Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2015, 15:34
Buggmachine
Buggmachine is offline
Hallo, ik zit in mijn laatste jaar en volgende jaar ga ik dus een opleiding volgen alleen ik twijfel nog steeds een beetje, ik twijfel tussen Juridische medewerker zakelijke dienstverlening en Commercieel Medewerker Bank- en Verzekeringswezen.

Ik vind rechten enzo wel leuk alleen heb ik de salarissen bekeken van juridische medewerker en die zijn echt laag zoiets van 1700 bruto p/m terwijl bank en verzekeringswezen wat meer dan 2100 bruto p/m verdient ik vind economie ook wel leuk, ik wil namelijk wel na mijn mbo naar het hbo maar dan vraag ik me af welke studie zou ik nemen? Welke zouden jullie nemen? Want ik wil namelijk wel een goed verdienend baan hebben en ik weet ook dat bij juridische medewerker dat je ook notaris enzovoorts kunt worden.

Laatst gewijzigd op 06-03-2015 om 15:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2015, 15:43
Elin3
Elin3 is offline
Uiteindelijk denk ik dat een leuke baan belangrijker is dan die 400 meer of minder als je net begint met werken. Natuurlijk is wat meer verdienen leuk, maar je hoopt toch door te groeien gedurende je arbeidsleven en dan is het wel fijn als je je thuis voelt in een bepaalde branche, waardoor je dat werk met plezier kan blijven doen.
Oud 06-03-2015, 16:02
Buggmachine
Buggmachine is offline
Citaat:
Uiteindelijk denk ik dat een leuke baan belangrijker is dan die 400 meer of minder als je net begint met werken. Natuurlijk is wat meer verdienen leuk, maar je hoopt toch door te groeien gedurende je arbeidsleven en dan is het wel fijn als je je thuis voelt in een bepaalde branche, waardoor je dat werk met plezier kan blijven doen.
400?! Ja een leuke studie is wel goed alleen 400 euro?! Hoe wil je je onderhouden? Want ik wil niet mijn ouders van last zijn ook al willen ze met liefde alles voor me betalen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2015, 16:40
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
400?! Ja een leuke studie is wel goed alleen 400 euro?! Hoe wil je je onderhouden? Want ik wil niet mijn ouders van last zijn ook al willen ze met liefde alles voor me betalen
Die 400 euro meer of minder per maand. Jij hebt het over een salaris van 2100 of 1700. Het verschil daartussen is 400 euro.
Natuurlijk is handig een opleiding te kiezen die ervoor zorgt dat je grotere kans hebt op een baan die normaal betaalt. Maar ik denk niet dat je je keus volledig moet baseren op dat verschil van 400 euro in beginsalaris.
Oud 06-03-2015, 18:30
Axel11
Axel11 is offline
Er is in het hele land vrij weinig vraag naar juridische medewerkers zakelijke dienstverlening. Commercieel medewerkers bank- en verzekeringswezen zijn gewilder. Zie ook www.kansopwerk.nl.

Om notaris te kunnen worden heb je overigens een universitair diploma nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten