Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2002, 22:51
Verwijderd
Stel dat je iemand echt leuk vindt, maar je ziet een relatie niet werken. Dit simpelweg omdat er sprake is van enige afstand en ieder zijn eigen leven heeft (vooral zij heeft het ontieglijk druk).

Je zit weken thuis, denkt aan haar, maar ze heeft gewoon geen tijd. Druk met nieuwe studie aan universiteit, studentenvereniging, etc. Als je over ontmoeten begint, komt het er dan ook nooit van (ben 1 keer met haar een hele middag samen geweest, maar dat is bijna 2 maanden geleden). Alles is steeds 'misschien' en je raakt er regelrecht gefrustreerd door.

Nu vind ik haar speciaal en ze liet blijken dat ze zelfs huilen moest na het lezen van iets van mij, enzovoorts .. ze houdt me dus - als het goed is - niet aan het lijntje, maar heeft echt geen tijd.

Toch heb ik - tot mijn spijt - uit zelfbehoud de volgende gedachte: "misschien moet ik haar maar beter uit mijn hoofd zetten". Het vreet aan me. Ik weet dat als ik haar gewoon eens in de zoveel tijd kan zien, ik deze problemen niet zou hebben :/

Argh, ik weet het gewoon niet meer

Wat is jullie ervaring daarmee? Wel eens iemand uit je hoofd gezet? Daarmee bedoel ik overigens de mogelijkheid van een relatie uitsluiten, niet per sé het contact verbreken.

Trouwens Muisje, wat er ook gebeurt: vergeten doe ik niet (f)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2002, 23:00
whizzer
whizzer is offline
ik weet wat je bedoelt, en als jullie beiden echt zo druk zijn als jij zegt, denk ik dat je het maar uit je hoofd moet proberen te zetten. Hoe? Ik heb een keer een meisje geblokt voor 3 maand op msn, zodat ik dr alleen nog soms overdag zag. Heeft wonderlijk gewerkt, was al na 2 maand over haar heen. Gewoon maand of 2 proberen totaal geen contact met dr te hebben.......

iig, sterkte
Oud 14-09-2002, 23:10
Verwijderd
Citaat:
whizzer schreef:
Gewoon maand of 2 proberen totaal geen contact met dr te hebben.
Dat vind ik weer overdreven en uiterst lullig voor haar. Zoiets puberaals doe ik gewoon niet. Ik zal wel minder online zijn, omdat ik via internet niks meer ga proberen, maar als ze met me praten wíl, kan dat altijd (denk aan telefoon en email).
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 23:10
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
******** schreef:
Wel eens iemand uit je hoofd gezet?
Alleen maar. Moet je ook wel doen als je bij gebrek aan sociale vaardigheden bij voorbaat geen enkele kans maak.

-Desecrator
Oud 14-09-2002, 23:13
Severus
Severus is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Alleen maar. Moet je ook wel doen als je bij gebrek aan sociale vaardigheden bij voorbaat geen enkele kans maak.

-Desecrator
Inderdaad, daar kan ik helemaal in komen.

Ripper
Oud 14-09-2002, 23:14
20marianne12
20marianne12 is offline
Ja ik heb ook wel eens een jongen uit mijn hoofd gezet omdat ik zoiets had van ik wil helemaal geen vriendje... dacht dat ik die jongen toen ook wel ECHT heel leuk vond, als ik er nu zo over nadenk vond ik hem misschien toch niet echt heel erg super super leuk!

Bij een andere jongen, die ik 2 jaar geleden wel echt heel erg leuk vond, en mij op nogal lullige manier heeft laten blijken dat ik totaal niet zin type was, lukt het me niet echt om hem uit me hoofd te zetten, hij blijft zooo leuk, ookal is het zoooooo'n klootzak... Maar ja ben nu toch volgens mij wel over hem heen onderhand...

Uit je hoofd zetten lukt misschien wel, nou ja ligt eraan hoe leuk je haar vindt en in welke situatie jullie zitten. Jullie zitten in een situatie waar niet echt een relatie in past, dus ja misschien moet het wel lukken... heb zelf niet echt ervaring met zo'n situatie...
Oud 14-09-2002, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Ik wijger mijzelf als kansloos te zien. Weet je waarom? Omdat je nooit weet hoe een ander jou ziet.

Citaat uit een boek: "Als we verlegen zijn, zijn we geneigd verlegenheid te zien als het belangrijkste deel van onze persoonlijkheid. Dat is niet zo. Verlegen zijn is maar een heel klein deel van wie we zijn, en onze verlegenheid is voor anderen veel minder belangrijk dan voor ons".

Daarnaast ben ik het zat zelf mijn eigen leven te beperken. Als ik een meisje leuk vind, ga ik ervoor. Voor mijn part klap ik dicht, sta ik voor lul en laat ze me falikant vallen. Maar dan weet ik:
A) Dat ik het geprobeerd heb.
B) Zij het toch niet waard is als ze me zo laat afgaan.

Heel wat beter dan:
A) Waarom ben ik zo stom en durf ik nooit wat?
B) Ik zal nooit weten wat ik heb gemist.

Het is jouw keus. Pijn en angst horen bij het leven, accepteer het en leer ermee om te gaan.

Weltruste.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 00:45
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik wijger mijzelf als kansloos te zien. Weet je waarom? Omdat je nooit weet hoe een ander jou ziet.
Dat weet ik maar al te goed. Dat is me van ongeveer mijn 10de tot mijn 20ste zeer duidelijk gemaakt.

Citaat:

Citaat uit een boek: "Als we verlegen zijn, zijn we geneigd verlegenheid te zien als het belangrijkste deel van onze persoonlijkheid. Dat is niet zo. Verlegen zijn is maar een heel klein deel van wie we zijn, en onze verlegenheid is voor anderen veel minder belangrijk dan voor ons".

Bij mij gaat het wel verder dan alleen verlegen zijn.

Citaat:

Daarnaast ben ik het zat zelf mijn eigen leven te beperken. Als ik een meisje leuk vind, ga ik ervoor. Voor mijn part klap ik dicht, sta ik voor lul en laat ze me falikant vallen. Maar dan weet ik:

Ik heb niet meer eens de mentale energie om het te proberen.

Citaat:

Mijn idee is juist: hoe specialer het meisje is, hoe minder ik haar verdien.

Citaat:

Heel wat beter dan:

Dat besef ik helaas maar al te goed

Citaat:

Het is jouw keus. Pijn en angst horen bij het leven, accepteer het en leer ermee om te gaan.
Horen bij het leven ? Voor mij is dat de definitie van leven.

-Desecrator
Oud 15-09-2002, 00:57
Rrr.
Rrr. is offline
Citaat:
******** schreef:
Stel dat je iemand echt leuk vindt, maar je ziet een relatie niet werken. Dit simpelweg omdat er sprake is van enige afstand en ieder zijn eigen leven heeft (vooral zij heeft het ontieglijk druk).

Je zit weken thuis, denkt aan haar, maar ze heeft gewoon geen tijd. Druk met nieuwe studie aan universiteit, studentenvereniging, etc. Als je over ontmoeten begint, komt het er dan ook nooit van (ben 1 keer met haar een hele middag samen geweest, maar dat is bijna 2 maanden geleden). Alles is steeds 'misschien' en je raakt er regelrecht gefrustreerd door.

Nu vind ik haar speciaal en ze liet blijken dat ze zelfs huilen moest na het lezen van iets van mij, enzovoorts .. ze houdt me dus - als het goed is - niet aan het lijntje, maar heeft echt geen tijd.

Toch heb ik - tot mijn spijt - uit zelfbehoud de volgende gedachte: "misschien moet ik haar maar beter uit mijn hoofd zetten". Het vreet aan me. Ik weet dat als ik haar gewoon eens in de zoveel tijd kan zien, ik deze problemen niet zou hebben :/

Argh, ik weet het gewoon niet meer

Wat is jullie ervaring daarmee? Wel eens iemand uit je hoofd gezet? Daarmee bedoel ik overigens de mogelijkheid van een relatie uitsluiten, niet per sé het contact verbreken.

Trouwens Muisje, wat er ook gebeurt: vergeten doe ik niet (f)
Persoonlijk vind ik niet dat je er gelijk een punt achter moet zetten als het een periode klote gaat... in dit geval haar drukke leventje... maar aan relaties moet je werken en zou je niet bij het minste of geringste moeten beëindigen. Maar dat weet je zelf denk ik ook wel. Gun het wat tijd, of mocht het ergens anders aan liggen gun háár de tijd (misschien het ligt wel weer heel ergens anders aan)... probeer er samen uit te komen en als er de tijd voor is praat er over, geniet en buit de tijd die je met haar hebt uit, laat haar aan haar nieuwe drukke leventje wennen, als je van ritme veranderd dan heb je geen routine meer en dat duurt een tijd voor je daar aan gewend bent en mee om kan gaan. In ieder geval heel veel liefs en sterkte!
Oud 15-09-2002, 06:20
Verwijderd
Ik begrijp ook wel dat het misschien abrupt is, maar ik wacht al 2 maanden. Welke tijd met haar? Ik zie haar niet eens.

Als het je in 2 maanden tijd niet eens lukt 1 keer af te spreken, heb je dan niet ook zoiets van "dit is hopeloos" *?*

Je moet ook tijd voor elkaar over hebben. Tijd máák je vrij. Bij haar lijkt alles omgekeerd. Eerst moet ze alles doen waartoe ze zich verplicht voelt en daarna is er misschien een kleine kans dat ik bijv. langs kan komen (ik heb het haar al makkelijk gemaakt door gewoon te zeggen dat ik zelf langs kom; als je niet eens een paar uur de tijd hebt, kun je het wel schudden). Daarentegen kan ze wel tot 4 uur 's nachts op haar vereniging lopen feesten, teneinde mij te vertellen dat ze moe is. Vind je het gek?

Ik betreur het allemaal, het doet me pijn, maar ik kan niet de hele tijd wachten. Ik heb haar tijd gegeven en deze raakt nu op. Het is voor mij te moeilijk zo
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 06:37
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Dat weet ik maar al te goed. Dat is me van ongeveer mijn 10de tot mijn 20ste zeer duidelijk gemaakt.
Ik werd ook jaren gepest en de sporen daarvan zijn ook zichtbaar (denk: wantrouwend, laag zelfvertrouwen, etc).

Citaat:
Bij mij gaat het wel verder dan alleen verlegen zijn.
Ik ben 4 jaar lang achter mijn computers verdwenen. Gaat ook 'iets' verder dan alleen verlegen zijn. Ik had op dat moment geen zin om met mensen om te gaan.

Echt leuk hoe mijn leven was

Citaat:
Ik heb niet meer eens de mentale energie om het te proberen.
Bij mij is het pure woede. Ik wil zo niet verder, dus moet ik veranderen en dingen proberen. Doe ik dat niet, zal ik mezelf uiteindelijk alleen maar meer haten en dan zijn de gevolgen niet meer te overzien.

Citaat:
Mijn idee is juist: hoe specialer het meisje is, hoe minder ik haar verdien.
Dat laat ik eerlijk gezegd aan haar over. Ik bepaal of ik haar leuk vind, zij bepaalt of ze mij leuk vindt.

Als ik zulke spreuken loslaat, is dat meestal theatraal. Dan wil ik aandacht en peil ik naar haar mening.

Waarom zou ik haar niet verdienen? Ik heb genoeg ellende meegemaakt. Er mag gerust ook eens iets leuks gebeuren. Die gedachte komt dus niet eens in mij op.

Citaat:
Dat besef ik helaas maar al te goed
En die lijst wordt elke dag langer..

Citaat:
Horen bij het leven ? Voor mij is dat de definitie van leven.
Je bepaalt zelf wat jouw definitie ervan is.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 07:10
moenbase
moenbase is offline
Kun je ook in de vakanties niets afspreken met haar?
Oud 15-09-2002, 07:23
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Kun je ook in de vakanties niets afspreken met haar?
Ik heb geen vakanties. Ik ben beschikbaar in het weekend en misschien vrijdag-avond. Het is wel een uurtje reizen, wat doordeweeks net iets te veel is naast mijn werk.

Punt is dat ik het wachten zat ben. Ik geef echt om haar, maar voel me lamlendig door de situatie.

Ik weet niet precies waarom ik dit post. Misschien hoop ik wel dat er iets verandert, misschien ben ik het al aan het afsluiten

Als ik het zo nalees, lijkt het allemaal zelfzuchtig, maar ik zie het zo gewoon niet werken. Op het moment dat ik een vriendin heb, wil ik haar ook kunnen zien. Tenminste 1 keer in de week, of in godsnaam in de 2 weken. Als dat niet eens mogelijk is, weet ik het ook niet meer

Dan heeft het gewoon geen zin.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 08:21
moenbase
moenbase is offline
Mja, 'k ken het gevoel wel een beetje...
Ik denk als zij jou net zo belanrijk vindt als jij haar, dat ze/jullie wel oplossing kan bedenken.
Heb je het er wel al met haar over gehad?
Oud 15-09-2002, 08:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ow, dit heb ik ook weleens meegemaakt. Gewoon proberen hem of haar niet te zien. Da's wel het gemakkelijkste.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 09:04
Soulflame
Soulflame is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik heb geen vakanties. Ik ben beschikbaar in het weekend en misschien vrijdag-avond. Het is wel een uurtje reizen, wat doordeweeks net iets te veel is naast mijn werk.

Punt is dat ik het wachten zat ben. Ik geef echt om haar, maar voel me lamlendig door de situatie.

Ik weet niet precies waarom ik dit post. Misschien hoop ik wel dat er iets verandert, misschien ben ik het al aan het afsluiten

Als ik het zo nalees, lijkt het allemaal zelfzuchtig, maar ik zie het zo gewoon niet werken. Op het moment dat ik een vriendin heb, wil ik haar ook kunnen zien. Tenminste 1 keer in de week, of in godsnaam in de 2 weken. Als dat niet eens mogelijk is, weet ik het ook niet meer

Dan heeft het gewoon geen zin.
Iedereen bepaalt natuurlijk grotendeels zijn eigen weg.
Het lijkt er een beetje op dat je eigenlijk de keuze al gemaakt hebt maar nu nog bevestiging van ons wilt hebben of de keuze goed was. Hoe dan ook;
Ik denk dat je moet nagaan hoeveel moeite je voor haar wilt doen en ergens de grens trekken.
Een kennis van mij heeft een vriendin in het buitenland en kan haar dus alleen maar in de vakanties zien, en zelfs dan niet altijd, want zo'n reis kost nu eenmaal geld. Ze vinden het wel erg dat ze elkaar niet zoveel zien, maar toch houdt het stand. Maar iedereen is anders, en dus moet jij zoals ik al zei zelf bepalen of je dit echt wilt.

Succes.

Soulflame
Oud 15-09-2002, 09:10
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Heb je het er wel al met haar over gehad?
Ja, verscheidene keren. Het resultaat is meestal "misschien dan en dan" .. wat betekent dat het weer wordt uitgesteld.

Aan de ene kant heb ik zoiets van "Dit heeft gewoon geen zin. F*ck it, ook al doet het pijn. Ga lekker uit en vergeet het" .. tegelijkertijd voel ik me een beetje schuldig, omdat het zo lijkt alsof ik niets voor haar over heb.

Ik heb echter 1 ding en dat heb ik altijd al een beetje gehad: "Dit is mijn leven en als ik ergens onder lijd dan moet ik daar iets aan doen. Oftewel door problemen met mensen op te lossen of de mensen te degraderen in waarde". Daar ben ik als een computer in. Ik zet een schakelaartje om en het is over.

Heeft iemand geen tijd voor me? Fijn, dan heb ik ook geen tijd voor diegene. Behandelt iemand mij slecht? Doe ik precies hetzelfde. Enzovoorts..

Ik ben geen heilige. Heb mijn behoeftes en tekortkomingen als elk ander mens.

Het spijt me zeer, maar ik ben het gewoon zat zo naderhand. Ik twijfel ook erg over haar gevoelens. Ze had mij toen een leuke dag bezorgd en dat zal ik zeker niet vergeten. Als ik echter belangrijk voor haar ben, dan moet ze ook iets voor mij over hebben.

Is dat nou werkelijk zo onredelijk?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Soulflame schreef:
Ik denk dat je moet nagaan hoeveel moeite je voor haar wilt doen en ergens de grens trekken.
Ik weet dat ze dit zal lezen. De grens is dus getrokken I guess.

Greetz,
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 09:21
love is life
love is life is offline
Neen het is niet onredelijk als het wederzijds is en dat ze meer voelt dan vriendschap moet ze gewoon tijd voor je vrijmaken ...
Oud 15-09-2002, 10:29
Verwijderd
Als iemand 6 weken achter elkaar introductieweken heeft en daarvoor 2 weken op vakantie is.... nou hoppa, daar zijn de 2 maanden al. Misschien wou zij wél wachten, wachten tot alles weer een beetje normaal geregeld was enzo. Maargoed...
Suc6 met haar vergeten enzo.
Sorry dat ik niet zoveel schrijf maar ik word niet echt vrolijk van dit topic zeg maar...
kuzzie
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 11:42
whizzer
whizzer is offline
Citaat:
******** schreef:
Dat vind ik weer overdreven en uiterst lullig voor haar. Zoiets puberaals doe ik gewoon niet. Ik zal wel minder online zijn, omdat ik via internet niks meer ga proberen, maar als ze met me praten wíl, kan dat altijd (denk aan telefoon en email).
sorry he, dat is gewoon mijn manier. Puberaal of niet, het werkte wel bij mij, ik kon dr uit mn hoofd zetten en dat hielp bij mij, ik voelde me beter. En uiteindelijk moet je toch voor jezelf kiezen...........
Oud 15-09-2002, 13:02
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
En door de weeks in de avond? Of moet je dan ook werken/avond-school?

Op m'n verjaardag ben ik op een door de weekse dag naar m'n lievelings chatmeisje geweest. Het was maar voor een paar uurtjes, van kwart voor 2 tot 5 uur. Maar elke minuut met haar is de moeite waard vind ik. Nu wil ik voorstellen om, nu we beiden weer naar school gaan, iets in de avond af te spreken, om ergens te dineren. Ook maar voor een paar uurtjes.
Overigens...zij en ik wonen zo'n 3 uur bijelkaar vandaan. Ik vind het de moeite waard om voor een paar uurtjes te komen.
Hellevoetsluis -> Maastricht.
Oud 15-09-2002, 13:10
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik ben nu bezig om iemand uit mijn hoofd te zetten (na 2 jaar contact, waarvan 5 maanden verkering) en het is tamelijk moeilijk. Gister werd ik weer met hem geconfronteerd en dan gaan alle bellen weer rinkelen... Dus nu heb ik weer tijd nodig om al die bellen stil te leggen, maar de tijd zal het leren. Ik wens je heel veel succes en als je denkt dat t echt niet werkt... Sja wat is wijsheid... Kweet t ook niet!

Succes in ieder geval!!

Kuzzje IK
Oud 15-09-2002, 17:31
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
******** schreef:

Heel wat beter dan:
A) Waarom ben ik zo stom en durf ik nooit wat?

Weltruste.
Dat noem ik nou een ijzersterke filosofie. Echt, daar heb ik bewondering voor! Er zijn maar weinig mensen die dat echt durven. Ontroerd me gewoon..ja klinkt stom maar is wel zo.

Ik heb wel eens iemand uit het hoofd moeten zetten. Het was uitgegaan maar ik wilde hem terug en wist ook zeker dat hij nog gek op me was maar het werkte niet omdat hij ontiegelijk druk met vanalles was met stage in antwerpen enzo. Ik heb heel erg lang mijn best gedaan hem terug proberen te krijgen maar op een gegeven moment gaf ik het op. Om mezelf te beschermen nam ik meer afstand van hem totdat ik sterkt genoeg was om niet weer als een gek achter hem aan te gaan.

Dus je hoeft niet iemand meteen te blokken om haar uit je hoofd te zetten maar afstand nemen is wel een vereiste. Anders gaat het gewoon niet. je moet jezelf de tijd gunnen om je erbij neer te leggen en het te verwerken. Als je dat goe ddoet kan er zelf een mooi evriendschap opbloeien. dat heb ik nu ook met die ex.
Ik snap ook heel goed dat je zo gefrustreerd bent en aan haar gaat twijfelen. Tenslotte stelt zij het ook steeds uit en dan zou ik ook gaan denken 'nou als je me veel waard zou vinden zou je ook dingen aan de kant kunnen zetten om me een keer te zien'. Het moet van twee kanten werken zoniet dan kun je het idd beter stoppen want dan maak je jezelf kapot.

Succes iig en ik hoop dat je betere tijden staan te wachten. Het is idd kut als je veel gepest bent. Ik heb er ook veel last van gehad maar het heeft me alleen maar sterker gemaakt. Ik weet wie ik ben en daar ben ik trots op. Mensen die dat niet respecteren vertrekken maar. En daar bedoel ik echt niet mee dat iedereen me aardig moet vinden maar respect verdient eigenlijk iedereen (op bin laden types na natuurlijk ) Ze raken me er niet meer mee. En het gebeurt ook niet meer want de mensen die me eerst dachten te domineren durven hun bek niet meer open te trekken. Een zegen van mij op hen!
Tis trouwens ook gek welke dingen mensen vinden om je mee te pesten...iedereen denkt dat je 'anders' (alsof altijd hetzelfde zijn als iedereen zo leuk is ) moet zijn om gepest te worden. Anders ben ik echt niet..ze vinden altijd wel wat en altijd is wel iemand de lul. Ik vind het nog zwakker als ze juist mensen gaan pesten omdat ze er nog eens anders uitzien. Alsof die al niet genoeg met henzelf worstelen. Ik ben ook geen heilige en heb ook dingen gedaan waar ik niet altijd trots op ben geweest maar ik weet wel dat vaak de mensen die wat anders zijn het interessants zijn van allemaal.
Sterkte voor alle mensen die hiermee worstelen en de littekens hiervan dragen. Ik hoop dat jullie toch gaan inzien dat jullie wel de moeite waard zijn om liefde aan te geven en vriendschap. Ook jij Desecrator! Laat je niet kapotmaken door zulke mensen maar sta boven ze. Zo geef je ze niet wat ze willen. Put er je energie uit om er sterker van wordne en trek je niet terug. Leven heeft echt wel veel te bieden..je moet het alleen durven zien en er iets aan durven te doen. Durf te leven!
Sorry voor de off-topic...
Oud 15-09-2002, 17:49
the_conquer
the_conquer is offline
Ik denk dat je haar niet uit je hoofd moet zetten maar juist met haar nemen, ondanks je haar niet vaak zult zien. En namate de tijd vorderd neemt ook de drukte af, en zul je net zien dat je een pracht van een meid laat schieten en denk niet dat je het niet lukt , want ze wil je wel.

groeten + succes

the conquer
Oud 15-09-2002, 18:39
Verwijderd
Zoals het nu is: ik hoop van haar een mailtje te zien waar ze omschrijft wat zij wil en hoe zij over dingen denkt. Daar mag ze zich gerust de tijd voor nemen, omdat ik een zo goed mogelijke indruk ervan hebben wil (ik hoop ook dat ze daar zo eerlijk mogelijk in is).

Voor de rest probeer ik zo normaal mogelijk met haar te chatten. Aan de ene kant wil ik erg graag duidelijkheid, maar ik voel me anderzijds ook lullig als ik haar onder druk zet.

Wel ga ik me nu meer op mijn eigen leven concentreren (tot rust komen en mijn shit regelen die ik de laatste tijd verwaarloosde). Als ze daar deel van wil uitmaken, zegt ze het maar :/

In ieder geval bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 18:58
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Mystique schreef:
Ook jij Desecrator! Laat je niet kapotmaken door zulke mensen
Dat hebben ze al lang en breed gedaan.

-Desecrator
Oud 15-09-2002, 19:21
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Mystique schreef:
Dat noem ik nou een ijzersterke filosofie. Echt, daar heb ik bewondering voor! Er zijn maar weinig mensen die dat echt durven. Ontroerd me gewoon..ja klinkt stom maar is wel zo.
Dit is precies wat ik wou zeggen! Heb bewondering voor ********!
Verder ben ik het sowieso met jouw stukje eens..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:34
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator
Dat hadden ze mij ook aangedaan. Ik durfde ook op een gegeven moment niet meer naar school, maar ik heb eraan gewerkt en nu doen ze me niks meer. Ze raken me niet en durven ook echt niks meer. Ik word niet meer gepest en heb veel contacten en een normaal leven. Dit kun jij ook. Je kunt jezelf weer opbouwen alleen moet je dan wel je gedachten omzetten. Ald ie negativiteit helpt je niet. Zoek desnoods hulp bij een professioneel iemand die je helpt dingen op te lossen. je zult zien dat je dan ook gelukkig kan zijn en dat mensen dan voor je open staan.
Oud 16-09-2002, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Och, onkruid vergaat niet

Daarnaast kunnen wonden helen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 20:11
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
******** schreef:
Daarnaast kunnen wonden helen.
Niet zonder medicijn

-Desecrator
Oud 16-09-2002, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Niet zonder medicijn
Hangt van de ernst af.

Ik begin bijvoorbeeld het gevoel te krijgen dat ik overdreven gereageerd heb met mijn topic en het nadenken over 'uit het hoofd zetten'.

Nu zou je kunnen zeggen van "Ok, dat gebeurt iedereen wel eens. Je hebt bepaalde gevoelens, je wil graag bij haar zijn, maar momenteel is het niet mogelijk. Je bent geen robot, je hebt behoeftes, dus hey .. niet verwonderlijk dat je zo reageert".

Tegelijkertijd weet ik dat ik haar weer pijn gedaan heb en voel ik me verschrikkelijk lullig. Dit patroon schijnt zich overigens te herhalen. Altijd word ik ongeduldig en maak ik als een kat op heet ijzer rare sprongen.

Er is niets ergers dan beseffen dat je iets zélf verziekt hebt. Ik wou dat ik deze topic nooit geplaatst had en hoop dat tenminste jij er nog iets aan hebt. Je moet blijven proberen en leren van fouten. Als je niets probeert, kom je ook nergens.

Succes.

Groetjes,
een droevige ********

Laatst gewijzigd op 16-09-2002 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:02
PardonMe
PardonMe is offline
tja je verhaal komt op mij nu zo over van dat ze gewoon geen tijd voor je heeft en ook niet echt van plan is om tijd voor je vrij te maken..
Ik zou me hier ook echt niet gemakkelijk bij voelen, als je om iemand geeft en verliefd (?) bent, dan wil je die ander toch juist graag zien en dan maak je toch zoveel mogelijk (zo veel als je kunt) tijd vrij om iets af te spreken...?
Althans, ik wel...

Ik zou het gewoon proberen haar eens uit je hoofd te zetten, want als zij geen tijd voor jou wil vrijmaken dan heeft het weinig zin lijkt mij.. Jij zit nu gewoon een beetje jezelf op te vreten en wilt graag iets met haar afspreken en zij heeft gewoon nooit tijd..
Het zou mij echt heel treurig stemmen en ik zou na een tijdje gewoon opgeven denk ik.. 'Laat maar...'

Maar wat je nou het beste kunt doen..? je ne sais pas..
Oud 16-09-2002, 21:19
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
******** schreef:
Hangt van de ernst af.
Dat is bij mij dus behoorlijk ernstig. Ik voel me al jaren te depresief om aan een vriendin te komen. En zonder vriendin wordt mijn gemoedstoestand er zeker niet beter op. Ik zit dus in een vicieuze circel, waaruit ik geen uitweg meer zie

-Desecrator
Oud 16-09-2002, 21:29
Verwijderd
Er zijn twee dingen die je kunt doen om die cirkel te verbreken:

1. vriendin krijgen.
2. het niet meer erg vinden dat je geen vriendin hebt (works for me)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

1. vriendin krijgen.
Aangezien met jezelf spelen na verloop van tijd zijn charme verliest, zou ik voor 1 gaan. Als dat tegenvalt, kun je altijd nog overtuigd van jezelf overgaan op 2.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:50
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
nare man schreef:
1. vriendin krijgen.
Ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen. Het enige wat mij een vriendin gaat opleveren is een meisje dat door heeft hoe ik in elkaar steek, en mij dan bijzonder genoeg vind om heel veel moeite voor te doen. Dat is echter niet iets dat ik zie gaan gebeuren.

Citaat:
Dat gaat bij mij dus nooit werken. Ik voel al een intens verlangen sinds ik een jaar of 10 ben. Ik geloof dus niet dat ik ooit dat verlangen stop kan zetten.

-Desecrator
Oud 16-09-2002, 22:09
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Aangezien met jezelf spelen na verloop van tijd zijn charme verliest, zou ik voor 1 gaan.

Dus jij wilt een vriendin voor de sex....
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 06:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Dus jij wilt een vriendin voor de sex....
Ken je hem nu echt zo slecht?
Oud 17-09-2002, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Ken je hem nu echt zo slecht?
Ik wou net zeggen

Ze heeft altijd de neiging die dingen serieus op te vatten die ik juist niet serieus meen .. echt erg

Maar goed, ik daarentegen pieker veel te veel
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen. Het enige wat mij een vriendin gaat opleveren is een meisje dat door heeft hoe ik in elkaar steek, en mij dan bijzonder genoeg vind om heel veel moeite voor te doen. Dat is echter niet iets dat ik zie gaan gebeuren.
Openstaan voor anderen. Ik weet uit eigen ervaring dat dat heel moeilijk is en het heeft me ook al een paar slapeloze nachten bezorgd en heel wat koppijn. Toch heb ik het gevoel dat ik dichter bij mensen sta dan ooit tevoren, ook al maak ik nog steeds erge blunders..

Citaat:
Dat gaat bij mij dus nooit werken. Ik voel al een intens verlangen sinds ik een jaar of 10 ben. Ik geloof dus niet dat ik ooit dat verlangen stop kan zetten.
Hmm, de eerste keer dat ik echt een vriendin wou, was op mijn 13e. Jammer genoeg werd dat niks, aangezien ze mij helemaal niet leuk vond. Het enigste wat ik bereikt had, was dat ze het 'wel lief' vond :/

Er was in datzelfde jaar nog een meisje dat helemaal gek op me was, maar die zag ik dus weer niet staan op dat moment .. daar heb ik wel spijt van.

Op mijn 14e had ik een rotjaar. Niemand zag me staan en ik werd altijd afgewezen, waardoor ik erg onzeker werd.

Later, toen ik 15 was, gebeurde iets vreemds. Meisje vond mij leuk en ik vond haar leuk, maar we deden beiden niks

De hele tijd op school elkaar bekeken, echt erg als ik er zo aan terug denk Steeds oogcontact enzo en verlegen lachen .. maar niemand die iets durfde. Dat liep dus ook dood.

Na ja, in het examenjaar vond ik weer ander meisje leuk, maar die moest niks van mij hebben.

En daarna verdween ik 4 jaar achter de computer

Denk ook niet dat ik het verlangen zomaar stop kan zetten. Het zou wel fijn zijn als ik het een beetje kon temmen, want ik betrap mezelf er vaker op dat ik het - te - graag wil en daardoor juist dingen verziek.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
[B]

-Desecrator
argh.. jouw posts frustreren mij echt! Hou toch es op me verdrinken in zelfmedelijden en jezelf alleen maar naar beneden halen. Denk je dat dat nu de juiste manier is om te zorgen dat een meisje denkt, heej, die is interessant, laat ik die eens beter gaan leren kennen. Laat jezelf toch in je waarde, want die heb je echt wel. Je bent niet een of ander slachtoffer van het leven, je hebt nog altijd invloed op hoe je leeft en op hoe je denkt. Dat kun je dus nog altijd veranderen.. Niks vicieuze cirkel, die creëer jezelf door er niet doorheen te breken..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 08:55
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Hangt van de ernst af.

Ik begin bijvoorbeeld het gevoel te krijgen dat ik overdreven gereageerd heb met mijn topic en het nadenken over 'uit het hoofd zetten'.

Nu zou je kunnen zeggen van "Ok, dat gebeurt iedereen wel eens. Je hebt bepaalde gevoelens, je wil graag bij haar zijn, maar momenteel is het niet mogelijk. Je bent geen robot, je hebt behoeftes, dus hey .. niet verwonderlijk dat je zo reageert".

Tegelijkertijd weet ik dat ik haar weer pijn gedaan heb en voel ik me verschrikkelijk lullig. Dit patroon schijnt zich overigens te herhalen. Altijd word ik ongeduldig en maak ik als een kat op heet ijzer rare sprongen.

Er is niets ergers dan beseffen dat je iets zélf verziekt hebt. Ik wou dat ik deze topic nooit geplaatst had en hoop dat tenminste jij er nog iets aan hebt. Je moet blijven proberen en leren van fouten. Als je niets probeert, kom je ook nergens.

Succes.

Groetjes,
een droevige ********
Je hebt niet overdreven gereageerd. Jij voelde je er rot onder en dat is genoeg redenen tot een reactie. Jij hebt het gevoel dat ze je laat wachten, zo komt het inderdaad ook erg over. Je mag best van haar verwachten dat ze iets meer moeite voor je doet of in ieder geval een duidelijke uitleg geeft. Je moet nu eenmaal ook voor jezelf kiezen, dat dit haar pijn doet betekent niet dat jij dan maar verdriet had moeten hebben om de loop van zaken. Je moet voor jezelf opkomen, en dat heb je gedaan. Je hebt niets verziekt daarmee, als dat zo is geeft zij ms niet zoveel om jou als jij om haar. Want jou kwalijk nemen dat dat wachten jou pijn deed en dat je daar dus over praat met anderen is niet eerlijk.
Enneuh, na 2 maanden toch iets verwachten vind ik absoluut niet ongeduldig hoor!
Draai het toch niet zo naar jezelf om. Je hebt duidelijkheid nodig en dat mag je best eisen, ook via deze weg..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Je hebt duidelijkheid nodig en dat mag je best eisen, ook via deze weg..
Hmm, ze heeft me iig beloofd dat het mailtje met uitleg eraan komt.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 12:27
Methuselah
Methuselah is offline
vergeten? kan ik niet... :/

als ik iemand aardig vind, is dat for life, no matter what ze doet en of er nou 'n relatie van komt of niet, die persoon blijft altijd 'n speciaal plekje hebben in m'n hart...

*melig voel*
Oud 17-09-2002, 14:17
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
vergeten? kan ik niet... :/

als ik iemand aardig vind, is dat for life, no matter what ze doet en of er nou 'n relatie van komt of niet, die persoon blijft altijd 'n speciaal plekje hebben in m'n hart...

*melig voel*
*herkent het wel een beetje*
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 17:03
Tox
Tox is offline
Citaat:
Piccola schreef:
*herkent het wel een beetje*
go sing the blues with me
Oud 17-09-2002, 18:21
Nuck
Nuck is offline
Ik heb een tijdje geleden ook een jongen uit mijn hoofd gezet, simpelweg omdat we allebei geen tijd hadden om elkaar eens op te zoeken (afstand was te groot). Jammer, maar helaas. Doe je niks aan.

Maar goed, ik was dan ook niet echt verliefd op hem...dat maakt wel verschil.
Oud 17-09-2002, 18:23
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
argh.. jouw posts frustreren mij echt! Hou toch es op me verdrinken in zelfmedelijden en jezelf alleen maar naar beneden halen.
Ik heb geen zelfmedelijden, aangezien ik mezelf overal de schuld van geef heb ik alleen een ongezonde dosis zelfhaat.

Citaat:

Denk je dat dat nu de juiste manier is om te zorgen dat een meisje denkt, heej, die is interessant, laat ik die eens beter gaan leren kennen.
Ik weet wel heel zeker dat dat niet zo is. Ik besef dondersgoed dat meiden me met zo'n houding alleen maar een nog grotere loser vinden. Die wetenschap draagt er vervolgens aan bij dat ik alleen nog maar negatiever wordt.

Citaat:

Laat jezelf toch in je waarde, want die heb je echt wel.
Eerlijk gezegd niet.

Citaat:

Je bent niet een of ander slachtoffer van het leven
Nee inderdaad, ik ben een slachtoffer van mijn eigen onkunde. Je bent de zwakste schakel. Tot ziens !

Citaat:

je hebt nog altijd invloed op hoe je leeft en op hoe je denkt. Dat kun je dus nog altijd veranderen
Ow ja natuurlijk, ik zet even een schakelaar om in mijn hoofd.

Citaat:

Niks vicieuze cirkel, die creëer jezelf door er niet doorheen te breken..
Als het allemaal zo makkelijk was had ik dat allang gedaan.

-Desecrator
Oud 17-09-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Ik heb geen zelfmedelijden, aangezien ik mezelf overal de schuld van geef heb ik alleen een ongezonde dosis zelfhaat.

Ik weet wel heel zeker dat dat niet zo is. Ik besef dondersgoed dat meiden me met zo'n houding alleen maar een nog grotere loser vinden. Die wetenschap draagt er vervolgens aan bij dat ik alleen nog maar negatiever wordt.

Eerlijk gezegd niet.

Nee inderdaad, ik ben een slachtoffer van mijn eigen onkunde. Je bent de zwakste schakel. Tot ziens !

Ow ja natuurlijk, ik zet even een schakelaar om in mijn hoofd.

Als het allemaal zo makkelijk was had ik dat allang gedaan.

-Desecrator
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is. I've been there.. en ken zat mensen die daar zaten, en toch konden zij er allemaal uitkomen. Zelfs mn moeder op 48 jarige leeftijd lukt het nog om een nieuw leven te starten. Wat geeft jou het idee dat jij de enige bent die dit niet kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten