Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2015, 22:17
Keff
Keff is offline
Ben verliefd op iemand van mijn werk, moet vrijdagavond met haar werken en wil haar vragen of ze as zaterdag iets samen wil gaan doen. Maar hoe vraag je dat? Ik weet niet of ze mij ook leuk vind, ik heb het zo veel mogenlijk laten blijken dat ik wel voor haar val, maar ken haar buiten werk om niet. Is het raar om dit meteen aan haar te vragen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2015, 22:30
Elin3
Elin3 is offline
Wat wil je als activiteit voorstellen?
Oud 10-11-2015, 15:57
Keff
Keff is offline
Weet ik eigenlijk niet, ik dacht misschien hapje eten en bios ofzo, als we daar zin ik hebben. Andere ideeën?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 16:01
luse.janssen
luse.janssen is offline
Wacht een goed moment af; begint ze over dat ze het warm heeft, "zullen we buiten anders ff een luchtje scheppen" vraag het dan etc.
Zegt ze ik heb dorst; "Ohh zullen we dan zo samen wat drinken?"

Als er geen goed moment komt, moet je er of eentje forceren, of je moet gewoon ballen hebben en zeggen; "hey (naam) heb je zin om een keer met me naar de film te gaan?" Of "hey, die nieuwe James Bond film draait, heb jij hem al gezien?" zegt ze nee vraag je of ze er met jou heen wilt, zegt ze ja zeg je "En is die leuk, ik zoek nog een leuke film om heen te gaan.." En dan noemt ze een film en vraag je of ze samen wilt gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 16:16
Elin3
Elin3 is offline
Hou het een beetje casual, dan is de stap wat minder enorm dan wanneer je er een serieuze "date" van maakt, dat is namelijk nogal overdreven gezien je haar nog helemaal niet zo goed kent.
Oud 10-11-2015, 16:18
Keff
Keff is offline
Klopt, maar ik werk vrijdag voor het laatst met haar tegelijk. Dus nu of nooit denk ik.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 16:19
luse.janssen
luse.janssen is offline
Citaat:
Klopt, maar ik werk vrijdag voor het laatst met haar tegelijk. Dus nu of nooit denk ik.
Als ik jou was, zou ik gewoon je kans pakken en echt een moment afwachten, of desnoods inderdaad niet echt een date maar gewoon vragen of ze een keer wat wilt drinken
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 16:24
Keff
Keff is offline
Ik denk, ik loop naar haar toe als ze alleen staat, en zeg: heb je morgen wat te doen..., heb je zin om samen een iets te gaan eten.

Of anders

Loop ik naar haar toe en zeg:
Heb je na het werk even tijd.
Zeg ze ja.

Als ze dan weer komt vraag ik of ze zaterdag zin heeft om na de bios te gaan en om iets te gaan eten
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 16:26
Elin3
Elin3 is offline
Kan je niet na het werk met haar nog iets gaan drinken? Uit eten gaan is direct zo'n serieuze date, daar zou ik persoonlijk niet direct ja op zeggen als mijn collega dat vraagt.
Oud 10-11-2015, 17:46
Keff
Keff is offline
Nee, dat is geen optie. Aangezien ik haar de komende tijd (zeker 3 maanden) niet zie, heb ik best haast. Ik hoef niet persee op date ofZo, maar ik weet het anders ook niet
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 18:02
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ik denk, ik loop naar haar toe als ze alleen staat, en zeg: heb je morgen wat te doen..., heb je zin om samen een iets te gaan eten.

Of anders

Loop ik naar haar toe en zeg:
Heb je na het werk even tijd.
Zeg ze ja.

Als ze dan weer komt vraag ik of ze zaterdag zin heeft om na de bios te gaan en om iets te gaan eten
Ik vind je eerste optie een prima aanpak!
Oud 10-11-2015, 18:03
Loezzel
Loezzel is offline
Of ipv een hapje eten, wat drinken
Oud 10-11-2015, 18:23
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Kan je niet na het werk met haar nog iets gaan drinken?
Citaat:
Nee, dat is geen optie.
Als je met haar uiteten kunt, kun je ook met haar ergens wat drinken?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 18:45
Keff
Keff is offline
Ik heb het over na het werk, maar ik ga mijn eerste optie wel doen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 19:42
Keff
Keff is offline
Iemand die dit afraad?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 19:54
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb het over na het werk
Eten of wat drinken kan toch allebei na het werk?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 20:18
Keff
Keff is offline
Ik denk zelf dat het slimmer is om de dag erna iets te gaan doen, maar raad je mijn idee af?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 21:51
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik denk zelf dat het slimmer is om de dag erna iets te gaan doen, maar raad je mijn idee af?
Dag erna kan ook, maar houdt het casual. Uit eten gaan is gelijk een echte date en dat kan haar afschrikken. Na het werk even wat aan drinken is vrij laagdrempelig.

Wat als ze de dag erna al andere plannen heeft?
Oud 10-11-2015, 21:58
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Je had zelf ook het idee dat het "na het werk" kon (zie een van je posts hierboven). Het zou wat misverstanden schelen als je niet begint over dingen die je vervolgens zelf plotseling "geen optie" meer vindt : waarom vind je de dag erna eigenlijk slimmer? Even aansluitend op Elin3: een "aparte" afspraak maken om uiteten te gaan komt toch wel heel anders over dan even direct na het werk een drankje doen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2015, 07:17
Keff
Keff is offline
Axel11, ik weet niet waar je dat gezien hebt maar ik heb niet gezegd dat ik na het werk kon!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2015, 07:23
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Kan je niet na het werk met haar nog iets gaan drinken? Uit eten gaan is direct zo'n serieuze date, daar zou ik persoonlijk niet direct ja op zeggen als mijn collega dat vraagt.
Citaat:
Nee, dat is geen optie. Aangezien ik haar de komende tijd (zeker 3 maanden) niet zie, heb ik best haast. Ik hoef niet persee op date ofZo, maar ik weet het anders ook niet
Citaat:
Axel11, ik weet niet waar je dat gezien hebt maar ik heb niet gezegd dat ik na het werk kon!
Dat heb je wel
Oud 11-11-2015, 08:05
Keff
Keff is offline
Daar staat toch niet dat ik die avond nog iets doen? Daar staat dat ik niet persé een date hoef
Met citaat reageren
Oud 11-11-2015, 08:07
Axel11
Axel11 is offline
Je geeft geen antwoord op de vraag: je vindt het "slimmer" om het zaterdag te doen, en ik vraag waarom niet vrijdag na het werk.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2015, 08:25
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Kijk het zal een stuk minder serieus worden voor beide als je gewoon wat met er gaat drinken. Eten is meteen zo heel serieus en kan misschien ongemakkelijk worden. Wat drinken zou waarschijnlijk een stuk relaxer zijn. Ik zou haar niet meteen mee uiteten nemen. En over dat na het werk is een goed moment toch? Het is makkelijker om dan nog even wat te gaan drinken want je hebt kans dat ze de volgende dag al plannen heeft en na het werk misschien niet. Maar succes ermee
Met citaat reageren
Oud 11-11-2015, 17:03
Keff
Keff is offline
Iets drinken na het werk overweeg ik wel, maar er zijn namelijk niet zo veel plekke waar ik woon, waar dat kan. Wel 3 cafés maar ik en zij zijn geen 18 😁. Waar anders?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2015, 17:18
Axel11
Axel11 is offline
Lang niet alle cafés zijn verboden voor mensen onder de 18. Alleen alcohol drinken mag officieel niet.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2015, 22:15
Keff
Keff is offline
Ik kies toch ervoor, om te vragen of ze zaterdag zin heeft om iets te gaan drinken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 20:33
Keff
Keff is offline
Helaas was ze ziek vandaag😔. Tip voor degene die dit leest, wacht niet!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 23:19
Keff
Keff is offline
Iemand nog een tip voor mij, hoe kom ik nu in contact met haar, zat zelf te denken om met haar te beginnen met praten via Facebook. Maar hoe begin je zoiets?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 00:10
Axel11
Axel11 is offline
Spreek haar aan: vraag of ze al beter is, hoe het gaat, blabla, en dan vraag je haar gewoon of ze wat met je wil gaan drinken (dezelfde vraag die je anders dus op het werk zou hebben gesteld). Niet moeilijk doen en nu gewoon echt snel handelen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 22:40
Axel11
Axel11 is offline
Voor iedereen: blijkbaar gaan we in dit topic http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1906653 verder.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten