Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vader zei enkele weken geleden nog tegen mij dat hij niet begreep waarom ik sinds ongeveer mijn 3e / 4e levensjaar ineens op mezelf ging. Als klein kind was ik juist supervrolijk en druk, maar ik werd ineens wantrouwend ten opzichte van alles en kon er niet tegen als ik ergens geen controle over had.
Dus fietsen zonder zijwieltjes wou ik niet. Schommelen ging wel, maar alleen als ik zelf bepaalde hoe snel en hoe lang. Met andere kinderen ging ik pas op iets oudere leeftijd om, omdat ze daarvoor te druk en onvoorspelbaar waren in mijn ogen (naar de kleuterschool weigerde ik te gaan). Enzovoorts. En het rare is, niemand begrijpt waar het vandaan komt. Er is niets ergs gebeurd op die leeftijd en getraumatiseerd was ik ook niet. Zo noemde hij een voorbeeld van een dagje uit in een pretpark. Je had daar een 1 of ander klimrek. Toen het nog niet druk was, klom ik haast helemaal naar boven, dus bang voor de hoogte was ik niet. Maar toen er anderen bijkwamen, wou ik niet meer (ws. omdat ik ze als risicofactor zag). Al die angsten zitten ergens nog steeds in mij. "Bij alles wat je doet, zie jij gelijk wat er allemaal fout kan gaan", aldus mijn pa. Dus ja, ik weet niet. Misschien is er ook bij jou helemaal niks gebeurd, maar komt het door iets anders. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Jij zoekt nu naar iets schokkend. Terwijl het heel simpel kan zijn. Bijv iemand die verlegen is en bang is voor presentaties. Die kan ooit een keer uitgelachen zijn toen hij in groep 5 iets voor de klas vertelde... Of een baby die altijd alleen was, omdat ouders beide werken. Telkens ging de ouder voor een dag weg. Zoiets kan dus als soort van verlatingsangst geven, want het kind/baby is afhankelijk van de ouder en weet niet dat de ouder de volgende dag weer terug komt... Op het moment dat je het gevoel herkent, dan moet je nadenken en teruggaan. Dat is het moment waarop je het zou moeten kunnen herkennen en daarom weten...
|
Verwijderd
|
Er zijn heel veel momenten die ik nu absoluut niet als schokkend ervaar, maar die toch een beetje een gevoel van schaamte oid te weeg brengen. Omdat mijn moeder altijd zei, wanneer ik bij de slager geen 'dank je wel' zei nadat ik een plakje worst kreeg, dat mensen je 'niet op eten' zag ik juist het omgekeerde
![]() Maar goed, ik zoek dus ook niet echt naar iets heel groots, meer naar kleine dingetjes die toendertijd vervelend voor me waren. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb enorme gaten in mijn geheugen. Ik weet een aantal (ook negatieve) dingen nog wel, maar er mist veel te veel. Er zijn veel te veel dingen die erna gebeurd zijn die ergens op moeten wijzen.. maar ik kan er gewoon niet bij.. ik heb een vermoeden, maar daar kan ik niet in geloven dus het moet wat anders zijn.. maar ik weet het niet.. :/ Ik vind het zo wel weer genoeg aan herinneringen.. hier ben ik nog wel 10 jaartjes zoet mee, en wat als er nog meer is? Frustrerend dus.. :/ Ik ben er niet uit of graven wel of niet goed is, dus of je dat gaat doen moet je zelf weten..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Uitzichtloosheid Phaent | 11 | 02-10-2012 23:01 | |
Psychologie |
Gepest Verwijderd | 43 | 25-08-2003 16:36 | |
Psychologie |