Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 18:21
Annie Urine
Annie Urine is offline
Hallo,
Om te beginnen wist ik niet zo goed waar dit bericht te plaatsen en heb ik het daarom maar bij psychologie gezet, omdat mijn psyche eronder lijd..

Het speelt nu een jaar of 2 en ik heb het nog niet écht tegen iemand verteld.

Sinds een jaar of 2 heeft mijn vader een nieuwe assistente. In het begin was hij helemaal vol van haar en ze was geweldig dit en dat zus enzo... Nou goed, dit vonden ik en mijn moeder natuurlijk niet zo leuk..Ma zei er wat van en sindsdien heeft ie het er wat minder over. Maar sinds die tijd is hij compleet anders geworden tegen mijn moeder. De assistente doet alles goed, mijn moeder doet alles fout. Nu ineens zegt mijn vader dingen in zijn huwelijk met mijn moeder te ontdekken die hem zijn hele huwelijk al kwellen..Binnenkort gaan ze scheiden.
Nu heb ik me er al bij neergelegd...maar er is nog iets..
Mijn vader heeft nu vakantie ( sinds vandaag ) en toen ik net beneden was werd hij dus weer gebeld door zijn assistente. Ik wist gewoon dat zij het was want het was HAAR mobiele nummer ( hij heeft haar zelf dat mobieltje gegeven voor "de zaak ").
Nu gebeurt dit constant. Ik heb ook een keer opgenomen en toen fluisterde ze ( Ze dacht dat ík mijn vader was...onze stemmen lijken op elkaar..) en ik zei wat is er .... toen verzon ze gauw een smoes.
Een vriendin van me zei ook: er gaan geruchten op het dorp dat je vader met zijn assistente gaat...en ook : "ik zie háár er wel voor aan, ze doet immers altijd zó negatief over haar eigen man etc.." terwijl ze ook 2 kinderen heeft!!

Ik weet niet hoe ik er nu mee om moet gaan want elke keer verzinnen ze wel weer een nieuwe smoes. Mijn moeder en ik gaan over een maand ergens anders wonen en ik vraag me af of ik op deze manier nog wel behoefte heb om mijn vader dan te bezoeken. .. Ik weet gewoon dat zij hem constant belt en dat soort shit...kan iemand zeggen hoe hiermee om te gaan?
Bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2003, 18:27
Quiana
Quiana is offline
Ik zou je vader om duidelijkheid vragen,
je hebt er recht op om de waarheid te weten.
Vraag het een keer op de man af, vertel de dingen
die je doorhebt, en vraag om opheldering,
dan weet je iig waar je aan toe bent.

Plus dat zij dan ook kunnen ophouden met smoesjes
ed, lijkt me niet prettig om te weten dat er tegen je gelogen wordt.
Oud 04-08-2003, 19:11
Verwijderd
Mja, inderdaad. ga vragen waar iedereen bij jou thuis aan toe is. als je vader echt vreemd gaat, moet ie ook het lef hebben het te zeggen. als zij de reden is dat je ouders uit elkaar gaan, hebben jullie allemaal het recht dat te weten.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:15
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Citaat:
WooF schreef op 04-08-2003 @ 20:11:
Mja, inderdaad. ga vragen waar iedereen bij jou thuis aan toe is. als je vader echt vreemd gaat, moet ie ook het lef hebben het te zeggen. als zij de reden is dat je ouders uit elkaar gaan, hebben jullie allemaal het recht dat te weten.

Jaja, ik ben annie urine..
Hij is het type dat je gelijk op straat zet...(met broer ook gedaan)
En hij "hoeft mij geen verklaring af te leggen...
Hij weet nu dus dat ik zuur ben omdat hij gebeld werd en heeft mijn telefoon afgepakt...en zegt mijn abonnement af te sluiten.
Oud 04-08-2003, 20:53
Nona
Nona is offline
Hè??? Dus hij zet jou het huis uit en hij sluit jouw telefoon af omdat zijn assistente zich verlult? Of begrijp ik dat nou verkeerd?

Het lijkt me nogal vaag als hij zijn eigen kinderen het huis uit zet alleen maar omdat ze vragen wat er nou eigenlijk aan de hand is. Nee, hij hoeft jou geen verklaring af te leggen. Al is het alleen maar omdat jij hem niet kunt dwingen, ik weet hoe sommige ouders daarover denken. Als hij dat zo zegt zou ik ook niet verwachten dat hij die verklaring gaat geven. Niet uit zichzelf in ieder geval.

Als je toch iets wilt weten kun je hem misschien vragen stellen waar hij alleen met ja of nee op kan antwoorden. Ik weet niet of dat je iets verder helpt, want ik weet net hoe hij daarop reageert, maar zo maak je waarschijnlijk de meeste kans om er iets uit te krijgen (al is het een kwestie van raden).

Veel succes ermee!
Oud 04-08-2003, 21:54
poesiefox
poesiefox is offline
Je vader is een volwassen man, die hoeft aan jou geen rekenschap af te leggen. Hij is met je moeder getrouwd en niet met jou. Dus niet mee bemoeien en geen kant kiezen. Hij blijft nog steeds je vader, zij blijft nog steeds je moeder. Als zij verstandig zijn gaan ze niet aan je trekken.

Natuurlijk is het vervelend dat jouw ouderlijk nest zo wordt opgeschud, dat willen kinderen over het algemeen niet, zelfs niet degenen die het nest allang uitgevlogen zijn.

Maar jij bent al 18. Meerderjarig. Jammer dat het zo loopt, maar niks aan te doen.

Het is niet aan jou om te oordelen.
Oud 04-08-2003, 22:08
Nona
Nona is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 04-08-2003 @ 22:54:
Maar jij bent al 18. Meerderjarig.
Weet jij iets dat ik niet weet???

Maar ik denk dat een ouder wel een zekere plicht heeft om zijn kinderen te vertellen wat er aan de hand is. Heb je die plicht niet aan je familie? Hoor je je eigen kinderen niet in vertrouwen te nemen (zodra ze daar de leeftijd en het begrip voor hebben), zeker voor dit soort zaken?
Oud 04-08-2003, 22:16
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 04-08-2003 @ 23:08:
Weet jij iets dat ik niet weet???

Maar ik denk dat een ouder wel een zekere plicht heeft om zijn kinderen te vertellen wat er aan de hand is. Heb je die plicht niet aan je familie? Hoor je je eigen kinderen niet in vertrouwen te nemen (zodra ze daar de leeftijd en het begrip voor hebben), zeker voor dit soort zaken?
tja, verplicht...
ik zou me verplicht voelen als ik in zijn vaders / moeders schoenen stond, maar in zekere zin is het natuurlijk niet verplicht.
je mag zelf, als persoon, weten wat je verteld en wat niet, dat is een ruimte die je hebt en waarin je je eigen weg kan vinden, dat wil immers niet zeggen dat die weg die jij vind altijd de goeie is.
bovendien vind ik het enigzins egoistisch als hij niks wilt vertellen en jou geen opheldering geeft. dan denkt hij écht alleen maar aan zichzelf!

idd, de vragen waarop alleen met ja en neej geantwoord kan worden is wel een goed idee.
bovendien weet je er al veel van af, het belangrijkste weet je in ieder geval.

hmm... naja, wazig verhaal waar je weer nix aanhebt, helaas...

kus! wendy en succes met alles he??!
Reageren

Regels voor berichten