Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2002, 21:44
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
'k vroeg me af (Mede door de topic van westlander84) wat jullie de leeftijdsgrens vinden voor relaties. Wat vinden jullie te jong en wat kan nog net voor een jongen van:

16jaar
17jaar
18jaar
19jaar
20jaar
21jaar
22jaar

als je wilt mag je verder gaan, maar is niet echt nodig.
Oud 26-12-2002, 22:06
LiEvVmEiSjUh87
LiEvVmEiSjUh87 is offline
ik vind dat het helemaal niet uit moet maken!! mijn vriend is 25 en we hebben wel veel gezeur gehad van zijn vrienden enzow maar we zijn nog steeds bij elkaar! en bovendien et is toch zo dat het gaat om iemands innerluk? je gaat toch neit iemand afwijzen omdat hij te oud is als je van hem houd? slaat toch nergens op !!!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:27
Verwijderd
naja ik weet het niet, ik vind 16 en 25 ofzo wel een btje overdreven eerlijk gezegd...ik vat gewoon niet dat jongens van 23 en ouder met een meisje van 15 of 16 nemen, die meiden van 20 enzo zijn toch veel lekkerder maja ze zullen wel een vage smaak hebben ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:32
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
LiEvVmEiSjUh87 schreef:
ik vind dat het helemaal niet uit moet maken!! mijn vriend is 25 en we hebben wel veel gezeur gehad van zijn vrienden enzow maar we zijn nog steeds bij elkaar! en bovendien et is toch zo dat het gaat om iemands innerluk? je gaat toch neit iemand afwijzen omdat hij te oud is als je van hem houd? slaat toch nergens op !!!
15 en 25? dat vind ik 'n idioot groot leeftijdsverschil!!!!
Oud 26-12-2002, 22:47
LiEvVmEiSjUh87
Citaat:
Methuselah schreef:
ja is ook wel zo natuurluk!! maarja op zich maakt het niet uit tog want hij is heel lief voor me...en onze ouders vinden het allebei goed..en hij zegt dat ik heel volwassen ben voor me leeftijd enzow...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:48
Verwijderd
hahaha mijn oma is ook lief voor me en ik heb toch ook niks met haar
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:48
joaquadriesje
joaquadriesje is offline
Citaat:
15 en 25? Dat vind ik 'n idioot groot leeftijdsverschil!
Ja hoor, maak het nu! Degene die ik wel zie zitten -voelt vlinders in de buik- is 25 (bijna 26) en vindt dat hij te oud is voor me!!!
NIET DUS!!! Het gaat er alleen maar om hoe oud die persoon geestelijk is! Als je bv. fatsoenlijk met elkaar kan praten en geen probleem hebt met dingen als ervaring, is er toch geen probleem???
Ik vind 10 jaar nog steeds kunnen hoor!
Oud 26-12-2002, 22:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Op seks zei ze dat ze ontmaagd werd op haar 13e ... Damn, is toch achterlijk, zeker met die vriend, maar als het een ander is is het ook achterlijk
Oud 26-12-2002, 22:55
LiEvVmEiSjUh87
Citaat:
Gothic schreef:
Op seks zei ze dat ze ontmaagd werd op haar 13e ... Damn, is toch achterlijk, zeker met die vriend, maar als het een ander is is het ook achterlijk
het was met me vriend!! maar wat maakt dat uit nu ik heb er geen spijt van en het ging heel goed! bovendien waren zijn ouders en de mijne het ermee eens...dus slaat neregns op!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:58
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
LiEvVmEiSjUh87 schreef:
het was met me vriend!! maar wat maakt dat uit nu ik heb er geen spijt van en het ging heel goed! bovendien waren zijn ouders en de mijne het ermee eens...dus slaat neregns op!
dus toen je 13 was ben je door je vriend van nu (die toen 23 was ) ontmaagd? sorry maar dat is echt pedofilie...
Oud 26-12-2002, 22:59
Gothic
Gothic is offline
ik vind het moeilijk antwoorden over deze vraag. Ik had het er nog over. Ik kan me 22 nog indenken. Maar ja, het ligt aan de persoon. Als ik 21 ben ligt het denk ik wat anders. Maar nu, zolang hij niet al te volwassen lijkt (maar wel slim natuurlijk) denk ik dat ik het zou overwegen... (mits ik geen vriend heb natuurlijk)... Minimaal 18 op dit moment...
Oud 26-12-2002, 23:02
Verwijderd
hahaha 13 en 23??? was dat vrijwillig of..
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 23:02
Verwijderd
dat is echt ongezond sorry hoor, ik weet niet wat voor gedachtes die vriend dan heeft, dat heeft nix met liefde te maken
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 23:43
Verwijderd
bij mij 14, ik ga nie met een meisje van 14 zoenen en al helemaal niks nemen, 15 kan wel, mijn vriendin is nu 16.
Er boven mag altijd
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 23:58
Verwijderd
Ik heb niet echt een concrete grens. Ik hanteer altijd het criteria 'in dezelfde levensfase zitten' en 'in dezelfde leefomgeving vertoeven'. Ze moet dus minstens eerstejaars studente zijn. Dat komt in de praktijk neer op meisjes van 18-19 jaar.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 00:06
Verwijderd
Mijn vriend is 23, twee jaar ouder dan ik dus, tot nog toe bevalt dat mij persoonlijk het beste, maar dat zal ook heel erg aan de persoon liggen. Voor mij is de grens nu denk ik een stuk groter dan toen ik zelf nog 'kind' was.

Ik vind dat je als 'volwassene' niks met een 'kind' moet beginnen, en 13 oid is gewoon nog een kind, hoe je het ook went of keert. Iemand van 20 met iemand van 16 oid kan nog, vind ik. 20 en 14 wordt al erg twijfelachtig. Tja, het is ieders eigen keuze wat hij doet of niet doet...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef:
Er boven mag altijd
Een vriendin van 43?! Er boven mocht altijd...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 00:13
feline
feline is offline
16jaar-->14
17jaar-->14
18jaar-->15
19jaar-->15
20jaar-->16
21jaar-->16
22jaar-->17

Zo, tadaaaaa een rijtje. Al is het natuurlijk niet echt zo standaard als het nu staat. Belangrijker vind ik de verschillen in ontwikkeling dan in leeftijd.
Oud 27-12-2002, 00:30
westlander84
westlander84 is offline
leeftijd maak helemaal niks uit want ik heb een vriendin van 12 en ik ben zelf 18 dus en me oom en tante scheeld 20 jaar ook maar leeftijd maak niks uit maar wel kwa sex daar moet je mee oppassen vind ik want je moet niet voor de sex doen ook al ben je nieuwzierig want ik zelf wil nog niet eens sex en vooral nu ze pas 12 is dus dat is alleen maar beter dus ik vind het gewoon kenne
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 07:56
Phileine
Phileine is offline
16jaar - 14
17jaar - 14
18jaar - 15
19jaar - 16
20jaar - 16
21jaar - 17
22jaar - 17

Zoiets? Achja, je reinste onzin, eigenlijk. Ligt helemaal aan de ontwikkeling van 'beide partijen'.
Oud 27-12-2002, 08:42
Kinshi
Kinshi is offline
Ik vind meer dan 7 jaar wel een beetje teveel worden
Oud 27-12-2002, 10:18
Verwijderd
16 jaar---> 14
17 jaar---> 15
18 jaar---> 15
19 jaar---> 16
20 jaar---> 16
21 jaar---> 17
22 jaar---> 17

Boeiend
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 12:31
x_roosje_x
x_roosje_x is offline
16 jaar---> 13-14
17 jaar---> 15-16
18 jaar---> 16-18
19 jaar---> 16-19
20 jaar---> 16-20
21 jaar---> 17-21
22 jaar---> 18-22

Leeftijdsverschil van meer dan 4 jaar is moeilijk denk ik...maar ja, dat is ieder zijn eigen mening he
Oud 27-12-2002, 12:35
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
daar gaan we weer
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 12:36
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
leuk van die mensen die voor alles regeltjes moeten hebben...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2002, 13:05
vrolijkevlinder
Citaat:
LiEvVmEiSjUh87 schreef:
Ja je hebt helemaal gelijk. Er zijn genoeg meisjes van onder de 14 waarvan ik denk, die komt toch echt een stuk volwassener over dan dat meisje van 18. En het gaat uiteindelijk ook allemaal om het innerlijk. Maar ik vindt wel dat er grenzen zijn, jij niet?
Oud 27-12-2002, 13:08
vrolijkevlinder
Citaat:
joaquadriesje schreef:
Ja hoor, maak het nu! Degene die ik wel zie zitten -voelt vlinders in de buik- is 25 (bijna 26) en vindt dat hij te oud is voor me!!!
NIET DUS!!! Het gaat er alleen maar om hoe oud die persoon geestelijk is! Als je bv. fatsoenlijk met elkaar kan praten en geen probleem hebt met dingen als ervaring, is er toch geen probleem???
Ik vind 10 jaar nog steeds kunnen hoor!
Ja maar in jou geval lijkt het me echt een moielijke relatie worden, het is je leraar, hij gaat weg, vind zichzelf te oud voor je, en woont daarnaast nog eens een pokke eind van je vandaan. Als ik jou was zou ik hem gewoon loslaten.
Oud 27-12-2002, 13:12
vrolijkevlinder
Citaat:
LiEvVmEiSjUh87 schreef:
Als je ouders dat echt accepteren vind ik ze geschift. Rare wereld, met die mensen enzo.
Oud 28-12-2002, 21:18
ratsja
ratsja is offline
En wat te denken van het volgende :

Interesse
Denkwijze
Raakvlakken
Gevoelsleven
Geluk
Vertrouwen
Geestelijk niveau
Verleden

je past bij elkaar of niet
unexplained had wel een regel, wel een goede !!!
leeftijd meisje = leeftijd jongen delen door 2 + 6, beginnen bij 12
Oud 28-12-2002, 21:22
Tatsu
Tatsu is offline
Voor mezelf 16 jaar... of zij moet zich wel erg volwassen gedragen. Maargoed, er spelen meerdere factoren mee.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 21:28
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Tatsu schreef:
Voor mezelf 16 jaar... of zij moet zich wel erg volwassen gedragen. Maargoed, er spelen meerdere factoren mee.
klopt
in feite komt het erop neer dat je zoiets niet eens van te voren kan bepalen.
stel dat je die persoon zijn og haar leeftijd niet weet, kan je er ook wel 5 jaar naast zitten + 3 jaar wat je wel redelijk acht, die ander schat jou een jaar jonger, dan zit je al op negen jaar
Oud 28-12-2002, 21:40
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
ratsja zegt:
leeftijd meisje = leeftijd jongen delen door 2 + 6, beginnen bij 12
Hmm oke, we beginnen bij 20. Jongen is 20, meisje is 16. No problem Maar nu....vind je t ook goed als man 60 is en vrouw 36????
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 21:52
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
@Moon schreef:
Hmm oke, we beginnen bij 20. Jongen is 20, meisje is 16. No problem Maar nu....vind je t ook goed als man 60 is en vrouw 36????
die zijn in mijn ogen echt wel oud genoeg om dat zelf te kunnen bepalen lijkt me, of zeg ik iets raars ?
Oud 28-12-2002, 21:52
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
mijn grootoudertjes schelen 8 jaar en ze waren overlaatst 50 jaar getrouwd , dus ja het kan .
Oud 28-12-2002, 22:11
japie
japie is offline
Ik houd voor mezelf een grens aan van maximaal 6 jaar jonger dan ik en ongeveer 3 a 4 jaar ouder.
Oud 30-12-2002, 15:10
)Vampje(
)Vampje( is offline
Mijn zusje zou op haar 15e eens met een vent van 25 aan moeten komen zeg!! Zegt iemand die zelf ontzettend op oudere mannen kwijlt..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
16 jaar---> 14
17 jaar---> 15
18 jaar---> 15
19 jaar---> 16
20 jaar---> 16
21 jaar---> 17
22 jaar---> 17

Boeiend
Zoiets vind ik ook.... hoe jonger, hoe kleiner het leeftijdsverschil.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 15:53
Justice
Justice is offline
16 jaar---> 14
17 jaar---> 15
18 jaar---> 16
19 jaar---> 17
20 jaar---> 18
21 jaar---> 18
22 jaar---> 18

Indicaties... heh...
Liefde laat zich toch niet voor het karretje spannen.
Oud 30-12-2002, 23:11
NecroDopey
NecroDopey is offline
Ach, ben heel gelukkig met m'n 15 jarig vriendinnetje Op papier klinkt 20-15 als enorm verschil, maar zoals al eerder geoppert is, dingen lopen nu eenmaal zoals ze lopen in l'amour
Oud 31-12-2002, 10:37
sas_andrea
sas_andrea is offline
nou, voor mij moet een jongen niet jonger dan mij zijn en niet ouder 22. dus maximaal 5 jaar veschil.
Oud 05-01-2003, 00:56
Verwijderd
Citaat:
sas_andrea schreef:
nou, voor mij moet een jongen niet jonger dan mij zijn en niet ouder 22. dus maximaal 5 jaar veschil.
Totdat je een keertje strontverliefd wordt op een jongen van 6 jaar ouder. Wedden dat dat regeltje dan niet meer geldt...

Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 01:19
Tatsu
Tatsu is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Totdat je een keertje strontverliefd wordt op een jongen van 6 jaar ouder. Wedden dat dat regeltje dan niet meer geldt...

Idd... vooral als je dan iemand helemaal ten einde vindt...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 08:22
sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

ja, oke.... maar nu ik 17 ben wil ik niet meer dan 5 jaar verschil. wanneer ik een jaar of 25 ben, maakt t me niet zo veel uit. zolang hij maar geen opoe is of de leeftijd van mn pa heeft ofzo. maar nou vind ik gewoon dat t nogal veel uitmaakt.
maar agh, met mn huidige vriend scheel ik 4 jaar en dat gaat best.
Oud 05-01-2003, 11:01
Unexplained
Unexplained is offline
Iedereen kent mijn standaardformule inmiddels wel:

Leeftijd jongen / 2 + 6 = minimale leeftijd meisje
Oud 05-01-2003, 11:11
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
westlander84 schreef:
leeftijd maak helemaal niks uit want ik heb een vriendin van 12 en ik ben zelf 18

Dat snap ik nou niet...wat zie jij - als jongen van 18 - in vredesnaam in een meisje van 12?? Begrijp me goed: je gaat je gang maar, maar ik begrijp werkelijk niet hoe je verliefd kunt worden op een meisje van 12....
Oud 05-01-2003, 11:16
love is life
love is life is offline
Echt een leeftijd op plakken denk ik dat je dat niet echt kunt maar ik zou ook niet met iemand van in de 30 gaan (en heb daar paar maanden geleden een aanbod gehad :-/)
Oud 05-01-2003, 11:38
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Iedereen kent mijn standaardformule inmiddels wel:

Leeftijd jongen / 2 + 6 = minimale leeftijd meisje

'k vind um wel goe!!
Oud 06-01-2003, 10:26
Tox
Tox is offline
Citaat:
Justice schreef:
16 jaar---> 14
17 jaar---> 15
18 jaar---> 16
19 jaar---> 17
20 jaar---> 18
21 jaar---> 18
22 jaar---> 18

Indicaties... heh...
Liefde laat zich toch niet voor het karretje spannen.
mee eens
Oud 06-01-2003, 13:08
Rah Digga
Rah Digga is offline
Ik word een beetje moe van de "ze is 14, maar al zo volwassen
voor haar leeftijd" opmerkingen.
Ik heb al van jongs af aan de zorg over het huishouden op me
moeten nemen & moest wat sneller opgroeien dan de bedoeling was. Ik vond mezelf dan ook wel een enorm volwassen meid
toen ik 15 was, maar als ik nu terug kijk, zie ik pas wat een
kind ik eigenlijk nog was. Een kind dat een te volwassen leven
leidde (niet qua relaties btw)
Als je 14/15/16 bent heb je absoluut niet hetzelfde nivo als iemand van 26 jaar, dat geloof ik gewoon niet.
En mag ik vragen aan degenen die zichzelf zo volwassen vinden,
waarom ze zo volwassen zijn dan? Omdat ze zichzelf al klaar
vinden voor sex misschien??
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 20:25
hotgurl
hotgurl is offline
hey ik ben et eens mee westlander84 leeftijd boeit nix. zoals iemand anders mb al ep gezien in een ander bericht van mij ik ben ook 13 (bijna 14) en ep mee een jonge van net 18. boeit da wa¿ ( ik ga nu veel reacties krijge )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten