Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2015, 12:35
DriesDW
DriesDW is offline
Hallo,

Ik ben 18 jaar en ik ben 4 maanden samen met mijn vriendin, die ook 18 jaar is. Alles gaat goed tussen ons, we amuseren ons, zijn graag bij elkaar... maar toch is er een probleem. Haar schoonmoeder vindt me niet leuk. Het lijkt of ze alleen de slechte dingen van mij zoekt en onthoudt. Vorig weekend hadden mijn vriendin en ik voor de eerste keer ruzie. Toen haar mama thuis kwam, begon mijn vriendin te wenen (ik was daar niet bij uiteraard, we hebben elkaar dat weekend niet gezien). We hadden ruzie omdat ik niet mocht komen van haar mama, omdat haar mama nogal lastig was,.. uiteraard speelt haar mama hierop in door te zeggen dat ik mijn vriendin wil opzetten tegen haar mama, dat ik wil ruzie stoken tussen haar en haar mama... mijn vriendin gelooft dit gelukkig niet, maar het is wel heel ambetant want het zorgt voor spanningen tussen ons. Tijdens de treinstaking moest mijn vriendin vervoer zoeken om naar Gent te kunnen gaan, ze had de optie om mee te rijden met een jongen die ook verliefd op haar is, maar waar ze wel goed mee overeen kwam, en een nicht van haar. Ik heb haar gezegd dat ik liever zou hebben dat ze met haar nicht meerijdt (wat logisch is, ik zie haar graag, en het zou niet leuk zijn moest ze met die andere jongen meerijden die ook achter haar zit) maar ik heb haar ook gezegd dat het haar keuze is, dat ze moet doen wat ze wilt doen en dat ik haar zeker niets wil verbieden in onze relatie. Haar mama maakte hier meteen van dat ik heel jaloers ben, dat mijn vriendin moet opletten dat ze op haar strepen staat en dat ze veranderd is... ze vroeg waar de oude *naam vriendin* was. Dat laatste is uiteraard ingeslagen als een bom. Ook bij mij. Het laatste wat ik wil is dat ik mijn vriendin verstik, of dat mijn vriendin verandert... ik heb nu ook ontzettend veel schrik gekregen dat mijn vriendin begint te twijfelen aan onze relatie, omdat haar mama zegt dat ze veranderd is... Ik weet echt niet wat ik moet doen. Alles wat ik "verkeerd" doe, wordt automatisch omgezet naar hoe slecht ik wel niet ben etc. Ik ben ook niet perfect! Het is vooral ambetant omdat ik nu niet meer bij haar thuis wil/durf langsgaan... ik heb schrik dat haar moeder boos gaat reageren etc...

iemand oplossingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2015, 12:53
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Haha, tegen je vriendin zeggen dat je liever niet hebt dat ze bij een andere jongen in de auto zit maar vervolgens zeggen dat ze het zelf mag weten. Waarom denk jij dat jij iets te zeggen hebt over met wie jouw vriendin omgaat en bij wie ze in de auto zit. Een ritje dat ook nog eens naar JOU ging!

Wat is er nou precies bij je ingeslagen als een bom over je oude vriendin? Ik snap niet wat je bedoelt.
En als die moeder zulke dingen zegt, dan zal dit niet uit de lucht komen vallen. Kan me zo voorstellen dat je vaker dingen wil bepalen voor haar dochter als een autoritje met een ander al een probleem voor je is, ook al zal je het allemaal wel 'goed' bedoelen.
Want wat is de boodschap? Denk je dat je vriendin niet voor haarzelf kan opkomen als die andere jongen probeert toenadering te zoeken (waar in je verhaal geen sprake van is) of denk je dat zij ineens iets met hem wil? Het gaat allemaal uit van dat je haar niet vertrouwt en dat ze jou iets gaat aandoen. Nou leuk als je vriend zo over je denkt .
Oud 10-11-2015, 13:10
DriesDW
DriesDW is offline
Voor zo een reacties was ik dus al bang. Die jongen zit al maanden achter haar, hij is een goede vriend van haar, tuurlijk heb ik niets te zeggen over wat ze doet en laat. Maar het is toch een beetje normaal dat ik zeg dat ik liever heb dat ze met haar nicht meerijdt dan met die jongen? Het zou raar zijn moest het mij helemaal niet kunnen schelen dat ze met iemand meerijdt dat achter haar zit. Maar ik heb haar gezegd dat ze mocht doen wat ze wilt, dat ik niet wil bepalen wat ze doen en laat, en dat ze zelf moet beslissen wat kan in een relatie en wat niet. Uiteindelijk heeft ze voor haar nicht gekozen omdat ze het ook niet leuk zou vinden moest ik met iemand meerijden die achter mij zit. Dat ritje was ook niet naar mij, het was naar school. Je ziet het duidelijk helemaal verkeerd. Het laatste wat ik wil is mijn vriendin verstikken en dingen verbieden, ik heb die dingen zelf meegemaakt dus ik weet dat het zo niet blijft duren.

Wat er bij mij/ons is ingeslagen is dat haar mama zei "ik vraag mij af waar de oude *naam van vriendin* is". Want wij hebben helemaal niet het gevoel dat ze veranderd is, en nu denkt ze daar wel over na. Ik wil mijn vriendin helemaal niet veranderen, dat is totaal niet de bedoeling. En in tegenstelling tot wat jij zegt, bepaal ik helemaal niets voor mijn vriendin. Ik laat haar de dingen doen die ze wilt doen, ik bepaal helemaal niets, ik zou ook zo niet willen zijn. Maar wat verwacht je dan? Dat ik sta te springen en er niets om geef dat ze met iemand meerijdt die achter haar zit? Ik vertrouw haar wel, ik weet dat ze niet zomaar met iemand anders zou gaan, maar daarom moet ik het niet leuk vinden? Als ik zeg dat haar mama zo een dingen zegt terwijl dat niet waar is, dan voelt dat ook zo voor mij aan. Ik doe helemaal niets verkeerd, en toch zit ze zo een dingen over mij te zeggen. Ik vroeg hiervoor een oplossing, want mijn vriendin lijdt hieronder, niet iemand die mij kom veroordelen om basis van 1 situatie die je dan nog niet eens goed snapt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 13:35
Mark52
Mark52 is offline
Lastige situatie man. Als jouw schoonmoeder je niet mag en slecht over je praat, dan heb je wel een probleem. Mag je daar helemaal niet meer thuis komen? Anders kun je misschien proberen wat vaker daar heen te gaan als moeder er ook is en dan in de woonkamer te zitten waar moeder bij is. Langzaamaan een beetje proberen normale gesprekken te voeren met die moeder, zodat zij ook ziet dat je best oké bent.

Ik vind het trouwens helemaal niet zo raar hoor dat je liever niet hebt dat je vriendin in de auto stapt bij iemand die haar probeert te regelen, terwijl ze ook gewoon met haar nicht kan meerijden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 13:45
Verwijderd
Je niet zo aanstellen. Als jij gewoon een leuke kerel bent en je vriendin gelukkig met jou is, ziet die moeder dat na een tijdje wel en draait ze wel bij. En zo niet, dan niet, veel invloed kun je er toch niet op uitoefenen. Geforceerd gedrag gaan vertonen zal niets oplossen, er niet meer over de vloer komen al helemaal niet.

En wat een gejank dat je vriendin bij een staking niet met een andere jongen mag meerijden. Ik vind dat helemaal niet logisch en het komt inderdaad heel jaloers over. Als je vriendin verliefd is op jou dan zou het je niets uit moeten maken. Ze kan ieder moment van de dag iemand tegenkomen die verliefd op haar is, wat heeft het voor zin je daar druk over te maken? Je kunt wel zeggen dat je er bij hebt gezegd het haar keuze is en dat ze moet doen wat ze wilt en dat je niets wil verbieden, maar je laat het helemaal niet haar keuze op deze manier. Had gewoon gezegd dat het je niet uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 13:47
DriesDW
DriesDW is offline
Het is niet dat ik helemaal niet meer welkom ben, maar als mijn vriendin vraagt of ze mag afspreken met mij, dan krijgt ze altijd het antwoord "ja, maar ik heb liever dat je bij hem gaat dan hij naar hier". Ze heeft me al vaak gezien, ik ging elke woensdag naar daar, maar sinds die ruzie en het slecht praten, is het wel duidelijk dat ze mij liever niet meer over de vloer heeft. En ik heb eerlijk gezegd ook wel wat schrik om haar weer te zien... ik heb geen idee hoe ze zou reageren... heel moeilijk
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Voor zo een reacties was ik dus al bang. Die jongen zit al maanden achter haar, hij is een goede vriend van haar, tuurlijk heb ik niets te zeggen over wat ze doet en laat.
Doe het dan ook niet.

Citaat:
Maar het is toch een beetje normaal dat ik zeg dat ik liever heb dat ze met haar nicht meerijdt dan met die jongen?
Nee ik vind dat niet normaal, je zegt dat je liever niet hebt dat ze met een "goede vriend" (jouw woorden!) meerijdt.

Citaat:
Het zou raar zijn moest het mij helemaal niet kunnen schelen dat ze met iemand meerijdt dat achter haar zit.
Nee dat zou niet raar zijn. Ze heeft toch een relatie met jou? Waarom vertrouw je haar niet?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het trouwens helemaal niet zo raar hoor dat je liever niet hebt dat je vriendin in de auto stapt bij iemand die haar probeert te regelen, terwijl ze ook gewoon met haar nicht kan meerijden.
"gewoon met haar nicht". Die jongen is een goede vriend van haar, volgens de woorden van de TS. Ik zou zelf veel liever gewoon met een goede vriend meerijden dan met mijn nicht.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 13:54
DriesDW
DriesDW is offline
En ik jank helemaal niet over dat ze niet mag meerijden? Jezus! Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik er helemaal geen big deal van heb gemaakt?! Ze vroeg of ik het erg zou vinden als ze met hem meereed ipv met haar nicht, en ik heb gezegd "ik zou het niet leuk vinden, maar ik verbied je niks. Ik vertrouw je, en het is jouw keuze, dus als jij denkt dat het oke is om met hem mee te rijden, dan moet je dat doen". Want eerlijk gezegd zou ik het maar raar vinden moest mijn vriendin zeggen dat het haar niet uitmaakte als ik met iemand meereed dat op mij verliefd is. Jullie zien alles zo zwart wit. Overdreven jaloers zijn is niet gezond in een relatie, maar als je het gevoel hebt dat het je niks kan schelen als ze met iemand meerijdt die achter haar zit, dan kan je even goed met iemand anders beginnen, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 13:59
Verwijderd
Het is een goede vriend van haar. Je zegt tegen haar dat je het niet leuk vindt als ze met een goede vriend van haar meerijdt. Ik vind dat nogal bizar. Of staat hij er om bekend dat hij mensen aanrandt of zo?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:00
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
"gewoon met haar nicht". Die jongen is een goede vriend van haar, volgens de woorden van de TS. Ik zou zelf veel liever gewoon met een goede vriend meerijden dan met mijn nicht.
Het is wel een ander verhaal wanneer die vriend verliefd op haar is. Dan weet je gewoon dat de kans groot is dat hij haar probeert te regelen. Dan is vertrouwen één ding, maar je moet ook weer niet de kat op het spek binden he. Als dat haar enige optie was qua vervoer zou ik het snappen, maar ze kan ook met haar nicht meerijden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:03
Verwijderd
Ten eerste weet je dat helemaal niet, als hij weet dat zij een vriendin heeft, mag ik toch hopen dat hij liever de goede vriendschap intact laat dan haar "te regelen". Ten tweede, als het een goede vriend is, kan hij haar op heel veel andere momenten toch ook regelen dan alleen in dat autoritje? Wat maakt dat autoritje nou uit, alsof dat het enige moment is dat ze deze goede vriend ziet? Ten derde, als hij probeert haar te regelen zal ze die avances waarschijnlijk afslaan, ze heeft namelijk een vriend. Waarom doen jullie net alsof zij een weerloos en willoos object is?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:06
Verwijderd
Mark52, vind jij dat een verkracht persoon daar gedeeltelijk zelf schuld aan kan hebben, bijvoorbeeld door op een bepaald moment op een bepaalde plaats in uitdagende kleding rond te lopen?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:07
DriesDW
DriesDW is offline
Nee, ik zeg tegen haar dat ik het niet leuk vind dat ze meerijdt met iemand dat verliefd op haar is. Ze doet veel met andere vrienden, dat vind ik totaal geen probleem. Hij heeft haar al veel proberen mee uit vragen, ze is er nooit op ingegaan, maar dat wil niet zeggen dat ik het leuk moet vinden? Een beetje jaloers kan nooit kwaad in zo een situatie, dat is mijn mening, en zoals ik al zei, laat ik die jaloersheid nooit iets bepalen.

Anyways, daar gaat dit topic niet over. Je kan me jaloers vinden of niet, maar het topic gaat vooral over mijn schoonmoeder die heel de tijd slecht praat over mij.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:08
DriesDW
DriesDW is offline
Ja, ze ziet hem nog veel, maar dat is wel altijd met andere vrienden bij.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:11
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
als hij weet dat zij een vriendin heeft, mag ik toch hopen dat hij liever de goede vriendschap intact laat dan haar "te regelen".
En dat weet jij dan weer niet

Citaat:
Ten tweede, als het een goede vriend is, kan hij haar op heel veel andere momenten toch ook regelen dan alleen in dat autoritje? Wat maakt dat autoritje nou uit, alsof dat het enige moment is dat ze deze goede vriend ziet?
Alles kan. Koffie kan, thee kan. Ik weet niet op welke andere momenten hij alleen met haar is.

Citaat:
Ten derde, als hij probeert haar te regelen zal ze die avances waarschijnlijk afslaan, ze heeft namelijk een vriend. Waarom doen jullie net alsof zij een weerloos en willoos object is?
Dat zij zijn avances zal afslaan is een aanname en ook redelijk naïef. Iemand leuk vinden is namelijk niet simpelweg een keuze. Verliefd worden overkomt je. En ik neem aan dat jij als man toch ook wel weet dat je door vrouwen te versieren ervoor kunt zorgen dat ze je leuker gaan vinden?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik zeg tegen haar dat ik het niet leuk vind dat ze meerijdt met iemand dat verliefd op haar is. Ze doet veel met andere vrienden, dat vind ik totaal geen probleem. Hij heeft haar al veel proberen mee uit vragen, ze is er nooit op ingegaan,
Waar maak je je dan druk om? dit snap ik dus echt niet he.

Citaat:
maar dat wil niet zeggen dat ik het leuk moet vinden?
Niemand zegt dat je het leuk moet vinden. Maar je vriendin zal niet erg content zijn als ze van jou niet eens met een goede vriend mag meerijden.

Citaat:
Een beetje jaloers kan nooit kwaad in zo een situatie, dat is mijn mening, en zoals ik al zei, laat ik die jaloersheid nooit iets bepalen.
Je laat het wel iets bepalen want je geeft aan haar aan dat je het liever niet hebt.

Citaat:
Anyways, daar gaat dit topic niet over. Je kan me jaloers vinden of niet, maar het topic gaat vooral over mijn schoonmoeder die heel de tijd slecht praat over mij.
Je hebt maar één voorbeeld van slecht praten over jou genoemd en daar ben ik het gewoon met je schoonmoeder eens, je reageerde in die situatie naar mijn mening inderdaad jaloers.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:12
Verwijderd
Citaat:
En dat weet jij dan weer niet

Alles kan. Koffie kan, thee kan. Ik weet niet op welke andere momenten hij alleen met haar is.

Dat zij zijn avances zal afslaan is een aanname en ook redelijk naïef. Iemand leuk vinden is namelijk niet simpelweg een keuze. Verliefd worden overkomt je. En ik neem aan dat jij als man toch ook wel weet dat je door vrouwen te versieren ervoor kunt zorgen dat ze je leuker gaan vinden?
Holy fuck. Deadlock Dekaloog kunnen jullie het even overnemen ik ga even een kwartiertje facepalmen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:13
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Mark52, vind jij dat een verkracht persoon daar gedeeltelijk zelf schuld aan kan hebben, bijvoorbeeld door op een bepaald moment op een bepaalde plaats in uitdagende kleding rond te lopen?
Wat is dit nou weer voor een poep. Natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:17
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Holy fuck. Deadlock Dekaloog kunnen jullie het even overnemen ik ga even een kwartiertje facepalmen.
Kun je het weer niet alleen af, jongen?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:19
DriesDW
DriesDW is offline
1. Ze mocht wel meerijden, ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik het niet leuk vind. In onze relatie is het namelijk normaal dat we elkaar zeggen hoe we ons voelen.
2. Ik laat het helemaal niets bepalen. Ik heb gezegd dat ze mocht meerijden. Het was haar eigen keuze om niet mee te rijden. En waarom? Omdat ze nu eenmaal liever heeft dat ik er mij ook goed bij voel. Ze hield rekening met mij. En ze heeft eerlijk toegegeven dat ze het zelf niet zo leuk zou vinden moest ik hetzelfde doen. Als onze relatie nu zo goed werkt, wie ben jij dan om te zeggen dat onze "jaloersheid" slecht is?
3. Nee, ik heb 2 voorbeelden gegeven. Ik heb gezegd dat haar mama tegen mijn vriendin zei dat ik mijn vriendin opsteek tegen haar mama. We hadden ruzie over iets, mijn vriendin weende omdat ze niet meer mocht komen, en haar mama zei meteen dat ik ruzie stook tussen mijn vriendin en haar mama. Terwijl ik er ook niets aan kan doen dat mijn vriendin weent omdat ze niet mag komen? Ik heb zo ontelbare voorbeelden. Ik ben transgender, geboren als meisje maar nu een jongen, en haar mama maakt daar ook ontelbaar slechte opmerkingen over.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Het is wel een ander verhaal wanneer die vriend verliefd op haar is. Dan weet je gewoon dat de kans groot is dat hij haar probeert te regelen. Dan is vertrouwen één ding, maar je moet ook weer niet de kat op het spek binden he. Als dat haar enige optie was qua vervoer zou ik het snappen, maar ze kan ook met haar nicht meerijden.
Wat een onzin. Ik ben ook wel eens verliefd geweest en nooit een move gemaakt. GROTEMENSENDINGENWEETJEWEL
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:25
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
1. Ze mocht wel meerijden, ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik het niet leuk vind. In onze relatie is het namelijk normaal dat we elkaar zeggen hoe we ons voelen.
2. Ik laat het helemaal niets bepalen. Ik heb gezegd dat ze mocht meerijden. Het was haar eigen keuze om niet mee te rijden. En waarom? Omdat ze nu eenmaal liever heeft dat ik er mij ook goed bij voel. Ze hield rekening met mij. En ze heeft eerlijk toegegeven dat ze het zelf niet zo leuk zou vinden moest ik hetzelfde doen. Als onze relatie nu zo goed werkt, wie ben jij dan om te zeggen dat onze "jaloersheid" slecht is?
3. Nee, ik heb 2 voorbeelden gegeven. Ik heb gezegd dat haar mama tegen mijn vriendin zei dat ik mijn vriendin opsteek tegen haar mama. We hadden ruzie over iets, mijn vriendin weende omdat ze niet meer mocht komen, en haar mama zei meteen dat ik ruzie stook tussen mijn vriendin en haar mama. Terwijl ik er ook niets aan kan doen dat mijn vriendin weent omdat ze niet mag komen? Ik heb zo ontelbare voorbeelden. Ik ben transgender, geboren als meisje maar nu een jongen, en haar mama maakt daar ook ontelbaar slechte opmerkingen over.
Maak je niet druk om wat iemand op het internet zegt over jullie relatie. Tussen jullie gaat verder alles prima, toch? Het probleem is de schoonmoeder.

Wel vervelend dat ze daar ook slechte opmerkingen over maakt. Heb je het idee dat ze moeite heeft met het feit dat haar dochter een relatie heeft met een transgender?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:29
Verwijderd
Een beetje flirten moet sowieso kunnen trouwens, als ze op avances in zou gaan dan is ze je überhaupt niet waard. Jullie lijken wel een stelletje Amerikaanse filmpubers zeg.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:38
Elin3
Elin3 is offline
Is het niet zo dat je schoonmoeder er van schrikt dat haar kleine meisje een eigen persoonlijkheid krijgt? Het is helemaal niet raar dat een meisje van 18 verandert en andere prioriteiten gaan stellen dan vroeger. Daar kan in sommige gevallen een vriendje slechte invloed op hebben, maar het kan misschien ook wel zo zijn dat het vriendje in deze situatie een gemakkelijke zondebok is. Moeder vindt het niet fijn dat haar meisje een grote meid wordt, want haar lieve kleine meisje zou nooit x doen, het is vast allemaal de schuld van haar vriendje!
Oud 10-11-2015, 14:39
Elin3
Elin3 is offline
En misschien moet die moeder ook wel enorm wennen aan een transgender in de familie, het kan best dat zij van mening is dat dat "niet hoort".
Oud 10-11-2015, 14:41
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Wat een onzin. Ik ben ook wel eens verliefd geweest en nooit een move gemaakt. GROTEMENSENDINGENWEETJEWEL
Nouja, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar de TS zegt zelf dat het in bij hun wel het geval is.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 14:41
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Een beetje flirten moet sowieso kunnen trouwens, als ze op avances in zou gaan dan is ze je überhaupt niet waard. Jullie lijken wel een stelletje Amerikaanse filmpubers zeg.
Daar zit wat in..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2015, 10:52
DriesDW
DriesDW is offline
Citaat:
Is het niet zo dat je schoonmoeder er van schrikt dat haar kleine meisje een eigen persoonlijkheid krijgt? Het is helemaal niet raar dat een meisje van 18 verandert en andere prioriteiten gaan stellen dan vroeger. Daar kan in sommige gevallen een vriendje slechte invloed op hebben, maar het kan misschien ook wel zo zijn dat het vriendje in deze situatie een gemakkelijke zondebok is. Moeder vindt het niet fijn dat haar meisje een grote meid wordt, want haar lieve kleine meisje zou nooit x doen, het is vast allemaal de schuld van haar vriendje!
Dit zou wel eens kunnen kloppen. We zitten in ons eerste jaar aan de universiteit, dus dat verandert haar leven wel natuurlijk. Ook zijn haar ouders gescheiden, dus haar moeder woont nu alleen met mijn vriendin (ze heeft nog 2 oudere zussen maar die wonen allebei al samen met hun vriend) waardoor ze nu vaak alleen is aangezien mijn vriendin laat thuis komt van school en in het weekend dan vaak nog eens weg is met mij. Eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat ik een slechte invloed heb op haar.

Ik heb niet de indruk dat haar mama tegen transgenders is. Tuurlijk was het in het begin wat wennen voor haar ook, maar echt tegen is ze niet. Het zijn eerder opmerkingen van "Als hij een jongen wilt zijn, moet hij dat maar bewijzen" vroeger was het ook vaak tegen mijn vriendin of ze lesbisch was etc maar dat is gelukkig al verminderd. Ze zegt nooit letterlijk "ik haat hem", het zijn meestal stekende opmerkingen onder water.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten