Advertentie | |
|
![]() |
|
de prijzen heb ik van een website gehaald van een winkel hier uit de buurt.
http://www.orbit.nl/lookup/processoren.shtml en ik hoef mijn processor niet over te klokken, daar geef ik niks om.. ik heb nu een PIII 600 Mhz, en gaat best oke dit ding, alles wat sneller gaat is makkelijk ![]() mijn interesse gaat wel uit naar AMD, voornamelijk vanwege de prijs ![]() het systeem gaat niet gebruikt worden voor spelletjes ofzo.. Hoeveel zou volgens jullie dit moeten kosten dan? AMD Athlon XP 2100+ 1733Mhz Sock A FSB 266 €220,- word er hier gevraagd. moederbordje heb je ook al voor €100,- als ik een beetje zo rondkijk.. dan moet ik alleen nog nieuw geheugen hebben.. wat voor iets moet er nu in zo'n ding? (ik stam nog uit het simm en 1e dimm tijdperk ![]() ![]() als kast wil ik een bigtower nemen, niet omdat ik die ruimte zo erg nodig heb.. (ja het is wel makkelijker als niet alles op elkaar gepropt is..) maar ik vind groot gewoon mooi ![]() http://www1.alternate.nl/prodpic/450x450/t/ttxc32.jpg |
![]() |
|
tsja, intel of amd
![]() voor prijzen kan je kijken hier kijken -de postbode- edit -> typo
||
Citaat:
[oftopic] :\:\ een AMD op 3400+ bestaat die dan al..... [/oftopic] iig, het verschil tussen pc1066 en ddr400 is echt heel weinig. alleen programa's die heel veel bandbreedte nodig hebben profiteren van Rdram. verder maakt ddr het tekort aan bandbreedte weer goed aan een betere latency, feitelijk merkt je dus weinig verschil. zoals al eerder is gezegd, het maakt niet zoveel uit of je een intel of een amd neemt. alleen misschien als je veel geld wil uitgeven aan een computer en het snelste van het snelste wil. misschien dat dan intel de betere keuze is maar ook dan valt er over te twijfelen. -de postbode- *wordt een beetje moe van intel vs. amd*
||
![]() |
Citaat:
![]() oja, en de rating slaat 'volgens amd zelf' op de oude core ipv de p4. (hebben ze wel slim bedacht, want het lijkt kwa cpu power idd op de vergelijking van de p4)
|
Je moet gewoon kopen wat je zelf denkt da het beste is, ik had hier een tijd geleden ook een topic over geopend, maar uiteindelijk na een heleboel berichtjes van andere blijkt toch dat jezelf maar et best kan kiezen.
Gwoon kopen wat je nu zeg maar in je computer hebt zitten en als da goed bevalt dan helemaal doen. het verschil is overigens ook nie zo groot, qua prijs/kwaliteit verhouding |
![]() |
|
Nee, ik kan deze feiten geven:
-koop in ieder geval geen celeron -Intel is op het moment het snelst met de Pentium 4 -wil je < 200 euro besteden aan processor, dan moet je zeker voor AMD gaan. meeste snelheid voor dat geld, althans voor doorsnee gebruik. feit.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Processoren QT | 8 | 16-07-2009 19:19 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Processoren, moederborden en geheugen Verwijderd | 136 | 30-12-2006 14:15 | |
Software & Hardware |
Upgraden zinvol? FF4-Ever | 16 | 08-11-2006 10:20 | |
Software & Hardware |
vraagje mbt moederboard en ander hardware Verwijderd | 8 | 17-03-2005 11:23 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Sigma(X) bereken in kansrekening FastJapie | 3 | 24-09-2004 19:02 | |
Software & Hardware |
[Processor] AXP 2000+ naar 3000+? crazylegs | 16 | 30-06-2004 10:15 |