Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2002, 23:17
20marianne12
20marianne12 is offline
Als je net een paar weken een vriendje hebt, en je kijkt een jaar verder denk je dan nog steeds dat je verkering hebt?? Ga je nu al nadenken over of je aankomende zomer (over een jaar dus) met hem op vakantie gaat etc?? Denk je dan al aan de toekomst aan trouwen, kinderen krijgen? Of kijk je er gewoon heel reeel naar zo van, het zou bij wijze van spreken ieder moment uit kunnen zijn, volgend jaar zie ik wel weer...
Oud 30-09-2002, 23:32
David
David is offline
phoe , ik doe niks anders

ik ben zo ie zo een "vooruitkijker"

m,n vriendin begint er nu ook last van te krijgen ,

ik ben 21 , en zij word over 3 maandjes 22 ,

en ja , we zitten al naar een huisje uit te kijken .

we hebben nu ongeveer 9 maanden , maar "kennen" elkaar al langer ,, en we voelen heel erg veel voor elkaar , dus ja ,

dan ga je toch wel een beetje aan de toekomst denken ,
op het begin dacht vooral m,n vriendin op de manier van "maar het KAN ook uitgaan"

en ik had altijd , en nu nog steeds , zoiets van ,,
ja ,, je KAN ook een autoongeluk krijgen , moet je daarom maar geen auto meer rijden ?

..
maar je kan ook rustig rijden toch ? das een stuk veiliger ..

en dat klopt ook ,, je kunt in princiepe het beste gewoon rustig aan doen , maar je kunt het er wel over hebben !
maar ja ,, als je echt van elkaar houd en denkt aan huisje boompje beesje , realiseer je dan ook dat je kiest voor een levenlang bij elkaar ,, dus waarom haasten ? je hebt je hele leven nog om bij elkaar te zijn ,, verpest het niet door alles te haastig te doen en misschien wel daardoor je relatie te verpesten .

maar zoals ik al zei ,, erover denken en praten kan en mag altijd ,, en meer ook . maar doe niks overhaast , en als je iets doet , zorg dat dat het goed voelt en je er allebij achter staat
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 07:36
Verwijderd
euh ja, wij gaan volgend jaar op vakantie met zijn ouders.. en euh we zijn aan het denken waar we later gaan wonen enzo.. allemaal van die dingetjes..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 08:46
Verwijderd
ik doe t nog precies t zelfde als in t begin,huisje boompje,beestje, hij is er net zo erg in als ik. ik heb alleen meer zekerheid,voor mijn gevoel,dat t goed blijft gaan tussen ons.
Afgelopen jaar zijn we 2 keer op vakantie geweest, en 2 soort van vakanties gehad, ouders weg blabla.

Dat gebeurd over een paar weken weer net zo vlot, we zijn al ingeschreven bij de woningbouw,dus over een tijdje samen wonen is al aan de orde.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:50
Verwijderd
Hoe langer mensen samen zijn, des te eerder zijn ze geneigd naar de toekomst te kijken. Althans, zo zie ik het.

Als je net met iemand hebt, ga je toch niet gelijk jaren vooruit kijken? Ik begrijp het wel als je al een 6 maanden of een jaar samen bent..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 09:53
Verwijderd
Ik ben echt zo'n vooruitkijker, ja. Ook al weet ik dat het op zo'n jonge leeftijd nog hartstikke instabiel is (als je tenminste gezond bent) en het meestal na hooguit één tot anderhalf jaar alweer uitgaat - het is gewoon fijn en leuk om te doen alsof het voor eeuwig is. Anders hebben de gesprekken ook zo'n koude ondertoon 'zeg nou maar snel wat je te zeggen hebt, straks ben ik weg'.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 12:53
lady_x
lady_x is offline
Hmm eigenlijk totaal niet. Ik denk nu, ik leef nu, ik leef niet naar later. Ik maak niet graag plannen, ik kijk niet graag vooruit, en ik merk dat ik me zo het gelukkigst voel. Wat helpt het om in de toekomst te kijken als alles toch zo veranderlijk is?
Oud 01-10-2002, 13:28
Tom
Tom is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Hmm eigenlijk totaal niet. Ik denk nu, ik leef nu, ik leef niet naar later. Ik maak niet graag plannen, ik kijk niet graag vooruit, en ik merk dat ik me zo het gelukkigst voel. Wat helpt het om in de toekomst te kijken als alles toch zo veranderlijk is?
Helemaal mee eens.
Anders verwacht je bepaalde dingen terwijl dat soort dingen ineens heel anders kunnen lopen, en dan baal ej ervan dat bepaalde verwachtingen niet uitkomen.
Oud 01-10-2002, 13:50
David
David is offline
...

ja ,, dus ?

wie niet waagd wie niet wint ,

ik vind het meer een soort van "bindingsvrees" ofzo waar je het nu over hebt ,

als je verder kijkt dan vandaag de dag dan word je ongelukkig , want dan voel je je niet zo vrij meer , en voel je je benauwd.

dan zul je toch echt nog een keer in de problemen komen denk ik als je een vriend/vriendin krijgt waar je veel van houd en die dus wel in de toekomst kijkt
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 14:06
Verwijderd
Ik heb besloten om voortaan niet meer vooruit te kijken...
Bij 1 ex wist ik dat ik voor altijd bij hem zou willen blijven, ik weet zeker dat dat ook echt gebeurd was als het aan mij had gelegen... *denkt verlangend terug*...
Bij m'n laatste ex wist ik vanaf het begin al dat het niet voor altijd zou zijn, ik dacht er echt heel realistisch over.

Voortaan ga ik er gewoon een leuke tijd van maken, en verwachten dat hij het elk moment uit kan maken, dan kan het alleen maar meevallen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 14:10
David
David is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ik heb besloten om voortaan niet meer vooruit te kijken...
Bij 1 ex wist ik dat ik voor altijd bij hem zou willen blijven, ik weet zeker dat dat ook echt gebeurd was als het aan mij had gelegen... *denkt verlangend terug*...
Bij m'n laatste ex wist ik vanaf het begin al dat het niet voor altijd zou zijn, ik dacht er echt heel realistisch over.

Voortaan ga ik er gewoon een leuke tijd van maken, en verwachten dat hij het elk moment uit kan maken, dan kan het alleen maar meevallen.
..

dit is toch geen manier van doen of zie ik dat verkeerd ?

komop ,, ga ervoor of doe het niet ,,

anders gebruik je elkaar maar een beetje om de tijd door te komen ofzo ..

toch ?

moet het verder allemaal zelf weten ,, het is kut als je gekwetst word , maar je kunt best realistisch ergens tegenaan kijken , mar je weet toch of je van iemand houd en of het een goed persoon is om samen mee aan de toekomst te denken ?

of anders moet je gewoon zeggen dat je er zelf nog niet uitbent want je in de toekomst wil ..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 14:26
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:
euh ja, wij gaan volgend jaar op vakantie met zijn ouders.. en euh we zijn aan het denken waar we later gaan wonen enzo.. allemaal van die dingetjes..
Mijn vriend en ik hebben de namen van onze kinderen al bedacht.

Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 14:35
Verwijderd
Citaat:
David schreef:
..

komop ,, ga ervoor of doe het niet ,,

anders gebruik je elkaar maar een beetje om de tijd door te komen ofzo ..

toch ?

moet het verder allemaal zelf weten ,, het is kut als je gekwetst word , maar je kunt best realistisch ergens tegenaan kijken , mar je weet toch of je van iemand houd en of het een goed persoon is om samen mee aan de toekomst te denken ?

of anders moet je gewoon zeggen dat je er zelf nog niet uitbent want je in de toekomst wil ..
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt...
Dat is wel logisch, want ik ben ook niet echt te begrijpen
Ik bedoel, ik kan ontzettend overdreven bang zijn dat hij me op een lullige manier zal dumpen, enz. Zoiets gaat op een gegeven moment wel inhakken op je relatie, want als je steeds moeilijk aan hem loopt te vragen van "zal je normaal met me praten als het uitgaat, zal je dit eerlijk zeggen, zal je dat eerlijk zeggen?" dan is dat gewoon niet leuk.
Verder kan hij nog zo vaak ZEGGEN dat hij bepaalde dingen wel of niet zal doen, maar das nog iets anders dan DOEN....
Hoe het allemaal loopt kun je toch nooit voorspellen en omdat ik best realistisch ben en ook nog eens negatief ingesteld, zal ik er anders voortdurend aan denken op wat voor lullige manier hij me zal dumpen.
Om dat te voorkomen, ga ik voortaan "bij de dag leven" in een relatie. gewoon genieten van momenten en niet nadenken over de toekomst.
En ja, hopelijk kom ik nog een keer iemand tegen waar ik inderdaad de rest van m'n leven bij zal blijven, maar dat gebeurt dan gewoon vanzelf wel en dat voelt dan hopelijk vanaf het begin al goed.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 14:37
Verwijderd
Citaat:
David schreef:
In een relatie bestaat het risico altijd. Ik vind het eigenlijk bestwel naïef om te denken dat het voor altijd zal zijn..

Pas als ik al een geruime tijd samen ben met iemand zal ik naar de toekomst kijken (denk ik)..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 17:39
)Vampje(
)Vampje( is offline
Nou, dat ligt eraan met welke jongen. Voorheen had ik echt nooit het idee van: Met hem ga ik oud worden. Het was leuk voor zolang het duurde zal ik maar zeggen. Maar bij mijn vriend had ik dat wel, het klikte 100% en na een week wisten we al dat we elkaars 'ware' waren. En dat denken we nu nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 19:12
highlight
highlight is offline
ach..natuurlijk fantaseer je daarover, is leuk om over na te denken, vooral als je merkt dat het ook nog goed zit tussen je vriend(in) en jezelf...
Oud 02-10-2002, 11:08
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
David schreef:
ik vind het meer een soort van "bindingsvrees" ofzo waar je het nu over hebt ,

als je verder kijkt dan vandaag de dag dan word je ongelukkig , want dan voel je je niet zo vrij meer , en voel je je benauwd.
Nee dat heeft er niks mee te maken. Ik zie gewoon wat gebeurt en ik blijf realistisch. De een maakt graag plannen, de ander niet, en daar hoef je geen betekenis aan te geven. Het gaat niet enkel over de verre toekomst maar ook over de volgende weken, er is zoveel te doen, maar dat zie ik dan wel weer op het moment zelf. Voor afspraken sta ik uiteraard wel open, op die dag gaan eten, is op die dag gaan eten. Ik weet uit ondervinding dat als ik iets hoop en erover ga fantaseren en droom hoe het zou kunnen zijn, dat het dan toch niet loopt zoals ik het had gehoopt. Daarom zijn dromen wel mooi maar het heeft geen zin vooruit te kijken, er is een verschil tussen droom en realiteit, dat vind ik.

Laatst gewijzigd op 02-10-2002 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 13:09
Verwijderd
over drie weken zijn we anderhalf jaar samen, en eigenlijk waren wij al vrij snel bezig over waar we later zouden gaan wonen, in een lollige bui hebben we zelfs al een gesprek gehad over wie wat zou doen (ik was af, gij droogt af, ik doe de was, gij maait het gras, kuisen doen we allebei, etc...), onze zoon zal ben heten (heeft hij gekozen, ik mag de naam kiezen als het een meisje wordt, maar daar ben ik nog niet uit, Thalissa ofzo misschien ), wie wordt getuige bij het huwelijk, ...
we zijn er alleen nog niet uit of we ook voor de kerk gaan trouwen...

naja wij kijken dus best wel uit naar de toekomst, officieel staat nog niks vast, maar hij gaat al werken wanneer ik nog moet studeren, geld sparen voor als we gaan samenwonen etc...

't staat allemaal nog niet vast natuurlijk, maar we weten beiden dat we het menen, dat het niet zomaar een droom is...

misschien krijg ik morgen wel te horen dat ik kanker heb ofzo, tja, dan is dat zo... zien we dan wel weer...

xxx
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 13:49
PardonMe
PardonMe is offline
ja ik kijk wel een beetje in de toekomst, maar niet as in 'huisje boompje beesje' tja ik vraag het me wel eens af hoor, van "zouden we dan ook nog samen zijn?" maar ik ga niet vanalles plannen..
We gaan nu 8 maanden, en nog steeds happy saampjes, dus dat is toch al wat anders dan wanneer je net een week gaat, dus ik kijk nu wel meer naar de toekomst, en hoop ook dat we zeker nog een lange tijd samen zullen zijn..
In het begin bekeek ik het nog een beetje per dag zeg maar, zo van 'het gaat nu goed, maar het kan ook weer overgaan' maar na 8 maanden heb ik dat dus niet meer zo... Zo wil ik het nu ook niet meer zien want anders dan vind ik het net lijken of het gewoon is om de tijd te doden "het is leuk zoland als het duurt"..

Als je geen toekomst ziet in je relatie, wat heeft die relatie dan voor zin..?
Oud 02-10-2002, 16:23
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef:
In het begin bekeek ik het nog een beetje per dag zeg maar, zo van 'het gaat nu goed, maar het kan ook weer overgaan'

Als je geen toekomst ziet in je relatie, wat heeft die relatie dan voor zin..?
ik heb nog nooit "van dag tot dag" geleefd, ook een relatie heb ik nog nooit zo bekeken... voor mij duurt zoiets altijd liefst zo lang mogelijk, en ook dromen hoort daarbij... vooral bij m'n huidige vriend heb ik dat nog nooit gehad, ook niet in het begin, ik had al dadelijk iets van "dit mag nooit voorbijgaan..." en tot nu toe lukt dat aardig

xxx
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 18:25
luckyleo
luckyleo is offline
had ik ook ja
(zoekt even topic op)
hier staat daar meer over: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=121360
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 21:49
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
had ik ook ja
(zoekt even topic op)
hier staat daar meer over: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=121360

O ja grappig... ben ik tenminste niet de enige die zo'n toppic opent! Leuk om te lezen allemaal...
Reageren

Regels voor berichten