Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2014, 18:16
adnannie54
adnannie54 is offline
Hallo allemaal. Ik zal me even voorstel. Ik ben Adnan en zit in havo 4. Vorig jaar heb ik als profiel EM gekozen. Nu zijn we aan het einde van het jaar en ik weet nu wat ik echt wil studeren later. Het probleem is alleen dat ik dat niet kan doen met mijn EM profiel. Ik wil namelijk de geneeskunde gaan studeren. Ik zat te denken om mijn profiel nog te veranderen en dat ik in de zomervakantie de vakken scheikunde, biologie en NLT zou kunnen inhalen zodat ik het 5e jaar zou kunnen instromen bij NG. Ik ben nu dus alleen bang dat dat niet gaat lukken omdat ik te weinig tijd heb en omdat ik niet weet van wie ik bijles kan krijgen in de vakantie. Een groot dilemma dus . Ik hoop dat jullie advies voor mij hebben zodat ik weet wat ik het beste kan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2014, 19:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het beste advies is denk ik om met je mentor te gaan praten over je plannen en te kijken wat er nog mogelijk is. Dat zal wellicht per school verschillen.
Oud 18-05-2014, 20:14
adnannie54
adnannie54 is offline
Citaat:
Het beste advies is denk ik om met je mentor te gaan praten over je plannen en te kijken wat er nog mogelijk is. Dat zal wellicht per school verschillen.
Dankjewel Daantje ik zal morgen gelijk met mijn mentor overleggen of het kan.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2014, 19:45
Pluis
Pluis is offline
Als je geneeskunde wilt studeren, heb je sowieso een vwo-diploma nodig. Dat betekent dat je na je havo diploma nog 2 jaar VWO moet gaan doen. Dat is mooi, want dat betekent dat je tijd zat hebt om jezelf bij te spijkeren op het gebied van scheikunde, biologie en NLT. Ik ben het helemaal eens met daantje: zorg dat je je mentor te pakken krijgt, die kan je vertellen wat voor jou de beste weg is.
Even uit nieuwsgierigheid: hoe ben je zo ineens op geneeskunde gekomen?
Oud 19-05-2014, 21:52
adnannie54
adnannie54 is offline
Citaat:
Als je geneeskunde wilt studeren, heb je sowieso een vwo-diploma nodig. Dat betekent dat je na je havo diploma nog 2 jaar VWO moet gaan doen. Dat is mooi, want dat betekent dat je tijd zat hebt om jezelf bij te spijkeren op het gebied van scheikunde, biologie en NLT. Ik ben het helemaal eens met daantje: zorg dat je je mentor te pakken krijgt, die kan je vertellen wat voor jou de beste weg is.
Even uit nieuwsgierigheid: hoe ben je zo ineens op geneeskunde gekomen?
Nou ik wilde altijd eigenlijk al de geneeskunde kant op, maar omdat mijn broer EM profiel had gekozen dacht ik dat het veiliger voor mij zou zijn om dat ook te kiezen. Ik wist op dat moment ook nog niet echt wat ik wilde. Ik twijfelde tussen heel veel dingen. En omdat heel veel familieleden zijn overleden aan ziektes wil ik hun heel graag helpen. Ze wonen namelijk in een nog niet zo goed ontwikkeld land met de geneeskunde. Dit was ook een grote reden om die kant op te gaan en ook omdat ik het altijd al eigenlijk leuk vond. Dom van me dat ik niet gewoon had gekozen voor NG.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 22:32
Verwijderd
Is het al gelukt?
zo niet succes nog!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten