Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2001, 14:21
tukkerboy
tukkerboy is offline
gvd vrijdag een boete voor het geluid van mijn puchie... kheb er net een nieuwe proma gp uitlaat onder, en volgens de lui bij de brommerzaak hoort dat ding zoveel kabaal te maken, hij was prima en hij zat er ook goed op blijkbaar...
maarre...weet iemand hoe ik de brommer minder geluid kan laten maken, of weet iemand of een leovinci kruluitlaat minder geluid maakt???
die wil ik namelijk anders maar aanschaffen..
Oud 09-10-2001, 15:32
Wasp
Wasp is offline
Standaard uitlaat nemen?

Sorry, maar als je je brommer opvoert, neem je nou eenmaal het risico gepakt te worden.
Oud 09-10-2001, 15:36
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Ik denk dat je noch nooit mijn ninja-ZX uitlaat heb gehoord man !
Ik moet em als ik de straat in kom uitzetten
Oud 10-10-2001, 14:33
Genesis
Genesis is offline
een raceuitlaat maakt natuurlijk altijd meer geluid als je standaard knalpot, maar wat je kan doen is even kijken of ie niet lekt bij de cilinder (maar neem aan dat je dat al gedaan hebt) Lekt ie daar niet: jammer dan..

Heb je mijn puchie nog nooit gehoord!!! Loopt ook wel ff 104 digitaal he (jaja, zal het er nog maar ff een keertje extra inwrijven ) En dat hoor je ook van een kilometer aankomen...

Genesis
Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 16:45
tukkerboy
tukkerboy is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Standaard uitlaat nemen?

Sorry, maar als je je brommer opvoert, neem je nou eenmaal het risico gepakt te worden.

daar zeur ik toch ook niet over??? ik vraag alleen of iemand weet wat er aan te doen is
Oud 10-10-2001, 18:54
Willy
Willy is offline
De krul uitlaat van leovinci viel het geluid wel mee (was wel meer dan standaard!!!)Alleen is een poos geleden dat ik die had dus weet het niet meer zeker.

ff reageren op die andere mijn tsx horen zo op school aankomen als ik het wijk inrijd Mag ook wel met een 70cc en een gianelli
Oud 10-10-2001, 21:37
Gilo
Gilo is offline
Citaat:
tukkerboy schreef:
gvd vrijdag een boete voor het geluid van mijn puchie... kheb er net een nieuwe proma gp uitlaat onder, en volgens de lui bij de brommerzaak hoort dat ding zoveel kabaal te maken, hij was prima en hij zat er ook goed op blijkbaar...
maarre...weet iemand hoe ik de brommer minder geluid kan laten maken, of weet iemand of een leovinci kruluitlaat minder geluid maakt???
die wil ik namelijk anders maar aanschaffen..

een einddemper erop plaatsen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 21:38
Gilo
Gilo is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
jezus zeg.. wat ben je nou voor een ARIE? We hebben het hier over een Puch en jij haalt je Ninja erbij.. vindt je het leuk om te patsen met je motor? GROW UP MEN !!

Met citaat reageren
Oud 11-10-2001, 18:40
ick
ick is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
ik heb 'n keer tegen 'n vriend van me uitlaatloos geracet, ik op 'n Vespa PK 50, automaat (alleen buis vande uitlaat over, rest deraf gesloopt, geen demper dus) hij op 'n PK 50 4-bak (ook 'n vespa) met 'n uitlaat die 2x zo hard de lucht liet lekken als dat die in de knalvanger gooide....

da's pas HERRIE!

Met citaat reageren
Oud 11-10-2001, 18:43
ick
ick is offline
maar ff over die puch.... heb je niet toevallig alle drukkamers verwijderd uit dat ding (zijn der 'n stuk of 6, bestaan uit schotjes aan 'n as die in 't midde zit)

met 1 drukkamer minder rijd ie optimaal (moet je wel 't standaardmodel uitlaat hebben)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2001, 14:16
Genesis
Genesis is offline
alles samenvattend: het is logisch dat je puch wat meer lawaai gaat maken, als je dr een raceuitlaat onder kwakt.. Controleer ff of ie lekt, zo niet, dan maakt ie ook niet teveel lawaai.

Vind jij van wel -> zet dan je originele knalpot er weer onder!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2001, 13:08
tukkerboy
tukkerboy is offline
ik begrijp dat dat logisch is, maar hoort hij zoveel geluid te maken dat ik er meteen een boete voor krijg???? hij is btw wel helemaal luchtdicht, heb hem nog maar twee weken, en heb het ook ff getest...
Oud 14-10-2001, 22:22
Genesis
Genesis is offline
ja dat zou inderdaad kunnen.. Een boete krijg je namelijk al vrij snel. Zelfs met een originele uitlaat maar dan zonder begrenzer kan je al ver boven het maximum zitten! Met een beetje raceuitlaat zit je er zeker weten boven.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 15-10-2001, 17:00
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:
ja dat zou inderdaad kunnen.. Een boete krijg je namelijk al vrij snel. Zelfs met een originele uitlaat maar dan zonder begrenzer kan je al ver boven het maximum zitten! Met een beetje raceuitlaat zit je er zeker weten boven.

Genesis

het maximaal toegestane is 97 decibel, da's te vergelijken met 'n tram die piepend de bocht door gaat als je der 2 meter naast staat (in amsterdam dan, daar zijn de trambanen BRAK!)

als je der 'n geluidsmeter naasthoud weet je zelf of je die boete terecht heb gekregen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 21:36
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
het maximaal toegestane is 97 decibel, da's te vergelijken met 'n tram die piepend de bocht door gaat als je der 2 meter naast staat (in amsterdam dan, daar zijn de trambanen BRAK!)

als je der 'n geluidsmeter naasthoud weet je zelf of je die boete terecht heb gekregen
nou hoe dat nou precies weet ik niet, maar weet wel dat die limiet niet overdreven is.. over het algemeen kom je dr met een standaard scooter net doorheen, en met een andere uitlaat over het algemeen niet..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten