Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2001, 14:17
Athlon
Athlon is offline
Hallo, Athlon is weer terug.
Mijn pc was kadoek en is gerapreerd.

Nu mijn volgende vraag:

Ik heb in mijn AGP-slot een Voodoo 3/3500 kaart zitten en direct daaronder een SB Live 1024 geluidskaart.

De videokaart wordt best wel wat warm maar is dat schadelijk voor je geluidskaart die er ook iets van mee krijgt????

Please answer...

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2001, 14:27
stefana3a
stefana3a is offline
de geluidskaart en de videokaart kunnen in principe dezelfde temperatuur aan, en de videokaart zal altijd warmer worden als de geluidskaart omdat de videochip de grootste hittebron is.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je geluidskaart zomaar wegsmelt hoor, pas was het ook 50 graden in mun kast, ik was weggelopen en mijn fans waren uitgevallen,
en dan wordt het daarbinnen een echte broeikas. (maar alles deed het nog wel)
Oud 24-03-2001, 14:34
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
stefana3a schreef:
de geluidskaart en de videokaart kunnen in principe dezelfde temperatuur aan, en de videokaart zal altijd warmer worden als de geluidskaart omdat de videochip de grootste hittebron is.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je geluidskaart zomaar wegsmelt hoor, pas was het ook 50 graden in mun kast, ik was weggelopen en mijn fans waren uitgevallen,
He dank je wel.

Met citaat reageren
Oud 24-03-2001, 17:06
robdr
robdr is offline
een te hoge temperatuur in je kast is niet best voor de levensduur van je hd.
Oud 24-03-2001, 17:18
ick
ick is offline
Citaat:
stefana3a schreef:

binnekort is 't bij mij 'n RAMP als me fans ook maar 10 minuuten dienst weigeren.... zie me topic "uit de hand lopende casemod manie" ik wil me duron op 1100 proberen te krijgen... de Ghz lukt me zeker wel (draait nu ook al, hetzij wat instabiel) ('t is een 600)

Met citaat reageren
Oud 24-03-2001, 17:19
ick
ick is offline
en overigens is 't beter om de pci direct onder je AGP niet te gebruiken, omdat die de IRQ's deelt met je AGP, dit kan problemen geven (als die er niet zijn niet mee klooten)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2001, 19:09
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
ick schreef:
en overigens is 't beter om de pci direct onder je AGP niet te gebruiken, omdat die de IRQ's deelt met je AGP, dit kan problemen geven (als die er niet zijn niet mee klooten)

Nee er moest ook nog een 2e netwerkkaart in en ik zitten wisselen daar en ik had maar telkens problemen, zoals een niet startende windows tot vastlopers e.d.
Nu heb ik het als volgt zitten:
AGP Videokaart
SB Live 1024
--leeg--
Ethernetadapter
--leeg--
Ethernetadapter
--leeg--

En nu werkt alles prima zonder enige conflicten.

Maar bedankt voor je tippie, alleen bij mij krijgt ie geen conflicten gelukkig.
Maar op de pc op mijn werk was dat dus wel het geval, ook conflict.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2001, 01:00
combat
combat is offline
Citaat:
Athlon schreef:

Nu mijn volgende vraag:

Ik heb in mijn AGP-slot een Voodoo 3/3500 kaart zitten en direct daaronder een SB Live 1024 geluidskaart.

De videokaart wordt best wel wat warm maar is dat schadelijk voor je geluidskaart die er ook iets van mee krijgt????

Please answer...

als je voodoo kaart te warm wordt heb ik hier een tip voor je:
je kan ook je geluidskaart op een andere slot plaatsen zo dat die minder warm wordt want warmte is niet echt goed voor electronica het kan wel een bepaalde temperatuur aan maar het word altijd wel warmer in je computer .er zit niets voor niets een ventilator in je pc en op je procesor dus probeer dat maar eens .je kan ook een extra ventilator er in zetten die dingen kosten tegenwoordig bijna niks dus kjk maar wat je gaat doen
Oud 25-03-2001, 11:44
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
combat schreef:
Citaat:
Athlon schreef:

Nu mijn volgende vraag:

Please answer...

als je voodoo kaart te warm wordt heb ik hier een tip voor je:
je kan ook je geluidskaart op een andere slot plaatsen zo dat die minder warm wordt want warmte is niet echt goed voor electronica het kan wel een bepaalde temperatuur aan maar het word altijd wel warmer in je computer .er zit niets voor niets een ventilator in je pc en op je procesor dus probeer dat maar eens .je kan ook een extra ventilator er in zetten die dingen kosten tegenwoordig bijna niks dus kjk maar wat je gaat doen
Ja maar als ik de geluidskaart in een ander slot steek, krijg ik conflicten met de 2 netwerkkaarten en krijg ik de geluidskaart niet geinstalleerd.
Dus misschien is zo'n ventilator een goed idee ja.
Die steek je dan gewoon in een PCI-slot of waarin anders???

P.s. thanx voor je tip
Met citaat reageren
Oud 25-03-2001, 12:09
stefana3a
stefana3a is offline
Citaat:
robdr schreef:
een te hoge temperatuur in je kast is niet best voor de levensduur van je hd.

het was ook maar een kwartiertje en natuurlijk heb ik een hd koeler (ding loopt op 7200rpm dus dat is wel nodig ook)

Oud 25-03-2001, 19:16
Verwijderd
Citaat:
stefana3a schreef:
het was ook maar een kwartiertje en natuurlijk heb ik een hd koeler (ding loopt op 7200rpm dus dat is wel nodig ook)

Ik red het ook heel goed zonder HD cooler hoor.

Met citaat reageren
Oud 26-03-2001, 11:23
Reynaert
Reynaert is offline
ik heb zelf ook een dikke koeler erop zitten, gewoon voor de zerkerheid, het fikt niet snel door maar het verkort de levensduur aanzienlijk. (en je moet er zeker een koeler opzetten als je je processor overklokt )
Met citaat reageren
Oud 26-03-2001, 13:46
Is er nog bier ?
Is er nog bier ? is offline
Citaat:
Athlon schreef:
Nee er moest ook nog een 2e netwerkkaart in en ik zitten wisselen daar en ik had maar telkens problemen, zoals een niet startende windows tot vastlopers e.d.
Nu heb ik het als volgt zitten:
AGP Videokaart
SB Live 1024
--leeg--
Ethernetadapter
--leeg--
Ethernetadapter
--leeg--

En nu werkt alles prima zonder enige conflicten.

Maar bedankt voor je tippie, alleen bij mij krijgt ie geen conflicten gelukkig.
Maar op de pc op mijn werk was dat dus wel het geval, ook conflict.
En dan maar volhouden dat die Compaqs zo makkelijk uitbreidbaar en compatible zijn. Mijn goedkope kloon werkt ook nog als ik mijn kaarten omwissel of verplaats.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2001, 17:41
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
Is er nog bier ? schreef:
En dan maar volhouden dat die Compaqs zo makkelijk uitbreidbaar en compatible zijn. Mijn goedkope kloon werkt ook nog als ik mijn kaarten omwissel of verplaats.
Ja blijf ik nog steeds volhouden ja, want ik heb net ontdekt dat het aan die netwerkkaart ligt, want als die eruit is, gaat alles perfect verders.
Dan kan ik alles verwisselen.
Dus ook die neie geluidskaart.
Maar ik weet nu al wat is:
De netwerkkaarten zaten te dicht bij elkaar en dat leverde IRQ-conflicten op.
Dat heb ik kunnen oplossen dankzij de hulp van een collega, en nu zit alles goed, zonder teveel warmte, het zit nu zo:
AGP 3dfx Voodoo 3
--leeg--
SB Live 1024
--leeg--
Netwerkkaart
Netwerkkaart
--leeg--

Nu werk alles perfect !!!

Bedankt voor alle tips van iedereen !!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2001, 22:07
ick
ick is offline
Citaat:
Renard schreef:
ik heb zelf ook een dikke koeler erop zitten, gewoon voor de zerkerheid, het fikt niet snel door maar het verkort de levensduur aanzienlijk. (en je moet er zeker een koeler opzetten als je je processor overklokt )
je processor?

een sumpele superorb heeft mijn duron 600 tot nu toe op 979 (bijna 66% OC!) geholpen... zie me topic over me casemod... more to come!@ ik wil de Ghz!!!!

Met citaat reageren
Oud 03-04-2001, 20:44
THA_KING_ROY
THA_KING_ROY is offline
Citaat:
Athlon schreef:

Nu mijn volgende vraag:

Please answer...

En jij werkt in een computerwinkel?

Oud 04-04-2001, 21:14
Athlon
Athlon is offline

Citaat:
En jij werkt in een computerwinkel?

[/B]
Ja maar niet alleen met computers he, ook met GSM's en camera's e.d.
VAn alles wat,
maar mijn collega's zouden het niet zeker weten dus dacht ik: misschien heeft iemand er al problemen mee gehad.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten