Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2003, 15:45
sas_andrea
sas_andrea is offline
Je bent in een discotheek, je voelt je niet zo lekker, hebt een vaag voorgevoel dat er iets naars gaat gebeuren. En ja hoor, voordat je t doorhebt wordt je vriend een paar keer goed op zn muil geslagen. --> gevecht.

Ik ben gewoon weggelopen. Kon t niet aan zien. Heb er iemand proberen bij te halen, maar toen was t alweer voorbij. Toen gebeurde t nog een keer maar toen met een groepje die mn vriend gingen slaan. Toen kwamen gelukkig mensen van de discotheek er tussen.
Voelde me echt zo klote. Ik was de enige nuchtere persoon in dat hele gebouw. Iedereen die stom doet, mensen die anderen gaan slaan omdat ze bezopen zijn en zin hebben om te vechten...

Wat zou jij nou doen?
Oud 01-01-2003, 15:47
Verwijderd
Ik denk dat ik er wat van zou zeggen, maar dat hangt natuurlijk ook een beetje aan het postuur van beide heren af . Anders zou ik m'n mobiel pakken en dreigen dat ik de politie bel oid.
Oud 01-01-2003, 15:55
sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
perseus schreef:
Ik denk dat ik er wat van zou zeggen, maar dat hangt natuurlijk ook een beetje aan het postuur van beide heren af . Anders zou ik m'n mobiel pakken en dreigen dat ik de politie bel oid.
nou sterk gebouwd... van die gozers die helemaal dronken en stoned zijn, denken de wereld aan te kunnen. IQ van een hoopje stront... Ja, ik wou er ook wat van zeggen, maar ja. als ik meteen weggeduwd wordt heeft dat weinig zin. Dan maar weglopen en hopen dat andere mensen er tussen gaan... (natuurlijk ook een beetje de shock die meespeelt...)
Oud 01-01-2003, 16:00
Verwijderd
Hmm, tsja Silke. Ik denk dat het in jouw geval gewoon het juiste was afstand te nemen van het gebeuren. Je kan er moeilijk tussen gaan springen, dan slaan ze je alleen maar verrot.

Ik weet zelf niet precies wat ik zou doen. Het is typisch iets wat ik eerst moet meemaken, voordat ik er een uitspraak over durf te doen. Al weet ik 1 ding: als ik echt om iemand geef en iemand zit er met zijn tengels aan, dan word ik uiterst agressief. Geen idee wat er dan gebeurt..

Maar je deed niets fout iig. Die gozers waren gewoon lomp en zwaar dronken.
Oud 01-01-2003, 16:03
Verwijderd

Nou ja, je kunt dan weinig doen idd...
Als ik er zo overnadenk, theoretisch gezien...ik zou iig zorgen dat hij dan niet terug gaat vechten en hem meetrekken en weggaan, want ja, blijven is dan alleen maar gevaarlijk.
De mensen van de discotheek/uitsmijters waarschuwen, etc.

Wel rot, zo op 1 januari
Oud 01-01-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
sas_andrea schreef:
nou sterk gebouwd... van die gozers die helemaal dronken en stoned zijn, denken de wereld aan te kunnen. IQ van een hoopje stront... Ja, ik wou er ook wat van zeggen, maar ja. als ik meteen weggeduwd wordt heeft dat weinig zin. Dan maar weglopen en hopen dat andere mensen er tussen gaan... (natuurlijk ook een beetje de shock die meespeelt...)
Dan zou ik ook gewoon weglopen...
Oud 01-01-2003, 16:07
Verwijderd
Ja, het is altijd erg moeilijk om te bepalen wat je in zo'n situatie kunt doen. Als het echt een groep is, kun je er verder weinig aan doen behalve inderdaad zoals jij al deed, personeel of andere mensen erbij halen...het is niet te doen om in je eentje een groep van iemand af te houden, hoewel een meisje dan misschien nog meer kans heeft dan een jongen als ze er gewoon tussenspringt. Als je je als jongen ermee bemoeit is de kans dat je een ros op je smoel krijgt best wel groot, een meisje wordt toch veel minder snel geslagen...

Ik weet zelf niet echt wat ik zou doen, heb nog nooit in zo'n situatie gezeten...als ik nuchter ben zou ik zo snel mogelijk personeel erbij halen denk ik of proberen die jongens ervan af te trekken, als ik zelf ook aangeschoten of dronken ben zou ik waarschijnlijk wel zo dom zijn om zelf ook mee te gaan knokken...
Oud 01-01-2003, 16:57
Justice
Justice is offline
Dit zijn situaties waar je eigenlijk maar 1 ding kan gaan doen, personeel erbij halen en de politie bellen.

Als je er namelijk als "normaal" persoon tussen gaat staan met de woorden "wat is hier aan de hand" of zo iets dergelijks dan krijg je er zelf vaak ook een op je muil (is een klasgenoot overkomen toen hij uitging, een knie tegen zijn gezicht, en zo zijn er wel meer dingen die je daarover hoort).

Je wint het toch niet, en als je niet met een hele groep uit gaat (/me is altijd met zeker 6 man uit) dan kun je al helemaal weinig.

Ikzelf? was ik in mijn uppie dan had ik security gehaald, was ik met een club dan had ik deze gemobiliseerd om onze vriend te ontzetten (voor het geval ze het nog niet in de gaten hadden)
Oud 01-01-2003, 17:19
Verwijderd
als ik een voorgevoel heb, klopt t altijd, en dan zeg ik t tegen mijn vriend en zijn we al weg voordat er uberhaupt(hoop ik) iets kon gebeuren.

Maar als er iets gebeurd dan sla ik lekker met mijn vriend mee(heb goede vuisten) ik laat niemand waar ik om geef in elkaar slaan, dat komt voor in mijn woordenboek,of we beuren allebei knallen of allebei niet!
Oud 01-01-2003, 17:23
Tom
Tom is offline
Altijd een uitsmijter erbij halen. Die lui die gaan vechten verpesten het alleen voor de rest, die moeten zo snel mogelijk de deur uit.
Oud 01-01-2003, 17:49
sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

Maar als er iets gebeurd dan sla ik lekker met mijn vriend mee(heb goede vuisten) ik laat niemand waar ik om geef in elkaar slaan, dat komt voor in mijn woordenboek,of we beuren allebei knallen of allebei niet!
ja, ik zou ook graag mee willen slaan hoor. maar als jongens dronken zijn, en dan heb ik t niet over een 1 of ander watje maar jongens die zelf wel een paar goede vuisten hebben, slaan gerust ook meisjes. 1 goede klap van zo iemand en ik lig daar ko. dat risico loop ik liever niet. niet in een discotheek iig.
en om nou zelf mee te gaan doen, ja... voor mij is t de bedoeling t te laten stoppen niet te bevorderen.
Oud 01-01-2003, 17:59
Studentje
Studentje is offline
Ik kan er niet echt een zinnige uitspraak over doen. Het zal van de situatie, het aantal glazen drank en van nog wat dingen afhangen...
Oud 01-01-2003, 18:09
Verwijderd
Citaat:
sas_andrea schreef:
ja, ik zou ook graag mee willen slaan hoor. maar als jongens dronken zijn, en dan heb ik t niet over een 1 of ander watje maar jongens die zelf wel een paar goede vuisten hebben, slaan gerust ook meisjes. 1 goede klap van zo iemand en ik lig daar ko. dat risico loop ik liever niet. niet in een discotheek iig.
en om nou zelf mee te gaan doen, ja... voor mij is t de bedoeling t te laten stoppen niet te bevorderen.
dronken of niet, meisjes (terug) slaan doen meerdere jongens, maar dan blijf je toch ook niet altijd binnen zitten kniespelen, bang dat er iets gebeurd, en in een discotheek kun altijd wel een kruk pakken oid en dat ff op hun hoofd deponeren(mochten ze erg sterk zijn en t uit de hand lopen)

Maar je gaat toch niet bang toekijken hoe je vriend in elkaar geslagen wordt, kom op zeg.
Oud 01-01-2003, 18:13
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
dronken of niet, meisjes (terug) slaan doen meerdere jongens, maar dan blijf je toch ook niet altijd binnen zitten kniespelen, bang dat er iets gebeurd, en in een discotheek kun altijd wel een kruk pakken oid en dat ff op hun hoofd deponeren(mochten ze erg sterk zijn en t uit de hand lopen)

Maar je gaat toch niet bang toekijken hoe je vriend in elkaar geslagen wordt, kom op zeg.
Jij oordeelt wel heel hard over iets waar je helemaal niet bij was. En het is in de meeste gevallen echt veel slimmer om uitsmijters oid te roepen dan zelf met krukken gaan lopen meppen en iemand halfdood slaan.
Oud 01-01-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef:
Jij oordeelt wel heel hard over iets waar je helemaal niet bij was. En het is in de meeste gevallen echt veel slimmer om uitsmijters oid te roepen dan zelf met krukken gaan lopen meppen en iemand halfdood slaan.
ja ze vraagt toch wat ik zou doen, dat is iig niet afwachten, dat is echt iets waar ik lijnrecht tegenover sta, en ok, soms is dat inderdaad t beste, maar daar zou ik niet aan denken als mijn vriend in elkaar wordt geslagen.

en al roep je er zo 1 bij, dan gooien ze die gasten buiten en dan blijven die vaak wel buiten staan totdat je er naar buiten komt hoor, daarmee los je net zo weinig op, je verplaatst alles naar buiten.
Oud 01-01-2003, 19:02
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik heb het 1x meegemaakt. Het hangt natuurlijk af van de situatie..Ik ben er dus tussen gestaan! Ik was zo boos en heb ontzettend tegen de dader staan schreeuwen. Dat voelde goed
Oud 01-01-2003, 19:10
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik zou proberen mijn vriend daar weg te halen, hem gewoon meetrekken ofzo...

*haat jongens die agressief worden van drank*
Oud 01-01-2003, 19:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik zou ook mijn vriend eruit trekken en proberen tot bedaren te brengen en weg te houden van die jongens.

vreselijk dat dit soort dingen gebeuren. ik kan er ook absoluut niet tegen.
Oud 01-01-2003, 19:50
Lilything
Lilything is offline
tjsah.....

je zegt gauw van: ik spring tussen beide en ik red de hele wereld wel even

maar kbedoel dat doe je toch niet,
je rent echt wel weg als meisje zijnde
en wat moet je anders?

ik ben machteloos dan
ik ben klein & heb weinig spiertjes
en tegen een bulldozer kan ik niet op......
hoe kut ik me ook erover voel
ik zou niet op durven komen voor mijn vriend dan......

gewoon omdat dat niks helpt eigenlijk,
je kunt beter een uitsmijter halen....

knuffels.....
Oud 01-01-2003, 21:04
Yolcu
Yolcu is offline
Ik zou júist niet weglopen. Ik zou ertussen springen, en m'n vriend er tussenuit trekken, en dan naar een andere disco gaan ofzo. Anders komt er later op de avond toch weer rotzooi, en als je een uitsmijter gaat halen, en de vechters worden eruitgegooid, dan wordt m'n vriend er ook uit gegooid, en dan is er een grote kans dat het gevecht buiten door gaat. Daar heb ik weinig zin in..
Oud 01-01-2003, 22:54
Verwijderd
Politie bellen als het uit de hand loopt, mobiel altijd bij me.
Oud 01-01-2003, 23:03
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Ik zou proberen er tussen te springen maar ja.. ik ben maar 1.63 en echt niet sterk dus ben bang dat het weinig uit zal halen. Maar iig proberen denk ik.
Oud 02-01-2003, 00:00
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
******** schreef:
Hmm, tsja Silke. Ik denk dat het in jouw geval gewoon het juiste was afstand te nemen van het gebeuren. Je kan er moeilijk tussen gaan springen, dan slaan ze je alleen maar verrot.

Ik weet zelf niet precies wat ik zou doen. Het is typisch iets wat ik eerst moet meemaken, voordat ik er een uitspraak over durf te doen. Al weet ik 1 ding: als ik echt om iemand geef en iemand zit er met zijn tengels aan, dan word ik uiterst agressief. Geen idee wat er dan gebeurt..

Maar je deed niets fout iig. Die gozers waren gewoon lomp en zwaar dronken.
idd, ik ook, allé, uiterst agressief niet, eerder met woorden dan met daden en als ze daar op ingaan, tja... Maar met agressief bedoel ik niet dingen uitlokken, gewoon zeggen waar 't op staat en vragen of ze de f*ck weg willen gaan, of naar security gaan als ze echt met veel zijn...
Oud 02-01-2003, 10:55
twim
twim is offline
Waarschijnlijk ben ik dan weer stom genoeg om er tussen te springen.

En aangezien het hier over zinloos geweld gaat wil ik ff het volgende kwijt.

Ik vind dat je voor je vriend(inn)en moet opkomen. En tegenwoordig moet je dan banger zijn voor een aanklacht dan voor een paar rake klappen. Ik persoonlijk vind dat je, zeker als jongen, altijd voor je vrienden op moet komen. In de tijd dat jij weg bent en niks doet kan het voor hem in het ergste geval al te laat zijn. En om eerlijk te zijn zou ik er beter mee kunnen leven
als ik zelf iets op liep en die vriend niks ernstigs. Dan dat ik wegliep en hij dood is. Dood klinkt misschien erg groot maar kijk maar naar alle vorige slachtoffers.

grtz
Oud 02-01-2003, 11:56
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Neophyte schreef:
Waarschijnlijk ben ik dan weer stom genoeg om er tussen te springen.

En aangezien het hier over zinloos geweld gaat wil ik ff het volgende kwijt.

Ik vind dat je voor je vriend(inn)en moet opkomen. En tegenwoordig moet je dan banger zijn voor een aanklacht dan voor een paar rake klappen. Ik persoonlijk vind dat je, zeker als jongen, altijd voor je vrienden op moet komen. In de tijd dat jij weg bent en niks doet kan het voor hem in het ergste geval al te laat zijn. En om eerlijk te zijn zou ik er beter mee kunnen leven
als ik zelf iets op liep en die vriend niks ernstigs. Dan dat ik wegliep en hij dood is. Dood klinkt misschien erg groot maar kijk maar naar alle vorige slachtoffers.

grtz
Inderdaad, je hoort je vrienden te helpen. Maar dan mag je ook van je vrienden verwachten dat proberen niet in dit soort situaties te komen. En als iemand door vijf anderen in elkaar geslagen wordt, zal het bijzonder weinig verschil maken als jij gaat helpen.
Oud 02-01-2003, 12:06
twim
twim is offline
Citaat:
Studentje schreef:
En als iemand door vijf anderen in elkaar geslagen wordt, zal het bijzonder weinig verschil maken als jij gaat helpen.
Misschien, Misschien niet.
Voor goede vrienden ben IK bereid om die gok te nemen. Omdat ik weet dat zij dat ook voor mij zouden doen. En zoals ik al eerder zei:

Citaat:
Neophyte schreef:
En om eerlijk te zijn zou ik er beter mee kunnen leven
als ik zelf iets op liep en die vriend niks ernstigs. Dan dat ik wegliep en hij dood is.
Oud 02-01-2003, 14:07
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Neophyte schreef:
Misschien, Misschien niet.
Voor goede vrienden ben IK bereid om die gok te nemen. Omdat ik weet dat zij dat ook voor mij zouden doen. En zoals ik al eerder zei:
Ik prefereer toch de verstandigste weg . Gelukkig heb ik, net als mijn vrienden, nooit ruzie.
Oud 02-01-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef:
Ik prefereer toch de verstandigste weg . Gelukkig heb ik, net als mijn vrienden, nooit ruzie.

t hoeft tegenwoordig niet meteen daaraan te liggen, bij sommige eikels is hun richting op kijken al voldoende voor ruzie
Oud 02-01-2003, 14:11
Piccola
Piccola is offline
Deze situatie heb ik al meerdere keren meegemaakt.. Ik ben er alle keren nog tussen gesprongen! Gelukkig nog nooit een klap te pakken gehad hoor.. Ik probeer ze dan gewoon uit elkaar te houden of er op in te praten ofzo.. En andere vrienden enzo helpen dan ook met uit elkaar trekken enzo! Ik ga dan zekers niet weglopen ofzo!!
Oud 02-01-2003, 14:24
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
t hoeft tegenwoordig niet meteen daaraan te liggen, bij sommige eikels is hun richting op kijken al voldoende voor ruzie
Dat klopt. Maar je kunt ruzie voor een heel groot deel wel degelijk ontwijken.

En je zou ook gewoon de tenten met dat soort mongolen kunnen vermijden.
Oud 02-01-2003, 16:36
AlmereGirl
AlmereGirl is offline
Ik was er middenin gaan staan. Dan had ik maar misschien een klap op m'n smoel gekregen......
Oud 02-01-2003, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef:
Dat klopt. Maar je kunt ruzie voor een heel groot deel wel degelijk ontwijken.

En je zou ook gewoon de tenten met dat soort mongolen kunnen vermijden.
tuulijk, ik dnek dat de meeste mensen ruzie wel ontwijken, maar sommige mongolen blijven niet op 1 plaats zitten, dus dat zou een reden zijn om niet meer uit te gaan? omdat die mensen zich misschien verplaatsen? dnek t niet
Oud 02-01-2003, 16:53
Dminor
Dminor is offline
Keihard roepen dat ze een stelletje stonede eikels zijn. En als ze omkijken wijzen op de persoon naast me.
Oud 02-01-2003, 17:16
Destrøyer
Destrøyer is offline
tja uhm, ik denk dat het voor mij wat anders ligt dan voor jou; ik doe aan vechtsport en hou wel van eens een keertje knokken, (hoewel ik NOOIT de aanvallende partij ben) dus ik zou waarschijnlijk voor die vriend/mijn vriendin in de bres zijn gesprongen
Oud 02-01-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Reptile schreef:
tja uhm, ik denk dat het voor mij wat anders ligt dan voor jou; ik doe aan vechtsport en hou wel van eens een keertje knokken, (hoewel ik NOOIT de aanvallende partij ben) dus ik zou waarschijnlijk voor die vriend/mijn vriendin in de bres zijn gesprongen
Vecht sport of niet, je hoort je vriend toch te helpen, en dat je hulp gaat halen vind ik gewoon zwak he, en als er vechten is in een disco komt die hulp echt wel hoor, dan help je hem toch, ook al is het 6 tegen 1. Ik hoop niet dat mijn vrienden denken zoals student........
Oud 02-01-2003, 17:48
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
Syphon schreef:
Vecht sport of niet, je hoort je vriend toch te helpen, en dat je hulp gaat halen vind ik gewoon zwak he, en als er vechten is in een disco komt die hulp echt wel hoor, dan help je hem toch, ook al is het 6 tegen 1. Ik hoop niet dat mijn vrienden denken zoals student........
degene die deze topic is begonnen is een meisje. Meisjes maken meestal nogal weinig kans tegen (de meeste) jongens
Oud 02-01-2003, 18:20
twim
twim is offline
Mijn mening nog es:

Vrienden horen mekaar te helpen en niet zwak weg te lopen.
Als er hulp in de buurt is hoeft die echt niet gewaarschuwd te worden. En als er geen hulp in de buurt is kun je beter helpen want dan heeft hulp zoeken toch geen zin.
Oud 02-01-2003, 20:58
Verwijderd
Als ik zie dat een vriend(in) van me in elkaar geslagen word spring ik er tussen en zal hem/haar helpen.
Oud 03-01-2003, 08:49
sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
Reptile schreef:
degene die deze topic is begonnen is een meisje. Meisjes maken meestal nogal weinig kans tegen (de meeste) jongens
Bij een ruzie tussen een vriendin van me en een ander stom wijf ofzo zou ik er ook tussen zijn gegaan, zeker weten wel. Maar niet wanneer het van die gozers zijn die me met 1 klap ko slaan. Dan vind ik hulp halen toch echt verstandiger. Er zijn hier nou zat mensen die nou zeggen: ja, ik spring er wel tussen, bladiblaat. Maar als t echt zo ver is, zijn ze bang dat hun make-up uitloopt...

Ik wilde weten wat men in mijn situatie zou doen. Denk dus in: je bent een meisje en je wordt weggetrokken en je vriend krijgt een paar klappen te verduren. Dus niet: je bent een jongen bent met een stel vrienden en 1 krijgt gelazer. Heel andere situatie.

Maar toch bedankt voor jullie reacties.

Topic mag van mij dicht... [hint]
Oud 03-01-2003, 09:08
Verwijderd
Okee, dan sluit ik 'm

xx
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten