Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2004, 16:42
dwight88
dwight88 is offline
ik weet niet zeker of het hier hoort... anders moven jullie me maar

maar ik ben me daarvoor een beetje aan het orrienteren voor die dingen, had ik een vrij simpele en misschien onnozele vraag... stel je hebt een ding van 30 euro per maand. Bij de een zit hier dan sms bijin, en bij de ander moet je daar weer apart een bundel voor kopen.
Nu zei mn broertje, dat je van die 30 euro per maand vaak maar 30 minuten kan bellen. Leek bij een beetje stug, 1 euro p/m, dan zou even naar huis bellen net zo duur zijn als een bepaald type telefoonnummer

het leek mij logischer, en dat begrijp ik opzich ook uit alle sites, dat je dan alshetware 30 euro beltegoed inkoopt, en dan tegen bij dat abonnement geldende tarieven belt.

of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2004, 16:52
Verwijderd
vaak zijn het belminuten dus krijg je bepaald aantal belminuten voor die €30
en dat zijn dan wel meer dan 30 minuten.

teminste dat dacht ik
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 16:53
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
maandelijk word er voor 30 euro van je rekening gehaald en daarmee kan je dan gewoon bellen en smsnen tegen de tarieven van het gedoetje waar je je abbonement mee afsluit!

en als je meer dan 30 euro besteed, dan betaal je dat weer bij.......besteed je minder dan komt dat deel bovenop de volgende maand

Ofzoiets

Meer dan 30 min ist wel lijkt me, ikzelf heb een hi abbonement en kan daar 125 min mee bellen/250 smsjes mee sturen (voor 20 euro p/m)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 17:12
Bo
Bo is offline
Ik heb een HI30 abonnement, ik betaal 30 euro en kan daarmee 200 belminuten gebruiken. Een smsje is gelijk aan 1 belminuut.

Als je nu een HI30 abonnement afsluit krijg je geloof ik 220 belminuten. Een smsje is gelijk aan ½ belminuut.

Dus wat je broertje zegt klopt denk ik niet helemaal..
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 17:36
tandenborstel
tandenborstel is offline
Het verschilt ook per provider hoe het precies geregeld is volgens mij..
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Bo schreef op 29-09-2004 @ 18:12 :
Ik heb een HI30 abonnement, ik betaal 30 euro en kan daarmee 200 belminuten gebruiken. Een smsje is gelijk aan 1 belminuut.

Als je nu een HI30 abonnement afsluit krijg je geloof ik 220 belminuten. Een smsje is gelijk aan ½ belminuut.

Dus wat je broertje zegt klopt denk ik niet helemaal..

225 min en 450 sms-jes zo uit mijn hoofd. Maar inderdaad je broertje lult maar wat...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:06
Balance
Balance is offline
Ik betaal 20 euro en mag daarvoor 100 minuten bellen, dus ik denk niet dat je broertje gelijk heeft
Oud 29-09-2004, 18:10
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Alex schreef op 29-09-2004 @ 18:54 :
225 min en 450 sms-jes zo uit mijn hoofd. Maar inderdaad je broertje lult maar wat...
225 min OF 450 sms-jes.
Tijdelijk ook nog een actie erbij, de eerste 3 maanden 100 belminuten of 200 sms-jes gratis. En wanneer je het via de website van hi aanschaft krijg je bij een 1 jarig abonnement 50 euro terug en bij een 2 jarig abonnement 100. Het nadeel hiervan is wel dat de keuze qua toestellen zeer beperkt is.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:11
Darko
Darko is offline
hehe, weet wel zeker dat je broertje niet gelijk heeft.. zoals al gezegd: hi is iets van 220 belminuten voor 30 euro. maar alle tarieven staan gewoon op de sites van de desbetreffende providers.
Oud 29-09-2004, 18:29
aap777
aap777 is offline
Weet iemand van jullie of het ook mogelijk is om je telefoonnummer van je prepay kaartje (KPN) over te zetten naar een abo van KPN?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:40
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
webjunk schreef op 29-09-2004 @ 19:29 :
Weet iemand van jullie of het ook mogelijk is om je telefoonnummer van je prepay kaartje (KPN) over te zetten naar een abo van KPN?
Ja dat kan, meestal duurt het bij nummerbehoud 1 week voordat je de telefoon op kunt komen halen. Weet niet hoe dat zit wanneer je binnen KPN blijft. Maar nummerbehoud kan sowieso!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 19:34
dwight88
dwight88 is offline
zit zo'n een beetje te kijken, en Hi-abonnement lijkt me erg aantrekkelijk. Ik wel het sowieso in de winkel kopen, ben niet zo'n internetwinkel-fan (nog..)..

Wat is jullie ervaring met de dekking van Hi / Oranga / KPN (= zelfde netwerk als Hi ?) / T-Mobile?

ik heb nu t-mobile prepaid, maar dat is lang niet altijd een feest....
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 20:08
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 29-09-2004 @ 20:34 :
zit zo'n een beetje te kijken, en Hi-abonnement lijkt me erg aantrekkelijk. Ik wel het sowieso in de winkel kopen, ben niet zo'n internetwinkel-fan (nog..)..

Wat is jullie ervaring met de dekking van Hi / Oranga / KPN (= zelfde netwerk als Hi ?) / T-Mobile?

De netwerken van Vodafone en KPN zijn toch wel de beste van Nederland en Hi is gewoon van KPN, zit dus ook op hetzelfde netwerk.

De Hi profile abonnementen zijn binnen de bundel erg voordelig, let wel op dat je buiten de bundel 24 cent per belminuut en 12 cent per bericht betaald. Vooral dat bellen is vrij prijzig, maar ja Vodafone is nog duurder.

T-Mobile en Telfort zijn wel goedkoper, maar het netwerk is dan ook iets minder.

Orange is zelf binnen de bundel (naar mobiel) duur, dus lijkt me uberhaupt geen optie.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 20:10
mixtape
mixtape is offline
Ik betaal 15 euro voor 225 minuten (leve sim - only!!)
Oud 29-09-2004, 22:21
Energie
Energie is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 29-09-2004 @ 17:42 :
ik weet niet zeker of het hier hoort... anders moven jullie me maar

maar ik ben me daarvoor een beetje aan het orrienteren voor die dingen, had ik een vrij simpele en misschien onnozele vraag... stel je hebt een ding van 30 euro per maand. Bij de een zit hier dan sms bijin, en bij de ander moet je daar weer apart een bundel voor kopen.
Nu zei mn broertje, dat je van die 30 euro per maand vaak maar 30 minuten kan bellen. Leek bij een beetje stug, 1 euro p/m, dan zou even naar huis bellen net zo duur zijn als een bepaald type telefoonnummer

het leek mij logischer, en dat begrijp ik opzich ook uit alle sites, dat je dan alshetware 30 euro beltegoed inkoopt, en dan tegen bij dat abonnement geldende tarieven belt.

of niet?
lol, en hij denkt zeker ook dat een vliegtuig een triljoen euro kost

Orange Free 30 voor dacht 20cent per minute = 30/0,2=150 min
Oud 29-09-2004, 22:23
Balance
Balance is offline
Citaat:

Ik heb Telfort gehad en had op 1 plek (kantoortje van m'n werk) geen bereik. Verder nog nooit gemerkt dat ik geen bereik had.

Nu heb ik orange en ik heb in de collegezaal geen bereik en een paar weken terug in een k*tdorpje in Overijssel. Verder ook nog nooit last gehad van het bereik.

Ik ben niet echt tevreden over de services van Orange, maar één ding vind ik wel heel belangrijk: je mag er je geld wat je over hebt van de ene maand meenemen naar de volgende maand. Als ik me niet vergis ben je het geld bij andere providers kwijt als je het niet hebt opgemaakt die maand.
Oud 30-09-2004, 06:11
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 29-09-2004 @ 23:23 :
Ik ben niet echt tevreden over de services van Orange, maar één ding vind ik wel heel belangrijk: je mag er je geld wat je over hebt van de ene maand meenemen naar de volgende maand. Als ik me niet vergis ben je het geld bij andere providers kwijt als je het niet hebt opgemaakt die maand.
Bij T-mobile doen ze dat ook
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 08:09
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:

Geen problemen met orange , alleen de klantenservice is vreselijk
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 20:00
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 30-09-2004 @ 09:09 :
Geen problemen met orange , alleen de klantenservice is vreselijk
vind ik niet
heb al een gratis Marco Borsato cd van ze gehad en ze sturen met elke keer informatie over bijv. op vakantie gaan met je mobiel
Oud 30-09-2004, 22:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 30-09-2004 @ 21:00 :
vind ik niet
heb al een gratis Marco Borsato cd van ze gehad en ze sturen met elke keer informatie over bijv. op vakantie gaan met je mobiel
dat laatste zou ik dan weer als negatief ervaren. Ik moet geen rotzooi ontvangen, ik wil gewoon goed kunnen bellen: klaar.

Maar ik ben niet te spreken over Orange aangezien ik een aantal keer zomaar beltegoed ben kwijt geraakt waar zij (goh verrassing) niks van weten. Op internet bleken meer van dergelijke ervaringen te staan met Orange. Vanaf het moment dat ik bij de klantenservice aangaf op m'n geld te letten is het nooit meer gebeurd... Ik vertrouw het niet echt.

Als T-mobile ook de gelegenheid geeft om je geld mee te nemen naar de volgende maand, dan zou ik voor T-mobile gaan.
Oud 30-09-2004, 22:56
Wammus
Wammus is offline
Ik heb nu anderhalf jaar Orange en nog nooit ergens gezeik mee gehad. Af en toe mischien een beetje vaag bereik op vage plaatsen maar daar wil ik meestal toch niet bellen en dus is het voor mij niet zo'n probleem. Ik ben wel blij met dat gratis smsen in het weekend . Omdat ik dan het meeste smsjes verstuur en nu natuurlijk helemaal .

Ik betaal overigens 40 euro per maand en daar kan ik van bellen en smsen. Als het op is krijg ik een berichtje en als m'n nieuwe bundel in gaat ook.
Oud 01-10-2004, 00:06
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Dukko schreef op 30-09-2004 @ 07:11 :
Bij Orange kun je je geld onbeperkt meenemen, bij andere profiders zijn je belminuten vaak alleen geldig in de maand dat je ze hebt gekocht + de maand daaropvolgend. Persoonlijk heb ik mijn minuten meestal zo ongeveer op, zo hoort het ook als je een goed abonnement hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 04:11
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Silveria schreef op 29-09-2004 @ 21:10 :
Ik betaal 15 euro voor 225 minuten (leve sim - only!!)
Ja, ik ken dat.. 7,5 euro voor 75 minuten.. dat is nog op te brengen.
Oud 01-10-2004, 07:19
rubenrtv
rubenrtv is offline
het kan nog veel goedkoper; ik betaal 0 euro voor een orange free 20 (www.telecomvergelijker.nl)
Oud 01-10-2004, 09:26
Sasz
Sasz is offline
ik heb sinds een week HI 20 abo. + gratis mobiel (samsung E600)
de belmin. die ik over heb, neem ik 2 maanden mee.
Oud 01-10-2004, 10:38
Drez
Drez is offline
Citaat:
Dukko schreef op 30-09-2004 @ 07:11 :
Bij KNP/HI dus ook
Oud 01-10-2004, 11:54
Energie
Energie is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 01-10-2004 @ 05:11 :
Ja, ik ken dat.. 7,5 euro voor 75 minuten.. dat is nog op te brengen.
2 euro voor een Orange Free 20 Abbo
Oud 01-10-2004, 14:29
dwight88
dwight88 is offline
oeee ik zit echt te dubben tussen Vodafone (goeie ervaring mee gehad in het verleden) en Orange en Hi..... van die 3... welke heeft het beste netwerk? De kosten verschillen toch niet zo heel erg veel, aangezien ik niet extreem veel bel

t-mobile is geen optie.. ik heb daar thuis vrijwel geen bereik mee, en das wel een eis, dat ik thuis normaal kan bellen... een vaag boerengehucht zonder bereik vind ik niet zo'n ramp haha...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 15:42
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 01-10-2004 @ 15:29 :
oeee ik zit echt te dubben tussen Vodafone (goeie ervaring mee gehad in het verleden) en Orange en Hi..... van die 3... welke heeft het beste netwerk? De kosten verschillen toch niet zo heel erg veel, aangezien ik niet extreem veel bel

t-mobile is geen optie.. ik heb daar thuis vrijwel geen bereik mee, en das wel een eis, dat ik thuis normaal kan bellen... een vaag boerengehucht zonder bereik vind ik niet zo'n ramp haha...
misschien even kijken naar aanbiedingen, omdat de providers tegenwoordig allemaal wel goed zijn.

@ Energie, gsmbox.nl??
Oud 01-10-2004, 22:45
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 01-10-2004 @ 15:29 :

Vodafone is duur!
Orange is duur naar mobiel (bij een free 20, 28 cent per minuut, scheelt 1 cent met prepaid)
Hi profile abonnementen zijn binnen de bundel erg aantrekkelijk en zelfs bij een Hi 15 kun je nog redelijk leuke telefoontjes krijgen. Buiten de bundel is Hi echter wel 24 cent per minuut.

Ga anders naar een paar winkels waar ze meerdere profiders aanbieden (dus geen orange of vodafone winkel) en laat hen uitleggen wat volgens hen voor jou het voordeligst is. Na een winkel of 2 / 3 heb je wel een aardig beeld denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 07:59
Darko
Darko is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 01-10-2004 @ 23:45 :
Vodafone is duur!
Orange is duur naar mobiel (bij een free 20, 28 cent per minuut, scheelt 1 cent met prepaid)
Hi profile abonnementen zijn binnen de bundel erg aantrekkelijk en zelfs bij een Hi 15 kun je nog redelijk leuke telefoontjes krijgen. Buiten de bundel is Hi echter wel 24 cent per minuut.

Ga anders naar een paar winkels waar ze meerdere profiders aanbieden (dus geen orange of vodafone winkel) en laat hen uitleggen wat volgens hen voor jou het voordeligst is. Na een winkel of 2 / 3 heb je wel een aardig beeld denk ik.
Daarnaast moet hij ook nog bedenken dat iig met vodafone, hij een aparte sms-bundel boven op de belminuten moet kopen.
Oud 02-10-2004, 11:47
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Darko schreef op 02-10-2004 @ 08:59 :
Daarnaast moet hij ook nog bedenken dat iig met vodafone, hij een aparte sms-bundel boven op de belminuten moet kopen.
Dat hoeft alleen bij Orange en KPN abonnementen niet.
Bij KPN is het hi profile abonnement veruit het voordeligst.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 19:15
rubenrtv
rubenrtv is offline
KPN geldbundels zijn zo op met die hoge beltarieven
Oud 03-10-2004, 17:47
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 02-10-2004 @ 20:15 :
Misschien moet je eerst een beetje op internet gaan zoeken voordat je zulke domme uitspraken doet. De Hi abonnementen van KPN zijn op dit moment een zeer betaalbare oplossing. Zeker wanneer je meer smst dan belt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 18:05
Darko
Darko is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 02-10-2004 @ 20:15 :
Dat is volledig afhankelijk van je abbo..(de tarieven zijn trouwens helemaal niet duur, pas als je buiten je bundel belt betaal je meer) Betaal je 20 euro ben je per minuut duurder uit dan met 30 euro in de maand.. Daarnaast is kpn een hele goede oplossing voor jongeren die toch meer dan gemiddeld bellen.
Oud 03-10-2004, 18:40
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 03-10-2004 @ 18:47 :
Misschien moet je eerst een beetje op internet gaan zoeken voordat je zulke domme uitspraken doet. De Hi abonnementen van KPN zijn op dit moment een zeer betaalbare oplossing. Zeker wanneer je meer smst dan belt.
misschien heb ik het niet over hi, maar over kpn mobiel+
en ik weet heel goed waar ik het over heb
Oud 03-10-2004, 19:03
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 03-10-2004 @ 19:40 :
misschien heb ik het niet over hi, maar over kpn mobiel+
en ik weet heel goed waar ik het over heb
Zeg dat er dan bij, duidelijkheid is over het algemeen erg handig.

Welke idioot neemt er nou een een kpn mobiel plus abo....
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 18:45
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 03-10-2004 @ 20:03 :
Welke idioot neemt er nou een een kpn mobiel plus abo....
daarom zeg ik t ook, zodat hij t niet doet
Oud 04-10-2004, 20:37
dwight88
dwight88 is offline
ik ben dr uit geloof ik

ik ga voor orange 30 (2 jaar) met de sony ericsson k700i.

enige vraag waar ik dan nog niet echt duidelijk antwoord op kan vinden, STEL dat ik na een jaar deze telefoon zat ben, is het dan nog steeds zo dat je met een jaar bijtekenen + een bepaald bedrag (zegge 50 euro oid) weer een andere kunt krijgen?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 20:51
rubenrtv
rubenrtv is offline
nope eerst je abonnement uitzitten of afkopen

ik weet trouwens niet wat je moet bijbetalen, maar hier is ie incl. abo 26 euro per maand

Laatst gewijzigd op 04-10-2004 om 20:54.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 04-10-2004 @ 21:37 :
ik ben dr uit geloof ik

enige vraag waar ik dan nog niet echt duidelijk antwoord op kan vinden, STEL dat ik na een jaar deze telefoon zat ben, is het dan nog steeds zo dat je met een jaar bijtekenen + een bepaald bedrag (zegge 50 euro oid) weer een andere kunt krijgen?
Ga dan voor een KPN Hi 30. Bij KPN kan je halverwege je contractsperiode al verlengen, alleen komt het er nog bovenop (en voor een gratis telefoon zou je 2 jaar moeten verlegen)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 21:20
Stepsje
Stepsje is offline
Op deze site staat ook wel veel info over verschillende abonnementen.

Ik ben zelf ook beetje aan t rondkijken en denk dat ik zeker een hi abonnement neem, vooral handig dat sms al in het abonnement zit.
Oud 05-10-2004, 00:31
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 04-10-2004 @ 21:37 :
ik ben dr uit geloof ik

Waarom Orange? Orange heeft wel een goedkoop imago, maar is alles behalve goedkoop.

Sms'en altijd 22 cent, bij een free 30 betaal je naar mobiel 22 cent per minuut, dat is maar 2 cent minder dan je bij KPN buiten de bundel betaalt... Voor hetzelfde geld kun je dus een aanmerkelijk beter bereik krijgen (dan heb ik het niet over grote steden, daar ontloopt het elkaar nauwelijks, maar over dorpjes, bossen enz.)

Het enige voordeel van Orange is dat vanuit het buitenland bellen / sms'en en in het buitenland gebeld worden bij de bundel inzit en alles onbeperkt geldig is. (Het nut van het laatste ontgaat me nog een beetje, want wanneer je het goed doet hou je misschien een paar minuten over naar mijn idee).

Naar mijn weten kun je bij Orange 3 maanden voordat je contract afloopt weer verlengen. Weet het niet helemaal zeker, want verkoop niet zo vaak Orange. Ben er geen fan van zoals je merkt.

Citaat:
Alex schreef
Ga dan voor een KPN Hi 30. Bij KPN kan je halverwege je contractsperiode al verlengen, alleen komt het er nog bovenop (en voor een gratis telefoon zou je 2 jaar moeten verlegen)
Dat verlengen na 1 jaar raad ik mensen over het algemeen niet aan, want voor een gratis telefoon moet je inderdaad 2 jaar bijtekenenen en moet je je dus 3 jaar redden met een toestel (tenzij je een jaar voordat je contract afloopt weer bijtekent, maar zelfs dan is het nog 2 jaar)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 06:38
rubenrtv
rubenrtv is offline
Orange verandert binnekort hun tarieven.
Oud 05-10-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef op 05-10-2004 @ 01:31 :

Dat verlengen na 1 jaar raad ik mensen over het algemeen niet aan, want voor een gratis telefoon moet je inderdaad 2 jaar bijtekenenen en moet je je dus 3 jaar redden met een toestel (tenzij je een jaar voordat je contract afloopt weer bijtekent, maar zelfs dan is het nog 2 jaar)
Ik ook (2 of 3 jaar is wel erg lang), maar als mensen dat willen kan het wel.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 05-10-2004 @ 01:31 :
(Het nut van het laatste ontgaat me nog een beetje, want wanneer je het goed doet hou je misschien een paar minuten over naar mijn idee).
Ik heb een abonnement van 20 euro, maar maak die eigenlijk nooit op. Helaas zijn er geen goedkopere abonnementen en met het berekenen van hoeveel ik kwijt zou zijn bleek dit (ik had ook een nieuw toestel nodig, dus die kosten berekende ik ook) goedkoper dan prepaid.
Dan is het dus wel handig als ik dat geld gewoon onbeperkt mee mag nemen.
Oud 05-10-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 05-10-2004 @ 15:18 :
Ik heb een abonnement van 20 euro, maar maak die eigenlijk nooit op. Helaas zijn er geen goedkopere abonnementen en met het berekenen van hoeveel ik kwijt zou zijn bleek dit (ik had ook een nieuw toestel nodig, dus die kosten berekende ik ook) goedkoper dan prepaid.
Dan is het dus wel handig als ik dat geld gewoon onbeperkt mee mag nemen.
Kpn heeft een Hi 15 abonnement waarbij je ook gewoon verschillende toestellen gratis kan uitzoeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten