Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2002, 15:30
Skapie
Skapie is offline
Zal dat gebeuren? (zo ja, waarom/waardoor?)

Ik denk dat de wereld ooit zal vergaan, niet door de mens, maar doordat er denk ik ooit een enorme komeet inslaat (over paar miljard jaar) of als de zon ophoud met branden.
Oud 19-01-2002, 15:34
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Over een paar miljard jaar zitten wij allang niet meer op deze aarde en zijn we of uitgestorven (aangezien over 100 miljoen jaar te weinig CO2 nog in de atmosfeer zal zijn om ons warm te houden of door ons zelf) of zijn we tegen die tijd zo geavanceerd dat een komeet ons echt niet meer tegenhoudt hoor en als laatste mogelijkheid leven we elders verder in het Universum.

Groetjes
Ben(die graag onsterfelijk zou willen zijn om de sterren te kunnen onderzoeken en te zien ooit
Oud 20-01-2002, 13:21
robbert
robbert is offline
De wereld zal ooit wel eens stoppen, maar
dat zal nog wel een behoorlijke tijd duren
(duizenden jaren).
Dat zal wel door het broeikas effect komen.

[Dit bericht is aangepast door robbert (20-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 14:24
ducky
ducky is offline
als de wereld vergaat is dat door uitputting. Danwel van de zon... mocht die eerder op zijn dan de aarde... dan wel dat de aarde zelf is uitgeput... Teveel mensen willen te veel van de aarde... Dat gaat op een geegven moment niet goed denk ik... De mensheid zal zichzelf en de aarde vernietigen... maar dat zal nog wel heel lang duren.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:47
Remqo
Remqo is offline
De wereld zal ooit wel eens vergaan ja....

Misschien door de mens zelf (kernoorlog ofzo)
Misschien door een komeet
Misschien door totale klimaatverandering
Misschien word de aarde aangevallen door ruimtemannetjes
Misschien duikt er ineens een onbekend virus op die de halve werled uitroeit
Misschien dat de aarde uit z'n baan slingert en dan ergens door de ruimte zweeft

Ach ja zo zijn er nog wel andere 1000 redenen te verzinnen, de aarde vergaat heus wel een keer.
Maar misschien is de mens al zo geadvanceerd dat ze wel gekoloniseert hebben op andere planeten, you'll never know
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 20:36
goddezzz
goddezzz is offline
misschien vergaat hij morge
misschien vandaag
misschien over een uur
misschien wel over 5 minute
wie weet?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 20:58
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Over een paar miljard jaar zitten wij allang niet meer op deze aarde en zijn we of uitgestorven (aangezien over 100 miljoen jaar te weinig CO2 nog in de atmosfeer zal zijn om ons warm te houden of door ons zelf) of zijn we tegen die tijd zo geavanceerd dat een komeet ons echt niet meer tegenhoudt hoor en als laatste mogelijkheid leven we elders verder in het Universum.

Groetjes
Ben(die graag onsterfelijk zou willen zijn om de sterren te kunnen onderzoeken en te zien ooit

En we zouden natuurlijk ook nog kunnen evolueren ...

Oud 20-01-2002, 21:18
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Draakiej schreef:
De wereld zal ooit wel eens vergaan ja....

Misschien door de mens zelf (kernoorlog ofzo)
Misschien door een komeet
Misschien door totale klimaatverandering
Misschien duikt er ineens een onbekend virus op die de halve werled uitroeit.
Al deze redenen zouden inderdaad het einde van de mensheid betekenen maar geen enkele van deze redenen zou een goede reden kunnen zijn dat de wereld vergaat. Let op: wanneer de wereld vergaat is een compleet andere vraag dan wanneer de mensheid vergaat. Ook al zouden alle kernkoppen die nu opgeslagen zijn ineens gebruikt worden, dan zou de mensheid worden uitgeroeid, het aardoppervlak zou ook drastisch veranderen, maar de aarde zelf merkt daar nauwelijks wat van. De mens kan veel maar de wereld totaal vernietigen is er voorlopig nog niet bij. Het zelfde geldt voor een komeet. Er zijn in de miljarden jaren dat de aarde bestaat al talloze kometen ingeslagen en de grootse kometen hebben ervoor gezorgd dat miljoenen diersoorten uitstierven, maar de aarde zelf bleef vrijwel onaangetast. Vernietiging van de wereld door virussen of klimaatveranderingen is al helemaal ondenkbaar.

Citaat:

Misschien word de aarde aangevallen door ruimtemannetjes
Misschien dat de aarde uit z'n baan slingert en dan ergens door de ruimte zweeft
Die ruimtemannetjes moeten wel behoorlijk slim zijn om hier naartoe te komen en de aarde te vernietigen en hoe stel je je precies voor dat de aarde 'uit zijn baan geslingerd zou moeten worden'.

De enige goede reden dat de aarde zou kunnen vergaan is als er een enorme gammastraal vanuit de ruimte precies de aarde zou raken (zeer kleine kans) of inderdaad als de zon over 5 miljard jaar gaat uitzetten en de aarde verzwelgd.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 21:28
Remqo
Remqo is offline
ik snap wat je bedoelt, ik sta meer het vergaan van het leven op aarde te vertellen dan de aarde zelf....

Maar ik zie het zo, als het leven vergaan is, is de aarde ook een beetje vergaan.
Alles wat ze had is ze kwijt... zo bedoel ik het.

Anyway, nu iets waardoor de wereld wel zou kunnen vergaan:
-De zon heeft geen zin meer, zwelt op en ontploft, en neemt de aarde dus mee. (dat duurt wel een paar miljard jaar)
-De aarde word opgeslurpt in een zwart gat (weinig kans, maar t zou kunnen)
-De maan (of een planeet) raakt uit koers (stomtoevallig door zo'n gammastraal ) en maakt een noodlanding op de aarde (hmmmmm, not a change )

[Dit bericht is aangepast door Draakiej (20-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 21:54
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Skapie schreef:
Zal dat gebeuren?
everything dies

Oud 21-01-2002, 13:28
soulless
soulless is offline
Als we in een jet van een quasar ofzo belanden is 't ook wel gedaan

Maar ja, er zijn wel meer van dat soort onwaarschijnlijke dingen te bedenken..

Dwalende bruine dwergen, supernovae etc.

En ja, de mensheid kan vergaan maar wat dat nou met het vergaan van de aarde te maken heeft?
Oud 21-01-2002, 13:59
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Maar ik zie het zo, als het leven vergaan is, is de aarde ook een beetje vergaan. Alles wat ze had is ze kwijt... zo bedoel ik het.
En dit is dus absoluut niet waar. De aarde heeft in het verleden al vaak genoeg laten zien dat het vrijwel alles te boven kan komen. Er is alleen wat tijd nodig. Toen een komeet in de aarde was geslagen was het hele aardoppervlak en de atmosfeer volledig verwoest. Langzaam echter begon de lucht weer af te koelen en begon het aardoppervlak weer wat stabieler te worden. Er waren nog wat bacteriën of andere kleine vormen van leven die het hadden overleefd. Uiteindelijk miljoenen jaren later (voor de aarde niet zo veel) konden er weer planten en dieren, waaronder de mens, ontstaan. Het is bovendien bewezen dat bij de juiste omstandigheden, en die zijn hier op aarde, er leven uit levenloos materiaal kan ontstaan.
Alles wat de aarde had is ze misschien heel even kwijt, maar ze heeft altijd al het vermogen gehad om alles weer op te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 20:36
soulless
soulless is offline
Zelfs bij de grootste komeetinslagen tot nu toe (kometen met 10 km doorsnede), bijvoorbeeld die in Xcuthulu (ofzo) in het Mexicaans basin overleefde een groot deel van de organismen.

Die op land waren best dood, maar het ondergrondse- en waterleven deed het nog best ok
Oud 22-01-2002, 19:33
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:
En we zouden natuurlijk ook nog kunnen evolueren ...

Evolueren? Alle technische en andere ontwikkelingen gaan echt wel snel genoeg om dat voor te zijn...
Oud 22-01-2002, 20:08
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
jep, 3 maanden geleden, en vorige maand ook, en vorige week, en gisteren, en volgende week weer, als ik de Hare Krishna's mag geloven...

Neh, ff serieus, ik denk dat er wel wat te gebeuren staat, zo rond 2010-2012. Dit baseer ik op het boek Openbaringen van de Bijbel. Ik geloof absoluut niet in de God die nu staat beschreven in de Bijbel... (of de Torah of Koran, for that matter) Simpelweg omdat stories grow in the telling... Met name de Islam hamert erop dat de geschriften compleet onveranderd zijn, maar dat geloof ik ook niet...
Wat ik wél geloof is dat er íets aan de bijbel/torah/koran-verhalen ten grondslag ligt. Wat dat mag zijn weet ik niet, maar als ik Openbaringen zo lees kan het niet veel goeds zijn, voor de meeste mensen...
Oud 24-01-2002, 23:09
GoodforNothing
GoodforNothing is offline
ik gellof dat er een spoedig een dag komt dat het oordeel komt of je bij god hoort of bij de tegenstander. Dat kan morgen zijn maar ook over 50 jaar. Ik geloof dat christenen nog veel te doen hebben om mensen te brengen tot Jezus. En de tijd drngt.

Er staat geschreven in de bijbel over de terugkomst:

Hij zal komen als een dief in de nacht. En gij weet nog de dag noch het uur. En jongeren zullen gezichten zien en ouderen zullen dromen dromen.
Oud 25-01-2002, 10:06
Verwijderd
Jup, net zoals al honderden malen het einde der tijden is voorspelt maar steeds niet is uitgekomen.

Het leuke is, we bepalen het zelf.
Voorspellingen zijn niet meer dan waarschijnlijkheidsbenaderingen.
Uiteindelijk komt het neer op onszelf. Hoe gaan we verder met deze wereld en elkaar?

En voor wat betreft ongecontroleerde invloeden van buitenaf, deze zijn uiteindelijk ook controleerbaar wanneer het overgrote deel van de mensheid op 1 lijn staat. Collectief bewustzijn heet dat, iets waar nu ook de wetenschap de kracht van heeft bewezen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 10:55
PrackaH
PrackaH is offline
Ja, wie zal het zeggen...komeet is mogelijk, uitzetting van de zon over een paar miljard jaar kan ook en als de mens moeilijk(er) gaat doen, is dat ook nog een mogelijkheid...niemand weet het, niemand zal het ooit te weten komen (tenzij het moment daar is), dus waarom vraag je dit. Om iedereen z'n theorie te kunnen horen die toch allemaal op gissingen (zo zeg je dat toch?) gebasseerd zijn?
Oud 27-01-2002, 14:18
BlackMystery
BlackMystery is offline
de wereld is al vergaan
kijk maar eens naar het nieuws
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 19:52
just-someone
just-someone is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
de wereld is al vergaan
kijk maar eens naar het nieuws

Precies... de mensen verpesten de wereld
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 06:56
soulless
soulless is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Ja, wie zal het zeggen...komeet is mogelijk, uitzetting van de zon over een paar miljard jaar kan ook en als de mens moeilijk(er) gaat doen, is dat ook nog een mogelijkheid...niemand weet het, niemand zal het ooit te weten komen (tenzij het moment daar is), dus waarom vraag je dit. Om iedereen z'n theorie te kunnen horen die toch allemaal op gissingen (zo zeg je dat toch?) gebasseerd zijn?

Nix gissen. De zon ZAL uitzetten, geen twijfel mogelijk. Ik denk niet dat er tot die tijd iets kan gebeuren wat catastrofaal genoeg is om de hele planeet te verwoesten.
Oud 28-01-2002, 06:57
soulless
soulless is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Er is een Komeet op koers heb ik eens gelezen, die over 1200 jaar ofzo (dan pas) de aarde vernietigt.. maarja, tegen die tijd hebben we daar al een paar flinke nukes op afgeschoten.. en dan heb je nog inderdaad de uitzetting van de zon, waardoor we over een paar miljoen jaar onze aars ook nog flink van roosteren. Dus, NU nog nix om zorgen over te maken, die apocalypse moslims richten ook geen shit aan
Paar miljard jaar.

BOvendien van die komeet kan niet waar zijn. De baan van kleine dingen als kometen zo ver in de toekomst voorspellen is onmogelijk, om nog maar even buiten beschouwing te laten dat kometen helemaal niet gevolgd worden, teveel en te klein.

Oud 30-01-2002, 09:11
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Draakiej schreef:
ik snap wat je bedoelt, ik sta meer het vergaan van het leven op aarde te vertellen dan de aarde zelf....

Maar ik zie het zo, als het leven vergaan is, is de aarde ook een beetje vergaan.
Alles wat ze had is ze kwijt... zo bedoel ik het.

Anyway, nu iets waardoor de wereld wel zou kunnen vergaan:
-De zon heeft geen zin meer, zwelt op en ontploft, en neemt de aarde dus mee. (dat duurt wel een paar miljard jaar)
-De aarde word opgeslurpt in een zwart gat (weinig kans, maar t zou kunnen)
-De maan (of een planeet) raakt uit koers (stomtoevallig door zo'n gammastraal ) en maakt een noodlanding op de aarde (hmmmmm, not a change )

[Dit bericht is aangepast door Draakiej (20-01-2002).]
das wel ongeveer wat er gaat gebeuren
zon explodeert omdat er geen lucht is kan de knal nergens heen dan op de plek blijven teveel kracht op 1 plek bla bla
resten vd zon imploderen vormt een zwart gat en slurpt ons stelsel en nog een paar anderen binnen radius van een paar miljoen lichtjaar op.
Oud 30-01-2002, 09:14
Mabo
Mabo is offline
Ooit zal het gebeuren maar dat maken wij niet meer mee. Voor die tijd is de mensheid misschien al uitgestorven of heeft de ruimtevaart zover ontwikkeld dat ze op andere planeten zijn gaan wonen waar de omstandigheden wel goed zijn om het leven verder voort te zetten.
Reageren

Regels voor berichten