Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2016, 22:05
RickB
RickB is offline
Beste mede-scholieren,

Voor een presentatie over meiose, moet ik weten wat nou echt het verschil is tussen meiose I en II. Wat er in de fasen gebeurt, is globaal gezien hetzelfde, maar ik kom er maar niet achter waar de echte verschillen zitten.

Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Met vriendelijke groeten,

Rick
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2016, 22:36
Durian
Durian is offline
Heb je al je BiNaS gecheckt?
Oud 29-01-2016, 22:37
RickB
RickB is offline
Citaat:
Heb je al je BiNaS gecheckt?
Heb er al wel in gekeken, maar op 76B vind ik alleen maar plaatjes, en dan zien de fasen er praktisch identiek uit....
Oud 29-01-2016, 22:40
Durian
Durian is offline
Citaat:
Heb er al wel in gekeken, maar op 76B vind ik alleen maar plaatjes, en dan zien de fasen er praktisch identiek uit....
Biopagina.nl en dan naar het hoofdstuk voortplanting gaan ofzo. Daar moeten vast animaties staan over meiose.
Oud 29-01-2016, 22:46
RickB
RickB is offline
Citaat:
Biopagina.nl en dan naar het hoofdstuk voortplanting gaan ofzo. Daar moeten vast animaties staan over meiose.
Daar staan inderdaad animaties, alleen heb ik het idee dat de profase mist. En zo duidelijk merk ik het verschil tov Meiose 1 ook niet echt, vandaar dat ik met mijn vraagstuk hierheen gekomen ben.
Oud 30-01-2016, 12:11
mathfreak
mathfreak is offline
Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Meiose
Oud 01-02-2016, 16:36
Lotje1996
Lotje1996 is offline
Het is een tijdje geleden, maar het grote verschil had te maken wat voor cel het vormt, een normale cel of een cel voor de voortplanting.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2016, 18:11
RickB
RickB is offline
Citaat:
Het is een tijdje geleden, maar het grote verschil had te maken wat voor cel het vormt, een normale cel of een cel voor de voortplanting.
Hoi!

Bedankt voor je antwoord. De presentatie hebben we vanmiddag al gegeven, dus verdere antwoorden zijn niet noodzakelijk, maar natuurlijk wel welkom

Dat is het grote verschil tussen mitose en meiose. Ik heb het over Meiose I en Meiose II.
Oud 16-03-2016, 09:44
chemicals
chemicals is offline
alles begint met de verdubbeling van chromosomen!

Meiose 1: de scheiding van een normale cel met 2n (2 dubbele dna strengen) naar n.
meiose 2: de dubbele streng wordt ontbonden in 2 enkele strengen waarna daar 1 van elk in een andere cel gaan zitten als het goed is! (zo niet kan bijvoorbeeld trisomie 21 ontstaan) dus eigenlijk is meiose 1 de scheiding van de dubbele strengen dan hou je 2 cellen over met elk een eigen dubbele streng DNA.

hierna gaan we verder op 1 van de 2 Cellen (maakt niet uit welke van de 2 bij een man)

Deze dubbele streng wordt opnieuw gescheiden en komt in 2 aparte cellen een enkelstreng DNA.

Bij een vrouw sterft een van de twee cellen af!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten