Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2002, 11:56
Verwijderd
Hoe kun je je volledig ontspannen ? volledig tot rust komen ?

want ik ben de laatste tijd een beetje gestresseerd en ik kan de bron ervan niet aanpakken want het is iets dat gaat gebeuren dus daar kanniets aan gedaan worden en daarom is het nog niet sllecht

maar gewoon

hoe kan je je ontspannen ?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 12:29
mathfreak
mathfreak is offline
Misschien heb je hier iets aan: http://forum.scholieren.com/showthre...ght=ontspannen
Oud 29-12-2002, 14:40
Quiana
Quiana is offline
Proberen je verstand op 0 te zetten.
Douchen, naar een rustige plek gaan,
iets lezen, naar je lievelingsmuziek luisteren,
gewoon even alleen zijn..
Oud 29-12-2002, 17:50
Verwijderd
verschilt voor iedereen denk ik?

ikzelf: douchen, tv-kijken, lezen, of juist gaan sporten en slapen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:01
Balance
Balance is offline
ik denk dat afleiden de beste manier is om je helemaal te ontspannen.
Ik zou persoonlijk, denk ik, veel films kijken enzo, dan vergeet ik namelijk al snel wat er om me heen gebeurd.
Oud 29-12-2002, 18:46
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
kweenie echt.. als ik gestresst ben, ga ik nerveus doen.. met een pen klikken op school enzo.. daar word ik nou echt rustig van, voor de rest van de school werkt t helaas averechts..maarja, thuis doe k t ook.. pak ik een papier en ga ik dr op kladden, of ga ik met en pen ergens op hakken.. beetje vaag dus.. zo is dr ook lijm op t plafond gekomen.. maarja, t maakt ook niet zo heel; veel uit. ik word dr rustig van en daar gaat t om..

denk niet echt dat iedereen dr heel erg blij mee is als jij dat ook doet, denk ook niet dat iedereen dr rustig van word.. nouwja, msschien helpt t
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:26
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Rustige muziek luisteren, kaarsjes aan, wierook o.i.d aan, schrijven, stukje lopen, gewoon helemaal doen niks en op je bed liggen, douchen, in een heel warm bad met lekkere olie.......misschien zit er iets bruikbaars tussen...
Oud 30-12-2002, 00:00
Verwijderd
Een warm bad. Helaas hebben wij er geen, dus altijd als ik bij mn vriend ben zit ik daar in
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:41
Verwijderd
Een hele warme douche helpt.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 18:20
ekki
ekki is offline
ik heb 2 manieren (er zijn er natuurlijk nog meer, maar dit helpt wel bij mij):

- heel diep (zo diep als je kunt) door je neus inademen en heel langzaam weer door je mond uitademen.
- 'voelen' waar je voeten liggen, dan enkels, kuiten, knieën, bovenbenen, enz. Misschien zelfs nog wat gespecificeerder (dus meer onderdelen ertussen). Dus gewoon bedenken waar dat zit en ook voelen dat je die hebt. Als je dat langzaam doet, van boven naar beneden en weer van beneden naar boven, enz, dan kan je misschien wel behoorlijk ontspannen.
Het gaat er een beetje om dat je aan heel iets anders denkt dan waar je normaal aan denkt zeg maar.

Succes!
Oud 01-01-2003, 19:36
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik weet de oplossing. het heet mediteren voor beginners

nee niet gelijk doorscrollen. het werkt echt. heb ik geleerd van een echte yogist.

je zit op bed of een stoel het moet stil zijn. )je doet dit alles in je gedachte )je staat voor een schoolbord. je tekent een bloem op het bord met blaadjes. elke keer als er een gedachte opkomt dan veeg je het bord uit en teken je hem weer op nieuw als de bloem af is dan is je gedachte leeg. als je weer een gedachte hebt teken ej weer een bloem. als je dit vaak genoeg doet dan gaat het sneller om je hoofd leeg te maken al na de eerste keer heb je effect het werkt echt.

Regels voor berichten