Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2016, 18:36
EkinIsHier
EkinIsHier is offline
ik val ineens op jongens m.a.w ik ben homo en mijn ouders enz vinden dat niet gepast voor mij enz ik krijg straf van hun wat moet ik doen ???😭😭😭😭😭
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 18:42
geilJongetje16
geilJongetje16 is offline
ja dat is wel lastig ik zal het dan gewoon niet aan je ouders zeggen als je iets met een jongen hebt
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 18:53
EkinIsHier
EkinIsHier is offline
Citaat:
ja dat is wel lastig ik zal het dan gewoon niet aan je ouders zeggen als je iets met een jongen hebt
Dan is dat wel te laat :/
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 19:07
geilJongetje16
geilJongetje16 is offline
o maar wil je het dan niet dat je op die jongen valt of..... snap je niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 01:14
Mark52
Mark52 is offline
Je krijgt straf omdat je homo bent?

Om je te kunnen helpen is een stukje context wel handig. Hoe oud ben je? Hoe kwamen je ouders erachter dat je homo bent? En waarom hebben ze er problemen mee?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 08:29
EkinIsHier
EkinIsHier is offline
Citaat:
Je krijgt straf omdat je homo bent?

Om je te kunnen helpen is een stukje context wel handig. Hoe oud ben je? Hoe kwamen je ouders erachter dat je homo bent? En waarom hebben ze er problemen mee?
Leeftijd:bijna 13
Ik weet niet
Ik denk van de geloof ofz
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 08:39
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Leeftijd:bijna 13
Ik weet niet
Ik denk van de geloof ofz
Zeiden je ouders dan ineens uit het niets dat je homo bent? En je zegt dat je ineens homo bent. Hoe ben je daar achter gekomen? En wat voor geloof hebben je ouders?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 09:02
EkinIsHier
EkinIsHier is offline
Citaat:
Zeiden je ouders dan ineens uit het niets dat je homo bent? En je zegt dat je ineens homo bent. Hoe ben je daar achter gekomen? En wat voor geloof hebben je ouders?
Miss door de pestkoppen uit de klas.Ik voelde iets voor een Jongen.Mijn ouders zijn moslim
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 09:17
Elin3
Elin3 is offline
Vertel eens het hele verhaal.
Hoe oud ben je?
Hoe kwamen je ouders er achter dat je op jongens valt?
Val je inderdaad op jongens, of (ook) op meisjes?
Wat hebben je ouders gezegd toen ze het hoorde?
Weten je ouders alleen dat je op jongens valt, of bijvoorbeeld ook dat je met een jongen gezoend hebt o.i.d.?
Oud 29-12-2016, 09:28
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Miss door de pestkoppen uit de klas.Ik voelde iets voor een Jongen.Mijn ouders zijn moslim
Als je echt homo bent, kun je dit niet veranderen. Het is onderdeel van wie je bent, net zoals bij mensen die hetero zijn.

Het is wel erg vervelend voor je dat je ouders negatief reageren. Moslims doen vaak nogal moeilijk over homoseksualiteit, omdat ze denken dat het niet mag van de islam of omdat ze vinden dat het hun eer aantast als anderen erachter komen.

Wat je nu moet doen is een lastige vraag. Als het je ouders vooral gaat om hun 'eer' zou je het kunnen oplossen door te zorgen dat je niet openlijk homo bent in ieder geval totdat je op jezelf woont, zodat je ouders niet raar aangekeken worden.

Of misschien moeten je ouders wennen aan het idee en moet je ze de tijd geven. Het kan helaas ook zo zijn dat je ouders heel intolerant zijn en het echt niet accepteren dat je homo bent. Aangezien je pas 12 bent, ben je helaas nog teveel afhankelijk van je ouders. Je kunt er dan voor kiezen om er gewoon niet meer over te praten en verder net te doen alsof je geen homo meer bent (tegenover je ouders). Dit is heel lastig, maar kan helpen als wel openlijk homo zijn voor meer problemwn zorgt. Jij kent je ouders het beste, dus jij kan het beste inschatten hoe je ouders zijn en wat hun redenen zijn.

Heb je trouwens broers en zussen? En hoe denken zij erover? Het zou kunnen helpen als je hierover ook kan praten met iemand in je omgeving. Wat voor straf krijg je trouwens?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 13:37
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ken je geen homovriendelijke imam waar je mee kunt praten?

Misschien kan hij je wel helpen, of je ouders helpen jou beter te begrijpen?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2016, 12:59
EkinIsHier
EkinIsHier is offline
Citaat:
Vertel eens het hele verhaal.
Hoe oud ben je?
Hoe kwamen je ouders er achter dat je op jongens valt?
Val je inderdaad op jongens, of (ook) op meisjes?
Wat hebben je ouders gezegd toen ze het hoorde?
Weten je ouders alleen dat je op jongens valt, of bijvoorbeeld ook dat je met een jongen gezoend hebt o.i.d.?
Ik ben 12
Pestkoppen uit me klas
Ik val alleen op jongens
Gelukkig nog niet
Met citaat reageren
Oud 31-12-2016, 12:59
EkinIsHier
EkinIsHier is offline
Citaat:
Ken je geen homovriendelijke imam waar je mee kunt praten?

Misschien kan hij je wel helpen, of je ouders helpen jou beter te begrijpen?
Nee niet echt maar ik kan vrienden vragen of zij eentje weten
Met citaat reageren
Oud 31-12-2016, 13:01
EkinIsHier
EkinIsHier is offline
Citaat:
Als je echt homo bent, kun je dit niet veranderen. Het is onderdeel van wie je bent, net zoals bij mensen die hetero zijn.

Het is wel erg vervelend voor je dat je ouders negatief reageren. Moslims doen vaak nogal moeilijk over homoseksualiteit, omdat ze denken dat het niet mag van de islam of omdat ze vinden dat het hun eer aantast als anderen erachter komen.

Wat je nu moet doen is een lastige vraag. Als het je ouders vooral gaat om hun 'eer' zou je het kunnen oplossen door te zorgen dat je niet openlijk homo bent in ieder geval totdat je op jezelf woont, zodat je ouders niet raar aangekeken worden.

Of misschien moeten je ouders wennen aan het idee en moet je ze de tijd geven. Het kan helaas ook zo zijn dat je ouders heel intolerant zijn en het echt niet accepteren dat je homo bent. Aangezien je pas 12 bent, ben je helaas nog teveel afhankelijk van je ouders. Je kunt er dan voor kiezen om er gewoon niet meer over te praten en verder net te doen alsof je geen homo meer bent (tegenover je ouders). Dit is heel lastig, maar kan helpen als wel openlijk homo zijn voor meer problemwn zorgt. Jij kent je ouders het beste, dus jij kan het beste inschatten hoe je ouders zijn en wat hun redenen zijn.

Heb je trouwens broers en zussen? En hoe denken zij erover? Het zou kunnen helpen als je hierover ook kan praten met iemand in je omgeving. Wat voor straf krijg je trouwens?
Nee Kheb geen broers of zussen
alleen kleine zusjes
Ik mag niet meer praten met me vriendje 5 maanden...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2016, 14:06
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Nee niet echt maar ik kan vrienden vragen of zij eentje weten
Je kunt ook googlen, of misschien zelfs een homovriendelijke christelijke priester (zoals Theo Koster) mailen en vragen of hij advies heeft. Anoniem een topic openen op iets als marokko.nl (ik zeg maar wat, er zijn vast veel betere sites) kan misschien ook helpen. Of een beetje rondkijken op Tumblr - veel LGBTQ-jongeren eindigen daar, vooral als ze door hun familie niet geaccepteerd worden.

Je bent in elk geval niet de enige moslimjongen die op jongens valt. Je bent niet alleen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2017, 00:54
Mark52
Mark52 is offline
Ik denk niet dat sites als Marokko.nl je veel gaan opleveren (behalve negatieve reacties en onbegrip). Dekaloog heeft wel een punt dat het kan helpen om te praten met mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten of er meer over weten. Ik weet dat Ludovic-Mohamed Zahed 1 van de weinige imams is die opkomt voor homorechten. Misschien kun je hem bijvoorbeeld opzoeken op facebook en een privé bericht sturen. Wellicht heeft hij advies voor je. Ook in Zuid-Afrika zit er 1 waarvan ik de naam even niet meer weet.

Tofik Dibi is een Nederlandse moslim die homo is. En hij heeft er ook een boek over geschreven. Je kunt hem ook benaderen. Tumblr zou inderdaad ook nog kansen kunnen bieden. Je bent zeker niet de enige.

Je hebt dus ook een vriendje begrijp ik. Balen dat je hem niet meer mag zien. Is het een jongen van je school?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2017, 09:41
EkinIsHier
EkinIsHier is offline
Citaat:
Ik denk niet dat sites als Marokko.nl je veel gaan opleveren (behalve negatieve reacties en onbegrip). Dekaloog heeft wel een punt dat het kan helpen om te praten met mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten of er meer over weten. Ik weet dat Ludovic-Mohamed Zahed 1 van de weinige imams is die opkomt voor homorechten. Misschien kun je hem bijvoorbeeld opzoeken op facebook en een privé bericht sturen. Wellicht heeft hij advies voor je. Ook in Zuid-Afrika zit er 1 waarvan ik de naam even niet meer weet.

Tofik Dibi is een Nederlandse moslim die homo is. En hij heeft er ook een boek over geschreven. Je kunt hem ook benaderen. Tumblr zou inderdaad ook nog kansen kunnen bieden. Je bent zeker niet de enige.

Je hebt dus ook een vriendje begrijp ik. Balen dat je hem niet meer mag zien. Is het een jongen van je school?
Nee het is geen jongen van me school maar hij woont bij me in de buurt
Met citaat reageren
Oud 01-01-2017, 14:02
Verwijderd
Als je straf krijgt omdat je homo bent is heel raar. Gaat richting de mishandeling. Welk geloof dan ook, Als je op jongens valt dan is dat zo.

Ik zou even naar de kindertelefoon gaan, hebben ze net wat meer ervaring dan ons https://www.kindertelefoon.nl/8-12/chat/
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten