Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben zelf ook die richting op aan het gaan en op open dagen wordt heel vaak aangeraden om eens te werken met 'Gamemaker'. Op de website is een gratis Lite version van deze software te downloaden.
Je zult zien dat het misschien lastiger is dan je denkt. In één van de tutorials wordt uitgelegd hoe je een game kunt maken waarin telkens het hoofd van een clown verschijnt wat heen en weer beweegt door een veld en waarbij het doel is dat je erop klikt. Elke keer als je raak klikt wordt het tempo iets hoger. Dat klinkt als een hele simpele game, maar het aantal uren werk dat erin gaat zitten is al niet mis, als je dat vergelijkt met het resultaat. Probeer dus eerst eens simpele games als die te maken en ga vervolgens richting (zombie-)shooters ![]() Overigens leer je hier natuurlijk niet mee hoe je moet werken met C++ en dat soort dingen. Je leert echter al wel een beetje op de manier te denken zoals daarvoor nodig is. |
![]() |
||
Een gamedesigner is een algemeen woord voor verschillende spel-ontwikkeltaken.
Want een spel bestaat uit verschillende onderdelen zoals een spelmotor, spelwereld, figuren, geluiden, enz. (daarnaast heb je nog de regie, organisatie, marketing, enz). Wil je:
Voor verschillende spellen zijn complete ontwikkelomgevingen te vinden, zoals de eerder genoemde Gamemaker, maar ook bijvoorbeeld UDK, Source SDK. Citaat:
Dat is een topdown alien shooter. Een leuk alternatief, wanneer we naar je topic kijken, is bijvoorbeeld alien swarm. Deze is gemaakt op de motor van unrealtournament 3 en later Half-life 2. Daarvoor zijn weer leuke ontwikkelomgevingen en mods voor te vinden. Veel bekende "gamedesigners" zijn met mods begonnen.
Laatst gewijzigd op 10-04-2013 om 16:24. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Het idee telt; op basis van je concept zoek je de juiste middelen / mensen. Ga er ook van uit als je met al bestaande middelen zelf niet een prototype variant (proof of concept) kan maken, dan zal het in teamverband ook niet echt lukken (tenzij je idee heel geniaal is en men wil daar tijd in steken). Van een gamedesigner wordt verwacht dan men niet perse vaardig is in het daadwerkelijk realiseren van een game; maar wel een goede grip heeft op de onderliggende mechanieken en concepten (en dus geen dingen bedenkt die niet kunnen).
|
Verwijderd
|
Waar baseer je dat op, Carn? Van gamedesigners wordt juist enorm veel praktische kennis verwacht. Je komt niet eventjes Valve binnenwandelen op basis van 'ik heb goeie ideeën'. Iedereen heeft ideeën. Uiteindelijk gaat het inderdaad om het concept, maar onderaan de ladder kun je 't vergeten dat jouw ideeën uitgewerkt worden. Iemand die zich niet uitgebreid bewezen heeft in een praktisch veld, of dat nou 3D'en, dialogen schrijven of programmeren is, maakt geen kans.
Als beginner zou ik het dus juist wél gaan zoeken in de hoek waar je in je eentje (of met een kleine groep vrienden) wat mee kan. |
![]() |
|
Volgens mij zeg ik dat ook
![]()
|
Verwijderd
|
Oh wacht, ik las je post inderdaad scheef. Hoewel ik alsnog zou zeggen dat van een gamedesigner juist wel wordt verwacht dat 'ie een game kan realiseren, dus meer moet weten van goed coden dan van goeie concepten verzinnen. Je bewijst in eerste instantie niet zozeer je conceptuele denken maar je praktische kennis. Maar ik bedoel dan net als jij geen héle game, want niemand verwacht dat je in je eentje eventjes Portal 3 schrijft. Dat is inderdaad onmogelijk.
Volgens mij zijn we 't eens! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Je kunt ook gaan beginnen met plugins maken (voor bijvoorbeeld Minecraft), daar leer je redelijk wat van. Voor Minecraft heb je Java nodig, kijk eens op deze site: klikkerdeklikklikklik
Edit: Oops sorry voor een post op een oud topic.
|
Ik wil ook een game maken
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hey,
Ik raad je aan om dit artikel eens te lezen als je wil beginnen met game development. RPGflag is een Nederlandstalig Game Development Community waarbij je terecht kunt met al je vragen rondom het ontwikkelen van een spel. Ook is er een systeem waarmee je artikelen kunt schrijven en projecten kunt presenteren. Ideaal voor een (beginnende) game ontwikkelaar dus! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Algemeen online-games topic Verwijderd | 113 | 07-01-2020 08:55 | |
Games |
Super Maffia Game! Jeroene | 3 | 03-09-2014 17:39 | |