Dat alles, of een deel daarvan kan je inderdaad vinden in een romantische relatie. Maar een beste maatje, iemand die er altijd voor je is, dat kan eigenlijk net zo goed over een goede vriend of vriendin gaan. Of een familielid die altijd voor je klaar staat. Voor sommigen van die behoeftes heb je dus niet per definitie een vriendin nodig. Persoonlijk heb ik ervaren dat vriendschap voor mij veel waardevoller is dan "een vriendje". Een relatie hebben, puur omdat je graag een relatie wil, kan flink tegenvallen namelijk. Een partner is niet alleen maar leuk en lief en sexy, een relatie kost ook energie en kent soms ook minder leuke momenten. Als je iemand tegenkomt waar je graag fijne en moeilijke moment mee wil doormaken, dan zou ik zeggen: Ga ervoor. Maar staar je niet blind op het idee dat een relatie je veel gelukkiger gaat maken dan je nu bent, of dat je super veel mist als single.