Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2003, 17:48
essie:D
essie:D is offline
me vriendin zegt da ik met een vertrouwingspersoon moet gaan praten maar ik heb haar al eerder echt duidelijk gemaakt dat ik da echt niej wil heb da al eens gedaan en daarna echt niej nog 1 keer elke keer als ik op school kom nu begint ze er weer over moe ik er nou werkelijk heen gaan?? want ik wil het echt niej
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2003, 17:51
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Hmm nou ik weet niet wat dr met je is, dus opzich kan ik niet echt zeggen of dat nodig is
Maarja als je vriendin dat zegt, en dr is echt wat aan de hand, denk ik ook dat je dat moet gaan doen
Oud 13-02-2003, 17:52
Edithjuh
Edithjuh is offline
Wat voor problemen hebbie?
Als het over pesten, faalangst, examenvrees ofzo gaat, zou ik naar de vertrouwenspersoon gaan.
Als het over thuis gaat zou ik naar de psycholoog of naar een tante ofzo gaan.
Oud 13-02-2003, 17:56
problemen thuis en veel ruzie's op school
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 17:56
MazeMouse
MazeMouse is offline
Hey lief.
Ik weet een paar van jou problemen wel en ik denk dat een vertrouwenspersoon wel wat voor je zou kunnen doen. Misschien is maatschappelijkwerk beter idee alhoewel je er beter wel mee zou kunnen praten.
Maar als je niet wilt moet je niet gaan want dan voel je jezelf er alleen maar klote door en dat moet je vriendin ook begrijpen. En jij wilt gewoon niet dus niet doen dan. Je moet het pas doen als je jezelf er goed bij voelt.
*knuff*
Oud 13-02-2003, 18:24
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
je moet het alleen doen als je het zelf wilt
wil je er niet heen gaan dan zul je er, wanneer je er wel heen gaat, met veel tegenzin heen gaan
een vertrouwenspersoon is er om iemand te helpen
maar een vertrouwenspersoon kan niet veel doen als iemand niet geholpen wil worden

dat geld ook voor een psycholoog of een andere vorm van hulp
als je er niet open voor staat, als je het niet wilt, is de kans groot dat het ook niet helpt
je moet het willen, je moet erachter staan, dan kan je er iets aan hebben

anders is het meer een plicht
die je meer problemen (zorgen) geeft
dan wegneemt

als je erheen gaat, moet je er dus voor jezelf heen gaan, en niet omdat iemand anders dat wil

maar dat hoeft niet te betekenen dat je vriendin ongelijk heeft en je ook geen hulp nodig hebt
ik weet niks van je situatie en je problemen
maar als een vriendin zegt dat je echt hulp nodig hebt
is het het op zn minst waard om erover na te denken of jij ook vind dat je hulp nodig hebt
dus niet erover nadenken of je het WIL
maar erover nadenken of je vind dat je het nodig zou hebben...

als iemand anders de problemen zou hebben waar jij op dit moment mee zit, zou je dan vinden dat diegene hulp nodig heeft?
Oud 13-02-2003, 19:27
justhanna
justhanna is offline
nou ik heb ook problemen thuis en problemen met mezelf, en ben ook 2 keer naar de vertrouwenspersoon toegeweest. maar bij mij was het geen goede ervaring. het hielp voor geen flikker en ik voelde me er alleen maar meer klote door. die vrouw snapte me niet en vond alles wat ik zei lachwekkend... nou dat helpt veel dan kun je wel beter naar een psych toegaan als je echt wilt praten... die snapt je waarschijnlijk beter... ik heb voor geen hulp gekozen en dat is ook geen aanrader dus...

veel succes en denk goed over je keuze na....

liefs
Oud 13-02-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
just ikke schreef:
en ben ook 2 keer naar de vertrouwenspersoon toegeweest. maar bij mij was het geen goede ervaring. het hielp voor geen flikker en ik voelde me er alleen maar meer klote door. die vrouw snapte me niet en vond alles wat ik zei lachwekkend... nou dat helpt veel
Dat ligt meer aan de persoon dan aan 'de vertrouwenspersoon', lijkt me. Bij ons op school was het een hardstikke toffe vrouw (nooit heen geweest, maar 'k had levensbeschouwing van d'r).

@essie: D: Als jij echt niet naar een vertrouwingspersoon toe wilt, dan moet je dat niet doen. Maak het je vriendin nog duidelijker, schrijf haar desnoods een brief, misschien ook met het waarom er in.

Waarom wil je eigenlijk niet? Wat was er zo erg aan die eerste ervaring dat je er nu echt niet meer heen wilt? Misschien kun je ipv met de vertrouwenspersoon een keer met je mentor of een andere docent gaan praten?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 19:36
Verwijderd
als je niet wil praten met vertrouwenspersoon moet je dat niet doen.... maar het is wel verstandig...
sterkte
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 19:44
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Ciskaatje schreef:
je moet het alleen doen als je het zelf wilt
wil je er niet heen gaan dan zul je er, wanneer je er wel heen gaat, met veel tegenzin heen gaan
een vertrouwenspersoon is er om iemand te helpen
maar een vertrouwenspersoon kan niet veel doen als iemand niet geholpen wil worden

dat geld ook voor een psycholoog of een andere vorm van hulp
als je er niet open voor staat, als je het niet wilt, is de kans groot dat het ook niet helpt
je moet het willen, je moet erachter staan, dan kan je er iets aan hebben

anders is het meer een plicht
die je meer problemen (zorgen) geeft
dan wegneemt

als je erheen gaat, moet je er dus voor jezelf heen gaan, en niet omdat iemand anders dat wil
ben ik het helemaal mee eens...
ik heb zelf ooit gehad dat ik verplicht werd om naar een vertrouwens persoon te gaan, ik werd op een gegeven voor een keuze gesteld of je gaat praten of je raakt me kwijt... ik was zo kwaad daarna maar vrienden gaan bij mij voor alles, dus ik ben gegaan ik heb er wel wat aan gehad maar niet veel ik wilde eigenlijk niet dus kapte al snel met de gesprekken...
ik moet zeggen ik heb het die gene nooit kwalijk genomen naderhand omdat ik heel goed snap waarom ze het zei...
ik weet niet wat er is... maar vrienden weten vaak ook wel wat goed voor je is en ze bedoelen het goed....
ze zien je het liefst gelukkig
sterkte en als je wilt praten....
liefs
Oud 17-02-2003, 13:06
Verwijderd
ja
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:31
Verwijderd
Waarom is je vriendin precies van mening dat je naar een vertrouwenspersoon moet gaan en ben je al eens naar deze specifieke persoon gegaan of was dat iemand anders?

Wat zijn precies de redenen dat jij niet wilt gaan?

Ik denk dat het wanneer jij niet wil geen zin heeft te gaan praten met die vertrouwenspersoon, wanneer jij er namelijk niet open voor staat zul je er ook niets mee opschieten. Ik zou dus alleen gaan als je zelf ook wil. Daarom zou ik ook eens onderzoeken waarom je dan niet wil en wat er dan zo vervelend aan is? Zo iemand zou je namelijk best eens kunnen helpen beter met dingen om te gaan en dergelijke.

Als jij echt niet wil moet je eens proberen dat duidelijk uit te leggen aan die vriendin, met duidelijke argumenten.

Je moet natuurlijk hoe dan ook helemaal niets, maar als het echt niet goed met je gaat heb je ook niets te verliezen en is het ms wel verstandig om hulp te zoeken, het is er niet voor niets.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:47
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
waarom wil je niet?
vertrouwenspersonen zijn best handig, als je de lessen op school niet ziet zitten kun je daar even heen en het is niet zo drastisch als een psycholoog, je kunt gewoon je verhaal kwijt maar niemand hoeft het te weten. als je bijv. niet wilt dat je ouders ofzo weten wat en of er iets mis is. Ik zou zeggen, ga erheen, want wat kan er misgaan, zo iemand heeft beroepsgeheim.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 11:57
Akasha
Akasha is offline
ja, ze zegt dat niet voor niets en heeft (zeer waarschijnlijk) het beste met je voor.
Oud 19-02-2003, 16:34
Fantôme
Fantôme is offline
waarom wil je niet heen dan?! Denk je dat zij / hij je niet kan helpen, of durf je niet, schaam je je?? Of heb je er geen behoefte aan? Misschien moet je daar eens over nadenken. Zeker als het zo is dat je niet durft of dat je je schaamt, moet je je daar overheen zetten, daar zijn die mensen voor, je hoeft je niet te schamen...
Oud 19-02-2003, 16:40
angel_girl
angel_girl is offline
Ik moest dat ook om verschillende redenen, en bij mij heeft het wel geholpen.
Ook problemen thuis en buiten school.

Ik was echt zo'n pester en nu weet ik alle mensen te waarderen en met iedereen leuk om te gaan.

Misschien in het begin wel moeilijk om erover te praten maar je bent niks verplicht maar het lucht wel enorm op hoor.

Sterkte.
Oud 19-02-2003, 16:45
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Ga er alleen heen als je zelf wilt.

Maar, besef wel dat als je er zelf niet uit kan komen, waar je ook mee zit, dat er dan voor de rest ook niets gebeurd. Behalve dan dat jij je slechter/minder-goed gaat voelen. (Tenminste, dat zit er wel vaak in)
Oud 19-02-2003, 20:28
Flexx
Flexx is offline
Je moet gewoon met iemand van ongeveer je eigen leeftijd praten/chatten/bellen. Die begrijpt je waarschijnlijk wél en zit op 1 lijn met jou gedachtes. Dat zou kunnen helpen..*knuf knuf*
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 19:01
** Lieve2002 **
** Lieve2002 ** is offline
Ik denk dat praten met een vertrouwingspersoon alleen werkt alz je diegene ook daadwerkelijk vertrouwd....In feite kan ook iedereen een vertrouwingspersoon zijn.....Je moet niet onder dwang met iemand gaan praten dat werkt nie egt.....Je moet het zelf willen, vaak iz het wel beter en het verhelderd zoiezo....

Veel succes
Lieve
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 19:12
Verwijderd
Je MOET niets..
Dat ten eerste.
Ik zou er ten tweede heel erg goed over nadenken.
Ik heb ook al aardig wat meegemaakt in mijn leventje en nog steeds, en mijn moeder vraagt de hele tijd of ik niet met iemand wil praten. Ik heb daar heel goed over nagedacht. Op een gegeven moment, een paar jaar geleden, dacht ik: waarom ook niet? en ben naar een maatschappelijk werkster gegaan. Wat er bij mij gebeurde was dat ik niet egt over de dingen die me dwars zaten ging praten, maar meer over oppervlakkige dingen. Bij mij heeft het dus niet echt geholpen, maar bij een ander meisje dat ik ken wel en bij mijn ex ook heel erg goed. Het ligt volgens mij helemaal aan de persoon zelf.
Je kan het altijd proberen. Als je het niet probeert weet je nooit of het goed voor je is.
Heel veel succes, met welke beslissing je dan ook neemt. Kusz
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 19:55
iedereen heel erg bedankt

het heeft toch wel weer geholpen ik heb besloten om niej naar een vertrouwings persoon te gaan omdat ik het werkelijk niet wil als ik nu werkelijk met een probleem zit vertel ik het aan iemand van me eigen leeftijd die ik goed kan vertouwen bedankt voor jullie hulp *knufft*
Reageren

Regels voor berichten