Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2015, 22:20
Verwijderd
Nog eens over dat gedoe met geen zeep bij je private parts.
Mag je daar niets met zeep doen of alleen sommige dingen niet?
En waarom mag/moet je voor de rest van je lijf wel zeep gebruiken?
I still don't get it.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 22:23
Cootje01
Cootje01 is offline
Ik gebruik gewoon douchegel daar. Wel heel goed afspoelen.
Oud 08-11-2015, 22:26
Elin3
Elin3 is offline
Beter geen zeep bij je geslachtsdelen. Vind je dat het echt nodig is, gebruik dat een product dat er voor gemaakt is, of een heel mild product.

Zeep is voor je hele lichaam eigenlijk ook niet nodig. Bij regelmatig wassen reinigt water in principe voldoende. Sommige soorten zeep drogen je huid juist uit en zorgen voor huidirritatie (bijvoorbeeld jeuk). Als je het fijn vind kan je natuurlijk wel gewoon zeep, douchegel of shampoo gebruiken om je lichaam te wassen, of bijvoorbeeld alleen de plekken waar je echt zweet zoals onder je oksels. Heb je de hele dag in de modder liggen rollen, of op blote voeten gelopen, dan is zeep wel fijn om echt het vuil te verwijderen.
Oud 08-11-2015, 22:27
bloodyb
bloodyb is offline
Als je je eikel dagelijks wast met warm water is dat genoeg. En elke dag zeep, douchecel en/of shampoo gebruiken bij het douchen is ook niet nodig.
Oud 08-11-2015, 22:30
Verwijderd
Ik heb geen last van jeuk of irritatie. Maar is Axe mild of ervoor gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 22:32
bloodyb
bloodyb is offline
Ik weet niet of Axe mild er voor gemaakt is maar wassen met water zal er in het algemeen voor zorgen dat je geen last krijgt van jeuk, irritatie of nare luchtjes.
Oud 08-11-2015, 22:34
Verwijderd
Axe heeft juist lekkere luchtjes! Maar ik snap niet waarom je het juist daar niet moet gebruiken en op andere plekken wel
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 22:34
Cootje01
Cootje01 is offline
Ik douche 2 x per dag. Gebruik avonds altijd Neutral, dat is een milde en zachte douchegel zonder geurstoffen ook. Ochtends is het alleen met lauw water douchen.
Oud 08-11-2015, 22:36
bloodyb
bloodyb is offline
Als je dagelijks 2 x doucht heb je echt géén douchecel nodig!
Oud 08-11-2015, 22:38
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Axe heeft juist lekkere luchtjes! Maar ik snap niet waarom je het juist daar niet moet gebruiken en op andere plekken wel
bloodyb bedoelt alleen je eikel hè. De rest van je piemel en je ballen kunnen best met Axe
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 22:40
Verwijderd
Ooh oke.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 22:40
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb geen last van jeuk of irritatie. Maar is Axe mild of ervoor gemaakt?
Het lijkt mij niet mild (tenzij er groot "Verzorgend" op de verpakking staat), dan misschien wel. De Nivea for Men douchegel van mijn vader die ik op vakantie wel eens gebruikte vond ik altijd vrij agressief en uitdrogend.
Een product van Neutral of Zwitsal lijkt me beter. Neutral bevat geen parfumstoffen die kunnen irriteren, en Zwitsal is ook vaak mild.

Als bij een product alcohol (zoek naar ingrediënten die eindigen op -ol) hoog in de ingrediëntenlijst staat is het product vaak agressief of uitdrogend voor je huid.
Oud 08-11-2015, 22:43
Verwijderd
Ik zal er de volgende keer eens naar kijken
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 23:01
Verwijderd
En op je vraag waarom:
De binnenkant van de voorhuid is niet bedekt met huid maar een slijmvlies, vergelijkbaar met de binnenkant van je neusgaten. Dat is te gevoelig voor zeep. De huid van de eikel is erg dun, zonder hoornlaagje, en daardoor ook gevoelig.

Zeep hoef je alleen te gebruiken om stinkende plekken beter schoon te krijgen, zoals je oksels en voeten, bij zichtbaar vuil, en bij het handen wassen om te voorkomen dat je ziektes verspreidt. Je armen en benen met zeep of douchegel wassen is niet echt nodig.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 23:05
Cootje01
Cootje01 is offline
Citaat:
En op je vraag waarom:
De binnenkant van de voorhuid is niet bedekt met huid maar een slijmvlies, vergelijkbaar met de binnenkant van je neusgaten. Dat is te gevoelig voor zeep. De huid van de eikel is erg dun, zonder hoornlaagje, en daardoor ook gevoelig.
Maakt het dan ook uit of je besneden bent of niet?
Want als je besneden bent heb je die slijmlaag niet meer, en de eikel
is dan ook iets minder gevoelig door "eelt"
Oud 08-11-2015, 23:09
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
bloodyb bedoelt alleen je eikel hè. De rest van je piemel en je ballen kunnen best met Axe
Al was het alleen maar om de naam!
Oud 08-11-2015, 23:09
Verwijderd
Citaat:
En op je vraag waarom:

Zeep hoef je alleen te gebruiken om stinkende plekken beter schoon te krijgen, zoals je oksels en voeten, bij zichtbaar vuil, en bij het handen wassen om te voorkomen dat je ziektes verspreidt. Je armen en benen met zeep of douchegel wassen is niet echt nodig.
Oh juist. Dat wist ik niet en daarom snapte ik het ook niet..
Dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 07:52
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Al was het alleen maar om de naam!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 11:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn huisarts raadde me zelfs af om mijn vagina met water te wassen om de balans niet te verstoren. De buitenkant met water mocht Nog wel maar de binnenkant mocht niet eens met water.
Ik gebruik ook alleen zeep onder mijn oksels, op haren en handen en voeten. En na het werken en veel zweten ook op gezicht en rug.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Mijn huisarts raadde me zelfs af om mijn vagina met water te wassen om de balans niet te verstoren. De buitenkant met water mocht Nog wel maar de binnenkant mocht niet eens met water.
De binnenkant niet eens met water? Wat moet je dan doen als je ongesteld bent (geweest)? Lijkt mij niet al te fris...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 11:49
Mark52
Mark52 is offline
Voor je eikel schijnt het inderdaad niet goed te zijn om zeep te gebruiken. Ik heb het wel eens geprobeerd en bij mij prikte het ook. Ik was mezelf tegenwoordig bijna nooit met zeep. Ik douche dagelijks en heb eigenlijk nooit last van vieze geurtjes oid.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 11:56
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De binnenkant niet eens met water? Wat moet je dan doen als je ongesteld bent (geweest)? Lijkt mij niet al te fris...
Je lichaam werkt dat wel weer naar buiten hoor, die restjes komen vanzelf met je afscheiding mee
Oud 09-11-2015, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Voor je eikel schijnt het inderdaad niet goed te zijn om zeep te gebruiken. Ik heb het wel eens geprobeerd en bij mij prikte het ook. Ik was mezelf tegenwoordig bijna nooit met zeep. Ik douche dagelijks en heb eigenlijk nooit last van vieze geurtjes oid.
Bij mij dus niet, maar ik zal wel minder gaan gebruiken dan
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 13:18
bloodyb
bloodyb is offline
Probeer het eens een tijdje helemaal zonder zeep Nathan. Als het dan vies gaat ruiken merk je het snel genoeg.
Oud 10-11-2015, 13:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het spoelt zichzelf. Als je het met water wast en je wast de goede bacteriën weg heb je juist kans op stank door overgroei van andere bacteriën en dat is goor en kan gaan stinken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten