Advertentie | |
|
![]() |
|
Op dit moment kun je een aantal dingen doen:
-Contact opnemen met een vertrouwenspersoon op school. Deze persoon kan naar je luisteren en je advies geven en zelfs op gesprek met je ouders als je dat wil. Deze persoon heeft zwijgplicht, dus je hoeft niet bang te zijn dat je ouders erachter komen. Als je dat niet wil, is er dan een familielid, leraar of een andere volwassene waarmee je goed kunt praten? -Contact opnemen met de Kindertelefoon (dit kan door te bellen of te chatten): 0800 0432 of https://www.kindertelefoon.nl/8-12/chat/ Het 0800 nummer is gratis en verschijnt niet op de telefoonrekening. Als je niet wil dat de chat in je geschiedenis verschijnt, gebruik dan een incognitovenster/privévenster. Dan wordt je geschiedenis niet opgeslagen. -Contact opnemen met Bureau Jeugdzorg in jouw regio (dit gaat tegenwoordig via de gemeente): https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jeugdhulp -Is er anders een vriend of vriendin waar je een tijdje zou kunnen logeren? Of een familielid? Ik vind het echt heel vervelend voor je dat je moet omgaan met dit soort acties en uitspraken. Toen een van mijn ouders daar mee begon, was ik al in de 20, maar het heeft me echt wel wat gedaan, dus ik kan me niet eens voorstellen wat dat met jou doet op jouw leeftijd. Ik ben nooit fysiek mishandeld, maar ik heb ook regelmatig moeten horen dat ik niks deed, niks waard was en dat met allemaal nare scheldwoorden tussendoor. Ik heb er zelf een tijdje bij een maatschappelijk werker voor gelopen. Dus wacht niet tot je 18 bent en je uit huis kan of tot de volgende uitbarsting, ga met iemand praten en win advies in. Sterkte!
|
Het beste wat ik zou kunnen zeggen iss: Eerst familie en vrienden -> Als dat niet werkt met mensen van school praten, die helpen zeker wel
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vriendje gaat veel uit, IK TREK T NIET MEER :c DemoniaXx | 15 | 22-09-2016 22:50 | |
Psychologie |
ik voel me enorm klote, ik trek het niet meer.... SimplyABoy19 | 37 | 07-10-2004 16:10 | |
Psychologie |
Ook ik trek het niet meer :'( Ruudje | 18 | 29-03-2004 21:23 | |
Psychologie |
ik trek het niet meer :'( Debje | 10 | 28-03-2004 21:01 | |
Psychologie |
Inferno ziet het niet meer zitten Inferno | 8 | 04-02-2004 12:35 | |
Psychologie |
Ik trek het echt niet meer.. Help? Droomvlucht | 15 | 30-01-2004 12:55 |