Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2001, 11:08
MasterMe
MasterMe is offline
Hallo mensen.
ik wil een netwerk bouwen via Usb dat gaat lekker snel. maar ik heb gehoord dat een usb kabel maar 5 meter lang mag zijn. maar ik heb ook gehoord dat als ze langer zijn ze het ook goed doen. weet iemand hier wat over.

Alvast bedankt.
Oud 02-10-2001, 11:20
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Een netwerk aanleggen via USB? Hmzz, nooit iets van gehoord, ik ben wel benieuwd...
Oud 02-10-2001, 11:26
MasterMe
MasterMe is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
Een netwerk aanleggen via USB? Hmzz, nooit iets van gehoord, ik ben wel benieuwd...
ja ik heb een MSI K7t266 pro R daar zit ook USB PC to PC op. het werkt wel heb ik al getest echt snel. maar ik wil graag weten vandie kabels.
Oud 02-10-2001, 11:27
MasterMe
MasterMe is offline
Weet iemand ook hoe duur dat soort kabels zijn??????????????????????
Oud 02-10-2001, 12:16
Verwijderd
ik zie ze http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/42 niet langer dan 3 meter..

maar nou vraag ik me af; is het nou echt zo'n onmogelijke opgave om een UTP-netwerkje op te zetten? of anders simpel BNC? -- volgens mij is dat 100x sneller dan USB.. 't is namelijk niet eens USB 2.0 wat jij hebt, als ik me niet vergis
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 19:10
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
MasterMe schreef:
ja ik heb een MSI K7t266 pro R daar zit ook USB PC to PC op. het werkt wel heb ik al getest echt snel. maar ik wil graag weten vandie kabels.
Snel? USB = 1,5 Mbit/s (USB 1.1, USB 1 is nog trager). Een 'gewoon' netwerk is 10 of 100 Mbit/s. Dat is flink wat sneller. Als je even snel twee computers aan elkaar wilt verbinden is USB misschien handiger, maar als je echt een (permanent) netwerk op wilt zetten kun je véél beter gewoon een paar netwerkkaartjes en kabels kopen... echt duur is dat toch niet.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 20:42
MasterMe
MasterMe is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Snel? USB = 1,5 Mbit/s (USB 1.1, USB 1 is nog trager). Een 'gewoon' netwerk is 10 of 100 Mbit/s. Dat is flink wat sneller. Als je even snel twee computers aan elkaar wilt verbinden is USB misschien handiger, maar als je echt een (permanent) netwerk op wilt zetten kun je véél beter gewoon een paar netwerkkaartjes en kabels kopen... echt duur is dat toch niet.
oh want een vriend van mij die heeft een netwerk wat nog niet eens 1 mb/s haalt.

Oud 03-10-2001, 09:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MasterMe schreef:
oh want een vriend van mij die heeft een netwerk wat nog niet eens 1 mb/s haalt.
10 Megabit = 1,25 MegaByte per seconde. (Ethernet)

1,5 Megabit = 0,18 MegaByte per seconde (USB)

Nogal een verschil dus. Verder kun je alleen tussen 2 PCs USB hangen (als het door de ander al ondersteund wordt), niet tussen meerdere.

Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 10:05
MasterMe
MasterMe is offline
Citaat:
Chimera schreef:
10 Megabit = 1,25 MegaByte per seconde. (Ethernet)

1,5 Megabit = 0,18 MegaByte per seconde (USB)

Nogal een verschil dus. Verder kun je alleen tussen 2 PCs USB hangen (als het door de ander al ondersteund wordt), niet tussen meerdere.

hoe duur zijn die ethernet kaarten dan.daarvoor moet je weer aparte kaarten kopen toch.
Oud 03-10-2001, 11:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MasterMe schreef:
hoe duur zijn die ethernet kaarten dan.daarvoor moet je weer aparte kaarten kopen toch.
Yup. Maar die kosten maar iets van 40 piek per stuk, voor 100 Megabit UTP kaarten.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 12:01
MasterMe
MasterMe is offline
ik had in ee boek trouwens gelezen dat usb met 12MB/s gaat dat is toch sneller. of zie ik dat nou verkeerd?????????

oh ja en hoe duur is zo'n UTP kabel dan ongeveer?????
Oud 03-10-2001, 12:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MasterMe schreef:
ik had in ee boek trouwens gelezen dat usb met 12MB/s gaat dat is toch sneller. of zie ik dat nou verkeerd?????????

oh ja en hoe duur is zo'n UTP kabel dan ongeveer?????
Ja, dat zie je idd verkeerd. USB 1.1 is 1.5 megaBIT. Da's dus 0.18 megaBYTE per seconde. EN da's alles wat jou systeem aan kan. USB 1.2 is waarschijnlijk sneller, maar dat wordt nog nauwelijks ondersteund.

CAT5 UTP kabels kosten ongeveer een gulden per meter. Beetje afhankelijk ook van de kwaliteit van de stekkers, en de lengte van de kabel. Korte kabels zijn per meter duurder dan lange.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 18:13
MasterMe
MasterMe is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Ja, dat zie je idd verkeerd. USB 1.1 is 1.5 megaBIT. Da's dus 0.18 megaBYTE per seconde. EN da's alles wat jou systeem aan kan. USB 1.2 is waarschijnlijk sneller, maar dat wordt nog nauwelijks ondersteund.

CAT5 UTP kabels kosten ongeveer een gulden per meter. Beetje afhankelijk ook van de kwaliteit van de stekkers, en de lengte van de kabel. Korte kabels zijn per meter duurder dan lange.

Thanks
Oud 06-10-2001, 10:58
MasterMe
MasterMe is offline
kan je van zo'n UTP kabel de stekkers ooook afhalen want ik wou de kabel door een muur heen leggen. en ik heb geen zin om een heeeeeel groot gat te maken.

PLEASE RESPOND
Oud 06-10-2001, 17:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MasterMe schreef:
kan je van zo'n UTP kabel de stekkers ooook afhalen want ik wou de kabel door een muur heen leggen. en ik heb geen zin om een heeeeeel groot gat te maken.
Tuurlijk, alleen heb je om ze er weer aan te zetten een speciale tang nodig. Misschien dat je die van iemand kunt lenen. Verder zijn RJ45 stekkertjes niet zo groot, groot gat hoef je dus niet te boren.

Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 11:24
MasterMe
MasterMe is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Tuurlijk, alleen heb je om ze er weer aan te zetten een speciale tang nodig. Misschien dat je die van iemand kunt lenen. Verder zijn RJ45 stekkertjes niet zo groot, groot gat hoef je dus niet te boren.

Heel erg bedankt. maar nog een vraagje heb je ook alleen 100Mbit kaarten.want in de winkel hadden ze het telkens over combo's van 10 of100 op dezelfde kaart. maar volgens mij zijn die ook weer duurder.

Groeten MM

Oud 08-10-2001, 15:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MasterMe schreef:
Heel erg bedankt. maar nog een vraagje heb je ook alleen 100Mbit kaarten.want in de winkel hadden ze het telkens over combo's van 10 of100 op dezelfde kaart. maar volgens mij zijn die ook weer duurder.
Nee. Kaarten van 100Mbit zijn downwards compatible, kunnen ook op 10Mbps. Dit gaat helemaal automatisch. Die dingen kosten trouwens maar zo'n 40 piek per stuk. Waarschijnlijk proberen ze je een dure 3com kaart aan te smeren.

2 kaartjes van 40 piek + een crosscable en je bent klaar.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 17:36
Verwijderd
je hebt ook complete network kit's voor ongeveer 100,-- heb je dan 2 kaarten+kabels en progje voor het te laten werken, site com, voor 300 of 200 heb je dacht ik ook eentje voor 4 users die heeft er dan ook nog een ethernet hubje bij zitten. info www.sitecom.nl ofzo denk ik (ja heb haast..)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten