Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2013, 12:45
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Hallo allemaal,

Is hier iemand die mij kan helpen bij het volgende? Ik ga deze maand, zo blijkt, zwaaaar over mijn belminuten heen. Ik bel wel meer dan normaal, maar normaal kom ik amper op de helft.

Boven mijn bundel: 7 euro
0900: 8 euro

Ik heb inderdaad veel met ziggo gebeld vanwege een nieuw modem dat niet wilde activieren, dus die kosten wil ik wel geloven. Wat ik nu echter vrees:

Stel, ik heb 100 belminuten.
Ik bel 101 minuten met ziggo. Dan heb ik toch nog 100 belminuten in mijn bundel en komt 101 minuten bij 0900 'buiten' de bundel terecht?

Of, stel:
Ik bel 99 minuten met ziggo. Dan heb ik dan nog 1 minuut in mijn bundel en komen er 99 minuten bij 0900 'buiten' de bundel terecht? Dit lijkt mij raar, want dan zou ik feitenlijk dubbel betalen voor het bellen van 0900 nummers, zowel in/boven mijn bundel, als bij buiten de bundel.

Echter heb ik geen idee hoe ik anders zo veel kosten heb gemaakt. De klantenservice kan mij alleen helpen als ik de nota heb, maar mijn internet bundel gaat nog een paar dagen, mijn sms en beltegoed nog een halve maand (wut), het rare is dat ik nog 60% van mijn bel en sms tegoed over heb (double wut)?

Iemand die hier wat licht op kan scheppen? : )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2013, 12:55
Pluis
Pluis is offline
0900 nummers vallen altijd buiten je bundel. Dus dat heeft niks te maken met het aantal belminuten dat je hebt. Maar de belminuten uit je bundel die je niet gebruikt, die moet je wel betalen.
Vraag je rekening op en kijk welke nummers er allemaal in staan en hoeveel minuten, dan kun je het zelf narekenen.

Overigens vind ik 16 euro buiten je bundel nog niet zo heel dramatisch veel
Oud 26-07-2013, 13:17
Verwijderd
Zoals Pluis zegt, 0900 valt altijd buiten belminuten. Speciale nummers altijd en buitenlandse nummers ook. Ook smsen in en naar het buitenland valt buiten je smsbundel. En hoe het zit met bellen vanuit het buitenland weet ik niet precies, maar volgens mij valt dat ook gewoon helemaal daarbuiten (al zou de mogelijkheid kunnen bestaan dat je enkel het in het buitenland zijn betaalt, maar dat weet ik niet precies). Gebeld worden in het buitenland valt ook buiten je bundel.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 13:46
Verwijderd
"Zwaaaaar over mijn belminuten" en dan gaat het om 7 euro :')
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 14:02
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Hey, voor iemand die normaal op 25% komt betekend dat dus dat ik blijkbaar 4 voudig meer gebeld zou hebben. Vind het ook raar dat m'n belminuten pas voor 40% op zijn en ik al wel kosten 'boven mijn bundel' heb.

Kan mijn rekening nog niet inzien, weet niet of mijn belminuten steeds per maand lopen (1 - 31) of per halve maand (15 - 15). Mijn MBs en belminuten zijn daarin precies tegenovergesteld oO. Maar als ik nog 3 weken moet en ik heb nu al 4 keer zoveel gebeld kon het wel eens vrij duur gaan worden.

Deel zal wel te danken zijn aan 10 seconden met voicemail bellen gelijk als 60 seconden wordt afgetikt :').
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 14:06
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hey, voor iemand die normaal op 25% komt betekend dat dus dat ik blijkbaar 4 voudig meer gebeld zou hebben. Vind het ook raar dat m'n belminuten pas voor 40% op zijn en ik al wel kosten 'boven mijn bundel' heb.

Kan mijn rekening nog niet inzien, weet niet of mijn belminuten steeds per maand lopen (1 - 31) of per halve maand (15 - 15). Mijn MBs en belminuten zijn daarin precies tegenovergesteld oO. Maar als ik nog 3 weken moet en ik heb nu al 4 keer zoveel gebeld kon het wel eens vrij duur gaan worden.

Deel zal wel te danken zijn aan 10 seconden met voicemail bellen gelijk als 60 seconden wordt afgetikt :').
je moet beter lezen, het is helemaal niet raar dat je belminuten nog niet op zijn terwijl je wel kosten buiten je bundel hebt, want speciale nummers vallen NIET in je bundel.
Dat je internetbundel en je belminutenrekening niet gelijk lopen lijkt me heel erg vreemd als je ze samen hebt "ingekocht" met je abonnement. Of heb je later pas een aparte bundel met internet erbij genomen?
Oud 26-07-2013, 14:07
Verwijderd
Als je 0900 hebt gebeld, dan is het niet gek dat je al kosten boven je bundel hebt terwijl je maar 40% hebt gebruikt, want 0900 valt altijd buiten je belminuten.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 14:08
Verwijderd
Oh, je zit dus niet "boven" je bundel, maar je hebt gewoon nummers gebeld die buiten je bundel vallen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 14:08
Verwijderd
En als ik niet werd afgeleid met een telefoontje over 'u bent geselecteerd voor onze speciale aanbieding', dan had ik dit eerder gepost dan Pluis
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 15:48
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
ik zit zowel boven mijn bundel (dus meer minuten gebeld dan in mijn bundel, desondanks dat ik pas 40% van mijn belbundel heb opgebruikt) en daarlos van heb ik voor de 0900 nummers ook kosten buiten mijn bundel. Boven- en buiten de bundel zijn volgensmij twee verschillende dingen.

Buiten de bundel vind ik logisch, ik heb 0900 gebeld. Boven de bundel niet logisch, tenzij de 0900 nummers óók de minuten van je belbunden opmaken.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 16:35
Em.
Em. is offline
Hoe weet je dat je bóven je bundel zit, als je pas 40% van je belminuten hebt opgebruikt?
Oud 26-07-2013, 18:00
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Hoe weet je dat je bóven je bundel zit, als je pas 40% van je belminuten hebt opgebruikt?
Als ik inlog op mijn hi staat er een progressiebalkje van 'bel en sms tegoed, nog X dagen resterend'. 0% staat links, 100% staat rechts. Ik ben nog net niet of op de helft. Ik kan onbeperkt sms'en dus alles wat daar staat is voor mijn belminuten.

Daaronder staat 'boven de bundel: zoveel euro'
Daaronder staat weer 'buiten de bundel: 0900: zoveel euro'.

It is highly confusing to me : (.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 23:30
Ivo
Ivo is offline
En hoe zit het met je internetbundel? Misschien zit je daar al boven je bundel.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 10:35
Verwijderd
die kosten van Ziggo bellen kun je soms wel op Ziggo verhalen als het hun schuld was dat het niet werkte.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2013, 15:43
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Update!

Mijn telefoonrekening is binnen. Het bellen naar 0900 nummers betaal je 2 keer voor.
Ik ben er circa 27 euro aan kwijt omdat ik boven mijn aantal belminuten ben uitgegaan. Als je dus je belbundel leeg belt en dan een 0900 nummer van 10 cent per minuut, dan betaal je na 1 minuut bellen dus 10 cent buiten je bundel + 30 cent(?) kosten omdat je een minuut over je bundel hebt heen gebeld. In totaal dan dus 40 cent.

Ze splitsen het alleen uit naar 10 cent buiten de bundel en 30 cent verbruikerskosten.

Tjoah, met anderhalf uur ziggo bellen kom je dan aan wat aardige kosten ^^.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten