Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2001, 05:01
dystopia
dystopia is offline
Damn man klote PC.. Hij vliegt steeds zomaar uit. Ik heb gisternacht m'n uptime van 25 dagen naar de klote geholpen omdat het ontzettend onweerde. Toen had ik gesloten m'n TV kaart erin te zetten en m'n kast eens een kleurtje te geven. Allebei gelukt, nou jah, dan ook maar meteen een kernel upgrade ertegenaan en hij zou weer helemaal werken - not. Me PC vloog ineens uit. Rond 11 uur, pats hij hing vast. Het geluid bleef op dezelfde minuut hangen en jah, 5 seconden power knop indrukken en hij stond uit. Toen kreeg ik em niet meer aan, wanneer ik de power knop aan deed kreeg de monitor geen signaal. Dat heb ik wel 'ns eerder gehad en dat probleem werd verholpen wanneer ik hardware uitschakelde. Dus ik m'n TV kaart weer eruit (godvergeten teringding speciaal gekocht omdat ie zou werken onder Linux) en mja nog steeds werkt het niet. Dus ik ga maar slapen. Wordt ik net wakker, ik monteer alles weer dicht en probeer et en jah hoor, hij start op. Pats, hangt-ie bij de bios al. Het beeld ververst niet meer maar hij blijft het gewoon doen. Even later, hij start weer op (me filesystems worden ontzettend geneukt steeds door die crashes) en ik log in, vliegt alles ineens uit WTF!?!? nou jah en dus ik opnieuw opstarten, fs naar de klote, type root passwd for maintenance en ik wil typen hangt-ie alweer.. En er komen geen rare geluiden oid.. Nu is me hele filesystem naar de klote en ik kan em niet fixen...

Wat de neuk heeft dat teringding ineens?
Oud 04-05-2001, 06:33
Unexplained
Unexplained is offline
Raam open, computer optillen...en HOPPA

WEG problemen..WEG frustraties..(en weg computer)
Oud 04-05-2001, 06:36
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Raam open, computer optillen...en HOPPA

WEG problemen..WEG frustraties..(en weg computer)
Kzal het eerst eens testen met een 286
Oud 04-05-2001, 08:25
dystopia
dystopia is offline
BIOS gereset, het werkt nu weer..
voor 2 maanden. *zucht*
Oud 04-05-2001, 09:01
dystopia
dystopia is offline
Pats, gaat-ie weer. Ik denk dat het of het moederbord ligt of aan de voeding..
Oud 04-05-2001, 15:04
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
welk pci slot zit je tv kaart in?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2001, 15:04
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
probeer em in een ander slot te zetten en controleer of alles goed vast zit
Met citaat reageren
Oud 04-05-2001, 17:24
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
welk pci slot zit je tv kaart in?

die heb ik er allang weer uitgehaald want die heeft eerder voor problemen gezorgd (power failures). Me voeding is maar 200 W en er zit o.a. 2 hdd's, cdrom, writer, tnt2, mobo, nic, scsi, flopppy in.

Nadat ik 1 hdd eruit heb gehaald (mp3's zitten nu in de bak van me ma) en ik dat ding statisch heb ontladen (vlak voordat ik die hdd eruit heb gehaald) is de uptime:

[bofh@hell /root]# uptime
6:14pm up 7:12, 3 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Hmz, hij lijkt dus weer te werken. Ik pleur die ene HDD zometeen trug om te checken of ie het weer werkt met (zo heeft ie het +/- 5maanden al gedaan, dus..)
Oud 04-05-2001, 20:51
Verwijderd
goedkope poging..

zet er een zwaardere voeding in, en kijk dan eens verder..

ik had eerst ook problemen met m'n PC die ik dus *niet* kon plaatsen; enige twee mogelijkheden waren (net als bij jou) óf de voeding, óf het moederbord.. bleek de voeding geen goede spanning af te geven áls hij al spanning afgaf.. dus check de voltages die door je kabeltjes lopen of probeer het met een zwaardere voeding is mijn advies..

suc6
Met citaat reageren
Oud 04-05-2001, 22:15
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
goedkope poging..

zet er een zwaardere voeding in, en kijk dan eens verder..

ik had eerst ook problemen met m'n PC die ik dus *niet* kon plaatsen; enige twee mogelijkheden waren (net als bij jou) óf de voeding, óf het moederbord.. bleek de voeding geen goede spanning af te geven áls hij al spanning afgaf.. dus check de voltages die door je kabeltjes lopen of probeer het met een zwaardere voeding is mijn advies..

suc6
Thanks, maar ik kan de voeding van m'n Athlon niet erin proberen. Toch?

Denk dat ik morgen even een 300W voeding koop. Kosten 90 piek valt nog wel mee. Repareren kost 90 piek per uur als ze ernaar moeten kijken.
Oud 05-05-2001, 06:41
dystopia
dystopia is offline
Morgen.. errw.. vandaag bedoel ik ga ik ff alles doormeten bij een maat die daar de aparatuur voor heeft.. en anders bestel ik ff een voeding.. kheb al een leuke gezien, kostte 50 hele guldentjes
Oud 05-05-2001, 11:36
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:

Denk dat ik morgen even een 300W voeding koop. Kosten 90 piek valt nog wel mee. Repareren kost 90 piek per uur als ze ernaar moeten kijken.

je moet natuurlijk niet gaan proberen een AT voeding te frommelen op een ATX-bord dito kast heh.. hehe

Met citaat reageren
Oud 05-05-2001, 11:47
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Ik koop een kast zonder 300 watt voeding en krijg 90 piek terug, koop dan bij een andere winkel voor 87 piek een 400 watt voeding.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2001, 05:25
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Citaat:
dystopia schreef:

je moet natuurlijk niet gaan proberen een AT voeding te frommelen op een ATX-bord dito kast heh.. hehe

Nee doe ik ook niet. M'n voeding en/of mobo is kapot. Met een andere voeding werktte het mobo helemaal niet. Ik koop gewoon een nieuw mobo en voeding
Oud 06-05-2001, 05:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Ik koop een kast zonder 300 watt voeding en krijg 90 piek terug, koop dan bij een andere winkel voor 87 piek een 400 watt voeding.

LOL.. da's een lekker deal. En wat deed je van die 3 piek die je overhield?
Oud 06-05-2001, 13:54
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
als je een goedkoop mobotje wil: ik heb nog een Gigabyte 440 BX bordje liggen, alleen ik weet niet of het agp slot nog goed werkt (anders pci vga kaart...)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2001, 18:02
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
als je een goedkoop mobotje wil: ik heb nog een Gigabyte 440 BX bordje liggen, alleen ik weet niet of het agp slot nog goed werkt (anders pci vga kaart...)

sure
spreek jenog wel op ICQ dan
Reageren

Regels voor berichten