Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
zelf vind ik zelfmoord nooit zwak of verkeerd. als het voor jou de enige uitweg is, waarom dan niet?! moest het niemand iets uitmaken of je nu leeft of niet, of je er nu bent of niet, dan zou ik inderdaad ook wel aan zelfmoord denken. maar, ook al heb jij de indruk dat er niemand om geeft, ik weet zeker dat veel mensen wel om je geven! het blijft natuurlijk jou beslissing, maar die mensen blijven dan toch met een schuldgevoel achter denk ik... |
![]() |
||
Citaat:
Met aanstellen ben ik cru, maar ik wil zeggen dat die toestand meer een vorm van zelfmedelijden is.
||
Citaat:
ja, ik weet ook wel dat je iemand met een dip niet depressief kan noemen, maar het is wel zo, dat die persoon hetzelfde denkt. ik wil niet bot doen of zo, maar ik weet wel waarover ik spreek. uit je reactie lijd ik af dat jij ook wel weet waar je het over hebt. sorry dat ik het verkeerd schreef (het was helemaal niet mijn bedoeling het zo te laten voerkomen) |
![]() |
||
Citaat:
het belang ervan is, dat als je hetzelfde denkt, je dus dezelfde ideeën hebt (zelfmoord bv). je ervaart het dan wel anders, maar het komt toch op hetzelfde neer?! of zie ik nu echt alles verkeerd????? |
![]() |
||
Citaat:
Dat ze beiden zelfmoord willen plegen is wat ze beiden willen maar wat is de aanleiding daartoe? Een meisje die depressief is en een gedeprimeerd persoon behandel je niet op dezelfde wijze! Tenslotte krijgen mensen die leiden aan een depressie medicijnen.
||
Citaat:
oh... nja, was ik dus duidelijk beetje verkeerd, sorry! ik heb zelf een depressie gehad, maar kreeg geen medicijnen. en dipjes heb ik ook heel vaak en toch werd/word ik op dezelfde manier behandelt. misschien dat het daardoor is dat ik een ander idee hierover had?! |
![]() |
|||
Citaat:
Hoe is het over gegaan zonder medicijnen? Waarom kreeg je eigenlijk geen medicijnen? Citaat:
||
Citaat:
ik heb geen therapie gekregen, wel heb ik kalmeringspillen gekregen op basis van kruiden. waarom ik eigenlijk verder geen medicijnen heb gekregen weet ik ook niet. met heel veel hulp van leerkrachten op school en een vriendin die ook al een depresie gehad heeft ben ik er door gekomen. het blijft mij ook een raadsel hoe... nu heb ik ook weer dezelfde gedachten en "symptonen" als toen en ik ben bang dat ik terug zal hervallen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
nee, de oorzaak ken ik nog steeds niet. ik ben al naar de dokter geweest, maar ook zij kan niet onmiddelijk een oorzaak vinden. een deel is psychisch, het andere deel niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
In de tijd van de oude Grieken was er een stroming (ben even de naam tijd) die inderdaad vond dat je zelfmoord mocht plegen als je niks meer voor anderen betekende en de mensen net zo goed zonder je konden.
Er zat wel een dikke maar aan vast: het komt amper voor dat iedereen zonder je kan, je bent altijd wel belangrijk voor mensen. Vrienden, zelfs vage kennisen zouden je niet kunnen missen en veel lijden onder je zelfmoord. En dat was nou weer iets wat niet mocht, want dan dupeerde jij met je zelfmoord andere mensen. Zo denk ik er ook over ![]()
||
![]() |
Citaat:
Hm ff vraagje je bent toch fabian?
|
Zelfmoord kan ook vervelend zijn. Je zult maar machinist zijn. Dan maak je het wel een paar keer mee tijdens je loopbaan. Resultaat? Vertragingen, rode vlekken overal, trauma's bij machinisten.
Ik had ook een tijdje dat ik mij overbodig voelde. Ik voel het nog steeds al maak ik wel lol, maar die lol relativeer ik na een tijdje. Ik heb gewoon geen zin in moeite te doen om een pistool te kopen, of te springen. Ik maak er gewoon het beste van ![]() Eigenlijk vind ik ieder mens overbodig. De aarde kan wel zonder jou. Hoogstens emoties weerhouden je van zelfmoord. (Of die van anderen.) Nu kun je de daad bij het woord voegen maar daar kom je niet verder bij. Men blijft vrolijk doorconsumeren. REIE
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nee grapje hoor ![]() Maarre.. bedankt ![]()
||
Citaat:
Maar dan kunnen we hem ook zo stellen: Als niemand meer om je geeft en je nodig heeft, mag ik je dan vermoorden?
||
Citaat:
|
![]() |
Voor jezelf zou het verkeerd zijn.
Je leeft voor jezelf. Je kan je leven net zo vormen als je zelf wil. Je kan ook proberen ervoor te zorgen dat mensen niet zonder je kunnen leven. Als dat niet lukt heb je altijd jezelf nog, en kan je proberen om met je zelf gelukkig te worden. Als dat lukt, ben je misschien zover dat je ook met anderen gelukkig kunt worden. Je denkt nu misschien wel dat niemand het erg zou vinden als je dood gaat, maar als je echt zelfmoord pleegt, kan het zijn dat mensen beseffen dat ze je verkeerd behandeld hebben, en spijt krijgen. Vertel je ouders bijvoorbeeld eens hoe je je voelt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar in het algemeen dan, ook al hebben je ouders totaal geen interesse voor je, misschien kan je het dan toch vertellen. Misschien luisteren ze dan nog steeds niet, dan is het hun zorg, jij hebt gedaan wat je kon. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
eigen boek W.A.L.L.I.E | 20 | 06-11-2012 19:44 | |
Psychologie |
Raar soort angst barafranca | 14 | 16-12-2011 06:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders Verwijderd | 442 | 14-09-2009 06:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bijna net als wij, de wortels van vreemdelingenhaat Verwijderd | 17 | 09-09-2006 14:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Dreamland, deel 1 Verwijderd | 28 | 23-05-2004 18:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Als Christus gestorven is voor onze zondes heeft hij niet genoeg geleden met 1 kruis. Isa | 49 | 18-07-2003 18:18 |