Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
mol is een bepaalde hoeveelheid moleculen die altijd het zelfde is, namelijk 6,02214*10^23. het heet de constante van avogadro. dus 2,5 mol CH4 is dus 6,02214*10^23 x 2,5 = 1,505535*10^24 moleculen CH4.
1 kilomol is juist 1000 mol. dus 500 mol CO is 500 x 6,02214*10^23 = 3,01107*10^26 moleculen CO. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet dom, extreem onwetend/achter op wat je echt zult moeten kennen. Als je moeite hebt met bijvoorbeeld kilomol naar mol omzetten (waar je dus twee fouten in maakte) heb je een redelijk onbegaanbare weg te gaan om binnen mollen verder te rekenen. Ik raad je aan een fatsoenlijke spoedcursus te zoeken, en geen thuiscursus te doen.
En ik kan je wel helpen, best een hoop mensen hier, maar je gaat de fout in bij heel basale dingen en dat vind ik eerlijkgezegd best schokkend. Vandaar de ![]() ![]() ![]() Even uit nieuwsgierigheid: hoe kom je tot je studiekeuze zonder ooit scheikunde te hebben gedaan? Je kunt misschien starten met omrekenen van kg naar g naar mg naar.. Online zijn vast simpele oefeningen te vinden hiervoor. |
![]() |
||
Citaat:
Dankjewel ![]() @Lusi, dat komt omdat ik hiervoor Paraveterinair studeerde. Deze opleiding heb ik behaald en nu ga ik een andere opleiding tegemoet. Ik heb dus in mijn vorige opleiding wel een beetje scheikunde/chemie gehad, maar dat was heel erg specifiek. Omdat ik niet verplicht ben tot enige kennis in scheikunde om tot de opleiding toegelaten te worden, maar ik wel denk dat ik het mezelf hiermee makkelijker maakt, ben ik een thuiscursus begonnen. Maar omdat ik het in mijn eentje aan het doen ben, liep ik op een aantal dingen vast. Op internet vond ik vooral hoe om te rekenen van mol naar gram en v.v. maar niet hoe ik het aantal moleculen moest berekenen. Omdat dit ook niet in mijn boek vermeld staat kon ik niet verder. Ik wist enkel niet dat ik gewoon te moeilijk aan het denken was ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Even de definitie van het begrip mol: onder 1 mol verstaan we het aantal koolstofatomen in 12 gram zuivere koolstof. Een koolstofatoom heeft een massa van 12 u, waarbij 1 u = 1,66∙10-24 g, dus het aantal koolstofatomen in 12 gram zuivere koolstof is dan
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] scheikunde, suikermolecuul meesbroersen | 4 | 12-12-2008 11:17 | |
[SK] molaire massa/molecuulmassa Saraa | 2 | 08-09-2007 17:00 | |
joodadditie Gigli | 1 | 19-02-2005 21:09 | |
[SK] wil iemand mij helpen met die opdrachten?? biologie | 4 | 03-10-2004 20:50 | |
Kan iemand mijn SK po nakijken.. AlCoHoLLiC | 3 | 15-04-2004 14:25 |