Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2001, 14:12
C'est moi!
C'est moi! is offline
Ik heb een Philips CDRW800 Series brander, die toch echt 8x zou moeten kunnen branden, maar hij haalt hooguit 4x. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
Oud 03-10-2001, 15:42
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Met welk programma brand je?
Oud 03-10-2001, 17:06
Verwijderd
wat een overdosis aan informatie geef je..

- welk OS
- welk brandprogramma
- welke brandmethode
- je configuratie m.b.t. de IDE-kanalen en de eigenschappen (DMA ja ofte nee, bijvoorbeeld)
- welk type media
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 17:19
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
wat een overdosis aan informatie geef je..

- welk OS
- welk brandprogramma
- welke brandmethode
- je configuratie m.b.t. de IDE-kanalen en de eigenschappen (DMA ja ofte nee, bijvoorbeeld)
- welk type media

Win ME, alle brandprogramma's hebben dat probleem, en eigenlijk alle soorten van branden(disc-at-once, track-at-once ed, als je dat bedoelt) gaan langzaam, en als ik DMA wil enablen zegt windows dat de hardware dat niet ondersteund.

Oud 03-10-2001, 17:45
Verwijderd
Citaat:
C'est moi! schreef:
Win ME, alle brandprogramma's hebben dat probleem, en eigenlijk alle soorten van branden(disc-at-once, track-at-once ed, als je dat bedoelt) gaan langzaam, en als ik DMA wil enablen zegt windows dat de hardware dat niet ondersteund.
ik bedoelde qua brandmethodes meer on the fly of niet..

wat probeer je te branden? iets vanaf je HD? of probeer je een kopietjes te maken van CD's? -- indien het laatste het geval is moet je het probleem zoeken bij je CDROM-speler; die is dan domweg te beroerd om 600kB/s bij te houden.. mocht je vanaf je HD proberen te branden; weet je zeker dat je een CD-R hebt die 8x ondersteund? en weet je zeker dat het geen CD-RW is?

enfin, dan de DMA-kwestie.. het zou kunnen zijn dat jouw apparaat in de BIOS bij het corresponderende IDE-kanaal op 'AUTO' staat.. dat zou je kunnen proberen op PIO Mode 4 te zetten, het wil nog wel eens zijn dat je dan wél DMA aan kunt vinken..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 17:45
Verwijderd
Krijg je een melding dat de hardware het niet ondersteund, of krijg je een melding dat dit 'ongewenste gevolgen kan hebben voor de hardware. Neem contact op met uw leverancier om te zien of uw apparaat deze functie ondersteunt.'?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 17:48
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
nare man schreef:
Krijg je een melding dat de hardware het niet ondersteund, of krijg je een melding dat dit 'ongewenste gevolgen kan hebben voor de hardware. Neem contact op met uw leverancier om te zien of uw apparaat deze functie ondersteunt.'?

dat laatste
Oud 03-10-2001, 17:58
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
ik bedoelde qua brandmethodes meer on the fly of niet..

wat probeer je te branden? iets vanaf je HD? of probeer je een kopietjes te maken van CD's? -- indien het laatste het geval is moet je het probleem zoeken bij je CDROM-speler; die is dan domweg te beroerd om 600kB/s bij te houden.. mocht je vanaf je HD proberen te branden; weet je zeker dat je een CD-R hebt die 8x ondersteund? en weet je zeker dat het geen CD-RW is?

enfin, dan de DMA-kwestie.. het zou kunnen zijn dat jouw apparaat in de BIOS bij het corresponderende IDE-kanaal op 'AUTO' staat.. dat zou je kunnen proberen op PIO Mode 4 te zetten, het wil nog wel eens zijn dat je dan wél DMA aan kunt vinken..

On the fly is toch als je een cd kopieert? dat doe ik niet. Maar ik heb het in alle gevallen, de brander gaat gewoon niet sneller, of ik nou een kopietje maak of dat ik vanaf de harde schijf brand, het gaat allemaal te langzaam. En ik heb DMA nu wel aanstaan, ondanks de foutmelding, en de computer doet het gewoon.
Oud 03-10-2001, 18:03
Verwijderd
Citaat:
C'est moi! schreef:
dat laatste

ooh, dan kun je 'm volgens mij negeren en gewoon op DMA zetten.. maar helemaal zeker weten doe ik dat niet, maar dat het schade kan veroorzaken lijkt me héél sterk, ik vermoed dat in het ergste geval Windows hem bij een reboot terugzet op niet-DMA

Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 18:04
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
ooh, dan kun je 'm volgens mij negeren en gewoon op DMA zetten.. maar helemaal zeker weten doe ik dat niet, maar dat het schade kan veroorzaken lijkt me héél sterk, ik vermoed dat in het ergste geval Windows hem bij een reboot terugzet op niet-DMA
Maar nu zou ie dus wel 8-speed moeten branden? En moet alleen de harde schijf in DMA-mode of alles?

------------------
Ik ben niet doof, ik negeer je gewoon!!

[Dit bericht is aangepast door C'est moi! (03-10-2001).]
Oud 03-10-2001, 18:05
Verwijderd
Citaat:
C'est moi! schreef:
On the fly is toch als je een cd kopieert? dat doe ik niet. Maar ik heb het in alle gevallen, de brander gaat gewoon niet sneller, of ik nou een kopietje maak of dat ik vanaf de harde schijf brand, het gaat allemaal te langzaam. En ik heb DMA nu wel aanstaan, ondanks de foutmelding, en de computer doet het gewoon.
[/B]
yep, on the fly wil zeggen zonder tussenkomst van een image (op HD), dus direct van bron naar doel..

en wat bedoel je precies met 'gaat niet sneller'? kun je in de brandsoftware niet kiezen voor 8x? mocht dat wél zo zijn, en de brandsoftware schakelt zélf terug naar 4x, heb je wel 8x-gegarandeerde CD-R's? en weet je zéker dat je een CD-R gebruikt, en geen CD-RW?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 18:08
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
yep, on the fly wil zeggen zonder tussenkomst van een image (op HD), dus direct van bron naar doel..

en wat bedoel je precies met 'gaat niet sneller'? kun je in de brandsoftware niet kiezen voor 8x? mocht dat wél zo zijn, en de brandsoftware schakelt zélf terug naar 4x, heb je wel 8x-gegarandeerde CD-R's? en weet je zéker dat je een CD-R gebruikt, en geen CD-RW?

Nero zegt zelf dat de hardware het niet ondersteunt, en ik gebruik altijd 8x CDR, nu zelfs 12x CDR.

Oud 03-10-2001, 18:26
Verwijderd
Citaat:
C'est moi! schreef:
Nero zegt zelf dat de hardware het niet ondersteunt, en ik gebruik altijd 8x CDR, nu zelfs 12x CDR.
[/B]
nero vind dat dat niet ondersteund wordt.. hm, vaag.. weet je zeker dat het een CDRW800 is? -- een 8x brander moet gewoon op 8x kunnen branden..

wat zeggen andere brandprogramma's? hetzelfde?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 10:00
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
nero vind dat dat niet ondersteund wordt.. hm, vaag.. weet je zeker dat het een CDRW800 is? -- een 8x brander moet gewoon op 8x kunnen branden..

wat zeggen andere brandprogramma's? hetzelfde?

Easy CD Creator, doet gewoon 2 seconden over 1 seconde, dus als ie zegt dat het nog 3 minuten duurt, dan duurt het nog (minimaal) 6 minuten.
Oud 04-10-2001, 10:28
Verwijderd
Citaat:
C'est moi! schreef:
Easy CD Creator, doet gewoon 2 seconden over 1 seconde, dus als ie zegt dat het nog 3 minuten duurt, dan duurt het nog (minimaal) 6 minuten.
dus je bent 10 minuten bezig ongeveer met het branden van een volle CD?

10 minuten, da's 600 seconden, 680MB (de grootte van je CD) deel je door 600 seconden, en je komt op 1.13MB/s uit.. 8x branden wil zeggen 1.2MB/s, dus dat klopt gewoon hoor.. je brandt weldegelijk op 8x.. dat je niet aan 1.2 komt is te wijten aan tijd die je kwijt bent aan de lead-in en lead-out (dat is nauwelijks data, maar wel tijd)..

dus.. het klopt.. trouwens, sommige programma's geven niet aan dat ze de lead-in of lead-out aan het schrijven zijn, dus misschien dat het daardoor lijkt dat het langzamer gaat?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 11:10
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
dus je bent 10 minuten bezig ongeveer met het branden van een volle CD?

10 minuten, da's 600 seconden, 680MB (de grootte van je CD) deel je door 600 seconden, en je komt op 1.13MB/s uit.. 8x branden wil zeggen 1.2MB/s, dus dat klopt gewoon hoor.. je brandt weldegelijk op 8x.. dat je niet aan 1.2 komt is te wijten aan tijd die je kwijt bent aan de lead-in en lead-out (dat is nauwelijks data, maar wel tijd)..

dus.. het klopt.. trouwens, sommige programma's geven niet aan dat ze de lead-in of lead-out aan het schrijven zijn, dus misschien dat het daardoor lijkt dat het langzamer gaat?

ceedeetje in 10 minuten Nee dat wil ik nou juist, maar dat lukt me niet. Dat met die minuten was gewoon een voorbeeldje. Hij doet alsof hij 8x brandt, maar gaat in werkelijkheid 2x zo langzaam.

Ik heb trouwens DMA nu ingeschakeld, ondanks die boodschap, en alles doet het nog prima, en ik heb nog niet gebrand, dus wie weet is het nu eindelijk goed.

Oud 04-10-2001, 11:39
Verwijderd
*zucht*

hoe lang duurt het branden van een CD op wélke snelheid nou bij jou.. even iets concreter..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 10:47
C'est moi!
C'est moi! is offline
Als ik van mp3'tjes een gewone audio cd wil maken, duurt dat ongeveer 3 kwartier, of ik hem nou op 8x zet of op 4x
Oud 05-10-2001, 11:41
Verwijderd
Citaat:
C'est moi! schreef:
Als ik van mp3'tjes een gewone audio cd wil maken, duurt dat ongeveer 3 kwartier, of ik hem nou op 8x zet of op 4x
3 kwartier.. dan lijkt 1x branden me het meest waarschijnlijk..

goed, ik heb echt geen idee meer.. misschien is het handig als je eens een telefoontje geeft naar je PC-boer ofzo..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2001, 11:51
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

goed, ik heb echt geen idee meer.. misschien is het handig als je eens een telefoontje geeft naar je PC-boer ofzo..

Ik heb nu DMA aanstaan, en ik heb dat nog niet geprobeerd, dus misschien issie nu sneller.

Oud 05-10-2001, 18:03
Verwijderd
Citaat:
C'est moi! schreef:
Citaat:
Dobermann schreef:

Ik heb nu DMA aanstaan, en ik heb dat nog niet geprobeerd, dus misschien issie nu sneller.

ga daar maar niet vanuit..

je brandt op de snelheid die het brandprogramma aangeeft.. niet sneller, niet langzamer..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2001, 17:55
ick
ick is offline
ik heb ook een Phillips CDRW 800 series, en die diet 't perfect, maximaal 'n kwartier voor 'n volle cd te kopie-en, ik denk dat 't echt aan je instellingen ligt... overigens, hij brand hier ook 8x op "4x compatible" cdtjes, dus dat maakt denk ik niezzo veel uit
Met citaat reageren
Oud 06-10-2001, 18:21
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:
ik heb ook een Phillips CDRW 800 series, en die diet 't perfect, maximaal 'n kwartier voor 'n volle cd te kopie-en, ik denk dat 't echt aan je instellingen ligt... overigens, hij brand hier ook 8x op "4x compatible" cdtjes, dus dat maakt denk ik niezzo veel uit
jawel, want sommige 4x compatible CD-R's hebben dat in de ATIP opgenomen, de ATIP wordt gelezen door brandsoftware en die beperkt automatisch de snelheid tot maximaal 4x..

Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 18:52
C'est moi!
C'est moi! is offline
Kan het trouwens ook nog te maken hebben met hoe de IDE kabels zijn aangesloten?
Oud 07-10-2001, 18:57
Verwijderd
Citaat:
C'est moi! schreef:
Kan het trouwens ook nog te maken hebben met hoe de IDE kabels zijn aangesloten?

nee

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2001, 16:21
r3891
r3891 is offline
ik weet niet of je het andwoord al heb maar je moet als je Easy CD Creator gebruikt een update halen voor die brander dat ken je doen op www.roxio.com
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 15:49
The Iceman
The Iceman is offline
Citaat:
C'est moi! schreef:

Zet je eerst de mp3tjes zelf om naar wav bestanden en brand je de wav bestanden of laat je het programma de mp3s decoderen? In het laatste geval, ligt daar uw probleem.
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 17:02
Verwijderd
Citaat:
The Iceman schreef:

Zet je eerst de mp3tjes zelf om naar wav bestanden en brand je de wav bestanden of laat je het programma de mp3s decoderen? In het laatste geval, ligt daar uw probleem.
inderdaad, dat is nog een mogelijkheid die ik over het hoofd heb gezien.. hoewel, wanneer hij/zij on the fly decodeert zou dat nog geen hol uit moeten maken..

en dan zit er trouwens wel een verdomd trage codec in die brandprogramma's; met Nero werkt alles naar behoren OTF

Met citaat reageren
Oud 20-10-2001, 11:15
Rutger
Rutger is offline
kan zijn dat de cd's die je gebruikt max. 4 speed ondersteunen..
Reageren

Regels voor berichten