Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 18:23
Verwijderd
Hoi,
Het is misschien een beetje een rare vraag maar ik stel hem toch maar...
Ik chat al een tijdje met een jongen we vinden elkaar heel leuk en willen daarom ook gaan afspreken. Maar eerst willen we met elkaar bellen, maar eigenlijk weten we allebij niet waarover we dan kunnen praten. Het klinkt raar ja, maar weet iemand een leuk onderwerp? En zijn er mensen die elkaar via internet hebben ontmoet en nu wat hebben?

xxx,
Missty.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2002, 18:24
Gothic
Gothic is offline
de "" maakt het voor ons niet aantrekkelijker om te antwoorden, zeker als je hem verkeerd gebruikt...

praat over het weer
Oud 13-11-2002, 18:26
Verwijderd
Dan antwoord je toch lekker niet...
Zijn er hier nog serieuze mensen?

xxx
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:33
Verwijderd
praat over de dingen waarover je praat wanneer je chat. wat er op school gebeurde, hoe je test fysica was, of het op de fuif leuk was...
pfff je kan toch wel IETS verzinnen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:34
Verwijderd
ik en mijn vriend leerden elkaar trouwens kennen op msn, via een gemeenschappelijke vriend. is misschien niet helemaal hetzelfde, maar toch...

xxx
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:38
ElCafone
ElCafone is offline
Haha, Ja natuurlijk zijn er meer mensen die elkaar via internet ontmoet hebben In mijn geval heb ik 2x iemand via internet ontmoet, enz....

Maar ja, die eerste keer bellen he, het blijft lastig.
Goed, waar kun je over praten? Waar praat je normaal over op msn... eigenlijk over niets, nou jah... koetjes en kalfjes.
telefoongesprek kan toch net zo? jah de eerste paar minuten is wat ongemakkelijk, maar als het gesprek eenmaal een beetje opgang komt is het best wel gezellig....

gewoon doen, en vanzelf wel zien wat er gebeurd.
wat heb je te verliezen...

Groeten,

Elcafone
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:41
Verwijderd
De schepping van moeder Aarde...

Waar praat je met hem over op msn? Waar praat je met vriend(inn)en over als je belt? Vaak komt het vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:45
Innocent_goblin
Innocent_goblin is offline
duhhh ben je van plan dan zoooo lang aan de telefoon met hem te hangen dat je niet eens meer weet waar je het over moet hebben weet ik veel vertel wat over het weer? over piet paulisma de tuinkabouters van de buurman, het krakende geluid van je bureaustoel whateverrrr als je daar al zo lang over na moet denken
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 19:00
Magic_Sam
Magic_Sam is offline
Komt me zeer bekent voor. Het geeft toch een bepaalde spanning. Ik heb op gegeven moment de knoop door gehakt en mijn vriendin nu gebeld. De eerste minuten is er echt geen zinnig woord gezegd. Er komt vast wel een onderwerp op. En bij mij duurde het eerste gesprek maar 5 minuten en was best een opluchting. En als je er een goed gevoel van overhoud is het de volgende keer weer makkelijker om te bellen. Denk eraan dat het op een gegeven moment leuker is om te bellen dan te chatten en dat gaat nog wel wat kosten (spreek uit ervaring).

Gewoon doen, misschien moet je hem onverwachts bellen. Kan ook een leuk effect hebben. Is een beetje persoonlijk om een pricies antwoord te geven. DOEN !!!!!
Oud 13-11-2002, 20:01
Verwijderd
Begin erover dat het eerste gesprek altijd zo moeilijk is en probeer samen onderwerpen te verzinnen

Nah, je kunt ook gewoon vragen hoe zijn / haar dag was, wat diegene van het weekend gaat doen, hoe zijn / haar tentamens gingen, hoe slecht het weer is en dat het winter wordt, enzovoorts.

Onthou: cliché onderwerpen als het weer zijn ideaal om een gesprek te beginnen. Het is geen vereiste om direct over diepzinnige zaken te praten.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 20:08
PardonMe
PardonMe is offline
Tijdens het chatten weten jullie toch ook waar je het over moet hebben, waarom zou dat bij afspreken en bellen niet zo zijn??
En ik denk ook dat als het gesprek eenmaal op gang is dat het dan ook wel vanzelf blijft lopen hoor.. dan komen er vanzelf allemaal onderwerpen naar boven lijkt mij..

Tja tenzij jullie gespreken nergens over gaan zeg maar....
Oud 13-11-2002, 21:07
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef:
Tijdens het chatten weten jullie toch ook waar je het over moet hebben, waarom zou dat bij afspreken en bellen niet zo zijn??
Bij het chatten heb je voor elke zin bijna een minuut bedenktijd, bij telefoneren niet. Niet iedereen is zo snel.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 21:09
Innocent_goblin
Citaat:
nare man schreef:
Bij het chatten heb je voor elke zin bijna een minuut bedenktijd, bij telefoneren niet. Niet iedereen is zo snel.
dan zeg je gewoon dat je naar de wc moet of dat de hond tegen je been omhoog staat te rijden en dat je hem eff van je af moet kicke is dat nou zo moeilijk
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Innocent_goblin schreef:
dan zeg je gewoon dat je naar de wc moet of dat de hond tegen je been omhoog staat te rijden en dat je hem eff van je af moet kicke is dat nou zo moeilijk
Wel als je voor elke zin weer een nieuw excuus moet verzinnen...dan lijkt het of je het zo druk hebt dat-ie je beter later kan terugbellen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 21:20
Innocent_goblin
Citaat:
nare man schreef:
Wel als je voor elke zin weer een nieuw excuus moet verzinnen...dan lijkt het of je het zo druk hebt dat-ie je beter later kan terugbellen
als je dan later terugbelt kun je zelfs nog op papier schrijve wat je wilt gaan zegge handig toch?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 21:20
Verwijderd
Hahahaha
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 23:44
Dr_Love
Dr_Love is offline
hahaha, waar praten jullie over als jullie chatten dan?
Of zijn dat van die oppervlakkige gesprekken van; ik hou van je........ja ik hou ook van jou.........ik vind je leuk.........bla bla bla

Nee sorry, zal wel niet. Maar ja, als je gaat bellen dan vertel je toch gewoon hoe je dag was ofzo. En je kan gewoon over heel jullie situatie praten. Dat het je zo leuk lijkt om elkaar is te ontmoeten, en waar jullie dat dan zouden kunnen doen, en wanneer, en wat je dan wil gaan doen, en weet ik wat allemaal.

En ik heb trouwens ook iemand ontmoet via het inet. NIet dat we wat hebben, maar ik ben ook vollop aan het chatten en mailen en smsen enzo........toch Crazybitch?
Alleen woont zij in Duitsland en is het nogal lastig om wat af te spreken. Maar dat komt nog wel goed. hoop ik

Naja, veel suc6 met je eerste telefoontje met die jongen
Of heb je ondertusse al met hem gebeld????

Nou, doei doei
Oud 13-11-2002, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Innocent_goblin schreef:
als je dan later terugbelt kun je zelfs nog op papier schrijve wat je wilt gaan zegge handig toch?
En dan inscannen en als JPG mailen zeker
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 10:09
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Ik heb 2 relaties rechtstreeks en 1 inrechtstreeks aan internet overgehouden, maar ik "lul" gewoon makkelijk over vanalles en nog wat, en mensen blijken het nog interessant te vinden ook.

M'n vrienden noemen me soms 'the last storyteller' ^_^

Waarover praten? Over hoe praten op die moment voelt... Bv. 'k voel nu kriebels' 'dit doet raar', vragen wat de ander voelt, praten over je dag, over wat je van z'n stem vind etc.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 10:51
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
misstyxxx schreef:
Maar eerst willen we met elkaar bellen, maar eigenlijk weten we allebij niet waarover we dan kunnen praten. Het klinkt raar ja, maar weet iemand een leuk onderwerp? En zijn er mensen die elkaar via internet hebben ontmoet en nu wat hebben?

xxx,
Missty.
Ik denk niet dat het slim is van te voren te regiseren wat je gaat zegen, dat gaat toch gewoon vanzelf? Ik denk sowieso dat ik niet eerst zou bellen, dan is het zo verplicht om daadwerkelijk wat te zeggen, het wordt geforceerd zeg maar.
Ik heb mijn vriend via het forum ontmoet en we zijn samen al bijna 8 maand heel erg...erm..blij/achterlijk/lief/gelukkig met elkaar
Oud 14-11-2002, 13:53
Blisz
Blisz is offline
Citaat:
Dr_Love schreef:
En ik heb trouwens ook iemand ontmoet via het inet. NIet dat we wat hebben, maar ik ben ook vollop aan het chatten en mailen en smsen enzo........toch Crazybitch?
Alleen woont zij in Duitsland en is het nogal lastig om wat af te spreken. Maar dat komt nog wel goed. hoop ik
ja we spreken nog wel een keer iets af ja...
haha als wij zouden bellen zou ik eerlijk gezegd ook niet weten waar we het over moeten hebben!

misstyxxx heb je hem nou al gebeld dan?
tja succes dermee iig

KuzZzZz......
Oud 14-11-2002, 22:13
AMDFreak
AMDFreak is offline
Ik herken dit ja

afgelopen zondag had ze me gebeld.. ik d8 echt zo van aahh neee!!!

mahja, gelukkig babelde zij aan 1 stuk door.. gewoon tegen haar ratten ensow

Maar later ging ut eigenlijk wel
Oud 15-11-2002, 17:43
22B
22B is offline
Citaat:
misstyxxx schreef:
Hoi,
Het is misschien een beetje een rare vraag maar ik stel hem toch maar...
Ik chat al een tijdje met een jongen we vinden elkaar heel leuk en willen daarom ook gaan afspreken. Maar eerst willen we met elkaar bellen, maar eigenlijk weten we allebij niet waarover we dan kunnen praten. Het klinkt raar ja, maar weet iemand een leuk onderwerp? En zijn er mensen die elkaar via internet hebben ontmoet en nu wat hebben?

xxx,
Missty.
Ik heb mijn vriendin eerst leren kennen op TMF-chat (op teletekst). Daarna veel gechat enzo, en nu hebben we alweer bijna vijf-en-een-halve maand. Alleen het is nogal een afstand (230km), maarjah.
Onderwerp: school, uitgaan, muziek, wat heb je gedaan die dag, vroegere liefdes, en ga zo maar door. Je kan gwoon beginnen te vragen hoe zijn dag was, wat hij heeft gedaan enzo, en dan gaat het gesprek vanzelf wel. Of bel ff heel snel net voor t slapen gaan, om elkaar ff weltruste te zeggen ofzo, dan heb je ook n goede reden om weer snel op te hangen, omdat je moet gaan slapen.
Heel veel suc6 er in ieder geval mee!!!
Oud 15-11-2002, 20:38
JoGhAn
JoGhAn is offline
Hmmmsz............Hoe doe je dat als je meisje in Brabant woont en jezelf zeg maar in Twente, dat kan toch nooit werken
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 11:50
vakje27
vakje27 is offline
Citaat:
JoGhAn schreef:
Hmmmsz............Hoe doe je dat als je meisje in Brabant woont en jezelf zeg maar in Twente, dat kan toch nooit werken
Hihi, toevallig woon ik in Twente, en mijn vriendin in N-Brabant (en ook nog het westen van n-brabant ), en dat kan best werken! Als je zelf maar bereid bent om er tijd/geld/energie in te steken!
Het is niet het meest ideaal, je kan niet even langsfietsen als je elkaar mist ofzo, maar ook niet onmogelijk.
Bovendien moet je wel vertrouwen in de ander hebben uiteraard
Oud 18-11-2002, 19:23
romytjuh
romytjuh is offline
Ik geloof er zelf eigenlijk niet in.. in internet liefde.. heel raar misschien.. maar toch.. een goeie vriend van me heeft al een tijdje een vriendin via internet en dat loopt hartstikke goed maar ik kan niet verliefd zijn op iemand waar ik niet van weet hoe die in het echt is..
Oud 18-11-2002, 21:25
Herrie
Herrie is offline
Ik heb m'n vriendin via internet leren kennen.

Het eerste telefoongesprek is altijd erg moeilijk....

Gelukkig ben ik niet echt verlegen over de phone en praat ik nogal makkelijk. Ik begon met het cliché: "Leuk om nu eingelijk eens diegene te spreken met wie ik al zo'n tijd zit te mailen" of iets in die richting...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten