Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2002, 16:54
the_conquer
the_conquer is offline
Hallo Medeforummers!

Effe een vraagje, hoe help je iemand die namelijk last heeft van anorexia, een vriendin van me heeft het namelijk sins kort en ik zou der graag willen helpen, maar weet niet echt hoe .

bijvoorbaat dankt voor alle reacties/ tips.

greetz

The_conquer
Oud 22-08-2002, 17:06
Miracle
Miracle is offline
Kijk es op sabn daar kunnen ze je beter helpen waarschijnlijk

Kuzzz
Oud 22-08-2002, 21:34
she_devil
she_devil is offline
kweet het ook niet mn zusje heeft het ook denk ik maar kweet niet goed wat ik moet doen want ze wil niet naar een dokter ofzo, en ik kan haar toch ook niet dwingen?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 19:50
Verwijderd
ik weet niet precies wat je kunt doen, maar in iedergeval lief voor haar zijn en zorgen dat jij er voor haar bent en voor haar klaarstaat
als ze niet naar een dokter wil dan ook niet dwingen en niet dwingen om te eten (is mijn mening)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 09:07
Juliah
Juliah is offline
Helpen in de zin van helpen...volgens mij kan dat niet... Je kunt er wel voor haar zijn, haar het gevoel geven dat je om haar geeft en haar niet in de steek laten, luisteren als ze eventueel wil praten...denk dat dat het belangrijkste is wat je als vriend voor haar kunt doen.
Oud 24-08-2002, 13:14
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
bel naar instanties zoals de GGD. Die kunnen jou beter helpen dan wij.
Oud 24-08-2002, 18:12
feline
feline is offline
Haar steunen, met haar praten, duidelijk maken dat het een fantastisch mens is, dat je daarom met haar omgaat. Subtiel zeggen als je vindt dat ze mooi is. (Dus niet: "oooh wat zie je er prachtig en dun uit!", gelooft ze dan niet..) Zeggen dat je je zorgen maakt, en dat ze hier waarschijnlijk niet veel gelukkiger van wordt. Etc.
Oud 27-08-2002, 14:52
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
feline schreef:
Haar steunen, met haar praten, duidelijk maken dat het een fantastisch mens is, dat je daarom met haar omgaat. Subtiel zeggen als je vindt dat ze mooi is. (Dus niet: "oooh wat zie je er prachtig en dun uit!", gelooft ze dan niet..) Zeggen dat je je zorgen maakt, en dat ze hier waarschijnlijk niet veel gelukkiger van wordt. Etc.
Is volgens mij wel de beste wat je kunt doen . . . maar die gene moet er toch helemaal zelf achter komen dat hij/zij verkeerd bezig is. Meestal gaat hier een best wel heel lange tijd over heen ( lees jaren ). Dus echt makkelijk is het niet om iemand te overtuigen dat die verkeerd bezig is . . . maar ooit lukt het zeker om het signaal af te geven waardoor die gene inziet dat ie best wel heel erg verkeerd bezig is . . . sterkte er mee . . .
Oud 29-08-2002, 12:13
Ilsje
Ilsje is offline
Ik heb het zelf gehad, en nu mijn zusje. En uhm, iedereen gaat er anders mee om geloof ik. Maar belangrijkste is om eerst iemand te laten inzien dat diegene anorexia heeft. En dan aansporen tot hulpverlening ofzow. Weet ik veel. Ligt beetje gevoelig bij me, dit onderwerp.... Sorry. En me zusje weet al een tijd dat ze niet goed bezig is, maar blijft maar door gaan. En helpen is niet makkelijk. Vooral omdat anorexia patienten onwijs eigenwijs kunnen zijn en vastbesloten. (Dat blijkt maar uit hoeveel discipline ze hebben om nog meer af te vallen....)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 14:23
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
En wat gebeurt er als iemand die anorexia heeft zwanger wordt.
Dan gaat die persoon toch door met wat ie doet, dat zal toch superongezond voor dat kind zijn??
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 14:55
black tiger
black tiger is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
En wat gebeurt er als iemand die anorexia heeft zwanger wordt.
Dan gaat die persoon toch door met wat ie doet, dat zal toch superongezond voor dat kind zijn??
Meestal heeft iemand ie anorexia heeft, zo'n ondergewicht dat zij niet meer ongesteld kan worden. Dan is zij dus onvruchtbaar en kan zij niet zwanger worden.
Maar iemand die anorexia heeft kan ook wel ongesteld zijn en als ze dan zwanger word is dat inderdaad slecht voor het kind ja, vooral als degene met anorexia ook overgeeft. En het kind kan mischien de moeders anorextische gewoonten overnemen.

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 14:58.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 15:21
Verwijderd
Anorexia heb je niet sinds kort, daar ben je meestal al een lange tijd mee bezig voor je het echt hebt.

Er is geen beste manier om er mee om te gaan... Ik kan je verder ook niet echt helpen. Als je anorextisch bent, ben je meestal ook gesloten en laat je jezelf niet echt zien. je houdt de schijn op en zo...
Voor de rest is alles al wel gezegd denk ik.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten