Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2013, 22:44
Verwijderd
Hallo

Ik wil later Gamedesigner worden.
Nou wou ik nu alvast wat gaan uitproberen en oefenen. Weet iemand waarmee dit kan?

Dan vraag ik ook wat voor soort games jullie vinden, denk aan Zombie appocolypse of iets heel anders.

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2013, 06:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat wil je precies gaan doen dan? Het maakt natuurlijk nogal een verschil of je bijvoorbeeld grafische dingen wil ontwerpen of wil werken aan de broncode. Hoe dan ook kan het vast geen kwaad als je wat C++ leert, al weet ik niet wat ze doorgaans in de gamewereld gebruiken. Op internet zijn vast voldoende tutorials te vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 10:42
Changshan
Changshan is offline
Inderdaad, ga op Youtube zoeken op how to met erachter wat je wilt leren, voor gamedesigning kun je daar vanalles vinden.
Oud 10-04-2013, 12:37
Verwijderd
Ik ben zelf ook die richting op aan het gaan en op open dagen wordt heel vaak aangeraden om eens te werken met 'Gamemaker'. Op de website is een gratis Lite version van deze software te downloaden.

Je zult zien dat het misschien lastiger is dan je denkt. In één van de tutorials wordt uitgelegd hoe je een game kunt maken waarin telkens het hoofd van een clown verschijnt wat heen en weer beweegt door een veld en waarbij het doel is dat je erop klikt. Elke keer als je raak klikt wordt het tempo iets hoger. Dat klinkt als een hele simpele game, maar het aantal uren werk dat erin gaat zitten is al niet mis, als je dat vergelijkt met het resultaat.

Probeer dus eerst eens simpele games als die te maken en ga vervolgens richting (zombie-)shooters Succes.

Overigens leer je hier natuurlijk niet mee hoe je moet werken met C++ en dat soort dingen. Je leert echter al wel een beetje op de manier te denken zoals daarvoor nodig is.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 13:46
freyk
freyk is offline
Een gamedesigner is een algemeen woord voor verschillende spel-ontwikkeltaken.
Want een spel bestaat uit verschillende onderdelen zoals een spelmotor, spelwereld, figuren, geluiden, enz.
(daarnaast heb je nog de regie, organisatie, marketing, enz).

Wil je:
  • Een concept tekenen, zoek naar game concepts.
  • Een spelmotor maken, ga dan programeren. Voor voorbeelden zie de bovenstaande posts.
  • Werelden maken > zoekwoorden "leveldesign". bijvoorbeeld unrealed in UDK.
  • Figuren en maken, zoekwoorden "3D/2D modeling" en eventueel "UI-designer". bijvoorbeeld blender.
  • Geluid en Muziek maken, "Sound- music composing". willekeurige geluidbewerkers zoals audacity. Music samplers zoals FL Studio.

Voor verschillende spellen zijn complete ontwikkelomgevingen te vinden, zoals de eerder genoemde Gamemaker, maar ook bijvoorbeeld UDK, Source SDK.

Citaat:
..denk aan Zombie appocolypse of iets heel anders.
Welke welke zombie game heb je het? die van konamie?
Dat is een topdown alien shooter. Een leuk alternatief, wanneer we naar je topic kijken, is bijvoorbeeld alien swarm.
Deze is gemaakt op de motor van unrealtournament 3 en later Half-life 2.
Daarvoor zijn weer leuke ontwikkelomgevingen en mods voor te vinden.
Veel bekende "gamedesigners" zijn met mods begonnen.

Laatst gewijzigd op 10-04-2013 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 16:29
Geality
Geality is offline
Hint: zoek eerst eens wat mensen (vrienden) die het ook willen leren. Samen leren is leuker, en uiteindelijk zul je merken dat meerdere mensen broodnodig is
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Hint: zoek eerst eens wat mensen (vrienden) die het ook willen leren. Samen leren is leuker, en uiteindelijk zul je merken dat meerdere mensen broodnodig is
Goed tip alleen heb ik geen vrienden in mijn omgeving die dat zouden willen
Dus dat wordt even zoeken maar toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 10-04-2013, 17:20
Geality
Geality is offline
Citaat:
Goed tip alleen heb ik geen vrienden in mijn omgeving die dat zouden willen
Dus dat wordt even zoeken maar toch bedankt
Dan is het inderdaad wat lastiger, je kunt ook online mensen zoeken die mee met je willen doen. Behoud vooral het plezier, dat is het belangrijkste!
Oud 11-04-2013, 10:19
Carn
Carn is offline
Het idee telt; op basis van je concept zoek je de juiste middelen / mensen. Ga er ook van uit als je met al bestaande middelen zelf niet een prototype variant (proof of concept) kan maken, dan zal het in teamverband ook niet echt lukken (tenzij je idee heel geniaal is en men wil daar tijd in steken). Van een gamedesigner wordt verwacht dan men niet perse vaardig is in het daadwerkelijk realiseren van een game; maar wel een goede grip heeft op de onderliggende mechanieken en concepten (en dus geen dingen bedenkt die niet kunnen).
Oud 16-04-2013, 03:08
Verwijderd
Waar baseer je dat op, Carn? Van gamedesigners wordt juist enorm veel praktische kennis verwacht. Je komt niet eventjes Valve binnenwandelen op basis van 'ik heb goeie ideeën'. Iedereen heeft ideeën. Uiteindelijk gaat het inderdaad om het concept, maar onderaan de ladder kun je 't vergeten dat jouw ideeën uitgewerkt worden. Iemand die zich niet uitgebreid bewezen heeft in een praktisch veld, of dat nou 3D'en, dialogen schrijven of programmeren is, maakt geen kans.

Als beginner zou ik het dus juist wél gaan zoeken in de hoek waar je in je eentje (of met een kleine groep vrienden) wat mee kan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 09:17
Carn
Carn is offline
Volgens mij zeg ik dat ook ik doel met "daadwerkelijk realiseren" op het echt zelf kunnen coden, alle objecten kunnen modelleren, je collision detection op orde krijgen, je behaviour, ga maar door. Weinig gamedesigners die dat op een aardig niveau kunnen hoor, als ze er al zijn dan zijn het vaak de wat indie-achtige clubs waar 2 personen gewoon ongeveer alles doen. Als je die skills niet hebt moet je in ieder geval wel met bestaande middelen je concept kunnen bewijzen; de experts werken zoiets dan verder uit.
Oud 16-04-2013, 15:05
Verwijderd
Oh wacht, ik las je post inderdaad scheef. Hoewel ik alsnog zou zeggen dat van een gamedesigner juist wel wordt verwacht dat 'ie een game kan realiseren, dus meer moet weten van goed coden dan van goeie concepten verzinnen. Je bewijst in eerste instantie niet zozeer je conceptuele denken maar je praktische kennis. Maar ik bedoel dan net als jij geen héle game, want niemand verwacht dat je in je eentje eventjes Portal 3 schrijft. Dat is inderdaad onmogelijk.

Volgens mij zijn we 't eens!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 15:20
Elin3
Elin3 is offline
Bij ons op school met informatica hebben we ook een tijdje met Gamemaker gewerkt, prima programma om een beetje mee te spelen en mee te oefenen.
Oud 16-04-2013, 21:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh wacht, ik las je post inderdaad scheef. Hoewel ik alsnog zou zeggen dat van een gamedesigner juist wel wordt verwacht dat 'ie een game kan realiseren, dus meer moet weten van goed coden dan van goeie concepten verzinnen. Je bewijst in eerste instantie niet zozeer je conceptuele denken maar je praktische kennis. Maar ik bedoel dan net als jij geen héle game, want niemand verwacht dat je in je eentje eventjes Portal 3 schrijft. Dat is inderdaad onmogelijk.

Volgens mij zijn we 't eens!
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben; maar genoeg 'gerenommeerde gamedesigners' die zelf niet (meer) bezig zijn met lekker code prakken.. maar misschien is dat ook wel een uitstervend ras. Anyway, je moet het iig of van je eigen skills hebben, of van je enorme enthousiasme. En als je allebei gecovered hebt kan je een eind komen.
Oud 02-06-2013, 19:13
Intikken
Intikken is offline
Je kunt ook gaan beginnen met plugins maken (voor bijvoorbeeld Minecraft), daar leer je redelijk wat van. Voor Minecraft heb je Java nodig, kijk eens op deze site: klikkerdeklikklikklik

Edit: Oops sorry voor een post op een oud topic.
Oud 02-06-2013, 23:42
Changshan
Changshan is offline
Blijft een relevante bijdrage.
Oud 31-07-2013, 20:42
superpizza
superpizza is offline
Ik wil ook een game maken maar ik ben volgensmij nog iets te jong (13) maarja het is wel goed voor mij toekomst (ik wil ICT gaan doen) de rest van m'n klas wordt waarschijnlijk sport enal... maar iedegeval ik kan je geen tips geven, alvast succes
Oud 01-08-2013, 18:31
Verwijderd
Web-based mafia games men. De markt heeft originaliteit nodig.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2013, 20:08
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik wil ook een game maken maar ik ben volgensmij nog iets te jong (13) maarja het is wel goed voor mij toekomst (ik wil ICT gaan doen) de rest van m'n klas wordt waarschijnlijk sport enal... maar iedegeval ik kan je geen tips geven, alvast succes
Je bent heus niet te jong om te leren programmeren. Dan moet je alleen niet verwachten dat je binnen drie weken een paar games uit de mouw schudt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2013, 20:09
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Web-based mafia games men. De markt heeft originaliteit nodig.
Of anders misschien iets waarbij je je eigen boerderij hebt? Dat lijkt me ook wel lachen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2013, 20:17
Carn
Carn is offline
of iets met vallende blokjes die nét op de juiste manier in elkaar moeten vallen, dan krijg je extra punten!
Oud 13-08-2013, 13:24
Thijsku
Thijsku is offline
Hey,

Ik raad je aan om dit artikel eens te lezen als je wil beginnen met game development. RPGflag is een Nederlandstalig Game Development Community waarbij je terecht kunt met al je vragen rondom het ontwikkelen van een spel. Ook is er een systeem waarmee je artikelen kunt schrijven en projecten kunt presenteren. Ideaal voor een (beginnende) game ontwikkelaar dus!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten