Ja, erg is dat. Daarom hebben mensen ook de godsdienst enzo bedacht denk ik, om hun eigen, kleine, zielige leventje in een groter verband te plaatsen en zich zo toch nog enigszins nuttig te voelen. Want als je echt gaat nadenken over wat het leven eigenlijk inhoudt, ja, dan is het wel een grote rotzooi. Natuurlijk zijn er wel heel mooie momenten in ieders leven (das tenminste wel de bedoeling), maar wat hebben die uiteindelijk voor zin. Ik bedoel, je kunt bijv. wel iemand blij maken door hem te helpen en aardig te zijn blabla, maar diegene gaat ook weer dood. En jij ook. En je kinderen ook. En daar de kinderen weer van. En wat wordt er uiteindelijk bereikt? Niks. Honderdduizend mensenlevens naar de knoppen, de natuur verneukt, flink gezopen en gefeest. En dan? Niemand die daar uiteindelijk wat aan heeft, toch? Daarom zou het wel handig zijn als er iemand was die nooit doodging en alles mee zou maken, dan heeft het misschien ergens nog nut. Maar uiteindelijk kan me dat persoonlijk ook niet zo veel schelen. Dus dan zitten we hier maar een beetje nutteloos te wezen. Het enige wat ik kan doen is proberen er niet al te veel aan te denken en het beste van het leven te maken. Want stel je voor dat het uiteindelijk wél zin blijkt te hebben, dan heb je je voor niks zorgen gemaakt en je leven verspild! Je weet maar nooit...
So go on and live your life. Try a little harder.