Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2002, 13:15
Verwijderd
Ik had daarnet even een gesperk met een collega van me over hoe ik dingen waarneem .. het begon simpel erover dat als hij op vakantie gaat, hij dan ook dingen van zich af kan zetten (zoals het werk) en ik dus niet.

Zijn ontspanning is dus de vakantie..

Nu ben ik (ja ja, alweer) tot een conclusie gekomen over mezelf: ik 'moet' altijd per se over iets nadenken, want als ik dat niet doe verveel ik me kapot. Ook al ben ik met iets bezig, zoals de hond uitlaten, werken, of uitgaan .. ik denk *altijd* aan iets anders wat ik interessanter vind, omdat het werk of het uitgaan of wat dan ook eigenlijk, te saai is.

Daarom laten dingen mij ook niet los in de vakantie, omdat ik het denken over iets op zich leuker vind dan de dingen om mij heen.

Mij werd net nog verweten door hem dat ik uitgaan niet leuk vind, maar dat komt mede door dit. Ik stond daar in het danscafe en kwam op een idee over het oplossen van een probleem met mijn Apache configuratie op een server van mij (ging over virtual hosts en de chronologische volgorde die bepalend is voor de primaire host). Op zo'n moment wordt de omgeving irrelevant, het uitgaan onderligt het nadenken over het gegeven probleem..

Nadenken is mijn vorm van ontspanning, want als ik niets heb om over na te denken ga ik dood van de verveling .. gelukkig maar dat ik altijd wel iets heb om over na te denken

Is dit nou zo vreemd? Waarom begrijpen mensen dit niet? :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2002, 13:18
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik stond daar in het danscafe en kwam op een idee over het oplossen van een probleem met mijn Apache configuratie op een server van mij (ging over virtual hosts en de chronologische volgorde die bepalend is voor de primaire host).

Waarom is een gedachtengang als deze 'interessanter' als je omgeving op dat moment?
Oud 02-04-2002, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Waarom is een gedachtengang als deze 'interessanter' als je omgeving op dat moment?
Omdat de omgeving mij te weinig stof geeft om over na te denken? Ik wil graag puzzelen, speel graag met mijn gedachten .. mijn omgeving is eigenlijk niet zo interessant, de mensen ook niet .. maar die puzzel die ik op dat moment aan het oplossen ben wel

Eigenlijk staat dit in direct verband met mijn andere topic, over dat ik alles met tegenzin doe. Dat komt omdat het (algemene) me niet boeit, omdat ik het niet leuk / interessant genoeg vind..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:41
Digger3
Digger3 is offline
Ik ben het voor een groot deel met je eens, maar zeker niet altijd
Hangt van het gesprek af met mensen....
Oud 02-04-2002, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Digger3 schreef:
Hangt van het gesprek af met mensen....
Klopt, en daarmee hangt het weer van de mensen af. De meeste mensen zijn dus totaal niet boeiend
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:50
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Klopt, en daarmee hangt het weer van de mensen af. De meeste mensen zijn dus totaal niet boeiend

Tja maar Marc,niet iedereen is zo boeiend als jou hé *ahum* *kuch* *kuch*
Maar goed,zoals ik al eerder heb gezegd,je moet je open stellen voor andere mensen.
Als je iedereen met een beetje een andere gedachtengang niet boeiend vind,dan is bijna niemand boeiend voor jou,en is het erg moeilijk om mensen te vinden die wel boeiend zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Tja maar Marc,niet iedereen is zo boeiend als jou hé *ahum* *kuch* *kuch*
Ik zeg niet dat ik boeiend ben, maar de problemen waar ik me mee bezighoud vind ik wel boeiender dan mensen op zich..

Citaat:
Maar goed,zoals ik al eerder heb gezegd,je moet je open stellen voor andere mensen.
Als je iedereen met een beetje een andere gedachtengang niet boeiend vind,dan is bijna niemand boeiend voor jou,en is het erg moeilijk om mensen te vinden die wel boeiend zijn.
Moeten mensen per se boeiend zijn lieverd *?*

Over het algemeen speel ik wel op ze in hoor, maar op het moment dat ik iets anders leuker vind, *ben* ik er ff niet meer .. omdat ik dat andere interessanter vind..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:03
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik zeg niet dat ik boeiend ben, maar de problemen waar ik me mee bezighoud vind ik wel boeiender dan mensen op zich..

Hmm das geen goede instelling

Citaat:

Moeten mensen per se boeiend zijn lieverd *?*
Ik vindt van niet,tenminste mensen moeten je natuurlijk wel een beetje interesseren,maar op zich lekker belangrijk,iedereen is op zekere hoogte wel boeiend.
Maar jij zei het!Dat mensen niet boeiend voor je zijn

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Dat mensen niet boeiend voor je zijn
Niet genoeg nee. Waarom denk je anders dat ik het een hele tijd lang niet eens merkte dat ik alleen ben / was?

Ik kwam er pas vorig jaar achter dat ik al pakweg 4 jaar geen vrienden meer heb. Simpelweg omdat werk / studie / computers interessanter waren..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:20
Digger3
Digger3 is offline
Ik vind iedereen boeiend genoeg, waarmee ik een normaal mee kan praten of iets moeilijks of iets vaags en niet gelijk mensen die alles grappig moeten gaan maken enso. Ik ben heel makkelijk *kuch*
Soms heb ik geen zin om me even te interesseren in anderen en soms weer wel en zo denkt iedereen erover.
Oud 02-04-2002, 14:23
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Niet genoeg nee. Waarom denk je anders dat ik het een hele tijd lang niet eens merkte dat ik alleen ben / was?

Ik kwam er pas vorig jaar achter dat ik al pakweg 4 jaar geen vrienden meer heb. Simpelweg omdat werk / studie / computers interessanter waren..

Hmm tja...is echt niet goed.
Oke,ik heb ook geen vrienden meer,maar bij mij komt het door hele andere dingen.
Het was niet dat ik andere dingen belangrijker vond dan hun,het was dat zij andere dingen belangrijker vonden dan mij.
Als ik jou was zou ik er echt aan gaan werken hoor,het is niet goed als je altijd maar met 1 ding in je hoofd loopt,dat dat het enige is wat je interessant vind,en dat de rest je eigenlijk niet veel kan schelen

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:26
Verwijderd

ik denk *altijd* aan iets anders wat ik interessanter vind

dan doe je dus nooit iets interessants, ben je nooit "blij" etc.

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:26
Verwijderd
en verveel je je altijd...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Als ik jou was zou ik er echt aan gaan werken hoor,het is niet goed als je altijd maar met 1 ding in je hoofd loopt,dat dat het enige is wat je interessant vind,en dat de rest je eigenlijk niet veel kan schelen
Wat wou je daar nou aan doen?

Het is wel minder geworden .. toen ik een jaar of 16 / 17 was, was ik soms helemaal afwezig .. deed ik 3 a 4 dagen niks anders dan computeren .. had niet eens tijd om echt te gaan eten, mij te wassen, slapen, of wat dan ook..

Die tijd is gelukkig voorbij maar toen begon het, toen ging het goed fout. Vergeleken met toen ben ik nu heel normaal, maar dat neemt niet weg dat het interesse er nog steeds is, dat ik nog steeds eraan denk..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:30
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:
en verveel je je altijd...
Nee hoor, want door het denken aan iets anders verveel ik me niet meer
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:33
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Wat wou je daar nou aan doen?

Het is wel minder geworden .. toen ik een jaar of 16 / 17 was, was ik soms helemaal afwezig .. deed ik 3 a 4 dagen niks anders dan computeren .. had niet eens tijd om echt te gaan eten, mij te wassen, slapen, of wat dan ook..

Die tijd is gelukkig voorbij maar toen begon het, toen ging het goed fout. Vergeleken met toen ben ik nu heel normaal, maar dat neemt niet weg dat het interesse er nog steeds is, dat ik nog steeds eraan denk..

Ik zeg ook niet dat het slecht is dat je daar interesse in hebt.
Het is juist goed als je je ergens in interesseert
Maar pas op dat je je niet (weer) isoleert van alles en iedereen,en probeer dat als je een keer niet achter de pc zit,er niet steeds overna te denken.

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Maar pas op dat je je niet (weer) isoleert van alles en iedereen,en probeer dat als je een keer niet achter de pc zit,er niet steeds overna te denken.
Totale isolatie is niet meer mogelijk. Mede door mijn werk moet ik er altijd enigszins verzorgd uitzien, mij kunnen presenteren tegenover klanten, enzovoorts..

Toen had ik nog zoiets als schoolvakanties .. en die waren nooit goed voor me eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:38
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Totale isolatie is niet meer mogelijk. Mede door mijn werk moet ik er altijd enigszins verzorgd uitzien, mij kunnen presenteren tegenover klanten, enzovoorts..

Toen had ik nog zoiets als schoolvakanties .. en die waren nooit goed voor me eigenlijk

Ja maar dat bedoel ik niet echt,hmm nevermind

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Ja maar dat bedoel ik niet echt,hmm nevermind
Hoe wordt iets interessant wat je eigenlijk niet interessant vind?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:48
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Hoe wordt iets interessant wat je eigenlijk niet interessant vind?

Hmm je hoeft dingen ook niet interessant te vinden,maar het gaat erom dat je moet zorgen dat niet heel je leven alleen maar om computers enzo draait (don't take this the wrong way )

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
(don't take this the wrong way )
Ik schaam me niet voor mezelf

Anyhoo, ik wil iets gaan proberen in verband met de pijn die de laatste tijd weer erger wordt in mijn armen .. en dat is om 3 dagen niet meer op het forum te komen en ook rustig aan te doen met mail.

Ik heb namelijk weinig te doen op het werk, dus kan ik ervoor zorgen dat ik deze week niet meer echt achter de computer hoef en dat heb ik ook hard nodig vrees ik.

Dus ja, ik wens je alvast een prettig weekend
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:58
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik schaam me niet voor mezelf

Anyhoo, ik wil iets gaan proberen in verband met de pijn die de laatste tijd weer erger wordt in mijn armen .. en dat is om 3 dagen niet meer op het forum te komen en ook rustig aan te doen met mail.

Ik heb namelijk weinig te doen op het werk, dus kan ik ervoor zorgen dat ik deze week niet meer echt achter de computer hoef en dat heb ik ook hard nodig vrees ik.

Dus ja, ik wens je alvast een prettig weekend

Hehe nou sterkte dan,met je arm enzo
Fijne week en fijn weekend....

Celesta,die NU echt de zon in gaat
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 17:20
noukkk
noukkk is offline
tsja heb ik precies hetzelfde, niemand begrijpt het, mijn ontspanning haal ik uit het overdenken van de dingen die me bezig houden
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 17:57
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
******** schreef:
Is dit nou zo vreemd?

neej hoor.

Waarom begrijpen mensen dit niet? :/

weet ik niet (stof om over te denken )

[/B]
mja denken is idd een prettige bezigheid hoewel ik het meestal wel leuker vind dat de dingen om me heen vind in interactie met mensen toch een stuk fijner dan in me eentje een eindje weg denken.

Reageren

Regels voor berichten