, 13:00
christi-uit
christi-uit is offline
Citaat:
Heb een Macbook Pro gekocht voor m'n journalistiekopleiding. Met pijn in m'n hart, want het ding was megaduur.
Logisch, Apple heeft mid-high end hardware die het verkoopt alsof het ultra high end spul is. Respect dat het hun ook nog lukt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 15:00
TheHunter
TheHunter is offline
Citaat:
Logisch, Apple heeft mid-high end hardware die het verkoopt alsof het ultra high end spul is. Respect dat het hun ook nog lukt.
Een Apple koop je niet vanwege de specs inside.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 19:16
christi-uit
christi-uit is offline
Citaat:
Een Apple koop je niet vanwege de specs inside.
Inderdaad, voor het logootje, de hipster generalisering, het design en voor de driver ondersteuning die eigenlijk alleen van pas komt als je een DJ bent zodat de delays kleiner worden. Bij normale laptops is het performance verschil tussen de betere hardware groter dan het performance verschil tussen de drivers. Natuurlijk neem je het ook voor de bsd met bling bling.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Ik ga biomedische wetenschappen doen, we krijgen daar wel iets van een beetje programmeren denk ik?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten