Advertentie | |
|
![]() |
|
Hè??? Dus hij zet jou het huis uit en hij sluit jouw telefoon af omdat zijn assistente zich verlult? Of begrijp ik dat nou verkeerd?
Het lijkt me nogal vaag als hij zijn eigen kinderen het huis uit zet alleen maar omdat ze vragen wat er nou eigenlijk aan de hand is. Nee, hij hoeft jou geen verklaring af te leggen. Al is het alleen maar omdat jij hem niet kunt dwingen, ik weet hoe sommige ouders daarover denken. Als hij dat zo zegt zou ik ook niet verwachten dat hij die verklaring gaat geven. Niet uit zichzelf in ieder geval. Als je toch iets wilt weten kun je hem misschien vragen stellen waar hij alleen met ja of nee op kan antwoorden. Ik weet niet of dat je iets verder helpt, want ik weet net hoe hij daarop reageert, maar zo maak je waarschijnlijk de meeste kans om er iets uit te krijgen (al is het een kwestie van raden). Veel succes ermee!
|
![]() |
Je vader is een volwassen man, die hoeft aan jou geen rekenschap af te leggen. Hij is met je moeder getrouwd en niet met jou. Dus niet mee bemoeien en geen kant kiezen. Hij blijft nog steeds je vader, zij blijft nog steeds je moeder. Als zij verstandig zijn gaan ze niet aan je trekken.
Natuurlijk is het vervelend dat jouw ouderlijk nest zo wordt opgeschud, dat willen kinderen over het algemeen niet, zelfs niet degenen die het nest allang uitgevlogen zijn. Maar jij bent al 18. Meerderjarig. Jammer dat het zo loopt, maar niks aan te doen. Het is niet aan jou om te oordelen.
||
Citaat:
![]() Maar ik denk dat een ouder wel een zekere plicht heeft om zijn kinderen te vertellen wat er aan de hand is. Heb je die plicht niet aan je familie? Hoor je je eigen kinderen niet in vertrouwen te nemen (zodra ze daar de leeftijd en het begrip voor hebben), zeker voor dit soort zaken?
||
Citaat:
ik zou me verplicht voelen als ik in zijn vaders / moeders schoenen stond, maar in zekere zin is het natuurlijk niet verplicht. je mag zelf, als persoon, weten wat je verteld en wat niet, dat is een ruimte die je hebt en waarin je je eigen weg kan vinden, dat wil immers niet zeggen dat die weg die jij vind altijd de goeie is. bovendien vind ik het enigzins egoistisch als hij niks wilt vertellen en jou geen opheldering geeft. dan denkt hij écht alleen maar aan zichzelf! idd, de vragen waarop alleen met ja en neej geantwoord kan worden is wel een goed idee. bovendien weet je er al veel van af, het belangrijkste weet je in ieder geval. hmm... naja, wazig verhaal waar je weer nix aanhebt, helaas... kus! wendy en succes met alles he??!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ex terugnemen na vreemdgaan Huppeldepups | 9 | 10-07-2012 19:47 | |
Liefde & Relatie |
Vreemdgaan, done or not done? Saranne1990 | 49 | 23-12-2010 22:18 | |
Seksualiteit |