Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2003, 19:07
freakje
freakje is offline
Ik weet niet of het hier hoort, maar kom soit, het heeft met school te maken dus...

Hier in België vieren de meeste jongeren als ze in hun laatste jaar zitten van het middelbaar onderwijs (dus voor ze naar unief ofzow gaan) de laatste 100 dagen school (Chrysostomos noemen ze dat dus) Dit jaar is het dus mijn beurt eindelijk, en ik vroeg me af of jullie dat ook vieren. En vooral hoe???

Bij ons is het vrijdag 17-01 dus zover en we zullen het feest donderdag al inzetten met enkele gratis vaten in een jeugdhuis, dan om 05.00h een vat in een andere café. Om 08.00h begint de show (in onze school voor de andere, jongere leerlingen), dan nog een receptie en pizza eten met iedereen en 's avonds fuif.

Eigelijk betekent het zoveel als 48h wakker zijn en veel bier drinken en feesten. (met de nodige verkleedpartijtjes erbij en dergelijke)

Wat vinden jullie hiervan?
Oud 15-01-2003, 20:33
Dwarfie
Dwarfie is offline
Klinkt als een gezellige boel en een goed excuus voor een feestje. Ik heb er nog nooit van gehoord in elk geval...
Oud 15-01-2003, 21:05
Verwijderd
Nee ik ken het ook niet, maar het klinkt wel gezellig
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 08:08
Quiana
Quiana is offline
Nog nooit van gehoord..
Maar klinkt wel als een leuke reden om te feesten.
Oud 16-01-2003, 11:01
sas
sas is offline
Bij ons op school hebben ze een andere traditie. De laatste lesdag van de examenkandidaten wordt gevierd met veel bier.
Het heet Kolderdag en meestal zit er een thema aan vast. Afgelopen jaar hadden ze een fierljeppenbaan neergezet met natuurlijk ene zwembad. Je kon bier halen. Meestal verzinnen ze ook een stunt voor de leraren. Ze hadden met stoelen de gang naar de lerarenkamer geblokkeerd. Ook hebben ze een keer de gang volgezet met bekertjes water.
De avond daar voor is het al feest en de examenlandidaten zijn al erg vroeg op school

BTW ik woon in Nederland
Oud 16-01-2003, 15:20
damaetas
damaetas is offline
bij ons opt school was het verschrikkelijk saai, waarschijnlijk omdat de jaren voor ons te fel het beest hebben uitgehangen. wij hadden gewoon een 100dagenfuif en dan ook nog een dag in Antwerpenstad, en de leerlngenraad had een spel ineengestoken.

twas ni zo bijzonder, maar we hebbe ons wel geamuseerd
Oud 16-01-2003, 15:30
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
hihi wij hadden dus honderd dagen...moesten we een voorstelling ineensteken voor oud-leerlingen en de jongere jaren...het was echt verschrikkelijk slecht maar o zo grappig...en er zijn weer wc's ontploft op onze school
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten