Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2002, 01:46
angulo
angulo is offline
Nou, ik heb nogal veel van die meisjes in mun MSN lijst diek in RL dus eigenlijk niet ken, zeg maar vriendinnen van vrienden van vrienden enz. En om een of andere reden voel ik me altijd 'verantwoordelijk' als een van deze meisjes problemen hebben. Kvind ut altijd heel fijn alsk mensen kan helpen die bijv. problemen hebben thuis, op school, met vrienden enzoz. Maaruh, de laatste tijd komt het akelig vaak voor dat deze meisjes verlieft op me worden wat eigenlijk niet de bedoeling is....Kprobeer dit altijd duidelijk te maken door te zeggen datk niet verlieft ben enzo maar toch voelt ut natuurlijk niet goed. Kweet niet zeker of dit nou gwoon mijn schuld is of dat ze hun gevoelens niet goed meer in handen hebben ofzow. Wat vinden jullie? Moetk me wat zakelijker opstellen, moetk me gewoon minder bemoeien met andermans leed of ligt het gwoon aan ut meisje?
Oud 27-08-2002, 06:49
Verwijderd
Tsja, als ik ervan uitga dat die meisjes net zo oud als jou zijn, dan kan ik me voorstellen dat ze jou speciaal vinden. Met hoeveel 15-jarige jongens kunnen ze immers over hun problemen praten? Toen ik in de 3e zat, waren de meeste jongens in mijn klas nog erg ongevoelig. Er viel gewoon niet mee te praten, terwijl de meisjes al iets verder in hun algemene ontwikkeling waren.

Gevolg is dus dat ze jou erg lief gaan vinden *

Maar goed, het lijkt me inderdaad beter om een beetje afstand te nemen. Je moet ook niet alle problemen als jouw eigen zien.

* Als je voor de rest een 'normale jongen' bent.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 10:03
DarkCat
DarkCat is offline
Sommige mensen met problemen kunnen zich afhankelijk opstellen. De eerste de beste persoon die hun aandacht schenkt, worden zij verliefd op, bij wijze van spreken. Ik ken dat soort mensen zowel van internet als in het echt.
Ik heb veel mensen geprobeert te helpen die ergens mee zaten, en dan kom je er soms niet meer van los. Ik heb een keer een heel beangstigend moment gehad wat dat betreft en daarna was het basta.
Wat ik heb gedaan is; ik neem meer afstand van mensen, ik wil ze niet het idee geven dat ik er altijd voor ze zal zijn en alles voor ze doe, tenzij dat ook echt zo is. Ik kan niet iedereen helpen.

Er was ooit een jongen die ik vooral van internet kende, die erg depressief was en zelfmoord wilde plegen. Zijn verhaal trok mij aan, ik mailde met hem. Hij mailde na een tijdje over en weer mailen, dat hij verliefd op mij begon te worden. Ik vond dat niet fijn, maar hij begon me in te spinnen in zijn web van problemen; als ik niet lief voor hem was dan zou hij zelfmoord plegen. Dan moet je wel sterk in je schoenen staan. Ik heb hem dus verteld dat ik ben wie ik ben en voel wat ik voel, en dat zijn leven daar niet vanaf hangt. Daarna heeft hij me een afscheids mailtje gestuurd. Inmiddels kende ik ook mensen die hem kenden, en zodoende wist ik dat ik dat niet serieus moest nemen; er waren nog minstens 3 andere meisje waarmee hij mailde, waarop hij zogenaamd verliefd was, etc. Een van die meisjes is daardoor zelf helemaal in de put geraakt. Hij manipuleerde hun waar ze bij stonden.
Reageren

Regels voor berichten