Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2002, 18:48
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik heb even een vraagje aan jullie allemaal. Ik heb 5 maanden verkering gehad met een hele lieve jongen, daarvoor waren we al 1 jaar dikke maatjes. Echt een hele leuke tijd gehad, ervaringen opgedaan en ga zo maar door. Maar nu is het een week uit en we hadden het er allebei moeilijk mee, hij had spijt en ik was boos. Ik neem hem sowieso niet terug ookal is ie nog zo lief voor me geweest, want hij heeft 2 kansen gehad en die heeft ie verpest. Maar nu gaat het wel weer goed, we zijn weer maatjes en hebben het uitgepraat en hebben allebei goede herinneringen aan de leuke (verliefde) tijd die we gehad hebben samen. Dus nu gaan we weer goed met elkaar om, maar het probleem is dat mijn moeder moeilijk doet. Ze vindt niet dat ik nog met hem om moet gaan, omdat hij degene is die het verknalt heb. Maar ik vind de vriendschap te waardevol om mee te stoppen...maar mijn ouders denken daar dus anders over en dat vind ik moeilijk. Ze kraken heb van alle mogelijke kanten af en ik vind dat gekkigheid. Nou van jullie een tip....Moeten mijn ouders het maar gewoon accepteren of moet ik er echt mee kappen??
Let me know!

Kuzzje Ik
Oud 02-09-2002, 18:50
snoopy
snoopy is offline
zeg tegen je ouders dat het jóuw leven is, en dat ze zich daar niet mee moeten bemoeien...
Oud 02-09-2002, 18:50
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Als jullie allebei nog vrienden kunnen blijven zou ik dat zeker doen..
Misschien kan je aan je ouders uitleggen dat je de vriendschap niet kwijt wil
Oud 02-09-2002, 20:41
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Bedankt alvast voor de adviezen, ik heb het al een beetje aan mijn mams door laten schemeren... Ze zegt dat ik voorzichtig moet zijn dat ik niet weer te veel gevoelens voor hem krijg, een beetje afstand houden vind ze. Maargoed als jullie nog meer adviezen hebben, graag!

Kuzzje IK
Oud 03-09-2002, 12:17
moedergans
moedergans is offline
Je ouders moeten het maar accepteren! Zo'n vriendschap ga je toch niet weggooien omdat twee mensen die het niet snappen moeilijk doen?
Oud 03-09-2002, 12:21
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
moedergans schreef:
Je ouders moeten het maar accepteren! Zo'n vriendschap ga je toch niet weggooien omdat twee mensen die het niet snappen moeilijk doen?
Precies ben ik het helemaal mee eens.
Waarom zou jij een goede vriendschap waar je zelf helemaal ac hterstaat afkappen omdat je ouders het niet accepteren.. kijk ik weet niet waarom ze het niet accepteren... misschien omdat ze niet willen dat hij je evt nog meer pijn gaat doen?
Oud 03-09-2002, 12:21
PardonMe
PardonMe is offline
Ik vind dat jouw ouders dat maar moeten accepteren.. Hij is jouw vriendje geweest en nu is hij gewoon een vriend van je en jullie gaan weer goed met elkaar om..
Waarom zou je dat vergooien? Omdat je ouders het niet zo leuk vinden??
Vraag ze eens waarom ze er zo moeilijk over doen..?

----
Ow ik lees nu dat je moeder zei dat ze niet wilt dat je weer gekwetst wordt dus..Dat kan ik me wel voorstellen, maar mocht je gevoelens voor hem krijgen, dan ben je daar toch zelf bij, en het is toch jouw vriendschap....
Neem aan dat je haar 'bescherming' toch wel enigzins waardeert.. gewoon zeggen en vertellen dat je liever niet hebt dat ze zich er te veel mee bemoeit...
Succes..

Als ze zien dat het gewoon goed gaat, dan zullen ze er toch geen problemen meer van maken??
Oud 11-09-2002, 15:24
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik wilde jullie nog even bedanken voor de reacties. Maar ik ben er nu achter wat ik aan hem heb, helemaal nix! Maar ach door vriendschap leer je mensen kennen.

Kuzzje IK
Oud 11-09-2002, 15:29
Verwijderd
Je ouders proberen je te beschermen, logisch. Dat doen mijn ouders ook (te) vaak. Maar ze moeten leren om jou los te laten en om jou je eigen keuzes te laten maken. Want daar leer je van! Ookal doet hij je pijn, ookal word je weer verliefd, etc, etc. Je leert er weer van voor de volgende keer. En dat is belangrijk.
Je kunt dus bijv. tegen je ouders zeggen dat je begrijpt dat ze je willen beschermen maar dat het juist belangrijk is dat je ZELF keuzes maakt.
suc6
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 15:29
Angeles
Angeles is offline
Jammer dat het zo gelopen is. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik er wel iets in herken, ouders bedoelen het vaak juist heel erg goed, alleen bereiken ze niet hun doel door er steeds over te beginnen. Zoals in jouw situatie: je moet er zelf achterkomen, ouders kunnen je niet tegen alles beschermen, maar dat willen ze wel. Voor ouders is niks erger dan dat hun kind gekwetst wordt. Het is logisch dat jij denkt: waar bemoeien ze zich mee, maar bekijk het ook eens van hun kant als je dat weer eens denkt.

En verder, nogmaals, echt balen dat het zo vervelend is afgelopen. Veel sterkte in elk geval ermee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten