Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2002, 18:20
toemba
toemba is offline
Hey mensen

Internet liefde was echt een begrip voor mensen met geen leven die nachten lang in een chatroom hangen.. Dacht ik. Tot ik via scholieren met een meisje in contact kwam. Was eerst heel gezellig, msn, sms.. Nu bel ik al wel es met haar en tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat ik haar leuker en leuker begon te vinden.. Leuker dan een normaal meisje in ieder geval.

Toen ik haar dat vertelde zei ze dat ze hetzelfde voelde, en er zijn plannen voor een meeting. Nou was ik benieuwd of er mensen waren hier die ongeveer zoiets hebben eegemaakt en mij daar iets over kunnen vertellen.

Want wat als ze nou tegenvalt? Als ze in het echt niet zo is als ik verwacht? Want volgens mij idealiseer je zo iemand wel..

En nog erger: Wat als ze echt zo perfect is als ik denk en IK val gruwelijk tegen..?

PLease help me mensen..

*zegt lekker niet over welke forummer dit gaat*
Oud 14-12-2002, 19:19
the 6th gate
the 6th gate is offline
k zit midden in het proces wat jij nu beschrijft
enige kutte is de afstand maja, shit happens

K zou als ik jou was gewoon lekker elkaar gaan meeten. Niet bang zijn dat het tegenvalt. Gewoon gaan
Oud 14-12-2002, 19:23
Verwijderd
ja ik heb mijn vriend ook hier op de chat ontmoet. en na 4 maande ofzo gingen we ook meeten. en ik was ech verliefd op em toen ie bij me thuis was. maar ik wist niet of hij dat ook was. toen we eenmaal weer op msn zaten die avond, zei ie dat ie ook verliefd op mij was en toen 2 weken later hadden we verkering.
(tis nu 18 en halve maand aan, dus 't kan een toekomst hebbe.. zo een uit de hand gelopen chat)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 20:41
metoyou
metoyou is offline
Ook ik heb mijn vriend via het chatten leren kennen en was ontzettend nerveus voor het moment dat we elkaar eindelijk echt zouden zien. Er gaat van alles door je hoofd, maar er zit echt niets anders op dan er gewoon voor te gaan. We hebben nu zo'n 9 maanden met elkaar en wonen 100 km van elkaar vandaan, maar het gaat nog altijd goed Soms is de afstand echt moeilijk en vraag je je af waarom je het jezelf allemaal aandoet, maar als je zeker weet dat hij/zij de ware is moet je er gewoon voor gaan!!! Heel veel succes ermee xxx
Oud 14-12-2002, 20:46
Six4Eight
Six4Eight is offline
Ach 'internetliefde' is volgens mij al lang niet meer iets dat alleen weggelegd is voor nerds

Je moet een beetje oppassen dat je iemand niet gaat idealiseren. Omdat je iemand nooit 'echt' hebt meegemaakt (aan de telefoon wel trouwens) kun je het geheel een beetje opromantiseren en dat kan je later weer vies tegenvallen.

Ik zou dat risisco gewoon nemen trouwens, een keertje afspreken en gewoon jezelf zijn. Je loopt hetzelfde risisco als bij iedere andere 'normale' date, iemand kan tegenvallen of het kan ontzettend klikken. Gewoon proberen dus.
Oud 14-12-2002, 21:12
Herrie
Herrie is offline
Ik spoor wat dat betreft dan misschien niet, maar als je dat voelt is er maar 1 manier om er achter te komen of het in het echt ook zo is

Ik ben een keer 1350 km en een keer 2050 km gereisd om mensen te ontmoeten die ik op internet heb leren kennen. Het is mij toen niet tegengevallen. Met die van 2050 km heb ik nu nog steeds Ze komt a.s. donderdag voor 8 dagen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 09:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:
Ach 'internetliefde' is volgens mij al lang niet meer iets dat alleen weggelegd is voor nerds

Je moet een beetje oppassen dat je iemand niet gaat idealiseren. Omdat je iemand nooit 'echt' hebt meegemaakt (aan de telefoon wel trouwens) kun je het geheel een beetje opromantiseren en dat kan je later weer vies tegenvallen.
Als je heel veel met iemand hebt gechat, en dan ook echte gesprekken hebt gevoerd, dan kan het bijna niet tegenvallen. Dat idealiseren, ik weet niet of dat door 'verliefdheid' komt, of gewoon omdat het via internet zo raar is. Ik heb het 1x heel erg gehad. Ik had in 2 weken zoveel diepe gesprekken met iemand gevoerd dat ik helemaal verliefd werd. Ik wachtte tot hij online kwam ed. Ik had hem nooit aan de telefoon gehad, alleen een foto, en hij was kwa uiterlijk niet mijn type . Verre van dat, hij bezat allerlei eigenschappen die ik haatte. Maar ik kon het goed met hem vinden. Dus na 2 maanden, of 1 maand al een meeting. Ik was echt superzenuwachtig. Ik heb hem toen even aan de telefoon gesproken. Hoogstens 2 min. Toen ik hem zag was alles weg. Ik heb een onwijs leuke dag gehad, ik heb heel de dag heerlijk gepraat, maar er was geen enkele aantrekkingskracht, alleen waardering oid, maar nog konden me die eigenschappen waar ik een hekel aan had, die deden met toch niets...

Het kan ook zo lopen, dat je merkt dat je toch niet verliefd bent, maar opzich, als je alleen vriendschap eruit krijgt? Is toch ook leuk? Is iig stukken goedkoper, hoef je die persoon niet elke week te zien
Oud 15-12-2002, 09:40
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
En het kan ook nog zo zijn dat ze je na een tijdje zat is.
Dat ze om een één of andere vage reden niet meer af wílt spreken.
Oud 15-12-2002, 10:26
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Herrie schreef:
Ik spoor wat dat betreft dan misschien niet, maar als je dat voelt is er maar 1 manier om er achter te komen of het in het echt ook zo is

Ik ben een keer 1350 km en een keer 2050 km gereisd om mensen te ontmoeten die ik op internet heb leren kennen. Het is mij toen niet tegengevallen. Met die van 2050 km heb ik nu nog steeds Ze komt a.s. donderdag voor 8 dagen

ohhh, was jij nou die ene, met dat meisje in Croatie? Of was dat nou weer iemand anders

Wel knap hoor dat je zo'n relatie in stand kan houden. HEbben jullie ook wel is over de toekomst gepraat enzo. Of jullie bijvoorbeeld allebei in Nederland gaan wonen, of dat jij 2050 Km verderop gaat wonen.
Oud 15-12-2002, 12:29
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
G.T.C. schreef:
ohhh, was jij nou die ene, met dat meisje in Croatie? Of was dat nou weer iemand anders

Wel knap hoor dat je zo'n relatie in stand kan houden. HEbben jullie ook wel is over de toekomst gepraat enzo. Of jullie bijvoorbeeld allebei in Nederland gaan wonen, of dat jij 2050 Km verderop gaat wonen.
Dat met dat meisje uit Croatië is niets geworden... Zij en ik hebben beiden fouten gemaakt en we bleken toch niet zo heel erg goed bij elkaar te passen (vooral omdat zij niet wist hoe ze mij moest behandelen (10 dagen compleet geen teken van leven kan ik niet tegen )).

Eind augustus heb ik een ander meisje ontmoet online. Ze woont in Roemenië (ja 2050 km dus...). Na 1,5 maand elke dag mailtjes van gemiddeld 2 A4-tjes heen en weer te hebben gestuurd en de nodige uurtjes aan de telefoon te hebben gezeten, hebben we besloten om te gaan meeten Zo gezegd, zo gedaan Half oktober ben ik daar naartoe gegaan en we hebben een super week gehad samen. Vorige maand ben ik een lang weekend geweest, maar doordat we ons beiden niet zo goed voelden liep het niet zo lekker.

Sindsdien hebben we veel gepraat en geschreven en onze band lijkt een stuk sterker te zijn geworden . A.s. donderdag komt ze naar mij voor 8 dagen

Het grootste probleem is echt de afstand, als er iets is, kan je niet zo 1-2-3 bij elkaar langs gaan

Over de toekomst:
Ik heb wel plannen, maar het lijkt alsof zij van dag tot dag wil leven en mijn plannen nog niet helemaal serieus neemt. Ik heber bijvoorbeeld aan zitten denken om haar in Nederland te laten studeren, maar dat is wel erg prijzig enzo

Laatst gewijzigd op 15-12-2002 om 12:32.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 14:36
DJken
DJken is offline
Internetliefde lukt.... maar is nooit iets dat oneindig gaat duren
Oud 15-12-2002, 14:46
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
DJken schreef:
Internetliefde lukt.... maar is nooit iets dat oneindig gaat duren
Gewone liefde wel, wou je zeggen?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 14:48
Yolcu
Yolcu is offline
Ik zit er ook weer eens midden in.. tis eigenlijk hetzelfde verhaal als de meesten hier: jongen leren kennen via de chat, klikte gelijk, 2 maanden lang bijna dagelijks ontzettend veel gechat (as in: van vroeg in de avond tot midden in de nacht), toen gebeld, ging ook goed. Meerdere keren gebeld.. en nu hebben we toch allebei wel het gevoel dat we er ooit aan zullen moeten geloven.. we moeten iets af gaan spreken. Het liefst nog voor de feestdagen. Dat idee benauwd me enorm, ik ben bang voor alles wat ik kwijt kan raken als het tegenvalt, maar ik ben ook bang voor wat er kan gebeuren als het meevalt.

Gelukkig voelt hij hetzelfde, maar we weten dat we dit niet kunnen blijven uitstellen. Hoe langer we het uitstellen, hoe moeilijker het wordt. We weten steeds meer persoonlijke dingen van elkaar, en dan wordt het toch moeilijker om elkaar onder ogen te komen misschien.

Dusja.. ik moet wel. Ik vind het erg makkelijk om nu de makkelijkste weg te kiezen, en dus niet af te spreken, maar ik heb zo'n gevoel dat hij het waard is. Ik heb nog nooit zó goed met iemand kunnen praten en ik heb nog nooit zó veel met iemand gelachen. Dus ik ga er toch maar voor.. maar bang ben ik wel.

Ik weet trouwens wel dat relaties die begonnen zijn via het internet best kunnen werken, m'n ex kende ik ook min of meer via het internet, en dat is bijna 2 jaar goed gegaan.
Oud 15-12-2002, 14:58
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
toemba schreef:
Hey mensen

Internet liefde was echt een begrip voor mensen met geen leven die nachten lang in een chatroom hangen.. Dacht ik. Tot ik via scholieren met een meisje in contact kwam. Was eerst heel gezellig, msn, sms.. Nu bel ik al wel es met haar en tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat ik haar leuker en leuker begon te vinden.. Leuker dan een normaal meisje in ieder geval.

Toen ik haar dat vertelde zei ze dat ze hetzelfde voelde, en er zijn plannen voor een meeting. Nou was ik benieuwd of er mensen waren hier die ongeveer zoiets hebben eegemaakt en mij daar iets over kunnen vertellen.

Want wat als ze nou tegenvalt? Als ze in het echt niet zo is als ik verwacht? Want volgens mij idealiseer je zo iemand wel..

En nog erger: Wat als ze echt zo perfect is als ik denk en IK val gruwelijk tegen..?

PLease help me mensen..

*zegt lekker niet over welke forummer dit gaat*

know the feeling
Oud 15-12-2002, 15:49
Verwijderd
2 keer meisje gemeet dat ik via internet had leren kennen en op wie ik verliefd was, was ook wederzijds die 2 keer. Beide keren niks geworden, zal wel aan mij hebben gelegen want ik knapte totaal niet af die 2 keer.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 17:22
Verwijderd
Mijn vriend heb ik hier leren kennen op muziek, daarna msn en daarna ontmoeten. Maar heb echt enorm lang getwijfeld enzo, want geloofde ook niet echt in internet liefde en dat soort gedoe. Maar ja.. Het maakt eigenlijk niet zo uit waar je iemand leert kennen, op internet of in de kroeg, je leert mekaar er alleen maar snel en oppervlakkig kennen, maar elkaar ècht leren kennen doe je toch in het echt.
Nu hebben we ong. 15 maanden. Het was wel heel moeilijk om iets te beginnen, als in, afspraken maken om te ontmoeten, want ja, het is echt best eng en je bent heel onzeker of je wel in de smaak valt in het echt enzo. Maar toen we eenmaal ontmoet hadden zat het wel goed. Dus, als je het allebei wel ziet zitten, gewoon ontmoeten, en dan verder zien. Dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 17:30
Verwijderd
Ik vroeg ooit een lid hier op s.com om mijn collega te worden op F&L...ik vond hem toen best raar op msn. Daarna sprak ik hem een tijd niet meer, daarna hadden we weer eens contact...toen vond ik hem wel aardig. We kregen meer en meer contact, hij stopte met fb zijn, maar we hielden contact. We spraken een keer af, samen met nog 2 mensen van s.com. Daarna spraken we elke week minstens één keer af, dat hebben we een jaar lang gedaan, daarna bleek dat we allebei toch wel verliefd waren... Nu wonen we al bijna een jaar samen. Het kan dus heel goed gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 18:21
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Herrie schreef:
Dat met dat meisje uit Croatië is niets geworden.........

Eind augustus heb ik een ander meisje ontmoet online. Ze woont in Roemenië (ja 2050 km dus...)...............

Over de toekomst:
Ik heb wel plannen, maar het lijkt alsof zij van dag tot dag wil leven en mijn plannen nog niet helemaal serieus neemt. Ik heber bijvoorbeeld aan zitten denken om haar in Nederland te laten studeren, maar dat is wel erg prijzig enzo
Ik neem aan dat je al gewoon een full time baan hebt. Anders kan je dat noot allemaal financieren volgens mij.
Maar waarom heb je dan steeds van die meisjes die zo ver weg wonen. Vind je geen voldoening in nederlandse meisjes ofzo

En over die studie; Ik begrijp er een beetje uit dat je in Romenie niet echt kan studeren, maar moet jij dan haar studie betalen, of is dat prijs verschil tussen romenie en Nederland zo groot?

Sorry, dat ik zoveel vraag hoor . Ik ben gewoon nieuwschierig, als je het niet erg vind
Oud 15-12-2002, 20:00
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
G.T.C. schreef:
Ik neem aan dat je al gewoon een full time baan hebt. Anders kan je dat noot allemaal financieren volgens mij.
Maar waarom heb je dan steeds van die meisjes die zo ver weg wonen. Vind je geen voldoening in nederlandse meisjes ofzo

En over die studie; Ik begrijp er een beetje uit dat je in Romenie niet echt kan studeren, maar moet jij dan haar studie betalen, of is dat prijs verschil tussen romenie en Nederland zo groot?

Sorry, dat ik zoveel vraag hoor . Ik ben gewoon nieuwschierig, als je het niet erg vind
Ik heb idd een voltijd baan, maar dan nog is het erg prijzig... Elke keer dat ik een ticket koop is het 25% van m'n maandsalaris, dus dat komt hard aan.....

En Nederlandse meisjes: Ik weet niet, klikt altijd minder... Ik ben niet echt veeleisend, maar ik ben hier in NL nog maar weinig meiden tegen gekomen waar ik me gelukkig bij zou (kunnen) voelen. De meeste hebben gewoon een mentaliteit die me niet aanstaat) Ik heb om de 1 of andere rede ook altijd 'het geluk' om leuke meiden te ontmoeten uit het buitenland. En vaak vinden ze mij ook leuk....

Over die studie: Studeren in Roemenië is niet duur, maar zelfs met een afgeronde studie daar heb je nog maar een hongerloontje (lees € 150-200 in de maand!). M'n vriendin is pienter en slim en kan veel meer dan de mogelijkheden die haar daar geboden worden. Om nou haar studie hier in NL te betalen is voor mij een enorm grote opgave, omdat een beetje studie toch al gauw zo'n € 5.000,- per jaar kost. Zij heeft daar geen voldoening bij en ik ook niet. Ik ben dus bezig met een andere opzet, maar die ga ik hier niet helemaal tentoonspreiden....

Ik heb je al ge-add op MSN...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 20:02
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
kzou zeggen GA ERVOOR!! Als het tegenvalt, dan is dat jammer.. maar dan heb je het iig geprobeerd! En als je dat niet doet, dan blijf je haar leuk vinden terwijl ze misschien in ut egt tegenvalt.. succes!
Oud 15-12-2002, 22:02
Orion16
Orion16 is offline
Tuurlijk joh!! Gewoon ontmoeten. Als het niet klikt dan kun je altijd nog overwegen om gewoon minder contact met elkaar te houden en enigsinds (MSN)vrienden te blijven.

En als het wel klikt, nou des te beter toch! Dan kun je haar vaker een echte knuffel geven ipv. een MSN knuffel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten