Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2002, 14:34
Hardcore
Hardcore is offline
Waarom groeien er bij sommige kreeftensoorten en bij hooiwagens hun poten weer aan? En waarom is dah niet bij ons mensjes? Want dah zou wel handig zijn.
Oud 08-09-2002, 15:09
Vash!
Vash! is offline
Misschien op een zelfde manier als hagedissen hun staart verliezen en weer aan later groeien
Oud 08-09-2002, 16:54
makita
makita is offline
omdat die beesten heel vaak een arm of een been verliezen en als ze dan dood zouden bloeden dan zouden hele soorten uitsterven dus daarom groeien ze weer aan.

maar de mens kan nep armen en benen maken en daarom groeien ze bij ons niet meer aan.

denk ik
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 17:07
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
Citaat:
makita schreef:

maar de mens kan nep armen en benen maken en daarom groeien ze bij ons niet meer aan.

denk ik
tuurlijk in het jaar 2000 v. chr hadden ze ook al robot armen - benen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 09:52
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
makita schreef:
omdat die beesten heel vaak een arm of een been verliezen en als ze dan dood zouden bloeden dan zouden hele soorten uitsterven dus daarom groeien ze weer aan.
dus ze groeien aan zodat ze niet dood bloeden??

volgens mij hebben mensen die genen ook, maar is die lang geleden in de loop van de evolutie al uitgeschakeld. het zou wel leuk zijn als mensen ledematen terug zouden kunnen kunnen groeien.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 20:06
Kat
Kat is offline
Mjah, heb wel eens gehoord dat als je de 5 'punten' van een zeester eraf snijdt, dat er dan allemaal nieuwe zeesterretjes uitgroeien... apart...
maar als zo'n zeester nou 1 'ziel' of 'geest' of iets wat daarop lijkt heeft, hoe doet ie dat dan? ik heb nog nooit van een schrizofrene zeester gehoord...en zeker niet 1 met 5 persoonlijkheden...
Oud 13-09-2002, 22:30
GinnyPig
GinnyPig is offline
Ik moest even denken aan dit bericht:

Citaat:
Hoop voor het mannelijk geslacht

Wetenschappers in de Verenigde Staten hebben een ontdekking gedaan die veel mannen kan helpen. Ze zijn erin geslaagd om, in laboratoria, grote delen van penissen te kweken. The reageerbuis pennissen werden succesvol gebruikt voor het “herbouwen” van de geslachtsdelen van konijnen. Na een periode van rust en herstel konden ze hun edele delen weer voor datgene gebruiken, waar konijnen om bekend staan. Ze waren in staat om te copuleren, penetreren en sperma te produceren.

Anthony Atala van de Harvard Medical School voerde samen met zijn team de experimenten uit, aldus New Scientist Magazine. Hij zegt dat de onderzoekers op dit moment hele penissen in reageerbuizen proberen te kweken. Maar hij zegt ook dat de techniek zich nog in een pril stadium bevindt en dat het nog wel een tijdje zal duren voor de techniek ook voor menselijk weefsel gebruikt zal worden. De wetenschappers waren er tot nu toe alleen nog in geslaagd om die delen te kweken, die verantwoordelijk zijn voor erecties, niet het hele orgaan. Ook hadden de rechtopstaande delen meer de “hardheid” van iemand van zestig dan van die van een viriele dertiger.

Bron: Chemisch Weekblad
Oud 14-09-2002, 21:04
tacidvs
tacidvs is offline
Pff, ga dan tenminste de kijk lezen, zelfs daar staat meer zinnigs in dan wat hier zoal uitgekraamd wordt.
Oud 17-09-2002, 14:44
Shadow X
Shadow X is offline
Stond volgens mij idd in de kijk.
Zijn ze mee bezig, komt er aan;
als je over 50 jaar je arm veliest kun je een nieuwe aan laten groeien, met dezelfde techniek die inkvissen of salamanders gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 21:41
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Shadow X schreef:
Stond volgens mij idd in de kijk.
Zijn ze mee bezig, komt er aan;
als je over 50 jaar je arm veliest kun je een nieuwe aan laten groeien, met dezelfde techniek die inkvissen of salamanders gebruiken.

hmm 67... dan is het ook de moeite niet meer waard.....
Reageren

Regels voor berichten