Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of anders -273,15 graden celsius ![]() Volgens mij kunnen we deze temperatuur niet eens bereiken toch? Met onze technologie etc. Het is een theoretisch waarde toch? Groetjes Ben(die het ook onmogelijk acht voorbij die temperatuur te gaan ![]()
||
![]() |
Citaat:
Kan niet, is onmogelijk, want temperatuur is dus eigenlijk afhankelijk van de trillinsactiviteit van moleculen. Als die stilstaat, dan kan je niet meer verder meten. Het absolute nulpunt is bereikt. Dus die bron zou ik maar heel erg in twijfel trekken. Overgens kunnen we volgens mij met onze technologie het absolute nulpunt niet eens bereiken(het hoogste wat we bereikt hebben verschilt nog enkele tienden graden celsius)....laat staan meten. Groetjes Ben(die zo gaat lezen ![]()
||
Citaat:
![]() klopt
||
![]() |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Floef (17-01-2002).]
||
![]() |
Citaat:
![]() Groetjes Ben(die bijna zeker weet dat we die temperatuur niet kunnen bereiken ![]()
||
Citaat:
klopt absolute nulpunt..alles valt uit elkaar je zegt het zelf
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ratsja, leuk dat je weer een discussie hebt geopend, maar als je verder niks zinnigs meer te melden hebt dan 'yeps' 'precies' en 'klopt' dan kun je beter dit topic overlaten aan minder trieste mensen.
Floef, je komt niet echt geloofwaardig over met deze gewaagde bewering tot je zegt waar je deze onzin vandaan hebt. Hoe kan volgens jou de energie uit het molecuul 'zelf' worden gehaald om -4 K te bereiken? |
![]() |
||
Citaat:
niks mis mee moet ik soms herhalen wat een anders zegt waar ik het mee eens ben, dacht het niet had jij ook kunnen bedenken en bovendien.....jij hebt helemaal niks gezegd alleen een onzinnige reply.
||
![]() |
Citaat:
Dan over jou (vreemde) rol in deze thread: ik had het idee dat je posts puur sarcastisch bedoeld waren en je eigenlijk alle argumentaties aan het afkraken was, omdat je het eigenlijk niet interessant vind. Ik vond het namelijk hoogst verbazingwekkend dat je zowel bij de antwoorden van Demon of Fire als bij Floef steeds 'klopt' en 'je zegt het zelf' zegt, terwijl zij het totaal niet met elkaar eens zijn. Je kunt toch minstens proberen er iets nuttigs aan toe te voegen en zeggen wat JIJ erover denkt i.p.v. te zeggen dat zowel partij A als B gelijk hebben. [Dit bericht is aangepast door Rimmer_Dall (18-01-2002).] |
![]() |
|
heb je gelijk in
maar ik heb mds en dan wil ik niet zoveel zelf nadenken maar dat kon je niet weten vandaar. ik wilde gewoon informatie hierover snap je groetne dennis
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Ratsja, het schijnt dat ik je uiteindelijk toch verkeerd begrepen had. Excuses daarvoor.
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hey Ben, als ik 0 graden zeg bedoel ik ook in Kelvin. Celsius etc is voor watjes
![]() En -4 graden K is 'mogelijk'. Behalve door trilling van moleculen kun je temperatuur ook koppelen aan entropie (willen niet natuurkundigen hun oogjes nu ff dicht doen?) Als je nou moleculen (of weisgebiedjes, whatever) in een magnetisch veld allemaal dezelfde kant op richt, en dan plotseling het magneeetveld omdraait is de entropie, gemeten in de overgangstoestand zodanig dat je negatieve temperatuur hebt. In een stabile situatie onmogelijk trouwens ![]()
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Beter is de vraag wat er met de elektronen zal gebeuren als het écht (dus niet zoals wat hierboven staat) 0 Kelvin is en alles stilstaat. De elektronen zouden dan ook stil moeten staan, maar deze situatie kun je je bijna niet voorstellen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het kan niet, omdat het ook tegen de quantummechanica in gaat.(theorie ter verklaring van de mechanische wetten van sub-atomaire deeltjes) Die theorie stelt dat je van geen enkel deeltje exact zijn positie en snelheid kunt bepalen. Hoe nauwkeuriger het de positie van het deeltje dus, hoe onnauwkeuriger je de snelheid van het deeltje weet. Als je het voormekaar zou krijgen dat het deeltje stilstaat, dan weet je daarmee ook zijn snelheid...namelijk 0...en dus kan het nooit stilstaan en die temperatuur bereikt worden. Groetjes Ben(die zelf graag een keer deeltjes/golf met zijn eigen ogen zou willen bekijken ![]()
||
![]() |
Citaat:
Groetjes Ben(die het een leuk idee vind ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Maar hier een citaat over wat ik bedoel. Citaat:
Citaat:
Groetjes Ben(die hoopt zo van dienst te hebben kunnen zijn ![]()
|
![]() |
Ok, als die citaten uit een beetje behoorlijk wetenschappelijke bron komt, en niet van één of andere duistere webzijde, dan geloof ik ook dat je nooit 0 K kan bereiken, maar dat wil niet zeggen dat je dan niet die zogenaamde -4 K kan bereiken (wat ik trouwens een belachelijk idee vind)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1 komt van een onderzoeksinstituut, die onderzoek doet naar Nulpuntsenergie en de andere citaat komt van ESA...naja, die laatse is toch wel objectief en wetenschappelijk genoeg dacht ik. Nee, dat wil inderdaad niet zeggen dat je die -4 K niet kunt bereiken. Hier een uitleg over voorbij het absolute nulpunt. http://www.public.iastate.edu/~physi...mperature.html Groetjes Ben(die het een moeilijk stukje vind ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Licht vertragen en versnellen Periodiek | 27 | 03-12-2005 15:20 | |
Atomen Upke | 43 | 02-09-2004 18:43 | |
kunnen we ooit naar andere zonnestelsels? burningonsunday | 27 | 22-04-2003 21:12 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Een weerstand van 0 bereiken Oen | 40 | 15-03-2002 08:36 | |
Software & Hardware |
Techniek betreffende werking van koelkasten Choong | 27 | 10-08-2001 23:27 |