Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2014, 15:58
hallo1998
hallo1998 is offline
Hey iedereen,

Ik moet intussen nadenken over wat ik nou precies wil studeren. Accountancy spreekt mij erg aan. Nu wil ik weten of deze opleiding wel te doen is want ik hoor overal dat het een lastige studie is... Ik zou ook graag weten wat de uitval in het 1e jaar is en hoeveel studenten binnen 4 jaar hun bachelor halen. Ik ga momenteel naar 5 havo met allemaal cijfers rond de 7 zonder me echt in te spannen. Ik ben zeker niet de domste van de klas en heb er spijt van dat ik niet naar het VWO ben gegaan, want dat had er zeker wel ingezeten. Ik denk dat dat ook invloed kan hebben.

Alvast bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2014, 18:11
Pluis
Pluis is offline
Als jij eigenlijk wel naar het VWO had gekund en je nu met 2 vingers in je neus overal 7ens voor haalt, dan komt dat wel goed op het hbo met jou. Wat meestal misgaat met studeren is dat je ineens zelf overal verantwoordelijk voor bent (dat het op tijd af komt, dat je op tijd voor je tentamens leert). Dus als je tegen die tijd wel de discipline kunt opbrengen om jezelf aan het werk te zetten en er echt voor te gaan, dan komt dat vast goed.
Oud 18-08-2014, 22:49
hallo1998
hallo1998 is offline
Met m'n zelfstandigheid zit het wel goed en zal ik daarom hopelijk geen problemen ondervinden.

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2014, 20:53
Emass
Emass is offline
Hoi,

Accountancy is niet perse moeilijk, maar veel mensen houden hun werk niet bij. Dan gaat het al snel slecht.
Daarnaast kan je niet veel afleiden aan het afvalpercentage, omdat veel mensen de studie als saai ervaren, en daardoor zullen stoppen. Het percentage bestaat vooral uit afvallers die geen motivatie hebben.

De studie is zeker te halen, als je maar gemotiveerd bent
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten