Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2e zin vind ik je laatste woord niet mooi, dit gezien de andere zinnen(vooral gezien de 1e zin) Ik denk omdat je de eind- woorden allemaal met "ij" hebt, klinkt het wat eentonig.(ontkracht het). Ik zou eerder van zin 2 maken: Als de zon zacht door de bomen schijnt/ straalt....komt t krachtiger over naar mijn idee. Vanaf zin 3 loopt het niet mooi. (in elkaar over) Wanneer de wolken in een droom, hun naam verkrijgen Laat ze het laatste blad, van de bloem verdwijnen. >>Zo rijmen de woorden niet zo mooi als bij jou ![]() Toen die zomermorgen Wintertranen Koud Enige nacht zonder zorgen Wist ze dat hij van haar houdt. Ik vind het niet cliche, Wintertranen koud> mooi, leuk juist na de zin van Zomermorgen. Net alsof je Lang met Koude tranen hebt gezeten, maar op een dag(zomermorgen), je tranen worden verwarmd.(misschien had je daar nog iets verder op door kunnen gaan?).(ik weet niet wat voor betekenis jij hebt verleend aan dat stukje?) Overloop naar de 3e regel, klopt niet. Heel ander ritme en zo'n plotselinge overgang. (Een enkele nacht, zo zonder zorgen) En wist ze....dat hij van haar hield.....(zoiets misschien???)>>ik zou die laatste zin, t laatste woord, gewoon in de verleden tijd zetten. Ik vind het in z'n geheel een mooi puur gevoelsdichtje, maar waar ik nog wel wat aan zou schaven ![]()
Laatst gewijzigd op 12-01-2003 om 10:34. |
![]() |
|
Persoonlijk vond ik de eerste versie toch beter:
Het groene gras lijkt hemelshoog te stijgen als de zon zacht door de bomen straalt en wanneer de wolken in een droom, hun naam verkrijgen ziet ze dat het laatste blad van de bloem neerdwaalt. Toen, die zomermorgen Haar wintertranen koud Verloren in de ijzige mist Toen, die winternacht Haar verdriet opgewarmd het was zo dat zij het wist. Voor hem...
||
![]() |
Citaat:
(Zin 4 1e strofe; moet ik t ritme wel echt zoeken. 3/4e zin laatste strofe qua ritme ook iets minder)
Laatst gewijzigd op 12-01-2003 om 17:58. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaiprika en gewoon #1860 Verwijderd | 500 | 08-08-2013 01:58 | |
De Kantine |